Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 1: full gas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dag 41

Voorgroei 4w 4d
    Voorbloei dag 9

Max/min
    29/18,9 lv 72% Heb die plaat voor m’n raam weer eraf gehaald, overdag zie je dat alleen de raam op die kamer beslagen is. Zit echt te klote met die temperatuur dat me dat te veel schommelt. Wat te doen wat te doen🤷🏼‍♂️

Worteltemp
    20,8

Tensio
    -Marie 48
    -Guanita 49
    -Truus 51
    -Jozefien 74
    -Tante Mien 44

Gisteren lang van huis geweest waardoor de tensios bijna de 290 hadden bereikt. De meeste 2,5L water+voeding gekregen. De andere 2L.

Op 10L water:
    Grow 3ml
    Calmag 2,5ml

Mijn grond fertility zou 1 moeten zijn.. maar ik vertrouw dat ding niet helemaal dus eigenlijk weet nog niks..

Lamp hangt op 25 cm boven de kopjes.
    De 2 uitschieters heb ik geknakt omdat we streven naar een egaal maaiveld.

Dat blad van gisteren van de foto die lag op de grond.. heb nog wat andere blaadjes geplukt om te kijken of het daar ook op te zien was maar het is bij 1 blad gebleven voor zo ver ik weet..wat het is ? Geen idee heb er tot nu toe nog niks over kunnen vinden.
    D872637A-D9D0-43D7-9F14-F58B2E9BED25.jpg 1408006D-6782-4511-A231-813C4CA6C59D.jpg

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      atmosphere1 de ec hoeft niet 1 te zijn. Dat geeft dat apparaat aan wat ik je laatst zei wat ik had gekocht… ben er niet echt over te spreken. Geeft geen cijfers achter de komma, en ik vind m gewoon niet duidelijk. Helaas 56€ weg gegooid volgens mij. Mss dat m’n engineer Niggaa911 er nog wat mee kan.
      Kunichika alles wat onder het eerste net gaat idd weg zodra de bloemetjes aanwezig zijn. Dan gaan we er lolly’s van maken! Hopelijk gaat dan ook idd de luchtvochtigheid omlaag, maar tot die tijd zal het erg blijven schommelen ben ik bang.

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Terugsturen dat apperaat!!

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Wat wij met onze ogen waarnemen wat betreft licht , is niet wat de planten waarnemen . er komt nog licht veel dieper het gewas in dan wij waarnemen.. Planten maken geen bladeren aan voor de kat z'n kut ! Bladeren onderin kunnen ook ingezet worden bij tekorten. hoe weten jullie zo zeker dat bepaalde bladeren alleen maar energie kosten , en dus weggehaald moeten worden? in plaats van dat ze energie leveren . Het gegeven dat veel mensen hun planten kaal plukken betekend zeker niet dat dit ook altijd proportioneel gebeurd en goed doordacht! Ook bladeren waar geen rechtstreeks licht op valt leveren nog energie aan de plant. Om toppen te bouwen heb je bladeren nodig , en niet alleen een handje vol blad helemaal bovenin!.

Hoe hoog zijn ze nu ?

wat is er met dat forum hier aan de hand. Gisteren mislukte de post al en nu wordt hij 2 x gepost..

Comment

Dag 42

7:30

Voorgroei 4w4d
      Voorbloei dag 10

Max/min
      27.2/17.8 lv 67%

Wortel temperatuur
      20.3

Tensio
      -Marie 137
      -Guanita 132
      -Truus 156
      -Jozefien 35 vanacht 2:30 2L water gekregen.
      -Tante Mien 102

Truus heeft ergens last van, 2 dagen terug al een foto van gepost. Vandaag waren het meer blaadjes met die aandoening. Ik zit in te korten te denken aangezien ik amper voeding heb gegeven? Ben wel met een EC waarde van 3,9! Gestart dus god weet waar we nu inmiddels zijn. Dit is iets van de laatste week. Heb wat met het licht verschillende keren lopen klooien omdat ik nog moest ontdekken wat voor mij het prettigst is 6:00-18:00 uur is het geworden. De grow voeding is met 1ml omhoog gegaan.. dus op 10L 3ml maar het zou me sterk lijken dat het daar aan zou liggen. Ook omdat alleen Truus er last van heeft en de rest staat lachend om haar heen..🤷🏼‍♂️Enfin mss weet iemand van jullie het? De blaadjes van Truus laten ook zelf los trouwens kan ze zo los uit de takken vissen.
      23FE6481-7719-429A-8B06-3FD0D7349890.jpg 7499C99F-874C-4BB8-BB09-71C21755B7BB.jpg F9D1C178-6C1A-48D8-8D39-17D022F6CA50.jpg 7B86F048-B8BC-4F17-AD5F-9065DD90B7F2.jpg 6ACE861B-D849-4319-AD58-4B3D49D5684B.jpg

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Rietslang ? Ken die hele belt niet

• Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        De projectie op je muren

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Oooh die sterren hemel, ja man is Nice. Heb hem eigenlijk voor een goeie paddo space gekocht dat ik wat te kijken heb maar dat is er nog niet van gekomen.

9114FF3A-FBBE-4B8D-8FDF-023127861667.jpg 3E06E3F3-2194-438A-873B-33C2CED55CA6.jpg Dag 43

Voorgroei 4w 4d
      Voorbloei dag 11

Max/min
      24.2/17.7 lv 53%

Wortel temperatuur
      19.4

Tensio
      -Marie 135
      -Guanita 115
      -Truus 102
      -Jozefien 149
      -Tante Mien 111

Lamp op 20 cm boven de kopjes.

De eerste bloei haartjes is een feit

Heb de uitschieters vast gebonden aan het net in de hoop dat het veld zich weer iet wat gelijk trekt…ben benieuwd!!

>>Verdachte Blaadjes<<

Zie dat Guanita nu ook 2 van z’n blaadjes had met de zelfde verkleuring. Heb nu ook gezien dat de blaadjes niet uitdrogen maar wel slap worden aan de tak en zich zelf los laten, ze krullen ook wat bij de randen en sommige blaadjes nemen in z’n geheel een onwennige houding aan🤷🏼‍♂️ Wat zoude ze me toch willen vertellen? Ik begrijp ze iig tot nu toe nog niet.

-lamp lijkt me niet want dan zou de verkleuring zich ook bij de bovenste blaadjes moeten vertonen lijkt me.
      - overvoeding kan bijna niet omdat ik ze amper voeding heb gegeven, en de EC waarde van de grond zou naar 43 dagen ook al aardig gezakt moeten zijn lijkt me..
      -stres? Mss van dat geklooi met de licht uren van van de week. Maar dan zou het bij hun allemaal te zien moeten zijn lijkt me?🤷🏼‍♂️ Raadsels raadsels zoveel raadsels 9B0EBD7D-169A-47E9-AA33-6CF29BE12D35.jpg DF098489-D873-40C1-8EC5-7F04460678FD.jpg

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Zal is zo een foto maken hoe dat er uit ziet in het donker. En niet te vergeten mijn licht brand van 6 tot 18;00 dus wanneer het licht uit is is het buiten ook al donker en dus ook op de kamer. Dus ik maak me er persoonlijk niet zo druk over de lekkage

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Ik heb ook vaker dit soort bladeren gehad. Kon nooit vinden waarom. Hield ik ze droger veranderende ze niet. Plenste ik ze wat extra nat ook niet. 3 schone water beurten ook niet. Heb het maar laten gaan zolang de rest van de bladeren maar netjes oogde. En erbij stonden. En haalde alsnog dikke grammen. Mocht iemand het weten hoor ik het graag ook.

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Mss van dat geklooi met de licht uren van van de week.
        Denk het niet .
        overvoeden inderdaad ook niet.
        Zit toch aan de lamphoogte te denken . Je hebt ze veel lager dan het maximum dat fabrikanten geven voor de bloei. De lamphoogtes die zij geven voor de bloeiperiode zijn denk ik wel realistisch.

Licht lek foto’s DBAF7A9B-9546-47AD-84A1-0F3368F7F364.jpg 1F6F0ED9-3CAF-45ED-831D-A84723741DE1.jpg 69D2522A-731D-40BC-AA1D-479F9E0FC66D.jpg of bij de rits of bij de de naden

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        👍🏼!èé!

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik ben overtuigd dank alle. Hoef m’n tent gelukkig niet dicht te kitten🙃 en nee volgens mij gaan ze niet trager in de bloei, daarbij gezegd dit is m’n eerste ronde binnen dus ik heb geen vergelijk materiaal🤷🏼‍♂️ Maar t ziet er tot nu toe t zelfde uit als hoe t buiten altijd ging👌🏼

• GeenID
        GeenID commented
        Editing a comment
        Gaat goed maat, geen stress

A996C596-D223-4E8F-8A79-082AEEED0CB4.jpg Dag 44
      9:30

Voorgroei 4w 4d
      Voorbloei dag 12

Max/min
      24,1/16,9 lv 61%

Tensio
      -Marie 131
      -Guanita 96
      -Truus 216>> 2L
      -Jozefien 62
      -Tante Mien 201>>2L

De volgende water beurten zullen weer zonder voeding zijn. De volgende voeding ronden zal er bio heaven en bloom bij komen met een minimale dosis wat we rustig gaan opbouwen.

Wortel temp 🥕
      18,9

Lamp nog steeds op een stabiele 20cm boven de kopjes, uitschieter weer aan het net gebonden en ik zie dat de achterblijvers hard hun best doen om ook hun koppie boven het maaiveld te krijgen! Duim voor ze..

A0790766-EE8F-44FF-87E1-E01D71B2B943.jpg

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        goed gezien met die rode dingetjes , wa was da nu wèér ???

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Kijk maar een op Ali naar planten bind artikelen, was voor z’n standaard clipjes aan t zoeken tot dat ik deze zag. 3 rolletjes voor volgens mij nog geen 2 €. Ik heb tot nu toe maar 1 rol hoeven te gebruiken komt stiekem veel van z’n rolletje af 1 rol 1meter als ik het me goed herriner

9A9683C8-672A-4D94-863B-1C24B68EA81B.png
      deze ontvochtiger heb ik op het oog zou voor bij mij in de kamer ruim voldoende moeten zijn, iemand die deze toevallig heeft? Of een andere waar die tevreden over is en zou kunnen aanraden? Ben aan het twijfelen of ik er mss 1 met een verwarming erin moet aanschaffen voor de koudere dagen? Vind die krengen overigens wel heel duur want 170€ is nog goedkoop in die wereld zo te zien🥲

Comment

• Krisdc
        Krisdc commented
        Editing a comment
        Idd goed gerief.. Ik heb die ook🙂

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Ik neem aan dat het bij jou in huis niet kouder word dan 15 graden

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Geen idee man, die kamer zou zo maar eens heel koud kunnen worden. Heb dat nooit bij gehouden dus we gaan het mee maken! Kan het een groot deel beperken door de raam dicht te houden.

19D6DAE3-DD80-4948-AB4F-D9634166CA2F.png
      Remco da is m👌🏼

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        ok , mooi gerief , maar men mazen van men net zijn daar te klein voor !!

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Hoe bedoel je, kan ni eens want die dingen zijn smal en passen over tussen. Je kan ze op maat knippen. Enige nadeel van die dingen vind ik dat het klittenband aan het scrognet telkens vast kleeft🥹

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Gaat helemaal goed komen, zo iets wil ik ook nog want ik zie dat m’n net bol gaat staan omdat de dames blijven pushen.

Deze heb je misschien al gezien :
      FC-E4800-FC-E6500_led_grow_light-mars_hydro-1.jpg Specifiek voor jou lamp .
      20 is dichtbij , maar als ze het aankunnen , why not .

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nice meteen print screen van gemaakt👌🏼 Als ik zie dat de puntjes verkleuren of blad gaat krullen dan die omhoog. Hij hangt nu op 25cm boven de kopjes.

Ze zien er gek uit , maar dit is wel de meest betrouwbare manier van EC en vocht meten Pulse-Meter-WEB-570x741.jpg

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        En gaat da goed komen met de energie rekening ??

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Zonnepanelen vangen veel leed op zo niet alles.

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Hij is zeker duur , en ik heb hem nog nooit gebruikt , maar de meting tussen 2 punten die op enige afstand van elkaar liggen lijken mij de meest nauwkeurige meting.

Je gebruikt de tensio's nu prima , geen water tekort of overschot is te zien .
      Dat is een groot voordeel. Water geven op grond zonder meters is puur gokwerk . Vaak hebben kwekers eerst een wateroverschot , en later als de plant groot is weer een water tekort .
      Te weinig water zorgt voor een oplopende EC wat het negatieve effect dat optreed versterkt . De bladeren worden geler , wat dan weer geïnterpreteerd kan worden als een tekort aan voeding. Dan gaat men meer voeding geven , en het probleem juist verergeren.

Dat gaat hier niet gebeuren denk ik .

Comment

Dag 45

9:30

Voorgroei 4w 4d
        Voorbloei dag 13

Max/min
        24,8/17,2 lv 72%

Wortel temperatuur
        19,8

Lamp hangt op 25 cm boven de kopjes

Tensios
        ​​​​​​-Marie 70
        -Guanita 85
        -Truus 95
        -Jozefien 198>>2L zuiver water
        ​​​​​​-Tante Mien 74

Gisteren door de dag heen hebben de dames gedronken die daar behoefte aan hadden.

EC 0,3 PH 5,9

>>Die blaadjes blijven maar komen, ze liggen verschrompeld op de grond of hangen wat futloos na beneden te kijken. << blijf benieuwd waar dit de oorzaak van is.

Wanneer begin je het besten met lollipoppen, ik lees 2e week van de bloei. Maar aangezien ze vaak beginnen te tellen vanaf 12/12 zit ik nu te twijfelen. Moet ik dan vanaf morgen ongeveer beginnen of pas vanaf het moment ik de bloei ga rekenen en dan vanaf die dag 2 weken later ongeveer?

En ik heb huis dieren. Zie al een paar dagen elke keer kleine nog kleiner als fruitvliegjes vliegen. Als ik ze zie zijn ze uit gevlogen maar ze zitten er dus. Ben blij dat m’n tent van binnen wit is want ze kunnen geen kant op 82E5BFF3-4296-48BD-AE29-28563DFA459F.jpg 1194B969-648D-4B8B-B409-99BFCA852E94.jpg 8ACDE6C7-C896-453E-8D61-AFF00C1661B2.jpg 6B5EEB2F-44F8-4E7A-A996-C32F885FB300.jpg D2EDBBE6-B3BB-4278-9227-2288B220B0B4.jpg

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Jij gebruikt plaragron toch? Na deze water beurt ga ik ook bloom/heaven/grow/calmag geven. Grow moet ik even kijken want daar mee kan ik binnenkort weer mee stoppen volgens mij.

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Bac organic gebruik ik. Veel houden niet van organic voedingen. Bij mij gaat het prima toe. Goeie oogst lekkere wiet hoeveelheid prima. Ik hoef geen ec en ph te meten. En met hps afgelopen ronde 1 gram per watt gehaald

• Highrider
          Highrider commented
          Editing a comment
          Met biobizz: grow de gehele ronde meegeven.

10317E93-E20A-4FB4-B562-1D3C420A9028.jpg
        kenners.. wat denken jullie, er zit in het midden van de knop een lichte punt nu ben ik twijfelde of dat een nieuw gewas is of dat ik de lamp er mss toch ietsje te dicht er op heb. Zekerheidshalve hangt de lamp nu op 35cm boven de kopjes 54C528DE-11CF-4CE3-933A-B1E6CA5A640D.jpg 1D1652ED-A73B-449A-BF10-52B2810659E4.jpg

Comment

Dag 46
        Voorgroei 4w 4d
        Voorbloei dag 14
        8:30

Max/min
        25.8/17,1 lv 65%

tensio
        -Marie 207>>1L
        -Guanita 182>>1L
        -Truus 72
        -Jozefien 55
        -Tante Mien 211>>1L

waarom 1L.. toen was t water op.. ga zo nieuwe klaar maken en dan weer met voeding en dan krijgen ze de rest, nu eerst het “lolliepoppen” afmaken… wat een kut werk in z’n tent. Voel me net een slangemens hoe ik me hier in alle bochten moet wringen om er bij te komen.

Maak straks nog even een kleine update als ik met alles klaar ben! 4CF4EC63-7F99-4282-B346-96753CDCC6AD.jpg

866973C0-E3B7-4AF8-AD93-4B300726A8A3.jpg ABE236FD-FED2-4D85-88C1-99FE68BF9EF9.jpg

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          ik doe het ook altijd anderd kom je niet bij de achterste planten vind ik en wat onder het net zit heb je toch niks aan valt ,9van de10x er toch af

• atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Op de foto lijkt het net alsof 2/3 is weggesnoeid.
          Zeker als je gefaseerd oogst heb je wel degelijk iets aan de toppen in het midden, met dit soort krachtige lampen die er dicht ophangen. En met spiegelwanden komt het licht nog dieper. Ik haal alleen de onderste 20 cm weg .

Het waterverbruik zal nu wel verminderen denk ik, trouwens

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Het plan is alles in één keer oogsten en direct nieuw gewas er in te zetten. 👌🏼
      Bezig...
      X