Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Skywalker Haze - I Am Your Father

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

20220822_055008.jpg Dit zaadje is maar een slome... woensdag het zaadje met klein worteltje in een potje met grond gedaan. Uit frustratie zondag maar wéér een nieuw zaadje in koffiefiltertje gedaan want dacht die komt nooit meer, zie ik gister ineens dit:
    Gelijk maar een scheutje water met wortelstimulator gegeven, nu hoeft ze komende dagen zeker niks te drinken.
    Kans is dus dat het twee dames worden, want andere zaadje is ook open gebarsten. Alleen is ook maar zo alleen

Comment

20220827_101028.jpg

Twee dames dus. Prima, in principe kan ik dan korter veggen en dus sneller oogsten

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        korter voorgroeien omdat je 2planten hebt zou niet zo zeer naar de tijd kijken dat je voor groeit pas schakelen als je een mooie plant niet te snel schakelen met een week of 4heb je wel een mooie dame die redelijk is voor gegegroeit korter voor groeien kost je alleen maar grammen en vertakkingen

20220831_191335.jpg Weer vier daagjes verder. Groei zit er links goed in, rechts begint nu ook te komen.

Temperatuur tussen de 23 en 25 graden, LV rond de 50%. Voeding is nog alleen root stimulator op 1 ml/l, vanaf volgende waterbeurt komt daar 2 ml/l calmag bij. Heb dit vorige kweekjes ook nodig gehad namelijk.

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        die 2ml cal mag per liter is niet goed man is veels te veel en ga je nu nog sws niet nodig en als je het straks nodig bent is de vraag
        k heb het zelfde ook gedaan te veel cal mag en de planten groeien en bloeien amper en de paarze takken voor komt het ook niet

en als je het al geeft op 10liter water ongv 1ml calmag is wel genoug max 2ml per 10liter je doet sneller kwaad er mee dab dat het dingen voorkomt zie zo vaak elke waterbeurt doen ze calmag er bij met gevolg dat de plant voor geen meter groeit of bloeit
        ik zou het potje aan de kant zetten cal mag maar ja wie ben ik je planten gaan vast mooier groeien zonder dan met die 2ml per liter ga je ze vermoorden

• Sinaasappel
        Sinaasappel commented
        Editing a comment
        Vorige kweken had ik ook 2 ml/l nodig, 1 ml/l was te weinig. Heb toen ruim 200 gram onder 150W vandaag gehaald dus valt prima mee met amper groeien en bloeien of vermoorden bij die hoeveelheid calmag. Heb vrij zacht water hier uit de kraan.

Welke calmag gebruik je?

Comment

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Bij mij gingen ze ook pas goed groeien toen ik calmag gebruik
        Iedereen kweekt op zijn eigen manier wat voor hem haar werkt

• Sinaasappel
        Sinaasappel commented
        Editing a comment
        Zal ook wel aan type grond liggen, hoeveel beschikbaar kalk hierin zit.

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ja dat is ook zo Sinaasappel

20220906_044335.jpg
      Het groeit als onkruid. Temperatuur rond de 26-27 graden, LV 50%. Lamp staat op 60% op zo'n 50-55 centimeter, afstand tussen de knopen is ook mooi kort dus dat zit ook wel snor.

linker dame zou ik al bijna kunnen verpotten denk ik, voor rechts zal het te vroeg zijn, misschien doe ik ze komend weekend beide even of ben ik ongeduldig en doe links vast vandaag of morgen. Ik zie wel hoeveel zin ik heb in groene vingers

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ik pot altijd pas.over als de wortels net aan de onderkant uitkomen dan zijn ze toe aan een paar grote schoenen hehe

• KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Die zijn wel klaar voor ompot..

• Sinaasappel
        Sinaasappel commented
        Editing a comment
        Toevallig gisteravond de grootste dame omgepot, morgen heb ik dagje vrij dus dan de volgende dame.

20220910_044831.jpg Nu kunnen beide dames mooi hun beentjes strekken. Lamp naar 75% gezet. Temperatuur rond de 23 graden, LV 50-60%.
      Gele plakstrip voor de zekerheid. Geen vliegjes of iets dergelijks gezien, maar ben er liever gelijk bij.

Comment

20220914_112145.jpg links straks even een knipbeurt geven, wat is naar jullie mening de beste timing qua licht? Vlak na lampen weer aan? Rechts met een paar dagen ook naar de kapper.

Comment

• Sinaasappel
          Sinaasappel commented
          Editing a comment
          Ze zijn nu teruggesnoeid naar 4 nodes. Onderste zijtakken zal ik later ook nog dieven zoals Tijnie ook al zei.

• Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Meestal top ik dan ook en die 2 takjes heb je indd niet veel

• giinnoo
          giinnoo commented
          Editing a comment
          Ik dief nooit de onderste takken weg, als je doet scroggen of lst komt ook daar zat wiet aan

Hey sinaasappel,

heb jij calmag al gebruikt bij het eerste water wat je in de potten deed toen het zaadje erin ging?
        en weet/meet jij de ph en ec waardes van jou kraan water?

Ben een beetje aan t zoeken. Want die bij mij komen maar niet boven🙃

Comment

• Sinaasappel
          Sinaasappel commented
          Editing a comment
          He, eerste water niet. Zodra ze boven de grond zijn geef ik gewoon direct calmag mee. Ik meet de pH en EC niet, maar mijn waterleidingbedrijf heeft uitgebreide analyses online staan van het kraantjeswater.

20220920_193935.jpg
        Rechts is de iets latere, maar haar blad is veel groter en de groei sterker.
        Ze zijn dus getopt, nu beetje spelen met LST om de laagste takken wat licht te geven.
        autopots staan aan. Nog eventjes groeien dan LST ik de 2 nieuwe toppen uit elkaar.

Comment

• KnetterMug
          KnetterMug commented
          Editing a comment
          Gaan goed de meiden...

• Sinaasappel
          Sinaasappel commented
          Editing a comment
          Mag zeker niet klagen

20220923_191826.jpgNog wat bondage toegepast bij de dames, verder blijf ik van ze af tot ze op 12/12 gaan en het net erover gaat. Op wat blad wegstoppen na.

Heb wel even jullie ervaring nodig;
        Dit is mijn eerste keer fotoperiodiek en begrijp dat zeker haze nogal explosief gaat groeien bij begin bloei. Wanneer moet ik ongeveer over gaan op 12/12?

Comment

Iedere soort reageert natuurlijk weer anders op het licht, ik zou ze nog een weekje geven. Nooit skywalker haze gehad van dutch passion maar wel amnesia

Comment

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            het is toch een sativa dominant soortje en ze kan ontpoppen in een van de 2phenos zijn erg verschillend met dit soortje de ene pheno is veel sterker en de andere veel zoeter denk dat jij ze allebei hebt wand lijken ook allebei verschillende phenos

• Sinaasappel
            Sinaasappel commented
            Editing a comment
            Zou 75% sativa moeten zijn. We gaan het zien, lijken inderdaad 2 verschillende feno's. Maar de omschrijving van het soortje op de site van Dutch Passion vind ik tot dusver nog niet echt overeen komen... achja zolang er maar lekkere toppen aan komen

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            had ook gekeken inderdaad bij die zaadboer die beschreven al dat er veel verschil zit in de zaadjes de een smaakt lekkerder de ander weer sterker is wel fijn aan de ene kant soms als je net zo als jou 2planten hebt heb je toch 2 verschillende wietjes ook al heet het het zelfde

20220924_091240.jpg 12 uur later stonden de dames er alweer bij alsof er niks gebeurd is, zo prachtig om te zien hoe snel ze weer opveren.
          met dit druilerige weer buiten loopt LV bij lichten uit op naar 65% en bij lichten aan zit het op 60%.

Comment

Ik heb nu lampen uit van 13.00 tot 19.00 ivm goedkoper nachtstroom en dat de heetste periode voor die kamer was. Heb nu sinds kort zonnepanelen dus voor mijn volgende contractjaar (per 1 oktober) maakt het niet meer uit wanneer ik wat gebruik.
            Kan ik met de bloei beter juist overdag lampen aan doen ivm mogelijke lichtlekken de kamer in? Nadeel wel dat de temperatuur 's nachts dan nog wat lager uit kan gaan komen en dus LV hoger gaat worden? Hoe zouden jullie dat aanpakken?

Comment

• giinnoo
              giinnoo commented
              Editing a comment
              Ik draai altijd overdag, omdat ik dan altijd als ik thuis ben het kastje kan openen. In huis is het altijd 18/20 graden zonder verwarming dus het word niet echt koud in de nacht.

• Sinaasappel
              Sinaasappel commented
              Editing a comment
              Dankje. Dan ga ik gewoon het schema elke dag een uurtje opschuiven en dan met bloei van 7 tot 19 lampen aan doen.

Temperatuur komt niet boven de 20 graden uit en LV hikt tegen de 70.
            niet echt ideaal dit k*tweer buiten, zeker niet straks in de bloei als het zo aan blijft houden. Toch maar overwegen een ontvochtiger te kopen en een volgende keer een HPS lamp ipv LED erin hangen voor wat extra warmte :p

Comment

Vandaag het net eroverheen gemaakt, per morgen gaan ze op 12/12 en zit toch nog met een paar vraagjes waar jullie vast een antwoord op hebben
              Ik heb nu het net op de hoogste groei gelegd en die daar nu onder gebogen, is dit goed zo?
              Wanneer zouden jullie blad gaan plukken en dieven? Als de strek over is of eerder al?
              20220928_160704.jpg

Comment

• giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Ik zou persoonlijk het net iets lager doen dat de kopjes 5/10cm erdoor steken dan 12/12 en rustig aan vast leggen, zit er een groeischeut onder het blad verwijder je het blad. Wijst ze eigen eigelijk doe waar je je goed bij voelt

• Sinaasappel
                Sinaasappel commented
                Editing a comment
                Dankje, zal morgen even het net nog even een tikje lager hangen.
            Bezig...
            X