Die leds ga je geen spijt van krijgen maat!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ronde 3 SOG setting HPS 4x4 16 potten California Strain
Collapse
X
-
- Likes 1
-
Ik haal met die hps 0.85 gr per watt ongeveer. En ik wil boven die 1 gr per watt uitkomen gezien de stroom prijzen.
Ik wou eerst een led rek. Maar die kan ik helemaal niet hoog in de punt van me rooftent trekken. Deze dingen kan ik al 20cm hoger gaan dan een rek. Vandaar de keus 2 losse lange panelen. We gaan het allemaal zie kijk er erg naar uit. Met een beetje hulp en advies van hier moet het goedkome
-
- Likes 1
Comment
-
wat is geschikt dr zijn genoug lampen moet je een diy ledlamp kopen quantumboards
of led strips de quantumboards zijn 120watt perstuk en footprint van 60 dus die kan je perfect plaatsen zoals jij ze wil hebben en ze zijn 2.7umol goed spul en dus goed betaalbaar ik heb er 4 op 1m2 maar als jij ze monteerd op een rij kan het alles mooi belichten maaar op zoon grote tent zou ik mooi 5of 6quantumboards op een frame maken dan heb je alles super voormekaar
en 600watt aan led
k kwam gister nog een lamp tegen led lumatek zeus 1000watt de beste lamp van het moment 380euro kost nieuw 1500euro
is echt een koopje en is te dimmen wil je een betaalbare lamp beter is is er niet nu
-
Je mag mijn kap met bijna nieuwe lumatek evsa met een nieuwe lamp wel overnemen 85 euro π π
-
Last edited by Bas Haze; 22 September 2022, 00:02.
- Likes 1
Comment
-
en is veel goedkoper deze en je kan dimmen de 1000watt heb je niet nodig maar kan wel hahaha tis dat ik laast al een nieuwe heb gekocht anders wss ik voor deze gegaan 100,% betere lamp voor dit geld vind je nietYou do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
- Likes 1
Comment
-
14 dagen 18/6 waarvan 4 dagen in de 11 liter pot
77 dagen 12/12
De sog dames staan nu precies 11 weken 12/12. Ik zie nog maar weinig tot geen amber helaas. Heb gelezen dat je bij indica het liefst wat amber erdoorheen wil hebben. Waarom weet ik niet maar zag het voorbij komen. De bedoeling is woensdag te knippen miss rek ik hem tot volgend weekend dat hij 12 weken heeft gestaan.
Vandaag 7.5 liter water van onder gegeven zodat de pot daar ook lekker schoon spoelt. De lamp heb ik vandeweek iets lager gehangen en het lijkt prima te gaan.
20220923_210706.jpg 20220923_210728.jpg
De meeste toppen liggen bijna plat of hangen echt tegen het net of de zeikant van de tent aan.
betekend wel dat ze stiekem wat vetter worden denk ik dan maar π π π
Heb vorige week al een topje geplukt die is bijna zo goed als droog ga hem dit weekend nog roken.
20220923_201919.jpg 20220923_201901.jpg
De zaailingen zitten nu 2 weken in het potje ongeveer. De kleine gorilla glue sinds een week pas. Kan je mooi het verschil zien tussen de 1 en 2 weken.
Heb gister de lamp van 4/20 naar 6/18 gezet. De lamp staat op 80 a 90% bijna volgas ze lijken er geen moeite mee te hebben 80 watt quantum. Ze gaan best goed geen hele rare achterblijvers gelukkig. Ik kan geen kneusjes gebruiken eigenlijk wil het liefst wel met 9 beginnen. Kort voorgroeien na het overpotten anders worden het te hogen struiken zoals me vorige ronde.
De skyrocket is ook echt een raket baal er wel van dat maar 1 van de 3 zaden uit zijn gekomen. Ben echt benieuwd naar deze van ams genetics.
Goed weekend peeps
Attached Files
- Likes 2
Comment
-
ziet er lekker uit!
Let op dat de smart pots in de zomer voor een nΓ³g hogere LV zorgen he. In de winter is het wel te doen.
Maar in de zomer kan het dΓ© schimmel trigger zijn.
- Likes 2
Comment
-
Ik denk omdat het stof nat blijft kan gaan broeien en etteren toch. Overal waar vocht in kan of blijft hangen komt schimmel en rottigheid toch. Kan me wel inleven in wat ph donner zegt. Denk dat er al wat mensen mee De mist in zijn gegaan perongeluk
-
de onderkant van de pot wel inderdaad heb ik ook als je me tent iets optilt zie je het ook onder de tent das de enige nadeel moet ik zeggen maarja iets er onder leggen klein raster werk van hout of iets zodat het kan luchten de pot das wel beter inderdaad met die pvc potten kan je makkelijk een schotel onder doen er stroomde nooit water uit bij mij maar als ik nu 2liter geef water stroomt het er aan de onderkant uit k ga de potten maar eens goed droog laten worden
-
- Likes 1
Comment
-
ik kweek hier ook op.zolder zonder kachel en heb echt in de koude winter gekweekt met hps gelukkig maar 1hooft top rot angeld share ontkomen de meeste mensen vaak niet aan weegt voor mij niet op om 600watt aan kachel te gebruiken k heb nog nooit veel rot gehad wel wat maar niet meer dan 20gram droog
maar je hebt wel hogere kans op rot inderdaad beetje extra ontbladereb nodus iets meer uit elkaar kan je met de lamp mee spelen ja als je maar goede ventilatie hebt scheelt ook al en naar buiten uitblazeb
-
Ik heb zon goedkoop Bluetooth hygro/thermometer in de tent hangen, daar staat ook het dauwpunt bij. Ik neem aan dat het een beetje accuraat is. Wellicht neemt het je zorgen weg als je het alleen maar kunt aflezen . Als je daar tegen ageert kun je het wellicht trachten te voorkomen.
Het verschil van lv is 10% vergeleken met de ouderwets digitale zwarte. En qua temp 0,4Β°C
Screenshot_20220924-160105.png DSC_2718.jpg
- Likes 2
Comment
-
80 dagen 12/12
De RudeBoi chickies staan nu bijna 11.5 week. Het begint allemaal om te vallen maar door die 2 netjes houd die het het nog eventjes vol. Ik ga ze aankomend weekend omhalen. Dan hebben ze mooi 12 weken 12/12 gestaan en alle trichomen zijn milky heel af en toe denk ik een amber te zien.
20220926_205228.jpg 20220926_205244.jpg 20220926_205940.jpg
Me telefoon batterij was te leeg dus kon geen flits gebruiken.
Ze zijn een stuk vetter en harder geworden de laatste 2 weken.
Nu ik ook me purple punch bekijk hebben die toppen ook flink hun best gedaan voor wat het plantje nog is.
20220926_205414.jpg
De linker 2 toppen rudeboi en de rechter is de purple punch. Vorige keer heeft de purple punch 9.5 week gestaan 12/12. Toen moest alles om vanwege me vakantie toen. Achteraf gezien had dat ook zeker nog 2 weken extra gemogen bedenk ik me nu als ik naar de purple punch toppen kijk.
20220926_210425.jpg 20220926_210345.jpg
Vanmiddag uit werk heb ik de plantjes een beetje water gegeven. En 5 uur later voelde de potjes een stuk lichter aan. Ze worden eigenlijk te groot voor het potje denk ik. Dit weekend gaan ze over naar de 18 liters nog even volhouden dus. Had de rudeboi al klaar verwacht namelijk.
Vanavond heb ik ze een voetenbadje gegeven met een beetje grow voeding. Dit is de 2e keer dat ik het mee geef. En na de 1e keer kregen de bladeren een mooiere kleur ook. Ik zet ze er 10 seconden in en dan weer op de schaal in de tent.
20220926_210703.jpg
Ze hebben toch 0.4 liter opgezogen en de potjes voelen niet belachelijk zwaar. Af en toe water van boven soms een beetje van onder.
Het rudeboi topje die ik 1.5 week geleden geplukt heb smaakt heerlijk rookt lekker zacht weg en werd wel lekker knetter al. Dus die 2 weken extra met het spoelen zal hem nog lekkerder maken denk ik. Kan niet wachten op het eindresultaat.
De temperatuur is 17.4 geweest. Miss een tube heater in de tent iemand er ervaring mee?Last edited by Monkey Man; 26 September 2022, 21:30.
- Likes 5
Comment
-
Ziet er goed uit, mooie hoeveelheid toppen, dat wordt een mooi voorraadje, suc6 nog met de laatste loodjes
-
Ja ik hoop het echt. Ze staan helaas langer dan gezegt werd. En had van onder veel meer moeten scheren had ik bovenin miss nog iets meer gehad. Maar zo leer je de soortjes ook weer kennen. Zijn net lollies din stokje met een bonkje wiet erop
-
advies gevraagd!!!
20220927_160050.jpg
Ik wou ze zondag overpotten of maandag naar de 18 liter.
Mijn vraag aan jullie is nu. het potje waar de plant nu in zit is eigenlijk aan de kleine kant. Kan dit kwaad als die er nog 5 a 6 dagen in blijft zitten. Heeft dat gevolgen als die stiekem iets te lang in een kleiner potje heeft gezeten?
Ik had ze eigenlijk al in die 18 liter willen hebben maar helaas was die andere nog niet klaar. Want ik wil niet langer dan 5 a 7 dagen voorgroeien anders worden ze straks weer zo mega groot. Vind ze al iets groter dan ik ze wou hebben voordat ze de grote tent in gaan.
Als het wel kwaad kan moet ik toch kijken of ik zsm knippen kan zodat ik kan overpotten?
Nog 1 vraag had ik ik ga voortaan overdag draaien i.p.v. snachts. Ik heb zonnepanelen geplaatst hoe kan ik het beste de plantjes laten wisselen van nacht naar dag. Moeten even omgeschakeld worden.Last edited by Monkey Man; 27 September 2022, 16:28.
- Likes 1
Comment
-
3x3 9 potten van 18 liter heb 4 big bud 2xbubble kush 2x gorilla glue 1xskyrocket. Die gorilla glue was niet gepland maar omdat 2 Skyrocket zaden en 2 bubbke kush niet uitkwamen heb ik die gorilla's snel nog laten ontkiemen.
-
zolang je planten maar onder de meter vallen hebben je nergens geen last van en zijn ze iets minder hoog alleen maar beter dan straalt het licht ook goed door in de plant en als je toch wat te weinig licht heb onder aan de plant je kan ook van die kleine led lampjes van die buizen tussen de planten doen doet toch een hoop voor de onderkant van de plant en veel gebruiken ze in combo met hps dan zijn die kleine topjes toch een stuk beter van kwaliteid simpel weg omdat ze genoug licht hebben gehad om mooi aftebloeien
-
82 dagen 12/12
Vrijdag staan ze 12 weken 12/12 ik doe net de tent open vind ik meeldauw op de bladeren. Echt sinds vandaag pas als het meeldauw is tenminste. Het leek er heel erg veel op.
20220928_205437.jpg
Morgen eerder vrij nemen van werk werk dan gaat alles om π . Ga geen risico nemen de laatste dagen voordat alles in de top zit.
20220928_205448.jpg
20220928_205515.jpg
20220928_205506.jpg
Begint echt kleur te verliezen nu de temp zakt soms ook tot 18 graden nu.
20220928_205554.jpg 20220928_205537.jpg
Niet onaardig de 1e foto recht de purple en links rudeboi.
20220928_205922.jpg 20220928_205904.jpg
Dit is zo een topje van helemaal onderaan die een beetje krom hing bij de pot. Echt een sprietje met een vaag kluitje wiet erop. Merk wel de hangende topjes onder het bladerdek zijn de laaste week ook een stukje harder geworden.
Morgen maar knippen voordat alles stuk gaat.You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.Last edited by Monkey Man; 28 September 2022, 21:29.
- Likes 4
Comment
-
Heb je toevallig dadelijk wat takken met schimmel kan je ze een waterstofperoxide bad geven, 100 ml waterstofperoxide 3% op 10 liter water daar leg je ze een uurtje in, bij uithalen goed op en neer schudden in het water, afspoelen onder een zachte waterstraal een een uurtje voor ventilator hangen zodat het grootste vocht eruit is, dan normaal drogen.
-
Waterstofperoxide te koop bij iedere drogist
-
knipdag vandaagOmdat de meeldauw sinds gister zichtbaar was geworden heb ik ze vandaag geknipt ipv aankomende zondag.
Einde ronde 3
Ze hebben nu precies 11 weken en 6 dagen 12/12 gestaan. Dus eigenlijk mag je zeggen 12 weken vind ik.
Wat een mooie leerzame ronde was dit. sog setting was heel fijn om mee te werken ik had alleen de onderkant iets meer kaal moeten halen toch een zooitje wat licht gekleurde topjes maar ze voelen wel lekker hard aan en ruiken goed. Weinig hele fluffe troep ondanks ze licht van kleur waren. Hopelijk is het alsnog wel lekker rookbaar het iets wat geler ogende wiet.
Ongeveer 3000 gr nat dit keer
RONDE 2 WAS BIJNA 2100 GR NAT EN BLEEF 470 TOT 480 OVER DROOG.
20220929_203639.jpg
20220929_204310.jpg
20220929_203628.jpg
De purple punch was 80 gram nat niet heel veel maar oogt beter dan de vorige purple punch heeft nu toch 2.5 week langer gestaan.
Van die 3000 gr was 270 gr iets wat minder ogende potentiΓ«le wiet leek het. Maar af wachten dat was wel luchtiger iets meer fluf. Maar de rooktest moet het maar gaan vertellen.
20220929_213217.jpg 20220929_213230.jpg 20220929_213238.jpg
Droogtent erbij gekocht laatst 60x60x140.
Staat nu mega vol boven.
20220929_213316.jpg
Veel bukken en kruipen.
Ben benieuwd droog mensen. En nogmaals bedankt iedereen voor jullie hulp.
- Likes 7
Comment
-
Remco 10 weken denk ongeveer. Werd me verteld 9 weken bloeiers maar dat klopt dan wel. Bij iemand anders hadden ze ook 11.5 week gestaan. En ik vond alsnog weinig amber helaas ik had iets meer door willen zetten maar helaas. Volgende x beter.
-
Wat tijni zegt klopt in principe. Maar met led creer je geen warmte. Dus moet je weer allemaal gekke toeren gaan uithalen om de temp hoger te krijgen. Ik ga komend rondje om die reden lkkr op hps draaien. En als er ruimte is hang ik de led er ook gewoon bij. Mooie score gaat het straks worden. 600gr delen door 16 planten is zo'n 35 gram per plant. Niet verkeerd sogggg
-
Er komt niet echt veel warmte af maar als ik die 2 volgas zet zitten totaal 4 led drivers op die een heel klein beetje warmte afgevangen de lamp zelf ook een klein beetje. En het is een afneembaar systeem als het te warm word dat je die drivers buiten je tent kan leggen.
Mocht het te koud worden gaat er 1 lamp uit en komt er een 250 of 400 watt hps in te hangen
Comment