Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 1: full gas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Netjes man gaat erg goed. Elke hoogte is is goed, is alleen de vraag als me een grotere tent hebt hoe je die takken aan het net kan binden. Ik zou wel al langzaam je potten wat uit elkaar te zetten, dan heb je ruimte voor te scroggen. Ik weet niet of wietplanten ook lijen aan crown-shyness. Normaal word zo'n net rond de 20/30cm geplaatst, alles daar boven word in de voorbloei soms wel 2 maal daags aan het net geklipst. Als je het goed doet worden ze geen 110cm. Als je ze alleen maar onder het net trek waardoor je ze alleen verplaatst naar een ander maze in het net. Dan is het geen scroggen maar meer een soort lst. Ikzelf vind het binden fijner werken, op deze manier kun je de plant nog eens eruit halen, want als je in zon grotere tent moet scroggen kom je nergens bij. Of je moet erover hangen. Of je glijd uit en plant kapot!

Comment

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Inderdaad je potten uit elkaar zetten ! Dan zullen de planten elkaar voor langere tijd niet in de weg zitten en meer groei in de breedte houden.
      Ook heb je al getopt en dat beperkt ook weer lengte groei . Toch denk ik over 2 dagen de klok omzetten, omdat ze lekker op snelheid zijn en de tent dan toch wel vol zetten. Het blijft hier moeilijk om advies op maat te geven , want alles hangt ook nog eens af van hoe goed of slecht de omstandigheden zijn de komende tijd. Tot dusver zijn ze erg goed in ieder geval , dat zal iedereen het met mij eens zijn.

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Over 2 dagen al😱 is dat echt niet te vroeg? Ze zijn vandaag 3 weken geworden. 4 weken had ik zelf in m’n koppie

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als je nu al schakelt krijg je het net never ever voll ik vind het ook veels te vroeg en gaat je ceker wel grammen kosten maar iedereen heeft ze mening

Ahh dat is wel fijn als me 3 ingangen hebt. Ja wat onder het net duwen kan ook maar dan verplaats je de tak hooguit 10cm of hoe lang de Maas van het net is. 2dagen later staat hij weer hetzelfde omdat hij het net meetrekt. Als je ze naar beneden bind dan hoef je alleen maar elke dag het draadje wat aan te trekken. En eens in de 4dagen het draadje wat naar voren schuiven. En dan weer hetzelfde. Maar ieder zijn manier natuurlijk

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik ga de komende weken wat aan prutsen en dan zullen we zien wat me t beste bevalt.

Bedankt voor de tip👌🏼

A41DE02D-4595-4E6C-AC70-B832736F526E.jpg 395254F2-AEA1-4091-8DB8-BF5CA39385FD.jpg 9F887BEA-6CAA-4747-9489-B6374B201273.jpg Dag 21

23:00

Heb de grote bladeren wat weg geduwd zodat de kleine scheuten meer licht krijgen.
    Ze groeien echt hard!!

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja nou die inspecteren maar mooi de rest van t huis. Zo hou ik tenminste nog 1 kamer proper😂

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Vergeet jezelf niet, je neemt meer vuil en beestjes/eitjes mee dan je door hebt.

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja idd eh, nog niet eens bij stil gestaan.
      Wordt voortaan eerst douche voordat ik na de dames ga.

Goeie

Comment

Naar 12/12 met die hap !

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik ben een beetje eigenwijs, wil eigenlijk toch die 4 volle weken voorgroei. Maaar… we bekijken t van dag tot dag. Ga zo is dat net pakken en even kijken hoe hoog die het beste er boven kan hangen. En is 1 net voldoende of beste 2 netten?

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ik groei ook altijd 4 weken als de plant niet te hoog word in de groei in week 3 top ik meestal

7ABDACD9-3F21-432F-928F-A81C4AD8485B.jpg 1CDE2BC8-81C5-44D5-86E3-3CE487C6115C.jpg 3D15A9DF-2B7F-4BF1-B813-8A2973E75B65.jpg Dag 22

8:15
      max/min
      26,6/18,2 lv 70%

De luchtvochtigheid heid stijgt zeker met 20% na de waterbeurt en dat zakt maar heel langzaam. Hopelijk krijg ik daar geen problemen mee in een later stadium.

De dames net voor een 2e keer getopt, kijken hoe ze er in de loop van de dag op reageren!

12/12 ja daar zit ik nu een beetje mee, ik had zelf 4-5 weken in m’n hoofd en ze zitten nu dus net op 3 weken en 1 dag. Je moet niet zo veel twijfelen had fresku gezegd als die langs me stond.. we gaan het zien of ze deze dagen over gaan of pas echt volgende week. Remco wanneer zette jij ze over na 12/12 in week 5 pas toch? En hoe hoog is jou kast?

Had ook ergens gelezen dat wanneer je de lamp vrij snel op 100% zet dat ze dan ook minder zoude strekken in de bloei fase?

Allemaal factoren waardoor de twijfel blijft leven😂 zz0.d6lzcwaqx6kzz

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Denk dat t ook zo iets wordt

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        je moet doen wat goed voor jou voelt das het belangerijkste tis joun kweekje natuurlijk

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nee ben ga doen wat ik vanaf begin af aan van plan was. Dus omzetten duurt nog even. Ga pas omzetten wanneer Minimaal 50% door het net is gekomen

De vraag is ook altijd nog , hoe stabiel zijn je zaden/ planten , zijn er grote verschillen onderling ? Dat moet nog gaan blijken. Je weet hun groeipatroon niet want je hebt dezelfde zaden niet eerder gebruikt. Dus blijft het hoe dan ook een gok.

Het is in ieder geval zaak om die open plaatsen ze snel mogelijk met groen te vullen , al het licht dat er nu tussen valt is voor niets geweest.
      Daarom is het kweken met meer planten eigenlijk efficiënter, je hebt dan eerder je oppervlakte vol.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ja dat geloof ik wel maar voorlopig houden we het bij 5. Ze zijn al eens een keer op bezoek geweest voor planten die ik al half geoogst had buiten. Probeer het bij die ene keer te houden🤓

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Vier is dan nog beter, want ik heb nog nergens gelezen dat iemand er om vier is uitgeknikkerd i.t.t. vijf. Zie hier

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Die verschillen laten zich later pas goed zien als ze er zijn.

Staan er mooi bij! Ik zou nog niet schakelen want dit is geen hps.

Als je op safe wilt spelen is vier nog beter want er zijn al mensen om vijf op straat gezet.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Stekken en zaad is misschien anders, heb te weinig ervaring met zaad om daar iets over te zeggen.

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Met zaad is inderdaad anders , zeker wanneer het meer sativas zijn, die kunnen na het beginnen van de bloei nog een meter hoger worden (zonder te toppen)

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        je moet sws geluk hebben als je mag blijven wonen nadat ze op bezoek zijn geweest
        je bent met 1plant net zo strafbaar en knikkeren ze je er uit tis jammer dat het ons zo moeilijk word gemaakt als hobby,ist

Amerikanen zijn vaak voorstander van het wachten met de 12/12 tot de plant volwassen is, dat betekend dat ze de groei laten doorgaan tot de plant zich trapsgewijs gaat vertakken.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik wilde eigenlijk tot n kleine 50% door dat net heen is dan omschakelen. Denk dat ik met buigen en binden een heel eind kom om te proberen alles mooi egaal op een schappelijke hoogte te houden.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Mss het scrog netje van 10 na 5 cm boven de plant vervangen 🙃

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        dubbel netje spannen in nog beter eerst om.te scroggen en later voor de steun zodat je toppen niet omvallen wand met led worden ze wel zwaar de toppen

91D5C898-4F3B-403D-87A0-0F1E96CD7CA9.jpg F0B7DD47-2763-4CE9-BB6C-C13AF044307F.jpg DECD9174-626B-4B3E-AD3B-72C087B27D59.jpg 6FF0F368-ADEB-49CC-BA41-7FC79FC057E4.jpg Dag 23 VoorGroei
      8:30
      max/min
      26.8/18.2 lv 62%
      Tensiometer gisteren gehaald, de andere 4 zijn al onderweg.
      Lamp hangt 60-65 cm boven de kopjes.
      Scrognet hangt 30cm boven de pot en de plantjes zijn een 20-22 cm vanuit de pot.
      Dus nog een kleine 10 cm en het binden gaat beginnen.
      Tensio geeft 275mbar aan en vanaf 200mbar zou het droog zijn..ik wacht nog even tot 300mbar kijken wat ze me dan vertellen. Overbemesting of te veel water heeft me vroeger al eens aardig wat ellende opgeleverd dus daar hebben we van geleerd om vooral veel geduld te hebben en goed te blijven kijken naar de dames.

Comment

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Planten in potten in de tuin ??

@ Hork : de grond met water verzadigen ? bedoel je Dat ? Dat kun je bij grote planten wel eens flikken , omdat ze genoeg water pakken om de grond weer droger te krijgen , maar beter is verzadiging te vermijden , zeker bij kleinere planten op veel grond . Dat betekend wel dat je vaker kleinere hoeveelheden water moet geven. Daar moet je de tijd voor hebben .

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nee wel gwn in de volle grond, heb t dan over vaak of niet besproeien.. wat eigenlijk niet te vergelijken is Met een plant in een pot😂

Wanneer je water geeft wordt er lucht uit de grond gedrukt , letterlijk. De goede balans vinden daar gaat het om. Als je de tesiometers goed gebruikt heb je nooit drain , nooit water dat onderuit de potten loopt.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        In een 26l pot

• Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Geef ze ffe de tijd.
        Mits egaal bewaterd hebben de tensio's zeker 2 tot 3 uur nodig om de juiste waarde weer te geven. Plemp je al het water bijvoorbeeld op 1 figuurlijke hoop dan zullen ze toch wel wat langer nodig hebben. Zoals hierboven ook gezegd heeft t water de tijd nodig om egaal door de aarde opgenomen te worden.

Door de tensio's ben ik er ook achter gekomen dat het verschil tussen precies goed en te veel in werkelijkheid soms (mede afhankelijk van het tijdstip van water geven) 0.25l uit elkaar kan liggen.
        Als ik de waardes echt niet vertrouw en vindt dat de tensio raar doet, controleer ik de buis opnieuw op volledig vloeistof gevuld. Daarna gooi ik nieuwe aarde in het oude gat en poot vervolgens de tensio terug in de nieuwe aarde van het oude gat..oja langzaam als een schroef die tensio de grond indraaien, op die manier draai je de kegel door de aarde in ipv dat je deze wegduwt en het contactoppervlak aarde-kegel verminderd

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Haah ja idd zo heb ik ze erin gedraaid. Zal zo nog is kijken is nu 3 uur geleden dat ze water hebben gekregen.
        Ik heb verder het water wel zo egaal mogelijk verdeeld.
        Qua tijd enzo moet ik zelfs allemaal nog ervaren.

5B603304-E670-46E2-916F-E09CFC4EBD50.jpg 65CB7F46-F637-4EFE-B441-D760CC15DEDD.jpgDag 24

7:30

Max/min
      26.8/18.8 lv 62%

Lamp hangt 57-60 cm boven de kopjes
      Plantjes zijn 20-26 cm net hangt op 30cm
      Tensiometer 78mbar
      Gisteren hebben ze allemaal verdeeld over de dag 2L water gekregen.
      12:30 1L
      18:30 0,5L
      20:30 0,5L
      Waarde EC 0,3 PH 5.8

9:15 uur

Heb het filmpje nog eens bekeken van m’n lamp op YouTube die Kunichika gedeeld had. En volgens het filmpje heb ik m’n lamp op bloei fase hoogte hangen nu. Dus heb hem even terug gehangen van 60 naar 91 cm . Vandaag even aan kijken wat er gebeurd.
      Attached Files
      Last edited by Bo$wachter; 14 October 2022, 09:23.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Jaa daar heb je wel gelijk in. Hij hangt weer op de oude hoogte. Zelfs iets lager 40 cm nu

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Heel goed opletten want met jouw lamp op 100 % en op slechts 40 cm afstand is best heftig.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik zit er boven op, kijk elke dag stuk of 8 keer! Ben net een klein kind als ik iets interessant vind😅 maar ze doen het echt goed alles staat fier overeind. En lijken zich te herpakken na hun 2e toppingz

dit is het schema van de lamp hoe ik hem gebruik miss dat je dr wat aan hebt
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

Comment

Het is in ieder geval goed zichtbaar dat ze veel licht krijgen ! Veel blauw licht ook. Kun je eens een foto van de stam / steel maken ?

Comment

0BA4DAC1-02EB-49AD-BDCE-9169697B6A14.jpg D32FE672-9B94-444D-ADCF-FA23883A6C3F.jpg D708506D-266F-4501-8F28-65439B4B40C4.jpg E2A8DF08-0CE0-472B-9349-D7D4C60ED090.jpg C8B0924A-6C33-4BC0-AF8E-43369BAB8007.jpg 77B39570-A2F0-437D-A83D-CD85CAA2A47E.jpg Dag 25 voorgroei

7:00
          Max/min
          27.3/20.4 lv 76%

Tensiometers gaan we vanaf nu bij houden. Laten ze even oplopen om ze vervolgens allemaal gelijk te krijgen om inzicht te hebben hoeveel ze nou precies drinken!
          Lamp hangt 35 cm boven de kopjes op 100%=480w volgens het boekje volgens de muur 496W
          3 dames komen al tegen het net aan(Marie,Truus,jozefien)

Huidige tensio waardes:
          -Marie 184 gisteren avond 21:00 had ze 126
          -Guanita 110 gisteren 21:00 80
          -Truus 113 gisteren 21:00 80
          -Jozefien 146 gisteren 21:00 97
          -Tante Mien 95 gisteren 21:00 69
          Dus als ik het hier op moet beoordelen heeft Jozefien een drankprobleem.

Attached Files

Comment

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Erg nuttige foto's , die van de stammen!

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Zien ze dr goed uit?
        Bezig...
        X