Ik zal het maar even simpel en kort zeggen : Hij doet het nu goed , maar straks ga je tegen een tekort aan licht aanlopen.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Northern lights - beginfase en opvolging
Collapse
X
-
-
Daar heeft atmosphere1 wel gelijk in een maatje van mij die heeft wel is gekweekt met gloei lampen ik meende dat er een stuk of 6 boven hing volgens mij (60watt per lamp)
-
Ik zet straks een lampje bij is dan 2 x 6k 17 watt en 1 x 4k 16 watt - binnen 7-10 dagen doe ik de mars ts600 aan.
Gemeten met de lux app krijgt die nu 60.000 lux ong.
-
-
Ziet er oke uit voor 14 dagen oude plant, maar ik zou wel per direct die mars hydro lamp gaan gebruiken. Hoeft niet meteen op volle sterkte (zit een dimmer op), zou m op 60% zetten en dan langzaam omhoog gaan. De andere lampjes die je hebt zou ik enkel gebruiken voor de eerste +/- 10 dagen na het ontkiemen.
Ook denk ik dat je met je tent gauw in de problemen komt qua grootte van de plant als je haar te lang laat doorgroeien. Zou daarom uiterlijk over een week ze op 12/12 zetten.
SuccesIk wil vanalles en ik moet helemaal niks.
Comment
-
Het klopt ook wat hij zegt , maar een andere manier is de plant eerder op 12/12 zetten . hangt ook af van hoe veel ruimte de plant moet gaan bezetten.
-
Jefkewiltnogs Ja hangt er van af hoeveel planten je hebt staan, als je er eentje hebt dan kun je dat toppen en buigen wel doen maar als je er meer hebt gaat dat al gauw niet meer passen in jouw formaat tent
-
parakweker ik heb er maar eentje. Dat wordt gedoogd meer niet.
-
-
Last edited by Jefkewiltnogs; 26 September 2022, 14:12.
Comment
-
Die mag gerust een tijd lang voorgroeien inderdaad , deze plant moet immers heel de ruimte gaan vullen. Prima , zo'n video maakt de situatie in 1 klap duidelijk.
-
Zonder dimmer hang je de lamp gewoon wat hoger.
-
atmosphere1 komt dus wel goed lijkt me. Denk binnen weekje of 3 te flippen naar 12/12 na 2 x top, een keer de top en een keer alle sidebranches.
-
-
Gedoogd door je partner bedoel je? Want de politie zal alsnog alles in beslag nemen wanneer ze het ontdekken, zelfs al staat er maar 1 plant.Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.
Comment
-
parakweker want een bedroevende bedoeling is dat zeg... en zelf doen ze geen vlieg kwaad...
-
<10 ja? Dat is een prettige gemeente! Kunnen ze bij ons nog wat van leren met ze 5 stuks
-
Ben ik blij dat ik in een van de gevaarlijkste en crimineelste steden van Nederland woon. Hier is de popo vrij coulant, de wijkagenten dan. Ik krijg ze elke zomer op bezoek, maar heb ze tot ze nu toe nog altijd mogen laten staan op balkon. Vriendelijk zijn, je verhaal vertellen. Soms mag je wel eens wat geluk hebben vind ik!!! Wel klote dat ze in de rest van Nederland ze ze direct moeten vernietigen.
-
-
Lichtstress?
Of zou het het beetje grond zijn dat ik er op morste een beetje geleden?Attached FilesLast edited by Jefkewiltnogs; 28 September 2022, 10:56.
Comment
-
atmosphere1 misschien heat stress? De bladeren krullen ook lichtje naar binnen.
-
Het is altijd even zoeken naar de juiste afstand voor je lamp , kan heatstress zijn ja , lampen wat hoger dus , niet te veel , 2 cm maakt al uit . Ze heeft zich wel goed ontwikkelt verder trouwens.
-
atmosphere1 thanks ik ga dat doen.
-
-
burn leaves.jpg
Geleerd dat je dus je plantjes kan branden door te dicht het licht te hangen. Binnen 4 dagen switch ik naar de hydromars ts600. Hangt nu 50 watt aan led lampjes boven voornamelijk 6k.
Bijkomend vraagje kan je een dimmer kopen voor lampen zonder dimmer?
- Likes 1
Comment
-
plantje3.jpg plantje2.jpg Paar fotos van de huidige toestand. Nu met de mars ts600 aan sinds gisteren.Attached Files
- Likes 1
Comment
-
Heb je zaai en stekgrond gebruikt Jefkewiltnogs in je eindpot, of zit er alleen maar van die bodemverbeteraar in?
Dat zou die gele randen kunnen verklaren rond je bladeren...
Ik heb die grond ook gebruikt in men eerste ronde.
Planten konden bijna geen voeding verdragen doordat die grond zo bemest was.
-
Krisdc https://shop.aveve.be/collections/bo...-voor-moestuin
Deze ja... oei.. we zullen zien. Hieronder fotos van kapper.
-
Je zou eens 1 keer kunnen voeden , omdat je niet zeker weet of je grond /cocos mengsel wel alle nodige stoffen bevat . Aan de andere kant kan de wormen mest ook een te hoge voedingswaarde hebben , afhankelijk van hoe veel je ervan gebruikt heb .
Verder zijn het prachtige dikke babybladeren en geen strekken meer, als gevolg van veel licht. Je kunt precies zien dat je in het begin te weinig licht had en nu niet meer , de stam wordt naar boven toe plotseling dikker .
Is er voldoende luchtstroom/ wind ?
Comment
-
Hier kan je video zien van de tent hoe die nu is. Hoe ik wat in elkaar flats op een goedkope manier. We zien wel, eerste grow hoe het gaat.
De fans zijn wel wat zwak tbh maar 2.5 watt verbruik dusja die doen niet super veel. Voor de uitlaat misschien toch beter een dikkere fan kopen. Ofja zo een buisventilator op zulke buizen aansluiten met die filters dan ertussen.Last edited by Jefkewiltnogs; 2 October 2022, 11:04.
Comment
-
Dat gaat wel lukken zo ja , maar alle extra ventilatie is altijd mooi meegenomen , voor de aanvoer van 1 van de belangrijkste voedingsstoffen voor de plant , CO2 Ideaal is als de blaadjes een beetje bewegen door de luchtstroom , dat geeft ze ook koeling.
-
Er kan trouwens nog best 5 liter extra grond bovenop de grond in de pot , wortels zullen ook gewoon daarin gaan groeien , en je plant staat gelijk steviger. Hoe meer wortelruimte des te beter.
-
-
Comment
-
Is lastig te zeggen want ik weet niet hoe hoog de EC van die compost is , ik zou het zelf niet doen . Het trekt ook ongedierte aan .
de grond uit zakken is altijd vrij van ongedierte en kleine zaadjes omdat het gestoomd is . Klein zakje potgrond halen is beter.
-
atmosphere1 ai, heb het er al opgelegd omdat ik zo weg moet. Heb ook een stevige regenworm eraan toegevoegd op aanraden van iemand met veel kweekkennis. Dus dan breekt die de boel wat mee af en mss eet dat ding de kleine beestjes ook op. We zullen zien. Die kerel zei althans dat het niet veel kwaad kan.
-
De voedingswaarde is waarschijnlijk nogal heftig , afhankelijk van hoe ver het is gecomposteerd en of de compost al is doorgespoeld vooraf.
-
-
Lamp hangt volgens mij te hoog, hangt nu op 25 cm volgens photone app is het 500umol. Ik merk dat de lux app toch iets minder nauwkeurig is.
Comment
-
@tijntje82 bedankt daarvoor. De lamp hangt een eind hoger nu.
-
Het kriebelt teveel. :-) Keuze is gevallen op : 16330168762587010222274756198910.jpg 2x sticky beast , zamnesia 1x nl , zamnesia 1x blueberry , zamnesia En test 1,2,5 van cnnbs , onbekend dus voor ons. Is mss nu al geweten welke het zijn. Was een wedstrijd van vorig jaar. Ontkiemen in root riot cubes, dan naar definitieve
Hi iedereen, Bij deze de opstart van een verslagje van mijn eerste binnenkweek. setup: ---------- - 60x60 kweektentje - Koolstoffilter en afzuiging van G-Tools met temp controller - Mars Hydro TS600 LED Het zaad: -------------- Ik was gehaast en heb daarom de keuze aan zaad bij de persoon gelegd die het meest verstand heeft
Kies maar🙂Last edited by Krisdc; 5 October 2022, 06:22.
-
Comment