Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 1: full gas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

7548DEA1-E687-4213-B2CA-B571B82CFC1B.jpg 25E2A1A6-CBD7-4ABD-9FB1-6CE1EAA8A516.jpg BA772427-C21D-49C5-970A-D2C0D2846384.jpg B8CCA71E-A565-4784-9336-0AC71112947B.jpg
    fc 4800^^^

Dag 16

15:00

Max/min temp
    31.4/20,6

Na wat twijfelen toch besloten om wat voorzichtig water te geven, ieder plantje 1L.
    EC:0.3
    PH:5.8

Gisterenavond zag ik dat er wat recht opstaande kano’s in de bags stonden. Dus heb ik de lamp van 60 na 70 cm gehangen.

Na de water beurt van vanmorgen zijn de kano’s weer te water gegaan maar zijn de bladeren er wat meer bij gaan hangen. Genoeg water dus.

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Awel da was met dien Chinese brol 🤨

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Haha ik hou het voorlopig bij live view, Xi Jingping weet inmiddels wel genoeg

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Vaak kleine hoeveelheden water geven en goed verdeeld is wat mij betreft de beste manier , omdat je dan nooit per ongeluk wortels laat uitdrogen ergens in de grond en meer stabiliteit hebt in de water/lucht verhouding.

Dag 17

7-10-22

7:30 uur

Een goeiemorgen zonder zorgen, alles staat er echt fier bij! Ben blij dat ik geen voorspellingen maak waar mensen zich aan vast klampen want Guanita nog nog steeds bezig met de 5e noden de rest is iets verder 5.5 noden zullen we ma zeggen.
    Ik wacht tot 6-7 nodes en dan gaan ze allemaal terug na 5!

Temp meter vertrouw ik niet meer dat ding gaf 30 max en 15 graden min aan terwijl de deur en de raam dicht was dus dat ken gewoon nooit. Ga me een 2e meter binnenkort aanschaffen om een gemiddelde te bepalen!

De dames staan me hier toch een partij te poseren dus ik zal ze snel even vast leggen voor het dag boek.​​

EAFC4CF8-991A-4FD4-8C4E-2D14D6BDB6F3.jpg E63132FF-B913-423D-94C6-37828B576DC1.jpg 33E5E1EB-426A-4B1F-97F1-10AD427B01E1.jpg

Comment

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ik heb deze zelf ook in gebruik, ik heb ook zo'n rechthoekige zwarte analoge. Het verschil daarmee was 1graden celcius verschil en de lv was 8%verschil.

Remco hoeveel verschilde die 2 van jou dan. Neem aan dat je ze naast elkaar he t gelegd voor het verschil te meten. Niet alles uit China is rommel tegenwoordig!🙀🙀

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      hoeveel verschil weet ik niet meer , maar in ieder geval veel te veel anders had ik ze nog wel gebruikt !!

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      @atmos

Ja t is me eerste ronde probeer er alles uit te knijpen wat ik kan en toppen hoort daar helaas bij🥹

8098FDF2-638C-4F5C-9754-BD6D00FD515A.jpg 9A5A037B-9570-4870-A41C-261A99191F7E.jpg Effe iets anders
    Wie gebruikt er was noten om z’n kleren mee te wassen? En wie recyclet die in z’n potgrond van de teelt?

Ik gooi die noten nu bij de kamer planten nadat ze een keer of 3-4 in de was mee gegaan zijn. Maar zat net de was te doen kreeg zn nut in de hand en toen dacht ik hey! 💡

Als iemand er al ervaring mee heeft hoor ik het graag en anders zal ik wss de eerste zijn..op forum..

Die noten kun je her gebruiken wanneer ze “op” zijn. Ze zoude het water beter moeten vast houden in je potgrond.

Comment

Dag 18 alweer de tiet vliegt

8-10-22
      8:00uur

Een goeiemorgen zonder zorgen!

Max/min temp
      26.4/19,6 ( alles was het hetzelfde als gisteren, deur dicht raam dicht en nu hebben we een verschil van 7 graden ipv 15. Dat ding Spaced hem gewoon.
      Elke x als ik kijk kijk ik meteen ook op de witte meter die lang Guanita ligt.

Lamp 100%= 496W!!
      Dag 15 heb ik hem op 70 cm gehangen. Heb net alles van bovenste puntje plant tot lamp gemeten en ze zijn 3 tot 8 cm gegroeid! Waarvan Guanita het luiste is maar dat licht mss aan de naam. De enige Guanita die ik real live ken was nou ook niet bepaald een race paard.. wel een nijlpaard maar dat is een ander verhaal!

De dames hebben zin om met mij de uitdaging aan te gaan om alles tot een mooi einde te brengen! Of ja iig zo lijkt het. Er kan nog van alles gebeuren door mijn toedoen🤷🏼‍♂️😱

Nog een paar kliekjes voor de beeldvorming.

En dan zeggen we weer Houdoe en Bedankt!

E3283F0F-8F42-426E-85ED-D23E62D84B6B.jpg 3F25E4C1-C4A9-4908-9333-D98B6B1CE745.jpg

Comment

moooooi go goe , kèép it grèén ♻️

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

Ziet er goed uit

Comment

Goed om te horen/weten dat ik mezelf en iedereen die mee spiekt tevreden houdt!

Comment

Je hebt het kweken aardig onder de knie dat is altijd leuk om te zien

Comment

• Bo$wachter
                Bo$wachter commented
                Editing a comment
                Je maakt m’n weekend wel goed ondanks ik me een leek voel in het hele gebeuren. Enige kennis die ik gelukkig zelf heb opgedaan is kleine 10 jaar buiten kweken, af kijken van de grote leer meesters hier helpt stiekem wel een beetje.

de dames zien dr goed uit maar vaak de problemen komen pas in de bloei hoop dat je een goede ronde draait zonder rot

Comment

• Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                ik zelf heb 4 quantum boards 120watt per stuk boven me plantjes is van samsung lm301 maar is een diy zelfbouw dus

• Bo$wachter
                Bo$wachter commented
                Editing a comment
                Aahzo tevreden over je lamp? Of spaar je daarom voor een andere omdat dit net niet is

• Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                ben zeer tevreden over de lamp 2.7umol is een beest die lamp maar wil het systeem nog eens veranderen ik wil later eens maken dat ik elke lamp los van elkaar ga maken en dan ook maar met 4planten voor elke plant een lamp er boven ideaal das toch weer een voordeel tegen over een grote lamp das alleen maar handig als je scrogg doet anders heeft het niet zoveel zin

Dag 19

7:15 uur

Mensen van het goeie leven,

Max/min
              27,6/19,2 lv 50% = papa content

Had het er laatst over met m’n engineer Niggaa911 over de afzuiging wel niet nu van begin af al aan. En mijn rede dat die aan moest was omdat ik met die temperatuur loop te kutten en als ik dat ding die aan heb wordt het zomaar 3-4 graden warmer. Vannacht dacht ik lamp staat uit kijken wat er gebeurd als ik de afzuiging afzet. Qua temp is er snachts niks gebeurd, maar de lucht waarmee m’n wederhelft vanmorgen ontvangen werd tijdens het tanden poetsen was aanzienlijk!😂
              Dus de afzuiging blijft vanaf nu altijd aan want de lucht wordt er niet minder op😂

Gisteren avond tijdens de avond visite aan de dames heb ik besloten om m’n Barber skillz weer op te pakken en heb ze van de 6-7 noden inmiddels wat ze waren terug gebracht naar de 5e noden.

Net stonden ze weer alle 5 me weer aan te lachen en te wuiven met hun blaadjes dus alles was weer vergeten en vergeven! weekje of 2 bij laten komen en zien wat er gebeurd!

Wie weet nog een x toppen? Ben daar nog niet over uit eerst kijken wat ze nu doen.

>>>12/12<<<

Nou dat duurt nog wel effe! Wil die tent inrichten als een jungle zodat ik mijn naam waar kan maken als Bo$wachter

Comment

F6A44457-82B3-42F5-97C6-EEE6B654CA24.jpg 4C19FEEC-95D0-4997-B0AF-B1EB37C21CE8.jpg 2A738DF9-C063-4512-8076-FC414928EF96.jpg 68B05A25-5D9D-4C89-A768-35B545D7F8F6.jpg Dag 19

14:00 uur

Je ruikt al goed dat de dames zich al bijna 3 weken niet gewassen hebben!

Zag dat de grotere bladeren helemaal voor de kleine scheuten gingen staan om na de FC4800 te kijken! Maar de kleintjes mogen ook mee kijken na dit avontuur dus heb de grotere met een touw om de nek weer wat getemperd.
                Het draait tenslotte om de nieuwe generatie niet waar?

Comment

• atmosphere1
                  atmosphere1 commented
                  Editing a comment
                  Het zijn nu in ieder geval echte kropjes sla

• Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Ja en het streven is om ze ook zo mooi kleur tot het einde te brengen. Ben benieuwd 🙃

• Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Ja buigen ga ik doen wanneer ik dat scrognet er in hang. Moet zeggen dat ze hard gaat dus mss hangt dat net al binnen 2 weken erin.

Dag 20

Ze groeien als kool! Die uitspraak moet wel uit de wiet wereld komen want kool is hier niks bij!

Max/min temp
                27,9/18,6 =weer te veel na mijn mening. lv 55%

Kunstwerk is weer afgebroken, de nieuwe scheuten komen mooi door dus ik laat het weer aan hun over.

Potten net getild en die zijn wat licht aan het worden dus vandaag krijgen ze weer een beetje water!
                Denk 1 a 2L.

01CB6480-5334-4865-84D0-BE6C5FB61808.jpg 00AF1BA7-D148-402E-B5E0-8B1E6A843A78.jpg FB7FB3F4-F44F-4D48-B874-C3A3770BC2D6.jpg 1922B4BA-030B-4F46-8C8E-BCF40165571D.jpg

Comment

• parakweker
                  parakweker commented
                  Editing a comment
                  Prachtige plantjes! Ziet er gezond uit!

• Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Tnx men we doen ons best!!

• Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  als je gaat sqroggen mag je net je al wel haast gaan ophangen hoe groot zijn je plantjes nu normaal.hang je netje op al.bij 25tot 30cm

Update

Zojuist het eerste litertje water gegeven, rest komt zo.

EC 0,3 PH 6.0

Voordat ik ging water geven dacht ik naar aanleiding van atmosphere1 z’n ec waardes topic, laat ik is m’n potgrond ec waarde meten. Alles het zelfde gedaan met de zelfde spullen als toen 2 weken terug de plantjes er in gingen.

EC 3,9!!! Gemeten nadat ik het uitgeknepen water gemeten had… schrok van het getal maar denkende aan hoe ze er bij staan hebben ze er tot nu toe geen last van!
                Wel iets om in de gate te houden voordat ik met voeden begin.

Schotels worden binnenkort opgehaald zodat ik eens kan meten wat er voor EC waarde onderuit komt..wordt dus vervolgd!

Lamp weer van 65cm terug na 70 cm boven de kopjes, zag dat de kano’s weer klaar gezet werden.

Comment

• atmosphere1
                  atmosphere1 commented
                  Editing a comment
                  Je bent wel van start gegaan met zaai en stek grond , waardoor ze meer licht konden verdragen (met de andere condities ook goed )

• Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Ja klopt 75% stek 25% potgrond.

Het is een sativa dominante soort toch ? het omzetten naar 12/12 zal vrij snel moeten gaan plaatsvinden

Comment

• Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  maar planten van anderhalf meter binnen is ook niks als je dan kijkt tot waar de lamp licht geeft aan de toppen is toch niet zo diep als je denkt weet dat je gaag sqroggen maar dan ook kan het snel gaan naar schakelen dan pas gaan ze groeien als een beest nadat de klok om is wat ze anders in een week groeien in de groei groeien ze in een dag in de bloei

• Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Hmm oké dat wist ik nog niet. Maar als het dan nog zo hard gaat na het omzetten… wat is dan wijsheid? Wanneer zoude jullie overzetten naar 12/12

• Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  ik groei altijd tot 5 tot 6week voorgroeien en dan schakelen maar k werk dan ook graag met volwassen planten voordeel is als je vroeg je netje dr boven hebt zie je al snel waar alles heen gaat groeien en kan je al mooi op tijd de planten en de takken mooi de goede kanten op begeleiden en de uitschieters gelijk aanpakken en binden of knakken zo hou je een mooi en egaal veldje en goed dieven aan de onderkant wand dat kost alleen maar grammen als je dat laat zitten beter goed dieven zodat alle energy naar de dikke toppen gaan en als je dat goed doet heb je geen kleine topjes alleen maar mooie toppen die allemaal.voll op licht pakken omdat alles op redelijk gelijk hoogte hangt dus dat het voordeel van scroggen

2EFE60AF-3F8A-467B-9161-E3EFCFA09BFD.jpg 5090B002-F760-4C4F-BC47-DB1F4B4B23CF.jpg 22190F11-E879-44DB-9B63-F2CC17E54F58.jpg BA05C827-8FF3-4C1C-8062-BB571D6DE9D5.jpg 5090C448-DA07-444D-8D8C-E8276F30D12E.jpg E2CCA28B-446D-4D4A-92DD-D2F3B82DD33A.jpg 238AA1A0-C65F-428B-B9A5-416BE4DF1361.jpg 725F6A9F-5D86-4729-A878-3C9DB4ABF09A.jpg Dag 21

8:00 uur

max/min
                25,8/18,6 lv 71%

3 volle weken zijn ze nu in de groei.

Lengte gemeten vanuit de pot zijn de dames nu 15-18cm hoog. Ze kunnen tot 110cm fatsoenlijk groeien zonder dat ik me zorgen hoef te maken. Met een kleine 10cm speling. Maar we gaan ze proberen op 110cm Max hoogte te houden.
                Had dit opgemeten na aanleiding van atmosphere1 z’n reactie.
                Full gas zaad wat ik heb is 60% sativa 40% indica

Ik Ga er vanuit dat ze vanaf dat ik ze omzet nog 2 Max hun huidige lengte van dan nog zullen groeien.. dus dan zal ik ze wanneer ze rond 30 cm zijn ongeveer van uit de pot gemeten over moeten zetten na 12/12.

Wanneer hang je nou z’n scrognet er in? Nog in de groei of pas in de voorbloei?

Comment

• Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Goeie tip idd, wilde het net z’n 30cm boven de potten hangen

• Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  al in de groei hang je het netje al op zoon 25 tot 30 cm hoogte en je moet je niet zo vast binden op hoe groot ze worden na schakelen das van zoveel dingen afhankelijk en als je gaat scroggen wil je ze juist wat lager hebben te grote planten heb je niks aan kost alleen maar tijd en plaats in je tent waar je niks extra door krijgt
                  en je schakeld normaal als he scrogg netje bijna voll is dan schakelen je als te laat schakeld krijg je te weinig ruimte ik zou voor een eerste x met scrogg niet te lang wachten

• Bo$wachter
                  Bo$wachter commented
                  Editing a comment
                  Lees je comment nu terug tijnie, heb je ze nog bekeken? Wat denkte er van? Net kan nog wel iets voller toch heb nou plek zat om te binden iig!
              Bezig...
              X