Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coby's eerste kweek! (Lumatek Zeus 600W)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Die zijn nog aardig bijgetrokken, dat doe je goed!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Bedankt Hork! Ik doe men best

Kleine update!

Gisteren water gegeven, had ik de zaailing wat te veel gegeven en stond haar schoteltje na een uur bijna volledig gevuld. Ik denk dat ik gewoon teveel heb gegeven bij het niet opletten want ik heb er ongeveer 1l uit getrokken. Had geen zin dat ze een hele nacht met natte voetjes zou staan.

Vanmorgen waren de twee strekkers toch weer tot tegen de lamp gegroeid dus heb ik ze weer wat meer naar onder getrokken.

Ben ik juist bezig het touwtje strakker te binden springt ineens een haakje van mijn scrog-net kapot :o O_O

Holy shit alle hands aan deck! Direct men vriendin geroepen dat ze kwam helpen, we hebben de haak nu gewoon met een stuk touw vervangen.
    20221014_115034.jpg

Begin ik aan de andere strekker gebeurd daar net hetzelfde, gvd Gelukkig had ik het net vast en zijn er geen takken gebroken
    20221014_115039.jpg

Ik ga eens in het tuincentrum of op bol.com ofzo kijken voor wat stevigere haken, deze waren van dun plastiek dat hol is in het midden. Denk dat ik net IETS teveel kracht op het net had gezet ofzo

Ze hangen er nu weer een centimeter of twee van af, RECHT onder de led-strip dus het volle kanon aan licht. Die twee strekkers gaan ook echt dikke toppen worden Het zijn nu al kleine joekels vind ik
    20221014_115058.jpg
    20221014_115054.jpg

20221014_115141.jpg

De zaailing doet het ook echt goed en er hangen elke dag weer meer kleine kristalletjes op It's starting to look very frosty sexy
    20221014_115108.jpg 20221014_115124.jpg

Veel meer niet te melden momenteel, enkel dat mensen die ook een DR120 hebben en daar het bij geleverde scrog-net gebruiken: Trek er niet te hard aan! De haakjes zijn niet zo stevig als ze lijken xD

Stonede groetjes!
    Attached Files

Comment

Ik ga er niet omheen draaien, maar hier is toch iets niet helemaal goed gegaan.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      bij stekken tel je ook gelijk al 12-12 na dat je de klok omzet met zaailingen niet dus zoals je al begrijpt heb je met stekken constante kwaliteid en je kan zelf goed selecteren en alles wat met zaad is duurt bijna met alles langer bloei gaat sneller met stekken je hebt dus veel.meer factoren zelf in de hand om tijd te winnen en het scheelt nogal boel tijd de stekken kan je makkelijk zorgen dat ze op tijd klaar staan voor de nieuw run en aanslaan gaat ook veel sneller als je zo de stekken kan pakken die je nodig bent worden de stekken te groot en een moeder hoef je niet perze tehebben je kan haar steeds kort wieken als ze te groot word en daar weer stekken van maken super simpel lekker voor groeien onder 8 watt ofzo ideaal en zo kan je wel 5rondes makkelijk draaien miss wel 1meer dat red je met zaad nooit

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      @Tijnte82 : Planten uit zaad hoef je geen weken voor te groeien , je kunt ze zelfs gelijk op 12/12 zetten.
      Dat deed ik de laatste paar rondes , en de bloei duurde niet langer . Van zaad tot oogst in 11 weken ! zonder te toppen.
      En je hebt geen moederhok nodig . Zaadplanten leveren gemiddeld meer op en zijn sterker . Nadeel is dat je niet precies dezelfde wiet krijgt .
      Een voorbeeld van een snelle ronde zonder groeiperiode , in 1 grote bak , niet van mijn kweekjes dit keer , en 2,27 gram per watt led: https://www.cnnbs.nl/testment-kweekt...wiet-per-watt/
      Last edited by atmosphere1; 27 October 2022, 13:33.

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Zo dat is vet veel daar kan ik alleen nog maar van dromen

Tijd weer voor een update!

Overzicht
    20221020_131020.jpg 20221020_131043.jpg

Ik vind het toch al een aardig veldje voor men eerste keer Er zitten ook echt een paar dikke toppen tussen

Temperatuur & LV
    Huidig - min - max
    20221020_131228.jpg 20221020_131233.jpg 20221020_131231.jpg

87% baart me wel wat zorgen

Er is er eentje te dicht bij de zon gaan vliegen
    20221020_131207.jpg
    20221020_131215.jpg 20221020_131048.jpg

Ik merk de laatste week dat de zaailing een stuk minder begint te drinken als eerst, waar haar aarde eerst goed droog was na 2 dagen is de aarde nu nog lichtjes vochtig na 3 dagen. De stekjes staan dan al volledig droog xD

Dat zal wel komen omdat ze al in een verder stadium is ofzo? Ik merk trouwens ook dat de planten het dichtst bij de fan en bij de aanzuiging ook sneller 'droog' zijn als de rest, meer luchtverplaatsing -> meer verdamping I guess?

Hier nog wat foto's van de toppen en van hun trichoompjes
    20221020_131055.jpg 20221020_131108.jpg 20221020_131101.jpg 20221020_131143.jpg 20221020_131134.jpg

Comments zijn zoals altijd welkom!

Stonede groetjes!
    Attached Files

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Blumats

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Hork : Inderdaad , en het komt erg vaak voor bij kwekers. Je moet heel anders te werk gaan als met je kamerplanten , die je gerust een week te laat nog water kan geven.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Daarom geef ik graag altijd veel. Veel in de groei, maar toch es laten droogtrekken dan, maar nog merr in de bloei, ondanks ze minder drinken blijf ik of probeer ik hetzelfde ritme aan te houden zonder droog te zetten.

Er is een "sweet spot" , het punt waar water en lucht in de beste verhouding in de grond zitten, de optimale hoeveelheid water/lucht in de grond . Expres droger trekken of natter geeft niets extra's.

Watergift dus zo veel mogelijk verdelen, dan hou je altijd genoeg lucht in je grond , en voorkom je echte uitdroging . Of beter nog , een grondvochtmeter gebruiken.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Blumats.
      Altijd de sweetspot

Nee, ik word niet gesponsord 😀

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      k dacht altijd dat over wateren niet kon met growbags maar ben er na 2rondes wel achter dat het ceker wel het geval is had schimmel onder de growbags en daar stroomt het water ook langs onder vandaan

maar heb nu tensio gekocht dus zal daar geen last meer van hebben hehe word ook niet gesponserd helaas hahaha

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

The post of shame

Vossenstaarten en toprot

Vandaag tijdens het water geven kwam mijn vriendin me even helpen. Ze was de plantjes aan het inspecteren toen ze mij ineens vroeg wat geen enkele kweker ooit wilt horen, namelijk "Wat is dit? Is dit schimmel?"

Helaas heeft de zaailing enkele toppen met toprot, deze heb ik ertussen uit geknipt. Het was ook nat op de blaadjes in de buurt van de schimmel, reden: geen luchtcirculatie aan deze kant van de tent. Ook was ze best wel een struikje waar ik eigenlijk amper iets van blad heb weg gesnoeid.

20221025_191919.jpg 20221025_191923.jpg
    20221025_204523.jpg 20221025_204413.jpg 20221025_204417.jpg 20221025_204608.jpg 20221025_204619.jpg
    20221025_205110.jpg

Resultaat: Toch enkele mooie toppen moeten weg knippen, waaronder ook een van de dikke :\
    20221025_195858.jpg

Van de toppen die ik heb afgeknipt heb ik overal het rotte gedeelte verwijderd, sommigen waren volledig voor de vuilbak maar andere waarbij het maar een stukje van de top was heb ik opgeschoond, driedubbel gecontroleerd en te drogen in een doosje gelegd
    20221025_210145.jpg

Van "de dikke" top heb ongeveer 1/3 moeten weg gooien, de rest is nog onaangetast.

Om het probleem ook aan te pakken van de luchtcirculatie heb ik een extra fan opgesteld buiten de tent als tijdelijke oplossing en direct bij greensell een nieuwe clipfan besteld om die aan de tegenovergestelde kant van de huidige op te hangen.

Het andere nieuws:
    Volgens mij zijn er enkele van de toppen die < 40cm van de lamp hangen stilaan foxtails aan het komen. Morgen wordt de lamp ietsje verhoogd maar op zich kan dit geen kwaad en is het enkel extra opbrengst, toch?
    20221025_195850.jpg 20221025_195925.jpg 20221025_195835.jpg 20221025_195830.jpg

Zo dat was het weer voor de update, ik denk dat ik de titel van het topic beter kan veranderen in "Coby's eerste heel harde les in het kweken van wiet"

Stonede groetjes!
    Attached Files

Comment

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Ik heb het nu tijdelijk opgelost door een grote ventilator voor de tent te zetten, helaas moet de tent daarbij een stukje open staan. Ik heb al 2 nieuwe clip-on fans besteld bij greensell maar ik krijg tot nu geen bevestiging dat het verzonden is :\

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Gaat je hele kiet niet naar wiet stinken zo😂

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Haha jawel xD Dus het is even managen, wanneer we bezoek verwachten gaat of de tent dicht of de kamer even dicht Maar dat moet wel ruim op voorhand :p

Liefst gaat die zo snel mogelijk weer toe. Heb al overwogen om de tweede fan met tent open maar een uurtje ofzo aan te laten na het starten van de lamp om zo toch zeker al wat verdamping te gehad te hebben

lees dit maar ff zo voorkom je top rot en draai je een dikke ronde
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Bedankt Tijnie! Enig idee hoeveel watt zo'n kachel best zou hebben?

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      op marktplaats heb je zat goedkope.kachels op staan die olie kachels zijn goed en met thermosstaat geloof ik ook is wel zo handig

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      je moet niet kijken hoeveel watt de kachel is maar hoeveel m2 hij kan verwarmen
      je hebt al snel een van 30tot 40,m2 nodig wil je beetje fatsoenlijk kunne verwarmen das voor het klimaat perfect om het te kunnen regelen maar warmte matten zijn ook erg handig gaat de temp niet van omhoog in de tent maar perfecte temp bij de wortels is ook erg belangerijk te koud en ze gaan ook still staan

Het kan voorkomen dat toppen zich vreemd ontwikkelen en er als foxtails uit gaan zien. Ontdek hier de oorzaak, wat je eraan kunt doen en hoe je het voorkomt.

mss heb je hier nog wat aan

Comment

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Bedankt! Heb het artikel helemaal doorgenomen en de lamp hangt nu een stukje hoger!

Weer een kleine update!

Vandaag helaas nog 2 haze topjes gevonden die ook rot hadden, heb ze weg geknipt. De rest is niet "geraakt".
    20221026_151512.jpg

Voor de rest lijkt de zaailing overnacht wel volwassen geworden? De topjes die gisteren bedekt waren door de dikke die ik heb moeten verwijderen hebben nu ook allemaal bruine haartjes :o Als ik over alle toppen heen tel is volgens mij nu ongeveer 50% of meer bruin geworden.

Heb nog geen loup in huis, in wat voor winkels kan je zoiets eigenlijk kopen? Dan ga ik morgen namiddag even wat rond rijden!
    Als ik met mijn GSM kijk lijken ze allemaal wit maar dat kan bedriegen omdat het maar 10x zoom is natuurlijk.
    Wat denken jullie?
    20221026_151121.jpg
    20221026_151029.jpg 20221026_151008.jpg 20221026_151023.jpg 20221026_151015.jpg
    Het ziet er al allemaal héél lekker uit moet ik zeggen

We zitten nu in bloeiweek 7 dus eigenlijk is het sowieso nog te vroeg he? Als ik haar evolutie zo bekijk lijkt ze mij eind volgende week zeker klaar om te oogsten. Maar wat weet ik natuurlijk

Stonede groetjes!

Comment

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      @Remco: Inderdaad! Eerste keer ooit zelf wiet aan het telen Ondanks hier en daar een foutje begaan te hebben bevalt het me zeer goed

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Op foto 1 zie ik iets verdachts zou je dat is na willen kijken even aan de bruine blad volgens mij zit daar toprot

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Hey BAs Haze! Dat waren inderdaad 2 topjes met toprot, ik had die foto als voorbeeld geupload

Ondertussen nog wat top rot gevonden en verwijderd bij de zaailing. Feels bad man :/

Die moeten nog wel een paar weken. het is de komende maanden erg vochtig, dus kan voor veel problemen zorgen. Gaat lekker toch je eerste kweek, volgende keer war beter aan het net binden of gewoon de potten uit de tent en mooi maar beneden binden.

Comment

• CobyBE
      CobyBE commented
      Editing a comment
      Hey Kunichika!

Zou het nut hebben een ontvochtiger op de kamer te zetten? Momenteel loopt de LV 's nachts al op tot +- 80%

Heb vandaag weer enkele topjes gevonden die besmet waren, waaronder weer 1 hoofdtop, hier zat de stam onder de topjes ook vol dus heb onder de besmetting afgeknipt.

De schaar die ik gebruik ontsmet ik elke keer en ik gebruik nu ook handschoenen die ik erna uitdoe zodat ik andere topjes die ik aanraak niet besmet.

ondertussen heb ik ook 2 fans bij gehangen, eentje tegenover de eerste zodat er vanuit 2 hoeken lucht verplaatsing is en eentje bovenhet net zodat die toppen nu ook weer wat meer in de wind hangen

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Durf ik niet mee zekerheid te zeggen er zijn wel mensen die het doen hier op het forum. Maar of het dan met tientallen naar beneden gaat, weet ik even niet zeker. Ik heb om deze reden gekozen voor een hps naast de led te hangen, de lv is stuk lager iig

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      De kachel in huis moet vooral aan zijn , en dat is meestal wel bij 8 graden buiten.

Helaas vandaag nog wat topropt ontdekt op enkele topjes. Heb gered wat ik kon.

Bij een top was de grote tak zelf ook beschimmeld dus die heb ik eronder afgeknipt, heb hier wel het tupje van kunnen 'redden'. Bij een andere plant 3 topjes moet weg knippen, hier was de stam nog niet 'besmet'.

Heeft dat eigenlijk nut de afgeknipte haze topjes nu al te 'oogsten'? Heb er enkele in een donker doosje met gaatjes gestoken. Idem met de zaailing maarja die zit ook al bijna op het einde van zijn bloei. Terwijl de haze toch een stukje langer moet :\

Dit heb ik kunnen 'redden' en 'cleanen':
    20221030_122807.jpg

En hier de pijnpuntjes:
    20221030_122917.jpg 20221030_122922.jpg 20221030_122925.jpg

Op de onderste foto zie je precies een beschadiging aan de stam. Ik vraag me af hoe die daar komt. Heb er nu wat ververstape overheen geplakt (ook al leek de wonde mij al dicht). De wonde komt niet van het afknippen van de top want die zat daar niet vast, ook heb ik geknipt zonder in de tak zelf te knippen

Hopelijk stopt het nu stilaan met de toprot

Stonede groetjes!

Comment

Kleine update

20221103_165401.jpg 20221103_165411.jpg

Helaas blijf ik maar toprot vinden. Vandaag weer 2 topjes van een haze plantje moet afhalen en bij de zaailing heb ik vorige keer niet genoeg gesnoeid en was het zich naar onder aan het werken.

IMG-20221103-WA0014.jpg IMG-20221103-WA0019.jpg IMG-20221103-WA0016.jpg
      Er schiet al niet meer heel veel over van haar :\

Ik begin meer en meer te denken gewoon de zaailing zo snel mogelijk te oogsten en dan te zien hoe het met de haze stekjes gaat.

Één heel belangrijk iets: tot nu (buiten die ene top bij de zaailing vandaag) lijkt de toprot enkel op te treden bij de toppen boven het net, net bij de dikke toppen :\ Heb er enkele die passen niet in een 0,5l flesje xD maar is natuurlijk kut als ik juist daar telkens toprot ontdek en moet gaan snoeien.

Zou het "zit eigenlijk te kort op de lamp" er ook mee te maken kunnen hebben? De lamp is ondertussen wat hoger gehangen.

Heel kut op deze manier. De zaailing moet nog minstens 1,5 week en de stekjes nog wel enkele weken langer.
      Ik heb nu een kleine ontvochtiger (had ik nog staan blijkbaar) in de tent gezet en de verwarming wat omhoog gedraaid op de kamer zelf. Dat zou normaal ook al voor warmere lucht moeten zorgen.

Stonede groetjes!

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Vanwaar die indruk? Zie je top rot meer in een tent dan op een andere plek?

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Ik test mijn hokken altijd vooraf al op luchtstroom met behulp van rook . Als er maar 1 of 2 inlaat gaten zijn , zou het kunnen dat er op sommige plaatsen niet genoeg luchtverversing is. Maar goed, bij toprot spelen een hele reeks aan factoren mee. Ik heb er binnen eigenlijk geen last van.

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Met zaailingen en stekken in 1 hok kun je grote verschillen verwachten , dat is logisch .

Korte ik-ben-er-nog-update

Vandaag zijn we officieel bloeiweek 8 (dus 8 uur op 12 uur, ik weet dat het nog niet onmiddelijk 'bloei-bloei' is :p)

Heb hier en daar nog wat toprot kunnen weg knippen. De toppen waar ik maar een stukje heb weg geknipt zijn aan de geknipte kant uitgedroogd maar zien er verder goed uit.
      Onder het net nog niks maar toch ook mooi grote toppen, ik denk omdat die onder het net meer verspreid zijn in tegenstelling tot de dikke knotsen boven het net.

Het is nu wat het is en ik probeer te redden wat ik kan Ik heb ondertussen al een halve weckpot vol met geredde topjes. Ik heb ze eerst zo wat laten drogen in een donkere doos met gaatjes erin, deze zette ik op een plek waar er luchtverplaatsing is (of ik zette de passieve afzuiging-buis ertegen ). Nu zitten ze in een weckpot te 'curen'.

Dacht eerst dat dat niet zoveel verschil zou maken maar ik had een gewoon gedroogd topje gerookt, daar werd ik stoned van maar proefde het niet echt. Nu voor 2 dagen een topje dat al een paar dagen zat te curen gerookt en amai wat een verschil in smaak, en ik werd er ook nog eens meer stoned van

Op die manier gaan we dus alle wiet gaan drogen De zaailing zal eerst in een doos gaan, ondersteboven aan een draadje maar de stekjes gaan allemaal ondersteboven aan het net komen te hangen en dan komen die gewoon in de tent terecht

De zaailing heeft vandaag ook haar laatste x voeding gekregen aangezien ik haar volgende week/eind volgende week ten laatste graag zou willen oogsten. Ik had gelezen dat dit spoelen de smaak nog zou verbeteren, doen jullie dat ook?

Vorig weekend was een vriend komen kijken die altijd met HPS kweekt en volgens hem leek het gewoon op een HPS kweek Zal wel niet helemaal zo maar het de dikste top die ik heb is ongeveer zo dik als mijn vuist momenteel xD (de rechtse strekker btw, die wat geknakt is)

Als afsluiter nog een paar foto's van "onder het net" Elke top op deze foto is ongeveer zo lang als mijn vingers en ongeveer zo dik als 3 vingers bij elkaar (Houdt er rekening mee dat ik maar tere-informatica handjes heb he :p), zal volgende keer een aansteker erlangs houden

20221107_160105.jpg
      20221107_160134.jpg 20221107_160050.jpg 20221107_160120.jpg

Stonede groetjes!
      Last edited by CobyBE; 7 November 2022, 16:49. Reden: Typo's

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik vind het erg jammer van die rot, daar heb je wel erg veel last van. Maar zo te zien ga je nog een mooi resultaat halen, en als ie nu al lekker potent is... komt goed!

• CobyBE
        CobyBE commented
        Editing a comment
        Remco: Voorbloei tellen we niet bij bloei dan? Dus dan zou de zaailing nog 2 weken extra moeten? Ik was van plan haar eind deze week of ergens volgende week om te doen. Heb een 100x zoom loep bestelt op greensell en die wou ik gebruiken om de trichomen te bekijken.

Verder is het idd echt jammer van de rot, volgende rond eindigen we hopelijk met een droger klimaat en geeft dat niet zo'n issues.
        Het blijft ook in mijn hoofd spoken dat het uitsluitendboven het net misloopt. Boven het net is volgens de fabrikant eigenlijk 'te dicht' op de lamp en je ziet ook dat de stukken boven het net lichtstress vertonen (uitdrogende fan leaves, fan leaves die naar boven krullen, foxtails). Zou het niet kunnen dat deze toppen 'aanvankelijker' zijn wegens deze stress?

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Hoe goed de planten er bij staan bepaald ook de minimale lamphoogte . Bij een overmaat aan voedingszouten in de grond bijvoorbeeld kunnen de planten minder licht verdragen.

Ik heb gisteren wat liggen experimenteren met tent open/tent dicht en temp & LV.
      Met de tent groot open heb ik overdag een LV van 50% en een temp van ~22 a 23 graden, 's nachts was dit alsnog 67% en 18 a 19 graden
      Met de tent dicht heb ik overdag een LV van 60% en een temp van 25 graden, 's nachts kan dit dan tot 70 of 80% oplopen.

Nadeel aan tent open is dat heel men huis stinkt en als ik de kamerdeur ook toe doe dan loopt de LV gewoon weer op. Ook heb je dan een mini-zon in je kamer hangen xD

Momenteel heb ik de tent weer dicht gedaan wegens geur, licht en temperatuur. Zou het beter zijn 10% minder LV overdag maar wel maar een sombere 22 graden?

Edit: mijn conclusie nog vergeten: Ik denk dus dat de tent via de passieve aanzuiging die ik in de gang heb liggen niet genoeg 'verse' lucht kan binnentrekken en daarom de LV hoog blijft. Afzuiging staat op 85% maar dat geeft 0 verschil met 60% bvb.

Ben daarom aan het overwegen de passieve intake naar een actieve te veranderen. Zo kan de temperatuur mss beter bewaard blijven aangezien de tent dan wel gewoon dicht blijft.

Hier nog wat foto's van de zaailing haar toppen, je ziet duidelijk van waar ze haar naam krijgt
      20221109_144007.jpg 20221109_144048.jpg 20221109_144042.jpg

Stonede groetjes!
      Last edited by CobyBE; 9 November 2022, 16:00.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ja heb er nu een was mand onder gezet waar 30 liter in kan dus nu kan ik vooruit👌🏼

• CobyBE
        CobyBE commented
        Editing a comment
        Ja dat is al heel iets anders (beter) als wat ik hier heb staan xD Bedankt! Eens zien om die aan te schaffen!

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        marktplaats kijken koop je zo een goedkope voor paar tientjes met water tank van 12liter ofzo een grote heb je wat aan een die 100ml per dag uit de lucht haalt doet niks in je tent

Update time!

Vandaag staan de lampen 8 weken op 12 uur. Ik wou de zaailing eventueel nog een weekje laten aandikken maar heb vandaag weer toprot ontdekt bij haar, deze keer in haar allerlaatste dikke top. Hier heb ik nog wel het meeste van kunnen redden maar toch weer wat grammetjes de vuilbak in helaas!

Anyway, door het zien van de rot heb ik besloten haar nu te oogsten voor er meer om weg te gooien is.
      8fb13010-b1f3-4cbb-a5cc-44ef67d29944.jpg De top linksboven had 4 rotte topjes eraan

Na het knippen:
      32e87130-32ae-4f6c-a6e3-2491c3dc4c32.jpg

Na het verwijderen van het rot en det top. Ik heb de hele top eraf geknipt omdat er een dikke 3cm stam ook rot was en ik niet wil dat dat tijdens het drogen nog gaat doortrekken.
      20221113_165011.jpg 20221113_165021.jpg

20221113_164959.jpg

Tijdens het snoeien heb ik ook gemerkt dat ze veel te dicht begroeid was. heb ongeveer 2 uur ofzo liggen knippen op deze plant. Er bleven maar kleine takjes vol topjes tevoorschijn komen xD

Om te drogen heb ik nu een grote doos genomen en daar een touw in bevestigd. Daarna heb ik een gat van 16cm erin gesneden en aan weerskant gaten gemaakt. Ik heb nu de aanzuiging van mijn tent in de doos gehangen opdat er zo lucht door de gaatjes, door de doos heen gaat en de wiet op die manier in het donker kan drogen. Ik heb dit al met een kleinere doos gedaan voor de al eerder geknipte topjes te drogen en dat lukte aardig! Hopelijk nu ook

Wanneer de rest omgaat zullen deze aan het scrognet in de tent komen te hangen.

Aangezien ik haar in haar totaliteit wil ophangen heb ik enkele takken ertussen uit geknipt zodat er overal lucht aan kan. Ik ben wel helemaal vergeten hiervan foto's te nemen, dit zal ik morgen ofzo doen. De kleine topjes heb ik ook in de doos gelegd maar op keukenrol, deze draai ik dagelijks om zodat beide kanten kunnen drogen.

Morgen ook nog eens goed door de tent want ik meen dat ik vandaag weeral gele blaadjes heb gezien bij een van de dikke toppen

Stonede groetjes!

Comment

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Der is wiet dat is fijn man. Leuk je te volgen en datnje door blijft strijden 👍

• CobyBE
        CobyBE commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de leuke comments iedereen!

Ik heb inderdaad veel bijgeleerd deze ronde Volgende keer ga ik al van het begin LST ga toepassen zoals mij ook deze ronde is aangeraden. Zodra deze ronde klaar is ga ik alle potten alvast preppen (aansteker + schroevendraaier for the win)

Die ene top die ik van de zaailing manueel had geplooid is die wat nu nog het dikste is geworden haha

Er is heel wat rot deze ronde maar we laten de kop niet hangen, nu heb ik toch al bijna alles meegemaakt bij men eerste keer dus kan het nu enkel beter worden he

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Nadeel van electrische kachels is dat ze weer zo veel stroom kosten en het voordeel van zuinige led verlichting om zeep helpen. Maar soms moet het wel . Om rot te voorkomen zet ik liefst in op goede afzuiging.
    Bezig...
    X