Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 1: full gas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2A4887ED-65F6-4F92-8353-FF0141832CE7.jpg >>>> UPDATE <<<<

20:00

Tensiometers:

Door de dag heen had ik de dames al wat water gegeven want Jozefien en Mien hadden al dorst en met de waardes van 335 en 178 dus die heb ik dan ook 1L en 200ml water gegeven.
    De andere dames heb ik wat later op de dag ook wat water gegeven en dat was tussen de 200/600 ml
    Nu kom ik net thuis ga even kijken en wat denk je!?
    Waardes die bijna ongeloof waardig zijn. Jozefien die vanmorgen op 335 stond staat weer op 284? En dat was zelfs hoger rond de 300 maar heb die tensio is op een andere plek er in gestoken even gewacht en kijken wat die aangaf.. 284 dus.
    Aangetroffen tensio waardes:
    -Marie 317…..1L water gekregen
    -Guanita 196…500ml water gekregen
    -Truus 299….1L water gekregen
    -Jozefien 284…1L water gekregen
    -Mien 122 ( haar heb ik dus ook mooi met rust gelaten.

Straks nog is kijken wat die gekke dingen aangeven, wordt dr beetje zenuwachtig van🥲

Verder nog wat takken vast gezet.

En toen zag ik dit ( zie foto ) op het pintje van het blad is het wat licht? Wat zou dat zijn?
    Dacht eerst omdat het boven aan is dat dat van nieuw blad is.. maar het is niet overal? Dus dat is t niet. Verbrandt lijkt me sterk want dat ziet er anders uit. Ra ra politie pet 👮‍♂️Wie weet het antwoord op dit raadsel?

4A3DDD44-F6CA-4C90-A631-BFD306A88E63.jpg 4DB395E4-ACF3-4ED0-84FF-47844B91D8F7.jpg 8DB20A72-3065-4C02-A06D-19E5DF3C213A.jpg

Comment

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Er verdampt ook veel water via de bovenlaag van je grond en via de stoffen potten ook nog . Hoe veel liter grond zit er in 1 pot ? 40liter ?
      Dan is een litertje water niets, slechts 1/40 ste deel van je potvolume.
      Je zit juist aan de droge kant met je grond want de waardes gaan een paar uur na een watergift weer ver omhoog . Knal er maar eens 2 liter per plant in gemiddeld , dan zakt het even naar de 30 mbar of nog minder maar daarna naar een stabielere waarde.

Wat je ervaart is precies wat ik bedoelde , de verassende waardes die kunnen optreden . Het moet niet zo snel oplopen dat je weer boven de 200 uitkomt , dan staan ze gewoon te droog . Knallen met dat water, zo'n grote pot overbewater je echt niet zo maar !

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Net even terug gekeken want dat had ik gelukkig in m’n verslag geschreven. 35L per 26L pot zit er in.

Dan kijk ik me even aan wat de tensios doen en anders knal ik er eens 2L in. Kijken wat er gebeurd.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      op t forum.hier krijg je alles uitgelecht bij het kopje bladproblemen kijk daar maar eens daar zit je andwoord wel tussen en is met.fotos dus goed duidelijk

Kleine time laps!

8232B80B-7B2C-46D2-87D6-7C07F26E2750.jpg 21AE19BE-7666-4A92-B317-20E57900F789.jpg 9BC1B7D0-7ECD-4F5D-8174-0429A1B364F4.jpg CC8BF776-3EDD-4217-B031-E5BC62DF9735.jpg 0B52C73C-A86A-4430-9B47-EE9D173086CE.jpg 8D17B605-4D3A-4D0A-AAA2-B90A7FADDA0A.jpg

en dan nu de stam verschil tussen 3-4 dagen.

93D71D9A-6CE6-4E7E-B2A4-429B5D402593.jpg D62839FF-2BA4-4E57-8FA6-2FDF95D07F76.jpg
    Ze beginnen al aardige spierballen te krijgen 💪🏼

Comment

En met deze spullen wilden ik mijn planten binden/leiden ect..

Electra draad werkt prima net als dat die zwarte bol met bindt rubber.
      Die groene clipjes die zie je bijna niet en ik heb gewoon goeie ogen, maar ze werken verder goed.
      Persoonlijk vind ik het rode klittenband het fijnste, ik zie waar t zit niks wordt over t hoofd gezien. En je maakt het precies op maat zonder iets te strak af te kunnen binden. Ja kan wel ma dan ben je gewoon een lompe knoest en kende beter gaan metselen.
      En als laatste en die komt als winnaar uit de bus als miskoop, die kromme dingen. Geen idee hoe ze hete en maar goed ook, want ik wil het ook niet meer weten onzin dingen. Koop ze niet! Je ken ze van mij krijgen😂

236C8787-1EAD-4B73-87AD-E80154C58FBD.jpg

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Trosbeugels !!

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Bedankt! Ik wilde net gaan slapen Remco.. weet niet of dat nu nog gaat lukken🥲

Meneer de boswachter

Deze is speciaal voor jouw

hallo Ik start dit kweekverslag midden in de kweek op aandringen van een maat van mij, zodat hij mijn kweek beter kan volgen. Maar natuurlijk is iedereen welkom om mee te genieten. het is al aan de late kant en de wekker gaat morgen alweer vroeg dus ik houd dit eerste bericht bij een aantal foto’s. In de loop der dagen zal

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Jij he, jij bent gewoon echt goed bezig. Vooral als je die Piet zo weet te draaien als dat jij hem op je profielfoto hebt😂😂

Dag 30

Max/min
      24,7/19.1

Tesiometers
      -Marie 115
      -Guanita 96
      -Truus 96
      -Jozefien 60
      -Tante Mien 123

Worteltemp
      21.8/22.3

Het water staat nu eigenlijk constant paraat. Staat het langer als 2 dagen dan pak ik nieuwe
      Waardes: EC 0,4 PH 6,1 Temp 18.9

Her en der de uitschieters wat geknakt of wat gebogen en gebonden om alles mooi zo goed als het kan gelijk te houden. Ik schat dat z’n 30% door t net heen is. Wat denken jullie🙃?

Hoe dan ook nog 5 dagen Max en dan gaat die om na 12/12. Kan natuurlijk niet zo zijn dat GeenID z’n zak al leeg heeft eer dat ik begin te oogsten😱

0E1C4F50-CF55-4216-891E-2FF3E4F34A11.jpg 773C6FA7-A137-4920-B288-89DA466ED82C.jpg

Comment

Mooi dat je de verleiding om met voedingen te gaan smijten nog kan weerstaan.
        Er gaat nog heel veel meer boven het net komen dan die 30% !

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Daarover gesproken, aangezien ik volgende week over ga na 12/12 en dan ook rustig aan ga beginnen met voeden denk ik. Om alvast te beginnen met wat Root juice om t rustig om te bouwen en dan na een x of 3-4 water beurten de rest er bij? Of hoe doe jij dat qua voeding?

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          ik zal als je met mineraale voeding werkt wel wat van allebei geven wat grow en bloom wand groei ga je nog wel nodig hebben anders in week drie heb je anders allemaal geel blad

E42D4D40-D426-41A2-90A8-6497C3B9BFB9.jpg 97B83914-C99D-4EA2-8BBF-34C9C7383449.jpg >>Verbranding<<

Aangezien ik nog geen voeding had gegeven tot ik dit zag net, moet het wel verbranding zijn. Dus de lamp nog wat klikjes omhoog gegaan.

Net hebben ze weer water gekregen want de tensios liepen aardig op, zo zat die om 8:00 nog op 123mbar en om 16;00 op 327mbar 🤷🏼‍♂️
        Ook ben ik langzaam begonnen met het geven van voeding. In het kader van rustig opbouwen ben ik dan ook alleen begonnen met Root Juice zo dat de wortels rustig kunnen wennen aan de nieuwe smaak. Dit hou ik 2 water beurten aan. Dan krijgen ze 2 x water en dan gaat er meer voeding bij komen zoals grow/heaven. En eer dat we omgezet hebben kijken ze uit naar de bloom smaak…denk ik.

ED8DCF94-12E8-435A-B5B2-64FF37A040FD.jpg
        02A78780-6161-4695-AF7B-8582198CB254.jpg

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          vlekjes op het blad moet je hier op t forum kijken onder bladproblemen miss dag t je daar wat wijzer van word verbranding is het 100%procent niet

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Via dat kwam ik dus uit op magnesium te kort. Volgens mij in de post van monty

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          beetje cal mag geven gaan de rode stengels ook wat van weg

Meer dan 300 mbar is echt veel te hoog , je moet fors water gaan geven !! ook om verbranding tegen te gaan .

Ze staan echt te droog !

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Krengen krijgen verdomme bijna elke dag een liter water. Heb ze net 8l gegeven verdeeld over 4 planten 1 zat nog goed die krijg zo water

• Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Ik heb ze in 18l plastic pot en die lusten ook een liter per dag en sommige wel meer

• atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Ze moeten in ieder geval niet steeds terug naar die hoge waardes . 1 liter per dag is echt niet veel , dat zal naar 2 liter of meer gaan oplopen met grotere planten. Mn buitenplant op 40 liter grond had 5 liter per dag als gemiddelde bij mooi weer.

Je tensio's liegen niet en zijn ook onderling uitwisselbaar gebleken .

Trust me geef elke plant 3 liter !! ik werkte 14 jaar geleden al met die meters

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          We gaan die dorstige mondjes is lessen

3273A55D-E199-4EA1-B181-BA9907D3C579.jpg E71460C9-E0CB-4287-A8C8-AD7E445F950B.jpg Even terug komen op de ontdekking. Ik heb het bestempeld als magnesium te kort.
        Aangezien ik met grondwater werk denk ik dat het hem daarin zit. Nou is deze jongen een man van de aanpak… maar soms pakt die het als een mongool aan. Zo heb ik net Jozefien die nog wel een litertje luste alvast voorzien van wat calmag…van de 5ml op de 10L die er in moest heb ik er met m’n gare kop godverdomme 20ml in geflikkerd😂🤷🏼‍♂️ Een ding is zeker die heeft nu geen tekort meer..Maareeee ik schrijf hem in gedachten alvast af? Dan kan het alleen maar mee vallen denk ik dan 🥲 de gieter is opnieuw gevuld met de juiste hoeveel heden.. alleen Jozefien zal even bij moeten komen dus die krijg weer alleen water komende dagen

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Hahah ja gwn zoals altijd Haze, zat ook ondertussen te lulle met een maatje van me. Ikke hoofd rekenen wordt nog gewaarschuwd dat is geen goed idee, en nee dat blijkt😂 mja zien wat er gebeurd, ben benieuwd. Dat iets al 4 weken zonder problemen verloopt is al uitzonderlijk voor mijn doen🥲

• Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Zo beginnen we allemaal

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          als je begint net cal mag is 0.25 ml perl liter.meer dan genoug k gebruik zelf op 10liter maar max 2 tot 3ml maar ik heb dan al aardig hard water 1x in de week cal mag geven is normaal genoug maar met grond water mag het tot 2x in de week

You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

Comment

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Dan heb je dat per ongeluk ergens uitgezet. Ook al mee lopen klooien. Boven rechts in je
          bericht de attachments weer aanzetten denk ik.

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Raar man, ik heb gisteren de post hier boven als laatste gedaan en toen niet meer op t forum geweest tot net dan. Dus heb ook niks veranderd. Nu heb ik net daar bij die instellingen zitten kijken maar daar staat gwn helemaal niks wat er op lijkt tussen.

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ooooooh gwn bij het bericht zelf was je kunt typen heb je 3 icoontjes z’n mapje smiley en een A dat moet blijkbaar allemaal groen zijn. Heb ik toch weer ergens op zitten drukken 🤫

Dag 31

9:30

Max/min
        26,1/19,6 lv 65%

Tensio:
        -marie 117 deze krijgt 500ml rond 12:00 uur
        -guanita 78
        -Truus 112..ook 500ml rond 12:00
        -Jozefien 69
        -tante Mien 79

Waarom die 500ml.. moet werken en wil niet als ik thuis kom dat ze weer 200+ zijn.
        Even wat meer water en wat calmag in de hoop dat die blaadjes niet verergeren. Rootjuice doen we er ook al beetje bij om ze te laten wennen aan het aankomende voedingsschema voor in de bloei.
        67E7375A-81BA-4EE0-8F95-5DE56ED063C5.jpg C8AC9CEC-42A2-4E90-8B8A-08719CF8BA0D.jpg 85974A60-4B86-4C5C-BDD3-9BB6E86BE494.jpg

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Grondwater haal ik uit de put hier uit de tuin. Heb hier gat laten pulsen en zit op een 7,5 diepte met schoon drink water👌🏼Drink t water zelf al 2 jaar in de zomer en ik loop dr nog steeds rond dus dacht dan zal dat met die planten ook wel goed komen🙃

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          en root juize mag je geven tot week 2bloei omdat de plant dan alleen bezig wil met bloeien en niet meer bezig wil zijn met de wortels laten groeien

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Klopt, dat is ook de planning. Weekje Root Juice nog op het programma.

Heel nuttig dat de waterhuishouding hier nu veel besproken wordt , want als die goed is heb je al zoveel gewonnen . Een hele reeks aan bladproblemen voorkom je zo gewoon. Heel vaak worden die problemen opgevat als een voedingstekort terwijl het aan de waterhuishouding ligt of in combinatie met een overschot aan voeding (niet in deze kweek.)

Even in het algemeen:
        Bij het uitdrogen van je grond loopt de EC ook op en het vermogen van de plant om water te verdampen af , die verdamping zorgt voor koeling van het blad. te weinig verdamping kan zorgen voor bladverbranding op de plaatsen waar het licht het meest intens is. Hoe meer verdamping des te meer voeding er ook de plant ingetrokken word. Bij te natte grond krijgen de wortels te weinig zuurstof waardoor de hele plant geler word.

Je kunt veel sauzen, stimulatoren, boosters, PK's en enzymen aan je grond toevoegen , maar als de waterhuishouding niet goed is zijn ze volslagen nutteloos.

Comment

BDEF8140-FC54-4E6D-BBE6-4511BDD076AF.jpg >>UPDATE<<

20:30

Tensiowaardes

-Marie 69 die had om 12:00 nog 1 liter gekregen
          -Guanita 138
          -Truus 86 die had om 12:00 1L gekregen
          -Jozefien 202 die had om 20:30 1l gekregen
          -Tante Mien 130
          EC : 0,4
          PH : 6,1

Ze krijgen dus altijd grond water van me + wat calmag van 5 op 10 als ik me gedraag om het magnesium tekort wat tegemoet te komen.. en ze krijgen nu tijdelijk wat Root Juice mee voordat we gaan beginnen met het complete voedings menu in de bloei!

Gua en Mien krijgen morgen vroeg wat van me tenzij ze straks boven de 160 staan dan krijgen ze dan al wat lekkers.

Jozefien lijkt tot nu toe niks van dr overdosis overgehouden te hebben. Was dat wel dan had ik het echt goed verneukt want meestal bouwen problemen zich rustig op 😂 maar toch krijgt zij voorlopig even alleen water met wat Root Juice

Verder blijven we binden, knakken en een beetje de kanten op sturen waar ik ze ongeveer wil hebben zodat alles straks mooi gevuld is.

Het maai veld is al aardig op weg zoals je ziet🍁🥹
          3C236B2A-D6D3-42C0-8E92-0AFDBBB2A766.jpg

Comment

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Die gaatjes gaan hoe dan ook gevuld worden , daar is geen groei periode meer voor nodig . Bovendien duurt het ook nog eens 2 weken voordat de echte bloei begint , in die tijd groeien ze ook nog gewoon door en eenmaal in de bloei nog 3 weken. Als het straks te vol is moet je veel gaan wegknippen , wat weer stress oplevert! Wat ik mij afvraag is : waarom wil je zo graag precies die 5 weken groei hebben ongeacht het verloop van de kweek ?

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Jaa daar zit ook wel wat in. Maar als ze op dit tempo nog 5 weken zouden groeien hou ik nog steeds wel ruimte over schat ik. Ik ben er elke dag minimaal 2x bij ze dus kan denk ik genoeg inspelen op wat ik zie qua knakken en binden.
            Laten we gwn duimen dat ik niet te eigenwijs ben🙃 maar eerlijk is eerlijk het net schiet idd op en ik had gezegd of 5 weken of 50/70% van dat net vol en dat is die zo goed als dus mss dat ik vanavond omzet. Kijk het nog even aan.. maar man wat hou jij me scherp😂👍🏻

• Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Als ze bloei hormonen worden aangemaakt groeit je plantjes als kool (dan gaat het ineens hard)

C87E55DE-6DA5-4E86-92D5-8379F9DCC27E.jpg Dag 32

8:30

4 volle weken 4 dagen.

Net zit dik voor 50% vol en zelfs al wel tegen de 70% aan dus dit is de laatste dag 18/6 voor ze. Vanavond 00:00 uur gaat het ligt uit en morgen ipv 6 pas om 11 uur aan! De dames zullen licht krijgen van 11 tot 23:00. Denk dat dat het beste bevalt ivm werk tijden. Mede geïnspireerd door atmosphere1 het omzetten dan…

Max/min
          26,8/18.3 lv 64%

Wortel temperatuur
          22,5 ( meet elke dag een andere pot.) tussen temperatuur is wat ik heb gezien nooit meer als 0,5 graden verschil geweest.

Tensio

- Marie 164>>>>>>>500ml
          - Guantia 213>>>>>1L
          - Truus 162>>>>>>>500ml
          - Jozefien 77 gisteren 20:30 1L
          - Tante Mien 204>>>1L
          EC 0,4
          PH 6.1
          Voeding: Calmag 5ml op 10L
          Root juice: 20ml op 10L

266A9BB3-604F-43EF-BDFD-6622D51D3EA9.jpg

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Weet ik, maar ik zit op grondwater.

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Waar haal je dat vandaan dan ?

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Groenland of iets.. eerlijk gezegd geen idee man die had toen de goedkoopste aanbieding voor dat starters pakket enige beschrijving die ik kreeg was Spaans 😂
        Bezig...
        X