Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 1: full gas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Dag 7

9:15 uur

Temp 24,4 Lv 44%

Ze groeien goed! Vind ze alleen wat licht van kleur, maar dat waren ze ook al voor dat ik ze voeding gaf.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by Bo$wachter; 27 September 2022, 10:30.

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      T'zen mooie plantjes , kèép it grèén , goe op weg naar suc6 😎

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja we doen ons best, beetje stiekem bij jou en de rest afkijken🙃 is er bij jou al leven te zien?

Dag 7

Heb intussen de grote bags 26L gevuld met potgrond en perliet. Zie deze ronde toch nog even af van de mest omdat ik de mest wat modderig vond.

5x26l= 3,5 zakken potgrond van 50L
    Daar in is een kleine 10,5L perliet in mee gegaan.
    De top laag afgedekt met metselzand in de hoop ongedierte tegen te gaan. En de lege potjes van de zelfde formaat als waar ze nu in zitten mee ingegraven zodat het straks allemaal mooi past.
    In totaal is er een kleine 20L aan grondwater in mee gegaan. Grond was net niet knijp nat.

Nu acclimatiseren en dan wachten op het juiste moment voor over potten.
    Denk dat ik ze aan het van de week erin heb zitten, beter te vroeg als te laat denk ik dan🧐

Dat was um weer voor vandaag.

Houdoe en Bedankt!
    This gallery has 3 photos.

Comment

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Jij hebt toch 0.5 l potjes

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      6x6x7 Dat zijn de afmetingen, of dat 0,5L is durf ik niet te zeggen. Moet zo eens op de verpakking kijken of het er op staat. Maar hoezo? Was groter beter?

Je bent op potgrond gestart , welke een hoge EC(rond de 3.0) heeft , daardoor kon je lamp er niet dichter op ! Zaai en stekgrond is veel beter voor de start eigenlijk, de EC ervan is een stuk lager.

Comment

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Het is wel leuk dat je een maatje hebt die ook kweekt

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Die heeft me overgehaald en is eraan schuldig dat ik hier op het forum ben 🥸

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Hahah gezellig toch

Dag 7

Ze zijn al overgepot, rede potjes waren alweer een stuk droger. Ipv ze water te geven dacht ik pot ze over in de potten die ik vanmiddag ingewaterd had.
    Wortel groei zag er goed uit, heb alleen vergeten foto te maken🙃.

Comment

Zaalingen en lamp is wel dope, is er geen manier om de draden en de driver uit de tent te leggen... lijkt me toch wat gevaarlijk al die electrische aparaten boven jou lamp?

Als ik die ruimte zie en die lamp, , will ik onmiddelijk upgraden 😆 welke tent is dat en het formaat?

Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ja die dragen zorgen ervoor dat m’n lamp brand😂 dus die zullen dr toch moeten blijven hangen. Of heb jij nog creatieve ideeën?De driver zou kunnen. Ik zit eerder met m’n joekel van een afzuiging wat me ram in de weg zit😂 door die filter en afzuiging kan ik ook m’n lamp zeker 40 cm minder hoog doen als dat de tent het toe zou laten als ik dat buiten zou installeren. Dus wss gaat die volgende ronden anders neer gezet worden maar daar moet ik nog even over brainstormen samen met m’n engineer..de tent is een phantom de luxe 120x120x215 heb de hele set up van mij omschreven in m’n eerste post van het verslag.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        de driver zou wel buiten de tent kunne maar waarom zou je dat willen die paar graden dat het warmer word wil je toch niet weghalen en gevaar nee alles in geisoleerd die lamp kun je onderwater houden volgens mij en gebeurt er nog niks de led lampen zijn veilig hps is veel minder veilig en met bliksem enzo is mij altijd verteld

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Mocht t uit de hand lopen hebben we automatisch brandblusser👌🏼

De driver zorgt ook voor een paar graden extra warmte die je zeker nodig gaat hebben.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ja moet zeggen dat het idd warmer is als dat ik van te voren had gedacht. Als ik de afzuiging en ventilator niet aanzet krijg ik het niet onder de 26-29gr hangt beetje van de buiten temperatuur af. Ook ga ik snachts mn raam dicht doen want op de kiep koelt het toch te veel af. Zit 10gr uit elkaar maximaal tussen dag en nacht

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        als je afblaast naar buiten zou ik sws je raam dicht houden scheelt ook weer met lv en beestjes

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nja ik blaas niet direct na buiten, ik blaas de kamer is richting de raam. Zit een hor voor het raam, hopelijk zitten we daar safe genoeg mee.

Vraagje : Waarom heb je er voor gekozen om ze in kleine potjes te starten ?

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ja oké daar kan ik me idd in vinden aangezien ik het wel fijn vond om de potjes af te wegen om een indicatie te hebben van hoeveel water er door heen gaat binnen een X aantal tijd

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        In de grote pot moet je de hoeveelheid water 1 keer in orde maken , en daarna hoef je heel lang geen water meer te geven!
        Wanneer je een selectie wil maken zijn startpotjes erg handig, zoals met mannen en vrouwen , of met laat kiemende zaden/achterblijvers, maar de grootste toppen ontstonden bij mij bij het rechtstreeks inzaaien, wat nog niets bewijst op zich, er zijn zo veel andere factoren die een rol spelen immers. Duidelijk is wel dat het wortelstelsel er anders uit gaat zien, en dat je eventuele vertraging door overpotten voorkomt.
        Last edited by atmosphere1; 28 September 2022, 23:42.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Zal het eens een keer testen!

De grote potten/zakken met grond zijn keurig met zand geïsoleerd , wat een grote stabiliteit in grondtemperatuur brengt , waarom daar niet gelijk gebruik van maken dacht ik

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Bedoel je dat metselzand wat het isoleert? Want dat zou mooie bijkomstigheid zijn, heb het alleen gedaan voor evt ongedierten

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Ja als het droog is isoleert het wel wat en voorkomt verdamping aan de grond

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Aah mooi dat is een gunstige bijkomstigheid dan

Dag 8

Weinig te melden vandaag, alles staat er gelukkig bij. Heb vanmorgen rond om de planten wat water geneveld en een klein scheutje gegeven met de gieter. Die lamp zorgt er voor dat alles steeds gort droog aanvoelt, omdat ik nog twijfelende ben over die tensiometers heb ik wat simpelere vochtmeters besteld bij Ali. Kijken of dat iets is voor voorlopig.
      Gegeven water had de waardes van
      Ph 6.0
      ec 0.3
      En dat alles gebeurde rond een uur of 11:00.
      Net nog even wezen spieken bij ze toen ze al onder het wol lagen.
      Temp 23,4 Lv 64%

Vind wel dat mijn dag/nacht temperatuur te ver uit elkaar ligt (10graden).
      Raam heb ik normaal 24/7 op kiep, maar heb hem net eens dicht gedaan om te kijken of ik zo de temperatuur wat beter kan regelen en waar die op uitkomt.
      This gallery has 5 photos.

Comment

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Probeer het uit zou ik zeggen

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Zodra Ali ze levert gaan ze erin we zullen het zien. Mss wel handig om ze regelmatig eruit te halen en even schoon maken ofzo? We zien wel

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Als je die met zo'n koperen pen bedoeld, die moet je er inderdaad niet in laten zitten, gebruik hem buiten ook altijd, even erin prikken en er weer uithalen, na verloop van tijd gaat hij toch oxideren, even met schuursponsje erover heen en hij werkt weer goed.

Dag 9

10:00
      Grijze meter temp out 21.1 in 18.4 lv 59%
      Witte meter temp 24,2 lv 74%
      De witte meter ligt langs de plant op het zand.

Stroom verbruik tot nu

Lamp 18/6

18-9/22-9 (80W)
      22-9/24-9 (135W)
      24-9/heden (230W) + 24 uur 63W van de ventilator en afzuiging. Die moet ik overigens aanhouden anders loopt de temp boven de 26 graden. Had al geprobeerd 1 van de 2 aan maar dan krijg ik de temp niet voldoende omlaag moet dus in combinatie 💸💸🫠
      Wat het bij elkaar opgeteld is reken ik wel uit aan het einde van de rit, probeer het zo een beetje voor me zelf bij te houden. En voor de geïnteresseerden onder jullie..

Ik had de potjes genummerd maar het nummertje veranderd in een volwaardige naam aangezien m’n dames geen nummertjes zijn!!
      Dus nu de namen van 1 t/m 5
      1= Marie
      2= Guanita
      3= Truus
      4= Josefien
      5= Tante Mien

Zo dat was die weer we houden het weer voor gezien

fotootje van m’n fire knock-out+ vochtmeter op de filter.
      This gallery has 5 photos.

Comment

Dag 9

Trouwens!!
        We hebben Peter Parker op bezoek, was eergisteren samen met een maatje aan het genieten van het uitzicht tot dat hij met z’n arendsoog een webje zag! Alles afgepluisd maar geen Peter te bekennen! Ik heb de webben weg gehaald en goed gekeken bij die plek of er echt niks zat, maar die krengen kunnen zo klein zijn dat ze zich makkelijk kunnen verstoppen. Denk dat die mee gelift is toen ik de bags in de garage heb zitten vullen, daar is het wel een walhalla voor spider mans.
        Enfin we houden het in de gaten!
        This gallery has 1 photos.

Comment

Als ze nog niet in bloei staan gebruik ik dit en je kan het beter ook niet in je aarde laten lopen met afspoelen van de plant
          20220929_115307.jpg

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Maakt dat de evt eitjes kapot? Of de spin zelf?
            Ik kijk het nog even aan voor dat ik allemaal zooi erop ga spuiten. Probeer m eerst zo te vangen. Mss is die ook al wel eruit? Geen idee zie tot nu toe verder geen tekenen meer van Peter 🤷

• Bas Haze
            Bas Haze commented
            Editing a comment
            Als ik dat gebruik is het na die tijd weg

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Oké bedankt!

Heb een universal clip lens gekocht, meen dat ik dat van Wesley pipes heb afgekeken.
          Zat zo eens m’n huidige wiet te bekijken wat ik van de Chozzelaar heb.
          Toevallig had ik het er met hem nog over van de week, rook altijd haze. Die haze die zou 11-12 weken moeten staan maar gaat er al met 9 vanaf wat ik ook meen ik wel terug kan zien als ik de toppen zo bekijk. Toen ik zelf buiten zetten waren de trichomen wel iets verder als wat ik nu zie.
          Toch sund dat vanwege de centen er zoveel kwaliteit altijd van afgesnoept wordt🙃 des te meer motivatie om het thuis rustig aan te doen.

Als ik de foto’s terug bekijk zie ik niet eens dat ik 2 verschillende soorten haze toppen heb gefotografeerd. 😂 Een pot nat.

Comment

• Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Ng es inzoomen x10 en dicht op de top houden. Ng waziger maar dan zie je echt goed de trichjes!

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Helaas gaat dat ni lukken met m’n huidige setje, heb nog een microscoop liggen die veel verder kan inzoomen maar dan kan ik geen foto’s maken volgens mij

Off Topic

vraagje, telkens als ik foto’s post kun je die alleen zien als je er op klikt. Maar zie bij andere verslagen dat de foto’s gewoon fatsoenlijk in de tekst te zien zijn?? Hoe gaat deze jonge dat klaar krijgen? Heb al zitten kijken maar ik kom er niet uit met m’n huidige atechnische ervaring.

iemand die me dat geheimpje wilt verklappen?

Comment

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Met de knop upload attachment selecteer je de foto's in je galerij, deze foto staan dan onder je verhaal, als je dan een foto in wil voegen zet je je cursor op de volgende regel, naast de foto zie je de grote van de foto die je aan kunt klikken, tumbnail, small, medium enz.
            Klik op een grote en de foto staat op de plaats waar je de cursor heb neergezet, hoop dat het zo lukt, suc6.

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Ja man bedankt, had het idd vanmiddag zo ontdekt

Lekkere setup heb je hier hou ik wel van. Ik ga deze kweek gezellig meekijken.

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Tnx men , welkom en geniet er van! Doe ik ook namelijk 🙃
        Bezig...
        X