Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 1: full gas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

B4DE70E0-0976-4512-9103-705E0E3B327C.jpg 7A94ECBA-C38B-47F8-B6B1-11A117548154.jpg 1992E5BA-5A89-4C99-AF81-108924861859.jpg E9676666-FE94-40BA-9EF0-184EEB851591.jpg 68BE72CA-333C-4400-BDF0-D57F3E5C459C.jpg 4BAF74BB-AA1B-4C4E-B371-BAA3F1A23C59.jpg D398CC28-E018-4972-B5EB-90F4D37AAC58.jpg >>>>>>>>UPDATE<<<<<<<

Zo karweitje is achter de rug, voel me zeer flexibel en heb verschillende keren er van staan te kijken hoever ik wel niet m’n arm nog kan rekken terwijl het voelt als of je al op de Max zit😱 flexibel verhaal in het kort:

Lollie Poppen = klaar

Gisteren avond rustig begonnen 2 voorste behandeld, en vanmorgen toen de lamp aan was ( stuk fijner werken) weer verder gegaan. Uit eindelijk een kleine 3,5 uur mee bezig geweest. Met Bob op de achtergrond gaat het net wat trager allemaal.

Vers water in de gieters+voeding.
    Waarvan de eerder genoemde dames hun 2e liter al van hebben geproefd.

De nieuwe samenstelling:
    Grow: 5ml
    Heaven: 10ml
    Calmag: 2,5ml
    Bloom: 5ml
    Topmax: 5ml

Dat alles op gieters van 10L!

Alles wat ik vast gebonden had heb ik los gemaakt, ik heb door het binden uiteindelijk alle gaten van het 2e net kunnen vullen!🥹 missie geslaagd. Alles is ook vrij gelijk, kortom ik ben een tevreden mens. Aangezien ik de dames nog al wat aangedaan heb en ze vannacht ook weer aardig gegroeid waren heb ik de lamp wat verhoogd van 25 naar 35cm zodat ze de rest van de dag rustig bij kunnen komen.

Comment

Lekker man 👍 dit gaat een mooie opbrengst worden.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Waarom nu al ? omdat dat het was wat ik gelezen had om de zelfde reden wat Tijnie82 aangeeft. Alles is weg gehaald onder het eerste net. Alles daar boven is blijven staan. Verwacht je vanwege stres dat de groei zou kunnen stagneren?

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Tis dan maar net waar het net hangt he! en je kunt nog niet kunt beoordelen welke toppen er onvoldoende licht gaan krijgen. Je kunt ook potentieel goede toppen hebben weggeknipt ! Dat gaan we nooit weten . Zeker is wel dat het uitmaakt welke lamp er gebruikt word en op welke afstand, welke wanden je hebt en welke soort je kweekt . Wanneer er eenmaal meer bloei in zit kun je al zien welke toppen er echt onderontwikkeld zijn en tot waar je moet snoeien.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Het net hangt zoals je gelezen hebt op 30 cm vanuit de pot gezien..het andere net hangt daar 25 cm erboven de planten komen nog is een 10 cm boven het bovenste net uit. Ik heb wel ervaring met dieven bij buiten planten en alles wat ik weg heb gehaald werd na mijn idee overschaduwd of zou toch niet veel worden. We zullen over een week of 10 weten of ik de goeie keuzes heb gemaakt!🤔

Ik vind het er zeer goed uitzien en dat je al ervaring hebt met het dieven van buitenplanten is wel te zien!
      Twee netten vind ik ook ideaal, maar mijn kast is helaas te diep om er zelf van te profiteren.

Een prachtig egaal veldje heb je daar waar je naar mijn mening de lamp aan de hoge kant boven hebt hangen.
      Maar mogelijk heb je daar een weloverwogen reden voor, zoals dat je de lamp straks ineens laat zakken wanneer alles helemaal is dichtgegroeid.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja tijdens de hittegolf afgelopen zomer was ik een paar keer te laat met wateren. En de grootste drinkers die de bladeren al helemaal hadden laten hangen van de dorst, dronken later niks meer. Er kwam ook betreurend weinig van af. Dus ja, ik heb weer eens ervaren wat dorst met je planten kan doen in de volle bloei, ze kunnen letterlijk stikken.

Tijnie82 had dat ook meegemaakt las ik volgens mij.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Hoop dat ik dat altijd voor ben met de Tensiometers!

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Precies , eenmaal te droog = wortelschade , dus ook daarna word er minder water opgenomen . Altijd de sweet spot proberen te benaderen , de ideale water / lucht grond verhouding.

Buiten is de manier waarop de planten belicht worden wel heel anders , vooral ook meer zijwaarts, en hoeft dat dieven echt alleen helemaal onderin, naar mijn idee. Feitelijk zou een par meter uitkomst bieden om te bepalen hoe diep het licht in het gewas doordringt.

Ik zie dat je ook boven het 2e net nog bladeren hebt weggehaald . Of het nut zal hebben weten we ook na de oogst nog niet , dat is een probleem.
        Die netten op zich hebben geen invloed op het licht of de plant, en die netten hangen niet standaard op 1 hoogte en de planten zijn altijd weer anders in lengte, dus "alles onder het eerste net weghalen" is nogal erg onnauwkeurig.

ik had het inderdaad ook ja een die een x te droog heeft gestaan grond was na 1week later nog nat

in een x oogsten klinkt leuk maar je zit dan met een deel wat rijp in om te oogsten en anderdeel wat wat lager zit is dan nog niet klaar en je planten verschillen allemaal waarneer ze klaar zijn de 1kan klaar zijn terwijl de andere nog maar alleen glazige thrichomen hebt dus zou je aan raden alleen te oogsten wat klaar is en je wiet gewoon drogen in een klein tentje ofzo dan heb je een dikke oogst en elke top klaar om te roken wiet wat veels te vroeg heb je niks aan heb 1 x alles in een x geoogst nooit weer

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ja dat wil ik nog wel wss in de toekomst gaan doen idd z’n voorgroei tentje/kast.

Kun je bij jou tent/ kast niet via de zij kanten erin zodat je alles mooi kan aflezen? Ik moet zeggen dat ik dat wel prettig vind bij m’n tent. En mocht er in de toekomst een nieuwe komen dan zou ik er een willen die ik van alle kanten van boven tot onder kan openen.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ja kan langs drie kanten dr bij maar de openingen zitten best hoog aan de zijkant en als alles in de bloei staat zie je dan niks meer maar daarom dief ik ook zodat ik er van onder ook beter bij kan komen met water geven en blumats kan afleze de voorste kan je altijd makkelijk aflezen maar als je scrogg hebt en dus alles vol van de boven kant is het al lastig aflezen aan de zijkant lijkt me

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        en scheelt voorgroei hokje hoeft niet groot te zijn he en maar weinig wattage lamp ideaal kost niks haast om te maken bijna iedereen heeeft nog wel een extra filter ligge eigelijk hoeft dat niet in de groei geuren ze niet
        alleen kleine ventilator is handig beetje verse lucht voorziet dat scheelt je zoveel in tijd van ontkiemen naar een beetje plant hebt met 5of 6internodus ben je al 4a 5week verder en als je het goed plant dan kun je ze zo doorschuifen naar je bloei hok en kunne ze gelijk mee op 12-12 dus optijd ontkiemen en voorgroeien is dus dan een must als je het mooi op elkaar aansluiten kwa planning
        ideaal systeem en ben je dus ook niet veel geld kwijt met voor groeien onder hoge wattage quantum board is ideaal of een andere dimbare led lamp 50tot 100 watt is meer dan genoug en met bij koment voordeel als ze dan onder de lamp in de bloei ruimte waar de lamp op full power staat krijg je amper strek dus je bepaalt zelf hoe groot je ze wil hebben in de bloei

Dag 47

10:30

Voorgroei 4w 4d
      Voorbloei dag 15
      Zal nog een paar dagen zijn eer dat ik de echte bloei begin te tellen.

Max/min
      geen idee had hem al op reset geduwd vanmorgen.
      Wat ik wel weet is dat ik z’n muur verwarmings ding had gekocht wat gewoon bras is dus die kan ook alweer terug gestuurd worden.. goedkoop is duur koop zo blijkt maar weer. 25e november is kijken of de prijzen wat zakken mbt luchtontvochtigers en verwarmingen.

Lamp hangt weer op 20 cm boven de kopjes, vinden ze lekker.

Tensio
      -Marie 87
      -Guanita 89
      -Truus 98
      -Jozefien 145>>1L
      -Tante Mien 72

F5773ECF-52D6-4976-BB13-590D6FEF0E51.jpg

2036A8EE-A1E2-4479-8094-3A2D73211694.jpg BB122E4F-15C1-4034-B03C-771CCA32A757.jpg

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        >>zag laast van die nieuwe tensio daar doe je alleen een pen in de grond en kan je op een ander scherm aflezen omdat je vaak de achterste planten de tensio niet van kan lezen<<

Dit mss wat tijnie82 zei.. rest hedde al volgens mij?

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Spiegeltje !!!

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Werkt ook

Voordeel van 1 grote bak met aarde : je hoeft nooit achterin te zijn om meters af te lezen . Je kiept al het water gewoon in 1 pijp voorin , en via een paar buizen met gaatjes verdeeld het zich door je grond . 1 tensio meter is dan ook voldoende. + tensio waardes blijven stabieler, je kan langer wachten met water geven , voor als je langer van huis bent is dat handig.

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        daarom lopen er ook veel dikke mensen op de wereld ik neem joun hapje hahaha
        was een grapje he hahah

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nja er zijn genoeg mensen waarvan het dagelijks hapje ontbreekt dus als we wat meer zoude delen zou het algehele wel goed doen volgens mij😂

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        daar heb je ceker een goed punt

B0C172C8-7829-4DB7-8EB1-77E83504531C.jpg F9C72682-4D07-4FF2-91A0-412709969098.jpg 785C8AD2-D7E6-4628-8CF9-603E75F89882.jpg 79AE7DBD-466B-45AA-9177-E57F36C13C47.jpg Dag 48

9:00

Voorgroei 4w 4 d
      Voorbloei dag 16 en zoals het eruit ziet ga ik vanaf morgen de bloei tellen.

Max/min
      24,4/18,8 lv 80%

Tensio
      -marie 90>> gisteren 1L
      -guanita 75>> gister 1L
      -Truus 51>> gister 1,5L
      -Jozefien 53>> gisteren 1L
      -tante Mien 154>> 1L

Wortel temperatuur
      19,5

Lamp 15cm

De lamp hangt nu wat schuin in de hoop dat de achterste nog wat opkomen met de rest.

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ze zien dr gezond uit het blad mooi omhoog top voor mekaar en 5erg blij en tevreden dames

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Dit is al echt boei nu , er staan al knoppen in !!

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ja klopt alleen ze zijn nog niet allemaal zo als op de foto, ik verwacht morgen al een stuk meer ervan vandaar dat ik vanaf dan ga tellen. Ondertussen blijven we gewoon na de trichomen kijken dus het is niet dat we ons vast gaan houden aan een x aantal weken perse

Beste natuur liefhebbers,

vraagje:

Ik probeer zaden uit te kiezen op basis van smaak profielen. (Terpenen) met namen varianten veel waar pineen in zit ivm m’n astma..
      Nou vroeg ik me af of er ergens een lijst is die ik nog niet gevonden heb, of mss een site die dat goed omschrijft welke soorten welke terpenen bevatten.
      Hopelijk dat hier iemand me in kan helpen🙏🏽

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        zegt me.niks pineen

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        https://www.royalqueenseeds.nl/blog-...-effecten-n310 Kijk is maatje, lees dat maar eens rustig door dan krijg je een idee. Is super interessant al zeg ik het zelf. Weet niet of je podcast luisterd, anders Moet je is the high cloud van uncle kush luisteren die praten de heledag over terpenen. Interpener is zelfs een beroep( droom job) als je t mij vraagt. Mensen die heledag wiet zitten te proeven en daar mee hun centen verdienen. 😱

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        kijk dat is een mooie baan denk maar dat ik daar ook ga soliciteren

C13C1F4F-8135-4C63-A207-E854C41820C3.jpg 3952C0A4-00E6-46CD-AC7B-437310CD08C9.jpg 27D7BC5B-8496-4829-BD69-1E1661C97BD2.jpg Dag 50

Dag 2 bloei

Dames krijgen nu alleen water zonder voeding.

Lamp hangt 5-10 cm boven de kopjes, tot m’n verbazing zie ik ze nog steeds genieten. En dat zonder factor 70..

Kachel gaat z’n eerste ronden draaien vanavond en en lucht ontvochtiger doet ook z’n werk. Iemand nog een idee wat ik het beste kan gebruiken om dat water daarvan op te vangen want die 1.8L bak is zo vol merk ik. Heb de qlima d612, moet een lage bak zijn omdat er geen druk op dat water zit loopt dat terug in het apparaat volgens mij als ik die slang in een emmer zou zetten wat hoger is als waar de slang uit de ontvochtiger komt..

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Corleone… zo makkelijk kan het leven idd zijn! Bedankt voor de tip. Die kreeg ik even 15 min voor dat ik na werk moest vertrekken niet verzonnen.

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Graag gedaan, geen dank,je moet er even opkomen.

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Dan heb ik dat vast verkeerd gelezen

E51C2CC8-0EF8-4809-8C75-4BE8E796C72A.jpg 583241AD-6767-4492-8046-F370FA2DC368.jpg 27512DBB-0BD9-4A00-9EF5-9DD13DBA9CCD.jpg Dag 51

7:30

VG 4w 4d
      VB 2w 2d
      Bloei dag 3

Max/min
      27/19,9 LV 61%
      Wortel temperatuur
      21.2

Water+voeding
      Grow: 5ml
      Calmag: 3ml
      Heaven: 10ml
      Topmax: 5ml
      Bloom: 10ml
      //water zuiver EC 0,3 PH 6,3\\
      \\water + voeding EC 0,6 PH 6,0//
      Waarom die PH weer zakt🤷🏼‍♂️

Tensio
      -Marie 64..17:30 186. >>2L
      -Guanita 75..17:30 144>>1L
      -Truus 232>>2,5L..75
      -Jozefien 40..17;30 103
      -Tante Mien 38..17:30 134

8391FDA0-4C13-4044-A4C4-B0D003E74A08.jpg

Comment

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Mooi - hoe hoog hangt de led boven de kopjes , en hoeveel watt krijgen ze op hun dak !!!

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        heb het antwoord al gevonden !!!

8FB753EC-0D9F-4DA5-B882-09C9FDCD9379.jpg 4FB8AFFF-C5D3-45B2-B39E-639FBC30CA13.jpg 21D0BAC7-763E-4F85-916F-DCAE27507C37.jpg Dag 52
      8:30
      VG 4w 4d
      VB 2w 2d
      Bloei dag 4

Max/min
      27,4/20,4 lv 66%

Tensio
      -74
      -79
      -162>>1l
      -253>>2,5l
      -51

lamp 10 cm boven de kopjes, zag gisteren dat er een paar blad puntjes verbrand waren dus hij is iets omhoog gegaan. 75865AD0-0218-4831-BFD0-83F53DB3C7D0.jpg 46D8367E-256A-4AFE-8325-5F3E8CADEA93.jpg

Comment

• Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Ziet er echt netjes uit man lekker groen en goed dezelfde hoogte. Zal een mooi toppen veltje worden

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        wauw, wat een mooie omgeving !

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Was gister in België wandelen, Altijd mooi daar.

Bedankt man, we stoppen er ook veel liefde in, ze luisteren ver Bob Marley op de achtergrond. En we blijven voorzichtig met het voeden.. tot nu heeft het resultaat 🥹👌🏼 Vind wel dat ik een groot tussen temperatuur blijf houden tussen dag/nacht.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Daar zijn de takken nog niet zo hoog als de rest wat je ziet. Elke Maas is met 1 Max 2 takken gevuld. De lamp hangt laatste dagen ook wat schuin er in want voor groeide ze harder als achter. Nu is achter weer een beetje aan t opkomen

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Op hoe veel % staat je afzuiger ?

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        30% had hem eerst op 20 maar als ik dan de tent opende stonk heel de gang en huis er na. Nu niet meer😁

Trouwens, 20 cm lamphoogte geeft een enorm verschil met 10 cm lamphoogte wat betreft de lichtsterkte die de bladeren krijgen. Die lampen geven lichtbundels(divergerende) onder een bepaalde hoek dus bij een te laag hangende lamp is de lichtverdeling niet goed meer waarschijnlijk.

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Hmm zou het ja. Dacht zelf als ze niet verbranden vinden ze het lekker en licht is gewicht is het trouwe gezegde.

Gaan ze wat betreft bloei gelijkmatig op ? Zo lijkt het wel

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Mwa, redelijk. Ene iets verder als de andere maar t gaat de goeie kant op

53329676-29C0-4ED6-9B38-8304784E5497.jpg 92B905F7-8B99-4F37-A258-5AC986145F95.jpg Dag 53
      bloeidag 5

temperaturen zijn allemaal wel een beetje het zelfde als laatste update.

ze krijgen weer water nu zonder voeding.

5D58E70A-210D-474C-8613-3969628C7E32.jpg 10A656BD-61B6-4DD2-ACD2-F98E455CF128.jpg

Comment

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Die staan er prachtig bij, dat zie ik hier niet vaak voorbij komen

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ja het blijft ook elke keer mooi om de tent open te ritsen. Als ze het zo door trekken tot het eind dan hangen we de vlag uit🍁🥳 zie nu wel dat ze over het algeheel wat lichter van kleur worden. Dus ik zal de voeding weer een klein beetje opschalen na deze waterbeurt
    Bezig...
    X