Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Northern lights - beginfase en opvolging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Schiet echt niet op, heb er wat epsom salt bijgedaan, extra lampje gestoken en het wilt niet verder dan de laatste foto die ik nam. :/

Comment

• Jefkewiltnogs
      Jefkewiltnogs commented
      Editing a comment
      Ik dacht het wel want het deed niets, al 2 weken en volgens mij zit er in coco ook geen voeding.

nu 30 watt.

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Oja je zit op cocos ff vergeten 30 wat is niet echt veel is het led

• Jefkewiltnogs
      Jefkewiltnogs commented
      Editing a comment
      Led ja... maar dat ding is megaklein, heeft echt niet meer nodig me dunkt. 2 x 15 watt 6000k

Dat plantje op de foto valt best mee toch ? beginfase is altijd vrij traag

Comment

• Jefkewiltnogs
      Jefkewiltnogs commented
      Editing a comment
      Hoi,

Het plantje is al 1.5 week in die fase. Dat is niet normaal hoor. Het groeide ook niet gedurende die tijd. Niets, nul.

Ik heb het eruitgepleurd. Zat enkel een hoofdwortel aan. Ben opnieuw begonnen in een grote pot met mengsel van 50/50 coco en humus wormcompost. Hopelijk gaat die un wel. Op die onozele blokken staat dat er, of zo laten ze toch blijken, voedingstof bijin zit.

Let op de hoeveelheid water in grond met cocos , het kan enorm veel water vast houden , veel te veel .

Comment

• Jefkewiltnogs
      Jefkewiltnogs commented
      Editing a comment
      oei. Het zijn stoffen potten... dus dat is goed.

Wanneer er water onderuit de potten is gelopen is de grond veel te nat , en duurt het erg lang voordat ze weer goed zijn.

Comment

Inmiddels een nieuwtje gestart. Die heeft de kop opgestoken. Ineens in de grote pot gestopt dat het niet moet woelen in de overplanting.

Comment

Bonne de deze is wel in actie geschoten. Hydro lijkt hoog maar is omdat die aarde raakt. De andere meter wat verderop geef 70 aan.
        Attached Files

Comment

Probeer je lamp er dichter op te zetten !

Comment

• Jefkewiltnogs
            Jefkewiltnogs commented
            Editing a comment
            Lampie hangt er nu 5 cm boven ofzo. =)

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Dat is echt veel beter , anders krijg je een veel te lange dunne steel met 2 miniblaadjes.

• Jefkewiltnogs
            Jefkewiltnogs commented
            Editing a comment
            Okay Ik ga op week 2 een 2de lamp introduceren van 16 watt... al lijkt me dat wat overbodig als die toch zo dicht te hangen valt en de lux goed zit.

Als ze groter wordt is het niet meer overbodig straks

Comment

Temperatuur in de kweektent is wat laag...

Comment

• Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Onder de 15c gaan ze stil staan

• Jefkewiltnogs
              Jefkewiltnogs commented
              Editing a comment
              +/- 19-20. Heb lampje bijgehangen dat wat warmer wordt. Hopelijk helpt dat wat.

• Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Dat is nog wel warm genoeg

scheefje.jpg

Heb lampje toegevoegd dat het 3-4 graden warmer maakt bij de spuitling. Nu ik stond vanochtend op en ik zie dat die dit doet. Ineens gaat die scheef?

Comment

• Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Volgens mij is ze naar de lamp gaan groeien kan het mis hebben

• Jefkewiltnogs
              Jefkewiltnogs commented
              Editing a comment
              Bas Haze ze groeit weg van de lamp, heb de lamp 2 cm hoger gehangen nu.

Geen water aan de stam geven maar rondom de stam anders kans op stampot, zo te zien nog niet het geval maar steeltje is erg dun en de bovenkant wordt zwaarder dus gaat het plantje hangen, je kan hen eventueel even ondersteunen.
            buiten-2020, 2021, 2022, 2023
            Hydro-met afjes-2022

Comment

• Jefkewiltnogs
              Jefkewiltnogs commented
              Editing a comment
              Ondersteunen lijkt me niet echt een sterkere stam te triggeren. Ik wel wel ff zorgen voor het plantje door te helpen maar het gaat nog wel ff groeien en heeft sterkte nodig voor het een kanjer word? Dus mss niet ondersteunen tenzij het echt nodig word. Voorlopig toch in de groeifase... in de bloeifase is dat wat anders.

• Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              Ondersteunen met een hoopje aarde

• Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              En lamp er dichter op als het goed is houd ze dan op met strekken

Nee jow die voorgroeilampkes zijn perfect, advies heeft hij niet nodig!! Gooi gewoon een fatsoendelijke lamp erboven, graaf de zaailing in tot aan lob en hoppa.

Comment

• Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Je moet elkaar nog meer betuttelen, dat is het probleem juist. De huidige en komende generaties worden betutteld. Zo word je een tere ziel en over 500jaar is iedereen gay. Niet dat daar wat mis mee is, ik zal het maar even erbij zeggen voordat in dadelijk weer als racist of homofoob word bestempeld. Mijn beste vriend is trouwens zo gay als een slappe tosti. Als we dan toch zo woke zijn en correct willen zijn dan we s ik hier ook geen woorden meer te lezen. Dat planten wijven worden genoemd of mongooltjes of wat dan ook. Maar ja

• Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Kuni jongen, tis niet de eerste keer dat mensen je verkeerd begrijpen en dat er drama ontstaat. Waar dat dan aan ligt mag je zelf ff invullen.
              Voor de betrokkenen, neem Kuni niet te serieus.

• Kunichika
              Kunichika commented
              Editing a comment
              Nee mensen begrijpen me niet verkeerd, ze lezen gewoon niet goed en zijn bekrompen. Ik neem mezelf vaak ook niet serieus. Maar ga eerst eens goed lezen en dan pas oordelen.

In het begin kreeg ze te weinig licht , en doet het verder goed, ze is gewoon topzwaar
            De sterkte nu vooral van veel licht komen , en het rechtzetten met grond zal niet voor verzwakking zorgen, en in no time gaat de stam gewoon weer recht omhoog .

Bij weinig licht 'denken' ze , shit, ik heb concurrentie en wordt overschaduwd , ik moet zo snel mogelijk omhoog groeien. En bij veel licht gaan ze uitdijen / de breedte in, precies het tegenovergestelde dus small.gallery_4254_232_154647.jpg.2ec113af69ce70bdc7e530bec1018084.jpg

Comment

• atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              Er is verder niets mis mee hoor , ze doet het gewoon goed .

• Jefkewiltnogs
              Jefkewiltnogs commented
              Editing a comment
              atmosphere1 Als ze zo laag blijft hoe zit het dan met LST? Heb je getopt bij de 4de knoop ?
              Last edited by Jefkewiltnogs; 23 September 2022, 15:34.

• atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              Ze blijven eerst zo laag , maar nadat de zichtbare bloei is ingezet knallen ze omhoog , en dan kun je gaan buigen . toppen deed ik niet.

Deze is nu ongeveer 13 dagen. Doet die het goed? plantje 26 sept.jpg

Comment

• Jefkewiltnogs
              Jefkewiltnogs commented
              Editing a comment
              Bas Haze dit is 50/50

50 cocos 50 dit https://shop.aveve.be/products/bodem...-voor-moestuin

Indien nodig ga ik nadien compostthee toevoegen. Heb een bubbelaar en een goede composthoop.

• Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Nog ff, en dan schiet de groei erin. Mooie fase

• Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Dat is een stuk goedkoper dan wanneer je het uit een winkel moet hallen hoop voor je dat het werkt coco's heeft wel speciaal soort voeding nodig. Met 50/50 weet ik het niet heb me daar nog niet in verdiept

Bas Haze ja zo kan de aarde vele beter ademen ook. Ik veronderstel wel dat ik ergens einde veg, begin bloei ga moeten bijmesten met composthee

Comment

• Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Mestal rond de 3-4 weken groei kan je beginnen met voeden

• atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              Dat kan , maar heeft het ook nut ? tis maar net wat de voedingswaarde van je grond is , en hoe veel grond ze krijgen.
          Bezig...
          X