Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 1: full gas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

D0B34021-395A-43E3-B28D-939E1E13087A.jpg Dag 25 >>UPDATE<<

Verbruik van 7:00 tot 10:15
    Tensiometers:

-Marie 184 naar 205 = 79MBar
    -Guanita 110 naar 120 = 40MBar
    -Truus 113 naar 124 = 44MBar
    -Jozefien 146 naar 160 = 63MBar
    -Tante Mien 95 naar 104 = 35MBar

Jozefien iets te vroeg beschuldigd..

Ali is op bezoek geweest en heeft mn thermometers bezorgd waardoor ik nu de wortel temperatuur in de gaten kan houden. Jeej

De temp wordt onderin de bag gemeten, heb gaatjes gemaakt +- 5cm van de grond.

De wortel temperatuur verschild blijkbaar per bag met een maximaal verschil van 0,6 graden.
    Max/min wortel temperatuur
    22,9/23,5

E7CDCD5F-AA36-4E4F-B26A-01AD57C056BA.jpg

Comment

Er is nog geen voeding gegeven toch ? in dat geval is het weer goed te zien dat extra voeding nog niet nodig was. Sterker nog, het is goed als die EC omlaag gaat richting de 2.0 dat betekend echter niet dat de plant minder voeding gaat opnemen !

Laat je tensio's de 200 niet naderen, anders kan het zijn dat de grond die ver van de meter verwijderd is droog komt te staan.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Alleen de alleen eerste watergift heb ze ze 1/4 van wat voorgeschreven staat gekregen. De ec waarde van de grond kan ik momenteel nog niet aflezen. Zit nog te twijfelen of ik die ik je stuurde ga aanschaffen. De tensio van Marie is al de 200 gepasseerd en die ga ik vanavond water geven. Waarom mogen ze niet te droog komen staan? Is dat nadelig omdat de grond een hoge ec waarde heeft?

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Omdat grond die echt droog is zorgt voor afstervende wortels , en droge grond neemt heel moeilijk weer water op .
        Dat met die EC kan zeker ook nog een rol spelen. Het voordeel van drogere grond is weer dat er meer lucht in zit . De beste verhouding lucht / water zit ongeveer op 120 mbar . Daar moet je op sturen met je watergift ! Staat de tensio op 140 dan geeft ik direct water om weer naar de 120 te gaan .
        Last edited by atmosphere1; 15 October 2022, 16:46.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Okรฉ duidelijk verhaal tnx

A75C929F-94CE-47E0-93B1-C368A3BE1BCB.jpg
      Dag 26 Voorgroei
      9:00

Max/min
      26.8/19.8 lv 69%

Tesiometers

De MBars liepen gisteren snel op dus heb ze gisteren water gegeven ipv vandaag!
      EC: 0,3
      PH: 5,9

-Marie 266 terug naar 55 (1,5L)
      -Guanita 158 terug naar 50 ( 800ml)
      -Truus 155 terug naar 33 (800ml)
      -Jozefien 211 terug naar 31 (1,5L)
      -Tante Mien 138 terug naar 49 (700ml)

Alles kreeg om 17:15 water en om 19:00 had ik de mbars opschreven.

Tensiometers nu:

-Marie 97
      -Guanita 95
      -Truus 85
      -Jozefien 75
      -Tante Mien 86

Ze drinken dus binnen 14 uur een kleine 30/40 MBar weg.

Wortel temperatuur
      Max/min
      22,7/23,3

Vloer temperatuur (witte meter ligt daar nu)
      25,1 lv 89%

De lamp hangt 30 cm boven de kopjes. Mss vanmiddag even verhogen naar 35-40cm..

F90703FF-D743-4E41-9B3B-8483B7D785A4.jpg C252C741-0782-4224-ACDE-29E2F01D93CE.jpg

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        40cm werkt de lamp perfect heb ik ook en aan je planten te zien vinden zij het ook heerlijk zo ze zijn snel flink breder geworden
        dat net gaat snel voll zitten met joekels van toppen de goede basis ervoor heb je al nu alleen nog een beetje geduld en voor je het weet heb jij de tent goed voll en doe jij je naam eer aan met die mooie bomen

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Daar gaan we voor๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ๐Ÿคž๐Ÿผ

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Dat is gelijk mooi testwerk , sommige soorten kunnen zo veel licht verdragen , blijkt wel .. behalve EC waarde, ventilatie speelt afkomst ook een rol . Erg logisch ook , een soort uit Siberiรซ zal minder licht verdragen als een soort uit een land rond de evenaar.

De tijd die in al dat voorgroeien, toppen en dieven gaat zitten is wel enorm lang , dat is het nadeel van het werken met weinig planten.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Klopt mja ik heb altijd buiten gezet en daar heb je t zelfde zelfs langer dus ik vind het prima zo, ik ben niet gehaast lkkr rustig aan zo dat ik op het eind maximaal kan genieten.. dat is de insteek iig๐Ÿ™ƒ

Ze staan er prachtig bij in ieder geval.

Comment

1533AD0A-827C-4647-B1E3-3468E814A11A.jpg
        A223521D-5672-46D6-B3E9-173D6BDEAE3F.jpg

Dag 27

Nonde knetter deze wout astronaut is weer geland met zโ€™n spaceshuttle! Wat een dag gister๐Ÿ™๐Ÿฝ Na de update met wat vrienden naar een boshutje gegaan daar wat paddoโ€™s gepakt en de trip van ons leven gehad๐Ÿ˜ wat is en blijft dat toch godverdomme mooi spul zeg! Echt bizar gewoon. Blijkbaar ook het enige spul wat me zeker voor 4 uur niet aan mโ€™n dames heeft laten denken๐Ÿคซ

Terug naar de meiden! Ik heb ze dus voor het eerst maar liefst 22 uur in de steek gelaten..met de raam en deur dicht met als gevolg dat toen ik de deur open deed in een Turks stoombad terecht kwam! Mooi kut dus want deze jongen is nu gebonden aan zโ€™n hobby! Dag weekendjes weg dag vakantie.. was sowieso allemaal al afgelopen daarom zijn we ma zelf begonnen omdat t godverdomme allemaal niet meer te betalen is dankzij putin en onze immense afhankelijkheid van Oekraรฏne blijkbaar ๐Ÿ˜ญ zelfs de tulpen komen er blijkbaar vanaf?๐Ÿ™ƒ๐Ÿ˜‚ okรฉ jow terug naar het bos.

12:00
        Max/min
        30,2/21 lv 80%

Tensios waren opgelopen naar.. en terug gebracht naar:
        EC: 0,3
        PH: 6,0
        Iedereen 1L Marie en Jozefien 1,5l en 1,2l

-Marie 284/28
        -Guanita 213/57
        -Truus 265/91
        -Jozefien 296/28
        -Tante Marie 238/81

Ik snap nu ook volgens mij wat Remco bedoelde met je moet er mee leren werken want nondeju wat schieten die dingen op en neer als je water van boven af geeft. ( schotels zijn nog steeds niet binnen๐Ÿคท๐Ÿผโ€โ™‚๏ธ)

Wortel temperatuur
        24,3/24,8

Ze schieten al wat door het net heen dus heb ze her en der wat onder t net geduwd, ze zijn nog te kort om te binden. Ook heb ik onder wat blad weg gehaald omdat ik denk dat de luchtvochtigheid daardoor ook zo heftig gestegen is+ temp.. maar ik kan er naast zitten natuurlijk ben ook maar een mens..denk ik.. na zโ€™n trip als gister ga je over veel dingen twijfelen๐Ÿ˜‚

EEBE6F26-6644-4EB3-B970-79942FB769A8.jpg 0DF6F8DC-BBF2-4D71-BA2F-4D481B07AB83.jpg EA939B9E-C53E-4BE0-A06F-3E439B9C5CDD.jpg D07E0D07-D589-47B3-9DDC-699E829199DA.jpg 26326135-F176-4B94-A741-46F3DA67DD7D.jpg

Comment

• atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Dat 'leuk' vinden van kweken is precies wat je nodig hebt om het goed te doen ! het is gewoon ook fucking leuk toch

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Amen ๐Ÿ™๐Ÿฝ

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Die tensios zouden in feite ook een verschil tss pvc pot en grow bag kunnen aantonen. Meten is weten gouden regel ik weet het, mss in de toekomst ook weer hier, wie weet.

atmosphere wordt die luchtvochtigheid minder tijdens de bloei dan? Want ik probeer dat nu alvast beetje onder controle te krijgen zo dat ik straks niet met top rot loop te kutten.

Wesley pipes ik zeg gwn die hele bak in een x na binnen werken. Uiteindelijk kan dr toch niks gebeuren. Als je t niet vertrouwd gewoon in bed gaan liggen en niet vergeten.. het gaat gewoon weer over. En wil je helemaal op safe spelen dan moet je gwn een tripsitter fixen.
        maar vooral gewoon genieten!

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Klopt maar dan moet je wel pure chocolade pakken ik heb zelf vanaf 85% alles daar boven vind ik niet te vreten๐Ÿ˜‚ ja je moet vooral doen wat goed voor je eigen voelt. Maar dat is met alles in het leven alleen dat willen we nog wel eens vergeten ๐Ÿคท๐Ÿผโ€โ™‚๏ธ

• Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Zeer zeker juist !

• atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Wordt niet minder tijdens de bloei , tenzij het buiten straks kouder word! nu is het buiten erg vochtig en de temp. nog vrij hoog. Je pakt altijd lucht van buiten uiteindelijk . Als het gaat vriezen en zonnig is zal de LV binnen in huis enorm zakken als de verwarming aan is vooral. De komende tijd zal de temperatuur buiten zeer waarschijnlijk gaan dalen , en je LV in het hok ook .

Dag 28
        4 Volle weken voorgroei denk nog 1 week te gaan.
        7:30
        Max/min
        27,9/19.2 lv 70%

Tensiometers
        -Marie 125
        -Guanita 111
        -Truus 212
        -Jozefien 149
        -Tante Mien 206
        straks dus weer een beetje water geven om Truus en Mien weer een beetje kalmeren.

Wortel temperatuur
        22,3/22,7

E210806A-3BE9-4107-A2E1-C4BF2805C098.jpg

Comment

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Die had ik al besteld van Ali voor ik de Tensiometers had. Zijn gewoon vochtmeters voor in de grond

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Je bent lekker bezig man. Ik merk nu ook de voorgroei periode en de 1e 3 weken bloei zijn altijd erg spannend. Hoe gaat alles groeien en uiteindelijk worden in de tent dat de enigste periode dat je nog dingen rigoreus kan veranderen.

• Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Bedankt man, is voor mij de eerste ronde dus denk dat dit hele proces spannend blijft voor me๐Ÿ˜‚ maar wel een gezonde spanning! Ik ga vanaf vandaag week 4 in en nu begint het werken pas voor mij. De eerste 4 weken heb ik niet veel hoeven doen maar om ze mooi door de net heen te binden is aan mij dus ben benieuwd hoe het me af gaat ๐Ÿคท๐Ÿผโ€โ™‚๏ธ

Schoon "bos"

Comment

Weekje nog denk je, dat word flink binden straks. Ik zou ze toch langzaam gaan omzetten. Prachtig zijn ze

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            De gedachten gang is dat ik naar 12/12 ga wannee 50/70% door t gaas is

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            En met binden ben ik vanmorgen al mee begonnen.

Hoeveel plaats heb jij als je de lamp op zen hoogste punt hangt ??
          โ€‹
          ๐Ÿ‘๐Ÿผ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! ๐Ÿ‘๐Ÿผ
          โ€‹

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Totaal? Of vanuit hoe de plant nu is? Of de pot?

Alle 2 !!
          โ€‹
          ๐Ÿ‘๐Ÿผ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! ๐Ÿ‘๐Ÿผ
          โ€‹

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Remco een groot verschil met jou bedoel je of een groot verschil wanneer dat kreng eruit is

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Dat het met of zonder filter een groot verschil is 1,65 - 2,10 , wou dat ik zo veel plek had ik heb nen 1,30 tussen bodem kast en hoogste punt !!

dus 1,30 - de pot 30 cm is maar 1 meter speling !!

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Dat is idd een aanzienlijk verschil, en toch trekt deze jonge bijna een kilo uit zโ€™n kast..๐Ÿ™ƒ๐Ÿ˜‚ zou zeer trots zijn als mij dat ook ooit zou lukken. Maar alles boven de 400gr is feest voor een eerste ronden. Heb me laatst alles bij elkaar uitgerekend en inmiddels zit ik op 325gr ongeveer moet ik oogsten om quite te spelen qua uitgaven en ik betaal momenteel 6,90 per gram bij de hosselaar

Als je een echte scrog goed wilt uitvoeren, dan moet je de takken zeker 10/20cm horizontaal aan het net binden. Anders heeft het niet echt veel zin, dan zullen de de zijtakken van de takken nooit zo groot worden als de takken(wat een takkenzooi). En dan wil je ook nog dat daarna de plant toch zeker zon 40cm hoger groeit. Is lastig hoor echte scrog, zou ik het geduld niet voor hebben. Ik vind dat platleggen al lastig, moet zeggen met het nieuwe bindmateriaal heb gevonden gaat het echt super snel. Sneller als je zou scroggen denk ik. Ook makkelijker denk ik. Weet zeker dat dit goeie toellie word, en dan bedoel ik geen takketoellie!!

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Jaa ik ben al langzaam begonnen met ze te spreiden. Of ze aan die 10-20 cm komen is maar de vraag want ik wil gewoon dat net vol hebben en dan gaat die om na 12/12. Dus of het een โ€œechteโ€ scrog wordt tja.. geen idee, ik wil gewoon een mooi egaal veldje zien! Dat is iig het streven๐Ÿ™ƒ ik mag hopen dat die net zo veel liefde tijdens het roken terug geven als dat ze nu van mij krijgen en dat t goeie toelie is! Maar heel eerlijk ik heb zโ€™n soortje als wat ik nu heb gezet nog nooit gerookt ๐Ÿ˜‚ dus ik ben benieuwd. Sherbert OG wat moet ik me daar in gods naam bij voorstellen joh๐Ÿคท๐Ÿผโ€โ™‚๏ธ Was nog gekruist met iets anders en da kenne we ok ni๐Ÿคซ dus al bij al alles is een groot avontuur van ontkiemen tot het roken straks. Waar ik wel hoop aan toe te komenโ€ฆ ken nog van alles gebeuren๐Ÿ˜ฑ

• Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            ok laat zien da bind materiaal !๐Ÿ™‚!

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            @remco

Die rode dingen die je ziet dat is t. Besteld op Ali toen ik naar planten bind spullen aan t zoeken was 2โ‚ฌ voor 3 rolletjes volgens mij๐Ÿ™‚

>>>UPDATE<<<
          Zo als je ziet ben ik langzaam begonnen met onderstoppen en binden. Ik heb van zโ€™n groene klemmetjes die je overal ziet in de planten wereld, alleen die had ik gisteren gebruikt en was ze vandaag al even kwijt. Nu had ik er maar 3 maar dat worden er een stuk meer,Die ga ik dus kwijt raken. Nou had ik bij Ali van zโ€™n klittenband besteld๐Ÿ‘Œ๐Ÿผ Werkt super want je ziet ze en zijn makkelijk in gebruik en beschadigen je plant niet wat die groene plastic klemmetjes wel kunnen doen.
          Ook hebben ze allemaal weer een beetje water gekregen om de tensios onder controle te houden wat nog steeds een uitdaging blijkt te zijn. Twijfel soms of die wel goed werkt, want dan heb ik net rondom water gegeven ook bij de tensio maar de waarde blijft het zelfde? Draai ik hem eruit en erin met wat nieuw potgrond dan doet i t soms wel soms niet. Knappe jongen als ik die krengen ooit allemaal ongeveer gelijk krijg!

EEAFC638-B45A-4C19-BF55-02A4DD5C0014.jpg 3888A5D3-7D31-4E4B-BA30-F9C972C2BE39.jpg 84868CE3-4CB1-4039-8DDF-DE7799B83F54.jpg 02E9C454-4B71-41E4-B436-0043E9182169.jpg FB079C75-8003-4B68-833B-09946D43D9FD.jpg

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Gewoon blijven gieten dan ๐Ÿ™ƒ

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            ja, gewoon op de tensio's af blijven gaan. Als ze zo goed blijven gaan zal er steeds meer water nodig zijn. Wanneer wil je gaan bijvoeren trouwens?

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Jaahaaa daar stel je een goeie vraag atmos..ik heb eerlijk gezegd geen idee man. Zolang ze eigenlijk zo goed gaan zie ik er de noodzaak niet van in. Zodra ze op 12/12 zitten ga ik wel
            Beginnen met bloei voeding.

Dag 29

7:00

Max/min
          25,5/20. Lv 56%

Lamp heb ik naar 50 cm boven het net gehangen dat is 45 cm boven de kopjes ongeveer.

Gisteren hebben ze allemaal een beetje water gehad hoeveel per stuk heb ik deze keer niet genoteerd maar het was iig nog geen liter per plant sommige 200ml de andere 800ml en de rest ergens er tussen in!

Tensiometers nu

-Marie 103
          -Guanita 87
          -Truus 128
          -Jozefien 335?>>>> 1L water gegeven.
          -Tante Mien 178 >>>200ml water gekregen

Nog is over een uurtje of 2 kijken wat ze dan aangeven. Toch knap dat Jozefien op 335 zat.

Wortel temperatuur
          21,9/22,1

Verder nog wat takjes aan het net gebonden.

1B8953FD-6DCC-4490-AF2E-C80CEF58ABF0.jpg 13E98E4B-12BB-4AAD-BF23-8C43F9AAADA0.jpg 6AEA5B64-6987-490A-9467-3E59F7A159E0.jpg

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            ๐Ÿค“๐Ÿ˜Ž..

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Realiseer je dat de werkelijke hoogte groei nog moet komen !! Die komt vooral wanneer ze elkaar gaan overlappen , en alle ruimte in de breedte is benut. Zodra zijwaarts groeien geen optie meer is kiezen ze het luchtruim. Ik zou de klok omzetten, had het al eerder gedaan zelfs.

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Ja ik weet t maar ze zijn nog zo mooi laag en ik heb nog een aardige marge van 110cm volgens mij. Zo bont zullen ze het toch niet maken wel? Ik probeer 5 weken vol te maken en dan Flip ik m
        Bezig...
        X