Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Northern lights - beginfase en opvolging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dat wegplukken van bladeren, ook bovenin, van een lage getopte plant , nog voordat je gehele oppervlakte met groen bedekt is , is doodzonde .
    Je licht dringt zeker nog een halve meter diep het gewas in en levert energie aan alle bladeren tot die diepte. Al dat snoeien van goede bladeren remt de ontwikkeling af waardoor het groeiproces langer duurt dan nodig.

Als er een blaadje boven een topje hang betekend dat niet dat het topje onvoldoende licht krijgt en het blad er boven weggeknipt moet worden. bladeren zijn niet 100% licht absorberend , ze laten een groot deel door naar onderen. Wat wij als schaduw zien zegt bitter weinig ! wij zien het, voor planten effectieve licht niet goed.

Ik was blij dat ik bij deze planten niet alles onder 20 cm vanaf de bovenkant van de planten heb weggeknipt , want dan had ik veel potentieel goede toppen weggeknipt . Allemaal topvorming in dat wat wij als schaduw zien. small.gallery_4254_232_577339.jpg.cd19ae485e52d791fcc4a1bae51fad8b.jpg

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      πŸ«΅πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌ

• Jefkewiltnogs
      Jefkewiltnogs commented
      Editing a comment
      Ik zal de volgende eens zien wat er gebeurd als ik het groen laat staan. Wanneer is het volgens jouw dan wel goed om te beginnen knippen?

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Als de groei er uit is, en als de plant dan nog erg laag is zou ik helemaal niet gaan snoeien .
      Last edited by atmosphere1; 3 November 2022, 19:26.

Der is maar èén ding trichomen checken !!!!!

image_365264.jpg

image_365289.jpg

Remco.
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

Comment

• Jefkewiltnogs
      Jefkewiltnogs commented
      Editing a comment
      Yeah man, ik zoek toch meer de cloudy harvest. Als er beetje amber komt ga ik wel oogsten denk. Ben liever nog wat actief als ik rook.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      northern light is niet super sterk met indica wil je toch wel minstens 25 procent amber hebben en met sativa oogst je alles als alles cloudy is

• Jefkewiltnogs
      Jefkewiltnogs commented
      Editing a comment
      Tijnie82 ik lees dat die best sterk in thc is... En dat het een 2 trekken doorgeven weedje is. Amber is de veroorzaker van een meer low hangerige beleving terwijl ik een meer high zweverige beleving wil maken. Geen expert maar ik ga af wat de technische fiche van NL strain te lezen geeft online.

Stretch is voorbij volgens mij.
    Attached Files

Comment

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Dat gaat over bladverwijdering in de bloei periode !
      Last edited by atmosphere1; 4 November 2022, 13:49.

• Jefkewiltnogs
      Jefkewiltnogs commented
      Editing a comment
      atmosphere1 Week 0 en week 3 lees ik toch.

Defoliation tent will receive the following schedule:

Week 0 (the day I switch to 12/12): Lollipop & defoliate plants.
      Lollipop = remove all leaves at the bottom part of the plant which don’t get light.
      Make sure there are 8 main branches for each plant (cut away the smallest ones)
      Defoliate =
      Remove all fan leaves bigger than a hand.
      Remove leaves with stems longer than 3 cm except for the top 3 sets of fan leaves on each of the main branches.
      Only remove leave from the top 3 sets of leaves of main branches if the fan leaves are oversized (longer than 5β€³)
      Week 3 – Defoliate plant one more time. Remove all fan leaves with stems longer than 3 cm.
      From then on, only remove leaves if they’re covering a bud site (and I can’t tuck the leaf away) or if the plant starts getting so bushy through the middle and bottom that light isn’t making it to the floor

Ik heb inderdaad blad weggehaalt tjidens de veg dat ik beter niet had gedaan. Volgende keer die fout niet meer maken.

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Hij gebruikt bovendien klonen , die van een maanden oude moeder plant komen , deze gaan al bloeien na een week . Een plant uit zaad die nog erg jong en laag is , is een ander verhaal . Aanvulling : Bij een kleine lage plant zijn er nog geen plantdelen die niet genoeg licht krijgen .

Pruiktjes se Komt wel goed.
    Attached Files

Comment

• Krisdc
      Krisdc commented
      Editing a comment
      Komt wel goed.. Altijd mooie fase, de bloei.
      Gewoon op tijd voeden, en niet teveel.
      Maar daar kom je wel achter.
      ✌

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      waarneer je ongb 20bloei haren hebt mag je beginnen met tellen als bloei dag 1 en geen voor bloei maar dan tel je niet bij je bloei op

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      en wat de zaadboer zegt komt vaak nog wel week of 2 boven op

Gave my babe a haircut? Meer afhalen of niet?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 6 photos.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als je zoon kleine tent hebt is het miss makkelijk om een 2de inlaat te maken scheelt een boel

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Bas : Good point !

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      heb zelf ook een extra tent 60x60x140 en heb me wiet er in gedroogt en daar kwam.ik er al achter dan 1inlaat veels te weinig is zodra je een 2hebt een wereld van verschil
      zodra je de rits dicht doet 2telle later staat de tent al op knappen zowat vacuum getrokken maar heb zelf een tweede inlaat gemaakt en de doorstroming is veel beter snap ook niet dat ze dat standaart niet hebben gemaakt maar goed het is een tip en wil je klimaat simpel wel snel.en makkelijk verbeteren is dat ceker een goed punt en je dames gaan het fijn vinden meer lucht in de tent is ook meer co2 in de tent

Niet veel veranderd maar hier wat leuke kiekjes.
    Attached Files

Comment

Geef mij een schaar

Comment

• Jefkewiltnogs
        Jefkewiltnogs commented
        Editing a comment
        Is dat een verzoek?

Er zijn lekker snel beginnende toppen gevormd, dat zeker

Comment

• Jefkewiltnogs
        Jefkewiltnogs commented
        Editing a comment
        Ja zorg over dragen he. =) Het is ze gegeven.

3 Dagen op vakantie geweest, had ze de dag voor vertrek dubbele dosis water gegeven als anders. Zijn ze goed doogekomen. Staan nu 3 weken 3,5 dag in bloei.
      Attached Files

Comment

4de week dat die geflipt is. Zal loop van volgende week nogs laten zien waar die staat.

Comment

4 weken en 3 dagen nu, wat denk je dat ik hier af zal halen als die klaar is?

Attached Files

Comment

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            staat toch duidelijk bij meerdere dingen dat je gewoon kan beide

• sprinterke
            sprinterke commented
            Editing a comment
            Kan gebruikt worden voor verschillende kweekstylen πŸ˜‰ hydro/coco's/aarde , nergens vermeld dat het compatible is met andere (bio)voeding

Maak het niet moeilijk, kweek ge bio hou u daaraan en visa versa 😊

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            De effectiviteit van bio voeding hangt af van het bodemleven . het bodemleven zorgt er voor dat er uit bio voeding mineralen vrij gemaakt worden , dezelfde stoffen als die in minerale voedingen , maar veel meer verdeeld over de tijd .

Ik schat nu maximaal 50 gram .

Begint goed aan te vetten, week 5 van flower.
          Attached Files

Comment

Kijk eens aan ! zelfs die grote bladeren bovenin (met 10 of 11 vingers) zitten vol harsen ! Dat is bijzonder

Comment

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              maar knip afval moet je niet willen vapen is niet te roken man

• Jefkewiltnogs
              Jefkewiltnogs commented
              Editing a comment
              Tijnie82 heb je goei linkje voor zakjes aan deftige prijs? Heb al eens iemand gezien en die gebruikt verschillende zakken? Is dat perse nodig of is dat alleen als je premium wil scheiden van het gros?

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              ja je hebt meerdere zakken nodig inderdaad en eigelijk minimaal 10liter zakke wanf doe past teminste om een emmer de 225 micron mix je alles in of zit je al je knip in met ijs en water en dan heb je nog een emmer klaar met nog 3of 4 zakken erin en daar gooi je water door heen en dan kun je spul er uit scheppen met een lepel

ik gebruik in de emmer eerst de 25 micron daar boven de 73 micron en dab nog een zak 125 micron en heb je dus 3verschillende hasj ik vind de 73 micron altijd de beste maarja om niks weg te gooien pak je dus 3zakken als je materiaal goed droog is en ingevroren 50% water 50% ijs en mixen kwartiertje en door de zakken heen dr uit scheppen goed droog drukken tussen keuken papier of thee doeken wel op zoon klein velletje maar die heb je dr bij als je de zakken koopt kan via alie goedkoop of via internet overal wel verkrijg baar

Zijn toch geen balzakjes eh?
            Attached Files

Comment

dit is mijn hasj die ik van de week heb gemaakt alleen gemixt met een poll epelknetter stoned word je dr van is niet zo als de hasj wat je koopt in de shop des te beter je materiaal is des te beter de hasj is ik doe ook altijd wat toppen dr bij en niet kruimelen gewoon heel laten anders krijg je groene hasj dt wil je niet
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 5 photos.

Comment

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              je kan ook top kwaliteid maken met de simpelste manier hehehe sommige met dure wasmachines voor hun hasj hebben soms mindere kwaliteid hahaha het ijs scheidt alles vanzelf door de kou
          Bezig...
          X