Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 1: full gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Damn, mooi veldje toppen.. Ben wel benieuwd of die onderste toppen even snel gaan afbloeien onder die ledlampen. Bij mij bleven ze allesinds lichter van kleur en zag je dat ze langer gingen nodig hebben dan de bovenste laag. Mijn lamp is wel van die samsung strips gemaakt zonder extra rood bij.

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja daar heb je gelijk in dat zal een hoop schelen hoop ik, mja is de eerste ronde dus blijf huiverig. Maar je weet de mens gerust te stellen. We houden goede hoop!

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      @DepriE de onderste toppen zijn nog steeds lichter van kleur in vergelijking met de bovenste rij..zodra er boven wat weg is en de onderste direct in het licht staan zie je dat er binnen een dag of 2 al paarse/donkere tinten op de toppen komen!

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Mja, heb bij mijn eigen planten de test nog eens gedaan nadat jullie zeiden dat die onderste ook vol kwamen. Heb er toch mijn twijfels bij en zoals ge nu zelf kunt zien duurt het wel degelijk langer. Geen idee of het dat waard is uiteindelijk. IMO zijt ge beter dat ge meer snoeit in de late groei/vroege bloei zodat die extra energie naar u hoofdtoppen kan gaan. Als je dan 2x topt zit je al snel met 10-12 hele mooie toppen per plant en als ge dan per tak MINSTENS 5g kunt afhalen zit ge al snel aan 60g+ per plant minstens.
      Als ge die 10-12 toppen dan ook nog eens gaat scroggen of op zn minst beetje open trekt vermijd ge ook toekomstige luchtproblemen en ga je minder snel rot/schimmel hebben

    Dag 66
    Dag 32 12/12

    Ik heb besloten om weer minder voeding te gaan geven omdat het na mijn mening alleen maar kan verkleuren door overvoeding. (Aangezien mijn grond EC waarde 3,9 was toen ik starte) en de zak potgrond er op heeft staan dat het voor 6 maanden vooruit kan.

    Ik merkte vandaag op dat de bovenste helft echt opvallend meer lichter aan het worden is als onder, wat atmosphere1 dus vroeg blijkt nu dus een feit te zijn. Het verschil was paar dagen terug nog echt minder als nu dus Een scherp oog daar aan de andere kant.

    D278CCFB-4BA0-4C66-8639-21DA03849814.jpg EA4F8EBB-87AC-4AEB-8257-CE9FA2D78395.jpg

    Comment


    • GeenID
      GeenID commented
      Editing a comment
      Lekker man 👍

    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Heerlijk he fotos met lampje uit 😍

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Klopt. Was de eerste x dat ik daar aan dacht om dat te doen 🙃vind dat je de top er mooier op krijgt als met licht

    459ECB2C-5325-431C-AB4F-0E350979868A.jpg CED472B3-DD69-4E5D-89EA-B78FBE1FAD44.jpg Dag 67
    Dag 33 12/12
    Bloeidag 18

    Max/min
    27,4/20,5 lv 57%

    >> minder voeding ivm de verbranding/verkleuring van de blaadjes<<
    Grow 2ml
    Calmag 1ml
    Bloom 15ml
    Topmax 5ml
    Heaven 15ml
    Eens kijken wat er aankomende week gebeurd!

    E373551A-DEAC-4B14-83C1-801B55B4C727.jpg
    Attached Files

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      denk dat stoppen met cal mag beter is mits je leiding water gebruikt cal zit sws veel i ons water en cal mag zit al in de voeding ook dus je zou het niet nodig hoefen hebbe

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Zit op grond water, als ik leiding water had gebruikt had ik geen calmag gekocht

    Mooi hoor!

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Jaa dat is ook weer zo aan elk voordeel hangt ook weer een nadeel

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      De echt sativa dominante toppen of planten die minder compacte toppen bouwen kunnen wat groter worden zonder rot door hun meer open structuur.

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Toevallig heb ik 1 plant die dat heeft een kanon van een top je ziet alleen wel dat het best fluffie is

    E98E6AFB-E478-46B8-B60E-79F62D2BDA16.jpg Dag 68
    Dag 34 12/12
    Bloeidag 19

    Zie dat Jozefien wat meer bruine haartjes krijgt als dr zusjes dus haar moet ik even wat extra bij voeden zo lijkt..ben nu heel erg aan het twijfelen. Door de blaadjes denk ik aan over voeding vanwege mijn hoge ec waarde vanaf het begin. En omdat ik zeer rijke potgrond heb gebruikt. Maar de bruine haartjes zoude weer een teken moeten zijn van onder voeding🧐 kenners van het groene woud wat denken jullie dr van? Zal vanmiddag een foto maken van de toppen van Jozefien. Dan kun je het verschil beter zien wat ik bedoel.

    foto’s zijn van gisteren avond.
    CEFA3677-BE5C-4511-9AB7-1DB7FC6E7DB6.jpg

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja ik zit er midden in nu en het is sinds een week bezig volgens mij. Geen idee wat m’n dames me proberen te vertellen… ben ze nu minder voeding aan t geven dus we gaan zien wat er gebeurd

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Bruine haartjes ook door ze aan te raken ...

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Hahah ja die kan ik dan mooi uitsluiten, want de top die ik aangeraakt heb heeft niks. Is maar bij 1 plant onze Jozefien die last heeft van bruine haartjes, ook zie ik dat haar blaadjes wat minder fier erbij staan. Maar drinkt en groeit gewoon lekker met de rest mee. Dat is trouwens ook de eerste plant die de eerste bruine puntjes vertoonde op de blaadjes.

    Dag 70
    Dag 36 12/12
    Bloeidag 21
    Max/min
    27,3/20,3 lv 55%

    De dames krijgen weer voeding.
    Jozefien is niet zo blij met de gang van zaken zo te zien.. de bladeren staan elke dag minder fier overeind, ze verliest langzaam haar groene glans en de bruine randjes..tja die blijven bruin en worden er niet minder op eerder ietsjes meer. De rest vind het nog allemaal wel prima maar ook daar zie ik al de zelfde beginnende verschijnselen als bij onze Jozefien! RaRa politie pet wat kan dat zijn!??

    De voedings dosering zit ik wat mee te spelen kijken hoe ze er op reageert, zoals je ziet vooralsnog niet goed😂 komt goed zegt de bouwvakker! Hebben ze buiten wel in ergere Staten gezien en daar is ook altijd nog mooi spul vanaf gekomen.

    Huidige voedings schema:
    grow 5ml
    calmag 2,5ml
    bloom 20ml
    topmax 20ml
    heaven 20ml

    eerste foto is onze Jozefien
    88458373-E32D-4731-A290-21986E1BBBB7.jpg EEC9F3A4-068B-4704-827C-613106392448.jpg 02D528EC-CA6A-4CA7-9496-EDADBD2A4D1F.jpg 46728FD4-1E60-43DC-9CB3-03E6BB4DFF72.jpg 4AE3079B-0457-4F06-A351-9852ED6F57E9.jpg

    Comment


    • JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Misschien mis ik het maar op hoeveel liter is die voeding?

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Heb je idd gemist. Heb het wel ergens paar x in m’n verslag vermeld.
      Dat gaat in een 10L gieter.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      De bloei verloopt in ieder geval snel , en de fase breekt aan dat de bladeren die geler worden niet meer groener te krijgen zijn met wat dan ook.

    Dag 72
    Dag 37 12/12 5w 2d
    Bloeidag 22

    Max/min
    27,8/20 lv 55%

    Tensios👌🏼 ze komen halen eigenlijk niet boven de 200mbar, 1 uitzondering op dag 69 toen zat Truus ineens binnen een tijdsbestek van 12 uurtjes va 158mbar op 368mbar. Gekke is ik had ze voor ik dus ging op 158 mbar 1,1L water gegeven! Was iig een flinke na dorst van het weekend.
    Aangezien we in de laatste 3 weken van het voeden zijn aangekomen gaat de dosering weer flink omhoog.
    Huidige voedings schema vanaf nu:
    Grow: 8ml
    Bloom: 35ml
    Topmax: 35ml
    Heaven: 45ml
    Calmag: 3ml

    >>PH&EC waardes<<
    Zuiverwater:
    ph 6.1 ec 0,3
    Met voeding
    ph 5,8 ec 1.1
    908E4F18-C73D-49CC-8492-B5268A167A17.jpg 39CAB77C-D58C-4926-B70F-956891958506.jpg D144A5E5-EA7B-4D02-83C7-C3134AA85911.jpg

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      zoon lage ec kan haast niet kloppen je gebruikt bio bizz volgens mij dat kan je niet meten ec omdat het pas in de grond verwerkt word tot zouten daarom kan je het niet meten en meet je wel klopt de meting niet mineraal kan je wel ec meten enzo maar bio niet

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      De biologische voeding stimuleert een actief bodemleven en regelt de pH-waarde bij de wortelzone automatisch. Bovendien bevat de biologische voeding minimaal tot geen mineralen (zouten) waardoor ook het meten van jouw EC-waarde (voedingconcentratie) niet langer nodig

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ziet er super uit!

    Sexy tentje, boswachterke 🤟🥰

    Comment


      https://www.growweedeasy.com/cannabi...ems/light-burn.

      Comment


      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Je hebt prima op tijd ingegrepen ! Ze gaan goed hoor .
        Met CO2 heb ik geen ervaring, maar ik weet wel hoe het in z'n werk gaat.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        je hebt wel.co2 emmers voor nog geen 100eu of co2tabs voor in de grons slow release maar beste is met co2 fles die kun je ook vullen en afstellen op de juiste pbm

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Cityplants ja inderdaad fijne zaak, kom er ook altijd, geen dank.

      Wat is nu je luchtvochtigheid ?

      Ze gaan ook aardig gelijk op nog steeds , geen verschil in de oogsttijden.

      Comment


      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Had de raam op kiep blijkbaar kan er dan niet genoeg lucht/vocht weg

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ow ja das logisch dan dan blaas je uit tegen een raam ik bedoul heb je op zolder niet zoon afzuiger voor de douche die blaast uit naar buiten dat bedoul ik meer dan blaas je uit via de schoor steen dat uit blazen via raam.kan wel maar dan moet je dat met platen maken wand als je dus uitblaast op de zelfde ruimte als je aan zuigt heb je geen goede ventilatie en weinig co2 in de lucht en das nou net de voeding voor de plant co2 iedereen denkt dat de groei en bloei voeding de echte voeding is nee co2wel de rest zijn hulp.stoffen zodat het makkelijker opgenomen word

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nee dat kan ik hier helaas niet maken. Wat dat betreft ben ik wel beperkt in m’n ruimte

      Dag 75
      Dag 40 12/12 5w 5d
      Bloeidag 25
      Max/min
      23.2/17.2 lv 56%

      Waarom die temperatuur nou weer savonds na 17 zakt snap ik niet dus dat moet ik is vandaag uitzoeken nadat ik klaar met slootjes graven buiten.

      Had gister hoog bezoek van de enige echte GeenID en die constateerde samen met z’n compagnon dat de kamer verraderlijk naar groen goud stonk dus de afzuiger is na 45% stukje meer lawaai maar de geur is weer weg. ( je komt er zelf zo vaak dat je het zelf niet meer goed ruikt)😅
      Maar goed eergisteren was de ketel kaput en toen de engineer hier was en een meter van m’n tuin afstond te sleutelen aan de ketel was er niks te ruiken, ook mede dankzij mijn geweldige geur maskeer technieken die ik door de jaren heen ontwikkeld heb als ik bonen heb gegeten.
      En beetje wierook.

      Ik doe nu overdag als ik thuis ben ook maar weer voortaan de raam op de kiep want na weken alleen de zelfde lucht in de kamer circuleren is het resultaat dat het wat muffig ruikt!



      Wortel temperatuur is nu rond de 19graden.

      Tensios houden we onder controle, ze drinken gemiddeld een liter of ander half per dag. Soms uitschieters na 2L
      Ben ze nu wel wat zuinig aan het water geven in de zin van als ze op 200mbar staan dat ik er nu 1,5L in doe ipv 2L. Merkte dat als ik 2L er in knalde dat ze zakten na 25-35mbar en dat ze dan ook wel even voorzien zijn. Wanneer ik ze rond de 80-100 hou lijken ze het wat sneller op te nemen want sinds ik dat doe drinken de dames elke dag en zit er geen dagje “vasten” meer tussen.


      4D348121-60D2-4121-91E2-2F93C2C58EC1.jpg 44C33A0D-B5CD-4115-974B-FDD2562168CA.jpg D61BB9C3-8581-43D3-BB95-9DCF3C2C3EB1.jpg 48D4EA94-D274-495B-A5CB-6AA422807794.jpg C91F1C78-D7B6-4110-87DD-23FABFE7A768.jpg 96B79E06-73B9-49EC-9C90-7974A9C82017.jpg B248BB65-5163-4334-983F-3549533C3741.jpg D98F2ED8-23D8-4B94-89B8-24E895A57CA8.jpg
      Last edited by Bo$wachter; 4 December 2022, 09:56.

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Beginnen al aardige toppen te worden, ziet er goed uit

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Prachtig mooi kweekje, dat water geven doe je heel goed en dat is te zien!

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Bedankt mannen!🙏🏽

      Oii !!


      Schimmel ontdekt!!

      Niet op de plant maar in de tent! Ik heb een ventilator die sinds een week of 2 onder aan de planten staan en na boven blaast. Nu denk ik dat daardoor de luchtstroom is veranderd en achterin de tent zo goed als windstil is geweest.. resultaat skimmel🥲 heb t allemaal weer gepoetst. Het zat op de grond , zijkant van de tent en op de bags!!😱
      maar goed zien wat er gebeurd. Ventilator verplaatst hopelijk dat dat helpt!

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        zoon 90graden bochtje dr tussen zetten heb je ook geen beslagen ramen als je naar buiten uitblaast

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Het is wel raar toch dat je raam en muur is beschimmeld met plaat voor het kozijn? Wellicht is je raam dichtgeklapt ofzo. Ik had hier 2,5jaar het raam 2cm open op kiepen wigjes voor het venster in achter het venster. Dat het raam niet meer open of dicht kan klapperen. Als het raam open is kan je eigenlijk geen schimmel krijgen als er constante luchtstroom is. Hier had ik wel de mdf-plaat in de muur geschroefd en afgekit. Je bent oon de eerste die ik hoor die afblaast naar buiten en schimmel krijgt tussen de afgesloten plaat en venster. Jammer man, probeer eens meerdere fans te plaatsen?

      • Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        De raam is 100% niet dicht geklapt want dat kan ik van buiten zien. Ja ik ben wel vaker ergens de eerste mee 🥲😅 jaaah dat afzuigen is wel in dingetje bij mij… komt wel goed, blijf rustig zoeken na een geschikte oplossing!

      55AF8514-5371-4348-93F2-2B51E08E74FC.jpg E108AFF7-3F1F-43A9-AAEF-7C447194E035.jpg
      Ben benieuwd met de Full gas ☝🏻



      >>>Schimmels<<<

      Lag aan de ventilator, vocht op de wanden is nu ook weg 👌🏼

      Comment


        Hebben jullie de indruk dat die heaven (wat doet dat eigenlijk) en die topmax (wat doet die juist) enigsinds extra doen aan de groei?

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Ik geef ze nu een kleine week alleen maar voeding zonder waterbeurten er tussen, en merk dat ze sinds dien wel wat sneller dikker worden elke dag als voor heen. Maar aan welke voeding t ligt🤷🏼‍♂️ combo van denk ik

        heaven is energy booster
        en topmax een bloei booster
        alg a mic is ook goedspul is voor een betere gezondheid van de plant
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          ik gebruik geen biobizz meer heb weer mineraal voeding

        • Jefkewiltnogs
          Jefkewiltnogs commented
          Editing a comment
          Is die heaven niet gelijk molasse? Ik zou graag weten of er effectief een verschil inzit? Anders is het betalen voor niets terug. ><

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Goeie vraag die ik niet kan beantwoorden, ik ga eerst proberen dit allemaal tot een mooi einde te brengen en dan in de toekomst ga ik me wel eens verdiepen welke voeding wat doet.
      Bezig...
      X