Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coby's eerste kweek! (Lumatek Zeus 600W)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedemiddag vrienden van het groene plantje!

Kleine update weer, wispelturig en eigenwijs als ik ben heb ik nu toch enkele uitschieters door het net gewoven. Ik probeer hierbij te letten dat ik de plant inhet midden vrijlaat zodat de mini topjes daar toch wat zonlicht opvangen.

Overzicht
    20220923_132522.jpg

Temperatuur & LV
    Huidig - min - max
    20220923_131906.jpg 20220923_131912.jpg 20220923_131909.jpg

Eventueel de afzuiging nog hoger zetten om de LV lager te krijgen, eventueel de passieve intake weghalen?

HIeronder nog wat foto's van hoe ik de topjesdoor het net probeer te weven. De zaailing stak er nu ook wat door en die heb ik ook een beetje terug gestoken. Maar heb wel geen idee of dat nu nog nut heeft of erger zelfs mss slechter kan uitpakken?

20220923_132858.jpg 20220923_131810.jpg 20220923_131830.jpg 20220923_131816.jpg

Er was 1 heel lange spriet die ik wou ombuigen maar die zei helaas KNAK :'( Ik heb de tak terug recht gezet en ben plakkerstape gaan halen, de tak had zich ondertussen al terug wat vast gezet maar heb er toch een klein beetje van die tape rond gedaan.
    20220923_131822.jpg

Normaal gezien groeien ze hier gewoon door uit he?

Ik heb de lamp nog niet verhoogd, de meeste topjes zitten nu op 20cm afstand maar die langste uitschieter zit nu ongeveer 2cm van de lamp af xD Ik ga het vandaag in de gaten houden anders moet ze toch een paar cm omhoog nog.

Graag feedback!

Stonede groetjes!

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      zoveel mogelijk blijven stoppen onder het net en vast binnen de toppen krijgen echt wel die koppies komen wel weer boven het net steken om bij het licht te komen zo sterk zijn ze wel

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Inderdaad, monkeyman heeft gelijk, je had dat 2weken geleden al moeten doen. Maar toen zat je er even niet lekker bij, zeg maar. Komt vast wel veel lekkers van af

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Yeah dat voorval heeft echt alles een beetje verkloot deze ronde.. :/

Zou het nog nut hebben die uitschieters te plooien? Of zou die hele punt 1 dikke top moeten worden?

Het begin was zeer goed van je kweek maar nu takelen de planten toch wat af. Er gaat ook wat mis met de waterhuishouding zo te zien en ben het eens met Kunichika dat je planten sprieterig zijn wat duidt op te weinig licht. Lamp te hoog of gedimd. Dus de volgende ronde niet te voorzichtig zijn met de lumen!

Mooi dat het met jou weer wat beter gaat!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      CobyBE dat zie ik doordat ze geel worden, dat duidt op dorst of een verkeerde pH.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      en het blad dat licht groen word inplaats van doker potten nog goed zwaar of zijn ze te licht het is een van de twee

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      of stiksof probleenpje

Kleine foto-loze update.

Gisteren hebben ze voor het eerst allemaal 1l P boost en Top booster gekregen. Vandaag heeft 1 stekje nu plots gelede bladeren...
    Super irritant natuurlijk want nu gaat weer net die die ene plant teveel water hebben gehad? Wat een gedoe...

Denk dat ik voor volgende ronde ook gewoon van die hygro meters ga halen zoals Remco. Ik had beter moeten bijhouden wie al wat water heeft gehad en wie niet/

Die kameraad van mij raadde mij aan om de dikke onderste bladeren weg te halen zodat er meer licht kan door dringen. Lijkt me geen slecht idee maar dat is weer anders als het "dieven" want daar worden ook topjes verwijderd...

Momenteel zakt me de moed wat in de schoenen en weet ik gewoon niet meer wat doen.

Wat nu met die *** gele bladeren? Niks van aantrekken en door? De zaailing haar bladeren hangen inderdaad wat omlaag (dus te veel water) maar de stekjes hebben hier (tot nu toe) nog geen last van.
    Wanneer nu de volgende keer weer water geven? Het liefst zou ik gewoon om de dag ofzo water en dan 2 dagen later voeding geven ofzo. Dat het wat systematisch wordt.

Je kan je niet voorstellen hoe hard ik baal dat het niet loopt zoals ik wil..

PH is het btw volgens mij niet, ik voeg 3ml PH- op 10l water mij een PH van 6 geeft. Die digitale PH-meter moet ik opnieuw calibreren want die toont aan wat hij wilt.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      top boost ?? lijkt me eerder dat je problemen daar weg komen geef eerst maar eens afgezuurd water mee ph 6-6.5 natuurlijk wel pas als de potten droger zijn dan nu het probleem is met haze is erg gevoelig met voeding ben ik zelf ook al wel.achter je hebt speciaale voeding voor haze en je kan beter weinig voeding geven met haze tot ze dr echt goed aangewent zijn ze verbruiken nu nog maar zeer weinig voeding in het begin van de bloei meestal zit er ook nog zat voeding in de grond die bladeren weg halen hmm nee heeft nu echt geen zin dat zijn je indicators die je zeggen dat er iets miss is ook met bladproblemen nooit het blad weghalen wand je weet dan niet of het probleem weg is of niet

denk met een paar dagen dat de bladeren wel weer omhoog staan dan zijn de potten ook wel weer droger en duss licht en als je weinig voeding geeft neemt de plant ook makkelijker op dan al die boosters nu denk gewoon dat het ff te gek is geweest en alles een beetje te snel opelkaar met voeding en te veel water als je al een van die problemen oplost moet het snel beter gaan ga ik vanuit

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de feedback iedereen!
      Ik noteer:
      - Geen bladeren verwijderen
      - Paar dagen wachten met water geven en dan gewoon afgezuurd water zonder voeding
      - Tensiometers eens nakijken of dat handig is voor een volgenderonde

Bedankt! Vind het echt super dat jullie me raad blijven geven Zit momenteel even in een mindere periode heb ik de indruk en dit helpt mij echt enorm!

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Als je het eenmaal onder de knie hebt ga je het leuk vinden gewoon blijven proberen

Kleine update weer, deze keer weer met foto's!

Overzicht
    20220926_130942 (1).jpg

De strek is er stilaan uit zou ik zeggen. De langste spriet rechts vooraan) was ondertussen al half tussen 2 led strips ingegroeid xD
    20220926_130953.jpg

Dus ik heb de lamp een +-5 cm hoger gehangen.
    20220926_131352.jpg

Alle toppen die het net hebben bereikt of erboven hangen zitten nu op < 40cm afstand van de lamp. Volgens Lumatek krijgen die dus allemaal tussen de 800 en de 1000 µmol PPFD, dat zou optimaal moeten zijn. Hopelijk worden dat nog goeie knotsen!

Alle planten zijn flink aan de topjes bezig, van de zaailing heb ik het meeste van haar takken boven het net gekregen dus daar heb ik goede hoop op.
    20220926_131635.jpg

Hieronder nog wat foto's van de topjes van de stekjes
    20220926_131631.jpg 20220926_131644.jpg

Ondanks dat het niet allemaal optimaal is verlopen denk (hoop) ik toch dat de opbrengst nog goed mee zal vallen, er zijn in ieder geval véél topjes. Ook als er daarvan een groot deel fluff-topjes worden die momenteel onder het net blijven steken.

De hoge LV uit vorige posts wordt volgens mij 's nachts bereikt wanneer de afzuiging lager staat, deze nacht viel het mee maar ben nu vergeten foto's ervan te nemen (al stoned).
    Minimum-afzuiging staat nu op 40%, en max op 85%, ik ga deze parameters verhogen naar 50 à 60 op min zodat we 's nachts niet boven de 60% uit komen.

Stonede groetjes!
    Attached Files
    Last edited by CobyBE; 26 September 2022, 13:53. Reden: Foto's worden soms te klein geupload, zoals de overzichtsfoto die heb ik vervangen met eentje van hogere resolutie

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Je hebt 3 grote strekkers toch. Je zou ze ook afkunnen knippen zodat je je lamp lager kan hangen. Is miss zonde maar wel meer wiet over de rest van je velt.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      voor de rest van het gewas hangt de lamp.toch perfect volgens ppfd die strekkers krijgen alleen wat meer foxtail straks doordat ze wat meer stress hebben van het licht

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ziet er alweer iets beter uit behalve de zaailing die nog een beetje verdrietig hehehe

Dat de lamp op de juiste hoogte hangt is positief maar desalniettemin zien je planten er niet bepaald happy uit.

Iets meer info over hoe veel en vaak je watert, het klimaat en de voeding zou ook wel handig zijn. Edoch zou ik in deze overnieuw beginnen want dit wordt niks meer vrees ik met grote beven.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ben ik dan de enige die denkt dat het nog wel goed komt als het bewateren goed is

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Ik vind ze er ook een beetje sip bij staan
      En erg licht van kleur

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      dat slappe is van te veel water lijkt me als de potten droog zijn en ze staan dr nog zo bij dan is er wat anders aan de hand voor nu zie geen echte raare dingen ofzo lichte blad is iets telaag in voeding vaak

Hork
    Volgens mij zijn de problemen met de stekjes opgetreden toen ik de eerste keer becuzz soil A+B erbij heb gedaan. Toen zag ik bij de stekjes gele puntjes verschijnen.
    Zaterdag hebben ze allemaal 1l afgezuurd water + P boost + Top boost van Aptus gekregen (zoals het schema aangeeft) en de dag erna had 1 van de stekjes een hoop gele bladeren, de rest lijkt er geen last van te hebben.
    Vandaag hebben ze elk 1l afgezuurd water gekregen, bij een van de potten liep er een beetje door in het schoteltje maar dat was na 5 minuten helemaal opgenomen door de aarde.

Ik heb ze allemaal getild en ze waren goed licht, heb ook men vinger volledig in de aarde kunnen duwen zonder vochtigheid te voelen dus volgens mij was het goed dat ik vandaag water gaf?

Edit: klimaat zit tussen de 18 en 25 graden momenteel, die 18 wordt in de nacht bereikt.

Ik heb een paar foto's genomen van de 'ergste' bladeren, waaronder die van de zaailing en van de stekjes. Houdt er rekening mee dat deze foto's onder de lamp worden getrokken dus wellicht lijken ze lichter als ze in het echt zijn. Bij de zaaling zijn dit ook echt enkel de aller onderste bladeren.
    Eentje die los getalen heeft van een stekje:
    20220926_184110.jpg 20220926_184119.jpg
    Deze hing helemaal onderaan en kreeg ook amper nog licht

Hieronder eentje van het stekje dat het meeste last heeft:
    20220926_184326.jpg

En hier nog wat van de zaailing:
    20220926_184558.jpg 20220926_184540.jpg

Foto van de stam van een van de stekjes, toch zo dik als men vinger ongeveer, de zaailing is zo dik als een BIC aansteker
    20220926_184135.jpg

En hieronder nog wat foto's van de topjes, deze zien er toch gewoon OK uit?
    20220926_184240.jpg 20220926_183522.jpg 20220926_184002.jpg 20220926_184309.jpg 20220926_184155.jpg 20220926_183456.jpg 20220926_184314.jpg

Opnieuw beginnen is in dit geval helaas uitgesloten omdat ik met de voorraad die ik nu heb nog maar ongeveer tot deze oogst toe kom.
    Toegegeven, ze zien er niet top uit maar volgens mij moet hier toch nog wel een degelijke hoeveelheid van af komen? We zitten nu in week 2 bloei.

Bedankt voor je feedback! Die wordt sterk geapprecieerd!
    Attached Files

Comment

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Je hebt een pompje nodig om te verkomen dat groene smurrie kan ontstaan
      En je hebt een warmte element nodig om het water op Temperatuur te houden

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      kan ook prima zonder pomp maar dan moet je wat spul toevoegen aan je water maar zoon bubbel ding is wel beter meer zuurstof en voorkomt dat je water rot en still staat

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      In mijn optiek is de meest effectieve manier van irrigeren vloeden, want tensiometers zijn lastig af te lezen als alles is dichtgegroeid en wijken nogal eens af en met druppelaars houd je altijd droge plekken in het medium waar bijgevolg geen wortels groeien. Door te vloeden pakt elke plant zelf wat nodig is, wordt het gehele medium doorweekt en de rest van het water stroomt terug in het vat of pomp je terug.

Bedankt voor de vele comments! Die blumats tensiometers verkopen ze ook op greensell heb ik gezien dus dat is alvast top.

Ik ben juist ook even de Bcuzz soil a + b gaan nakijken en daar zit natuurlijk het ontbrekende stikstof in, dan ben ik daar toch te laat mee gestart vrees ik. Vanaf nu een beetje bij elke voederbeurt!

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      geen ph meten en geen ec meten doe ik ook niet het scheelt iets met tijd maar het alleen vaak nadeel is met bio vandaag geef je ze eten en pas met een week nemen ze dr wat van op geef je paar x teveel voeding zie je het pas later en miniraal is wel het beste dat je meet wand meten is weten en deze voeding is gelijk opneembaar wat is joun voeding bio mineraal en als het je eerste kweek is zou ik daarom het gewoon bij de basis houden met voeding alleen groei en bloei zo heb je minder snel voeding ophopingen en je kan beter te weinig voeding geven dat teveel

ik zelf gebruik bio bizz kost geen drol maar dat is bio voeding maar zoals ik al zij dat neemt de plant niet gelijk op dus en minaraal wel hoop dat je dr wat aanhebt

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Neemt het niet gelijk op. Als je het geleidelijk blijft geven heeft hij toch constant wat voeding.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      nee klopt bio neemt veel langzamer op omdat het ook langzamer verwerkt word mineraal wel neemt gelijk op en verwerkt het ook meteen dus de voedings stoffen zijn meteen beschikbaar

Overzicht
    20220928_133124.jpg 20220928_132905.jpg

Temp & LV
    Huidig - min - max
    20220928_132847.jpg 20220928_132852.jpg 20220928_132849.jpg

De update

Hork zijn comment van te lage PH en te weinig water hebben mij aan het denken gezet. Ik heb dus systematisch te weinig gegeven (1l ipv bijna 2,5l) en wat daarbij NOG erger is: Wanneer ik voeding gaf deed ik ook pH- erbij, waardoor he pH dan wss veeeeeel te laag werd.

Ik heb nu gewoon water genomen, pH gemeten met druppeltest & meter, daarna alle voeding en dan opnieuw druppeltest en meter

20220928_125811.jpg 20220928_125922.jpg 20220928_130716.jpg

Dus mogelijks was het water altijd zo zuur dat de planten totaal niks konden opnemen ofzo? Is in ieder geval wel weer wat geleerd. Het stomme is dat ik dit al eens getest heb in het begin maar ik zal toen wel te stoned geweest zijn ofzo xD

Vandaag hebben ze dus gewoon water + voeding gehad en ik heb 10% van depotmaat aangehouden, dus 6x 2,5l en 1x 1,8l (eentje zit in een kleinere pot).
    Er kwam bij sommige een beetje water in het schoteltje maar dat is ondertussen allemaal goed opgezogen door de aarde/het plantje

Voeding bestond uit:
    Op 10l water
    - 1,5ml regulator
    - 5ml P-boost
    - 2,5ml CaMg-boost
    - 0,8 Becuzz soil a + b (dit moet eigenlijk 0,8 per liter zijn maar weer stoned en bedenk me nu pas dat dat dus te weinig is... Hier zit ook nog extra stikstof in btw

Het is voeding van Aptus die me aangeraden werd door men kameraad, maar ik heb totaal geen idee of dat nu volledig bio is of niet

Voor de rest ben ik nog aan het kijken voor zo'n automatisch bewateringssysteem of toch gewoon tensiometers. Men vriendin kwam er zelf al mee af dat we zoiets bouwen want zij kan PLC programmeren, maar ik heb het gevoel dat ik het eerst zo wat beter moet kunnen voor ik op iets automatisch ga vertrouwen

Hieronder nog wat foto's van de toppen, die zijn wél mooi

20220928_133029.jpg 20220928_133000.jpg 20220928_133049.jpg 20220928_133013.jpg 20220928_133039.jpg 20220928_133046.jpg 20220928_132942.jpg 20220928_132937.jpg 20220928_132917.jpg

Stonede groetjes!

Feedback wordt zoals altijd erg geapprecieerd!
    Attached Files

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Top maatje. Je heb iedergeval zelf een.probleem kunnen terug vinden en herleiden wat er fout ging. Blumat druppelsysteem is zonder elektra die takketoelie ook gebruikt. Je zet het vat iets hoger dan je potten en druppelt door zonder elektra of sensor of een mechanisch systeem. Ooit wil ik die ook aanschaffen als ik op mineraal ooit over ga. En aptus voeding hoor je vaker voorbij komen. Ook de grote jongens zie je er wel eens mee

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Blumats werken op verschil in druk en zwaartekracht, geen electra inderdaad.
      Zijn makkelijk af te stellen, en eenmaal afgesteld krijgt en neemt de plant precies de hoeveelheid wat ze wilt en wanneer ze wilt

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Doordat je de planten te weinig licht hebt gegeven, presteren ze minder waardoor ze ook niet zoveel drinken. Om ze nu nog veel water te geven zal weinig uithalen vrees ik. Feitelijk 'train' je de planten in de groeifase om veel te leren drinken door ze z.s.m. aan de volle mep licht te laten wennen. Zodra de klok op 12/12 gaat moet je lamp op volle kracht draaien en niet hoger hangen dan nodig.

Dit zijn dingen die elke beginner kunnen gebeuren en het voordeel is dat er geen betere leermeester is dan de praktijk!

Misschien heb je hier iets aan Coby... 20220928_070120.jpg
    "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

Comment

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Dat weet ik niet heb het zelf nog niet uitgeprobeerd heb het alleen van hier gehoord

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      De ph in een voedingsvat loopt langzaam op, wat ik juist een voordeel vind. Zo zit je in een groter ph bereik, en dus ook vaker bij een ideale ph voor een voedingsstof.
      Ik stel af op 6,2, bij bijvullen is die dan rond de 6,5

Grond is een buffer dus eea zal zich gelijktrekken, maar toch zegt mijn kwekersgevoel dat het een voordeel is, in ieder geval geen nadeel
      Op hydro is ph echt enorm belangrijk, op grond juist het minst van alle kweekmediums. Hoe groter de pot, hoe groter de buffer. Keerzijde is dat je evt problemen ook veel later ziet, vaak te laat

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Bedankt, die afbeelding is inderdaad zeer handig! Die bevestigt dan ook wat ik al vreesde, men PH zal wel eerder richting de 4 gegaan zijn met voeding & pH- erbij. Op dat moment is de opname slecht -> stikstof/voeder tekort voor de plantjes

20220930_134826.jpg

Kleine update deze keer, toen ik net de potten ben gaan wegen waren ze nog goed zwaar. Ik weeg ze straks nog eens. Plan was vandaag water te geven. Het bovenste stuk aarde is al terug droog maar halverwege de pot is het nog vochtig. Getest met de saté prikker

Als ze straks lichter zijn ga ik ze alsnog 2,5l water met pH ~6 geven. Anders is dat voor morgen.

De lange strekker rechts is nog iets mee gaan strekken, eikel dat hij is :p

Ik ga elke dag een paar keer kijken en heb vandaag opgemerkt dat het zaadje begonnen is aan haar eerste trichoompjes! Ze worden zo snel groot :'(
    20220930_134926.jpg 20220930_134346.jpg

Bij de stekjes zie je ook al hier en daar wat maar die hebben nog wel wat langer nodig

20220930_134612 (1).jpg

Off topic:
    Vandaag mijn verhoor als slachtoffer gehad in heel de verkeersagressie zaak. Advocaat was mee en verhoor is naar mijn mening goed verlopen. De dokter heeft mij voorlopig nog tot eind oktober werk onbekwaam geschreven en ik merk ook dat het nog altijd niet zo goed gaat als ik wil. Ik laat dat gewoon niet zo snel zien, ben eerder van het type "Shit happens" en door.

Halverwege oktober moet ik ook naar een gerechtsdokter die me nog eens als onafhankelijk persoon zal onderzoeken. De daders zijn bekend en al voorgeleid voor de onderzoeksrechter maar mochten weer beschikken.

Vorige week hoorde ik 's avonds een auto stoppen voor het huis dat naar mijn mening hetzelfde geluid maakte (Nieuwe golf gti met sportuitlaat), tegen dat ik opgestaan was en kon gaan kijken was de auto alweer weg. Hoogstwaarschijnlijk was dit gewoon bezoek bij de buren ofzo maar ik denk er toch aan. Heb ook men vriendin gezegd dat ik niet wil dat ze 's avonds de deur open doet als ik er niet ben en ga me iets langs de voordeur leggen.

Klinkt een beetje para, ik weet, maar ik ben zelf in zo'n milieu opgegroeid en ik weet uit eerste hand dat zo'n dingen wel gebeuren. Ik heb ondertussen ook al contact met slachtofferhulp waar ik over de gebeurtenis vertel in de hoop het mentale zo wat sneller te verwerken.

Ik heb bvb als rasechte stoner nooit dromen omdat ik altijd stoned ga slapen, ik herinner mij zelden tot nooit mijn dromen. Maar de laatste paar weken heb ik al een stuk of 6 nachtmerries gehad. Over de meest willekeurige dingen maar ik heb plots gewoon nachtmerries.

Nu ga ik mij nog een pijnstiller pakken, eentje roken en dan wat gamen. Even op andere gedachten komen.

Stonede groetjes!

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat moet je allemaal aan een huisarts vertellen, dan staat het ook op papier. Slaapmiddelen voor laten schrijven en die alleen nemen als je dat ook wilt, anders niet. Kun je dat tegen de daders gebruiken met evt vergoeding. Is ptsd, en dat is vrij normaal. Zoiets hakt er enorm in

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Ik heb een paar honden maar ook ik heb altijd iets langs de deur staan, zijn rare tijden, dat je maar snel weer op mag knappen, je maakt wel mooie scherpe foto's, ziet er goed uit.

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Ja dat van die slaappillen ga ik zeker doen!

Kga me komende week een knuppel ofzo halen en die langs de deur leggen, just in case. Baat het niet, schaad het niet.

Heb ook nog een afspraak bij slachtofferhulp, toen ik daar de eerste keer met die vrouw erover sprak kwam ook ineens van al naar boven qua emotie dus hopelijk helpt dat ook wat.

Foto's maak ik met men smartphone en dan probeer ik men arm ergens tegen leggen zodat ik minder tril Bedankt voor het compliment! Vind het wel leuk zo foto's ervan te maken

Kleine update!

Gisteren toch nog elk 2,5l water gegeven, je ziet vandaag aan de zaailing dat ze haar bladeren sinds lang weer mooi recht heeft gezet Nu snap ik wat jullie bedoelen met dat ze er sip uitzag!

20221001_154640.jpg

Omdat ik meer en meer tekenen van stikstof tekort zie in de tent heb ik ook 1,5ml (schema raad aan 1 à 2ml per liter water) bcuzz soil A+B bij het water gedaan. Dit heb ik niet afgezuurd en de pH was na het toevoegen hiervan rond de 6,5 dus dat ze het maar goed opnemen

Zo dat was het weer, kleine update maar ik was aangenaam verrast om te zien dat ze haar bladeren weer omhoog stak

Stonede groetjes!

Comment

Tijd weer voor een update!

Overzicht
      20221003_144236.jpg 20221003_144228.jpg

Temp & LV
      huidig - min - max
      20221003_143336.jpg 20221003_143341.jpg 20221003_143339.jpg
      (Ik heb geen idee waarom het forum die eerste foto nu kleiner uploadde, heb al vaker issues gehad met de uploader hier xD)

Update
      Vandaag de lamp een paar cm hoger gehangen omdat 2 strekkers er potverdorie al tussendoor aan het groeien waren!
      20221003_143424.jpg 20221003_143429.jpg
      20221003_143403.jpg 20221003_143353.jpg

Alle dikke toppen boven het net zitten nog altijd op < 40cm van de lamp af, het net hangt nu precies op 40cm (wat de aangeraden afstand is, maar uhm... licht is gewicht? )

Alles moet natuurlijk mooi waterpas hangen
      20221003_143613.jpg

Ze hebben nu weer een paar cm, hopelijk worden ze niet veel langer meer.
      20221003_143620.jpg 20221003_143625.jpg

Worst case kan ik ze nog achter de spacer-bar inproppen, zo worden ze wat meer naar de buitenkant geduwd (tussen bar en tent in)
      voorbeeldje hoe dat zou uitzien:
      20221003_143847.jpg
      Kan op zich geen kwaad zo toch? Heb hem nu voorlopig nog los gelaten

Gisteren hebben ze weer elk 2,5l water + voeding gekregen (regulator, P-boost, CaMg-boost, Top-booster, Bcuzz soil A+B). Morgen is het weer gewoon water dat ze krijgen, mogelijks doe ik daar weer die bcuzz soil bij voor extra stikstof. Heb het gevoel dat het stikstoftekort aan het stagneren is sinds ik dat aan het toevoegen ben

Toen ik de voeding aan het preppen was heb ik de pH-testers er nog eens bijgehaald. Een emmer met enkel voeding en een emmer met voeding + Bcuzz soil A+B, het verschil was 0,1 pH minder op de digitale meter en met de druppeltest was de kleur zo goed als identiek, goed om te weten dat die bcuzz soil het pH dus niet zeer sterk verlaagd!

Hier nog wat sfeerfoto's van de topjes, zien er elke dag mooier uit
      20221003_144559.jpg 20221003_144114.jpg 20221003_144214.jpg 20221003_144159.jpg

Stonede groetjes!

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        wand daar krijg je top rot van of je moet zoon perfect klimaat hebben dat je geen dauw punt hebt enzo maar dat hebben maar weinig mensen hehehhe dikke kachel erbij voor de dauwpunt te voorkomen en dag en nacht temp zo dicht mogelijk bij elkaar zo voorkom je top rot en lv kan best hoog zijn en geen rot krijgen maar dan moet je wat ik hiervoor zij wel perfect zijn en kachel minimaal 2uur voor de lamp aan gaat aan zetten zo voor kom je top rot en kan je de gevoeligste soortje,s kweeken zonder rot kost iets meer stroom maar je hoeft nooit meer wat weg te gooien

• CobyBE
        CobyBE commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de talrijke comments heren!

Ok dus toppen tegen de tent aan laten liggen kan tot toprot leiden, en als ik het goed begrijp is dat omdat er dauw kan ontstaan in de nacht. Dat is inderdaad iets om rekening mee te houden, momenteel is de laagste temp 's nachts 17 graden geweest terwijl het met de lamp aan richting de 25 graden gaat.
        's Nachts loopt de LV ook soms wat hoger op omdat de afzuiging minder hard gaat blazen, en op dagen dat de poetsvrouw komt is de deur boven toe wat de LV nog wat meer doet stijgen. En in principe zou ik de kachel pas hoeven aan te zetten iets voor de lamp aan gaat en dan mag hij weer af.
        De kachels die ik nu thuis heb zijn allemaal te groot om in de tent erbij te plaatsen dus ik zal er eentje moeten aankopen dan. Enig idee hoe "zwaar" die zou moeten zijn? Het is maar een tentje dus mogelijks is 100w of 200w al voldoende? Dadelijk eens op greensell gaan window shoppen

Takken knakken heb ik wat schrik van maar ik kan de top wel redelijk plooien heb ik al gemerkt. Denk dat ik die gewoon ga vast binden zodat ze wat omlaag getrokken worden. Gaan we vandaag proberen! Foto's in de update die volgt

Zou ik ze gewoon recht omlaag trekken of zo meer horizontaal zoals ik bij het net heb gedaan?

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        kachel buiten de tent zetten zodat je warme lucht aan zuigt en de kachel 2uur aanzetten voor de lamp aan gaat en kachen aan is sws niet erg als je constand de temp ronde 25-27 met lamp aan en met lamp uit rond de 20-22graden licht is gewicht maar warmte ook perfect klimaat voor een perfecte opbrengst
        Last edited by Tijnie82; 5 October 2022, 11:35.

gewoon knakken man kan niks gebeuren ik vojd het de eerste x ook spannend maar k heb ook geknakt deze ronde anders waren de planten veels te hoog nou de takke die ik geknakt heb zit de meeste toppen aan nu en zijn het dikste ze een beetje stressen is niet erg een tak erafscheuren gebeurt niet zomaar en als het wel gebeurt stukkie ductape dr op en klaar je hoefr niet zo voorzichtig te zijn de dames zijn sterke power girls die kunne dat makkelijk hebbe ja en hoe beter je klimaat is des te beter je oogst word

Comment

Ok ik heb de twee grote uitschieters wat omlaag getrokken en gebonden.

20221005_165643.jpg 20221005_165709.jpg
        De langste (linkse foto) heeft daarbij een klein knikje in de stengel gekregen maar niet in die mate dat de holte binnenin dicht is (denk ik). Ze heeft zich zelf al weer wat richting de lamp gericht.
        20221005_165700.jpg

De linker is gewoon mee gebogen
        20221005_181138.jpg 20221005_165643.jpg

Had ik ze eventueel nog meer moeten plooien? Ik probeer het licht van de binnenkant van de plant niet weg te nemen zodat de kleine fluff-topjes niet nog meer fluff worden :p

Stonede groetjes!
        Attached Files

Comment

• Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Heb vorige ronde nen Purple Punch staan waarvan 8 van de 11 toppen geknakt heb en heb met da plantje den 2de prijs gewonnen kwestie van opbrengst !!!

• CobyBE
          CobyBE commented
          Editing a comment
          Bedankt voor je bericht Remco! Ik hoop dat er nog mooi wat gewicht aan komt te hangen

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Nu kan je lamp wat lager straks worden je topjes onderin ook weer voller. Licht dringt dieper door

Goedemorgen vrienden van het groene plantje!

Het is even wat stil geweest, weinig te updaten dus. Maar we gaan nu bloeiweek 5 in en elke dag zie je de toppen wel dikker worden of zie je meer trichoompjes verschijnen op de toppen en de suikerblaadjes

Om even samen te vatten:
        • Het stikstof (N) tekort lijkt onder controle nu dat ik bij elke waterbeurt (dus met voeding of zonder) altijd de Bcuzz soil A+B erbij doe
        • Plantjes krijgen nu om de dag 10% van hun pot inhoud (dus 2,5l)
          • Als ik ze iets meer geef blijven de potten uiteraard ook langer zwaar maar ik vind deze manier makkelijker om goed bij te houden
          • Voor dat ik water geef til ik de potten en controleer ik met een saté prikker dat de aarde niet meer vochtig is
          • Ik geef altijd ongeveer op hetzelfde tijdstip, zo merk ik bvb nu dat de aarde nog wat vochtig is maar straks rond 16 a 17 uur hebben de plantjes alles op gedronken
        • De geknikte/geplooide toppen hebben zich mooi verder ontwikkelt en worden zo ver ik zie niet meer echt langer, enkel dikker
        • De zaailing geniet van de lamp en heeft haar toppen nu ongeveer 3x zo lang gemaakt als ze oorspronkelijk waren Ze begint ook al echt vol kleine kristallen te hangen
        Ik voeg hieronder nog wat foto's toe omdat een topic als dit zonder foto's maar saai is natuurlijk.
        Foto's zijn van gisteren aangezien de poetsvrouw nu boven bezig is en ik dan niet die kamer in ga. (Geen zorgen, de poetsvrouw komt daar ook niet)

Overzicht
        20221010_130414.jpg 20221010_130410.jpg

Temp & LV
        huidig - min - max
        20221010_130543.jpg 20221010_130550.jpg 20221010_130548.jpg

De zaailing (hier en daar al een bruin haartje!)
        20221010_130510.jpg 20221010_130421.jpg

De strekkers
        20221010_130431.jpg 20221010_191142.jpg 20221010_130438.jpg

Nog eentje uit de hoop
        20221010_130525.jpg

Volgens wat ik online lees zou de zaailing ongeveer 7 - 8 weken bloeitijd hebben, dat wilt zeggen dat ze nu voorbij de helft is. Ik ga stilaan wat rond kijken voor een vergrootglas om de trichoompjes beter te kunnen zien. Met de 10x zoom van men smartphone lukt dat wel semi maar liever een nog betere zoom. Eventueel zo'n extra lens die je op je smartphone kan hangen ofzo :o

Zo dat was het weer, feedback of commentaar is zoals altijd fijn!

Stonede groetjes!

Comment

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Tot nu toe was uit zaad de 7-8 weken bloeiers moesten 10 weken staan en achteraf mochten ze wel 11 weken staan. 2x uit stekken gewerkt waarbij gezegd werd 9 weken 12/12 uiteindelijk bijna 12 weken laten staan voordat het klaar was. En ik ben van mening de laatste 2 a 3 weken extra zwellen de toppen heel dik op nog in hardheid/gewicht en sterkte.

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          als je zeggen 7tot 8 week bloei bedoulen ze eigen bloei van een week of 10 dat gaan ze wel.nodig hebben heb nog nooit gezien dat de wiet klaar was op de bloeitijden van de zaadboer

• CobyBE
          CobyBE commented
          Editing a comment
          Bedankt voor de talrijke comments! Die microscoop op de staander lijkt me wel wat! Momenteel ben ik aan het oefenen met mijn gsm maar tril nogal veel met mijn handen dus is wat instabiel haha

Het hoofdding waar ik naar ga kijken zijn inderdaad de hoeveelheid haartjes die al bruin zijn geworden, daarna zal ik met loup en dergelijke de trichjes controleren

Dus over het algemeen is het eigenlijk altijd zelf in de gaten houden en dan de tijden van de zaadboer als indicatie, staat genoteerd
      Bezig...
      X