Schiet echt niet op, heb er wat epsom salt bijgedaan, extra lampje gestoken en het wilt niet verder dan de laatste foto die ik nam. :/
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Northern lights - beginfase en opvolging
Collapse
X
-
Comment
-
Hoi,
Het plantje is al 1.5 week in die fase. Dat is niet normaal hoor. Het groeide ook niet gedurende die tijd. Niets, nul.
Ik heb het eruitgepleurd. Zat enkel een hoofdwortel aan. Ben opnieuw begonnen in een grote pot met mengsel van 50/50 coco en humus wormcompost. Hopelijk gaat die un wel. Op die onozele blokken staat dat er, of zo laten ze toch blijken, voedingstof bijin zit.
-
-
scheefje.jpg
Heb lampje toegevoegd dat het 3-4 graden warmer maakt bij de spuitling. Nu ik stond vanochtend op en ik zie dat die dit doet. Ineens gaat die scheef?
Comment
-
Geen water aan de stam geven maar rondom de stam anders kans op stampot, zo te zien nog niet het geval maar steeltje is erg dun en de bovenkant wordt zwaarder dus gaat het plantje hangen, je kan hen eventueel even ondersteunen.
Comment
-
Ondersteunen lijkt me niet echt een sterkere stam te triggeren. Ik wel wel ff zorgen voor het plantje door te helpen maar het gaat nog wel ff groeien en heeft sterkte nodig voor het een kanjer word? Dus mss niet ondersteunen tenzij het echt nodig word. Voorlopig toch in de groeifase... in de bloeifase is dat wat anders.
-
-
Nee jow die voorgroeilampkes zijn perfect, advies heeft hij niet nodig!! Gooi gewoon een fatsoendelijke lamp erboven, graaf de zaailing in tot aan lob en hoppa.
Comment
-
Je moet elkaar nog meer betuttelen, dat is het probleem juist. De huidige en komende generaties worden betutteld. Zo word je een tere ziel en over 500jaar is iedereen gay. Niet dat daar wat mis mee is, ik zal het maar even erbij zeggen voordat in dadelijk weer als racist of homofoob word bestempeld. Mijn beste vriend is trouwens zo gay als een slappe tosti. Als we dan toch zo woke zijn en correct willen zijn dan we s ik hier ook geen woorden meer te lezen. Dat planten wijven worden genoemd of mongooltjes of wat dan ook. Maar ja
-
-
In het begin kreeg ze te weinig licht , en doet het verder goed, ze is gewoon topzwaar
De sterkte nu vooral van veel licht komen , en het rechtzetten met grond zal niet voor verzwakking zorgen, en in no time gaat de stam gewoon weer recht omhoog .
Bij weinig licht 'denken' ze , shit, ik heb concurrentie en wordt overschaduwd , ik moet zo snel mogelijk omhoog groeien. En bij veel licht gaan ze uitdijen / de breedte in, precies het tegenovergestelde dus small.gallery_4254_232_154647.jpg.2ec113af69ce70bdc7e530bec1018084.jpg
- Likes 2
Comment
-
Er is verder niets mis mee hoor , ze doet het gewoon goed .
-
atmosphere1 Als ze zo laag blijft hoe zit het dan met LST? Heb je getopt bij de 4de knoop ?Last edited by Jefkewiltnogs; 23 September 2022, 15:34.
-
Ze blijven eerst zo laag , maar nadat de zichtbare bloei is ingezet knallen ze omhoog , en dan kun je gaan buigen . toppen deed ik niet.
-
- Likes 1
Comment
-
Bas Haze dit is 50/50
50 cocos 50 dit https://shop.aveve.be/products/bodem...-voor-moestuin
Indien nodig ga ik nadien compostthee toevoegen. Heb een bubbelaar en een goede composthoop.
-
Nog ff, en dan schiet de groei erin. Mooie fase
-
Bas Haze ja zo kan de aarde vele beter ademen ook. Ik veronderstel wel dat ik ergens einde veg, begin bloei ga moeten bijmesten met composthee
Comment
Comment