Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chapter 1: full gas

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

@bo$wachter

Men beweerd hetvolgende, waaruit ik denk dus minder meststof nodig. Maar ook risico meer voor overbemestig.
    Heaven:
    • Stimuleert enzymatisch activiteit en snelle voedingsstof opname, de gemiddelde opname ligt rond de 5-19% Bio-Heaven kan dit verhogen tot wel 95%
    ​Topmax:
    * . First, it contains ingredients that can help increase the actual size and weight of the flower clusters. Second, nutrient uptake is improved. And third, plants grown with Top·Max result in sweeter, smooth tasting crops.

Ook bij deze zou de opname verbeterd zijn dus moet je dan minder gebruiken?

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Je kan wat pk1314 toevoegen.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      je kan beter topmax gebruiken met bio bizz

anders word het appart voeding geven alleen de pk is dan direct opneem baaar en de rest van de voeding wat je geeft werkt pas naar 2week

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Mineralen zijn zouten , anorganisch dus.

835E4F03-AE5E-4D64-A38A-A890F91E92C8.jpg 85DBFAB0-B556-401F-B254-BCA3EE7FB4D0.jpg 282ECBBF-0446-4392-B1F6-164237643E63.jpg BFC700A6-A25A-4BEA-8BBB-109F9D2FC361.jpg B81BF837-B084-4704-AA01-BA57F14F6EEC.jpg Dag 78
    Dag 43 12/12
    Bloeidag 28

Max/min
    24.4/18.8 lv 57%

Tensios👌🏼 de dames drinken elke dag een goeie 1 tot 1.5L weg!
    Op de foto’s valt t niet echt op maar Guanita is de groenste van de 5, volgens mij wel de minste qua opbrengst uiteindelijk maar dat zien we over een week of 4-5.

Op na Amsterdam!
    Iemand nog een echte aanrader voor de fijnproevers qua coffeshop??

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      mijn favoriete plek om wiet te kopen in amsterdam kost wat maar heb je ook wat

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Ziet er mooi uit🥳

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Boerenjongens.

Lekker man, zo hoort het te gaan. Dit is een mooie ronde. Jou eerste, jointjedraaien natuurtalent!

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Bedankt man, veelste mooie hobby! Ben de volgende ronde al aan het voorbereiden 👌🏼

Mensen van het goede leven!

vraagje:

Eén van de innovatiefste methoden om wietgeur te bestrijden. De Neutralizer maakt de geur van cannabis in zijn geheel onschadelijk. Beter kan niet!

Iemand hier ervaring mee? Of andere suggesties?? Ik hoor het graag!

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      die ona blocks werken super maar dat wil je niet in je hok hebben die dingen die moet je gewoon in de ruimte zelf zetten niet in je tent dus die dingen vangen perfect de geur weg als je de tent open doet in de bloei daar zijn ze ideaal voor

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      maar zal wep die ona blocks nemen is goedkoper en doen het zelfde

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      of tijdens knippen is het ook ideaal je helehuis stinken naar wiet is niks

F6790697-AC39-4702-A642-68F00E7E1963.jpg 1DA484B9-3FB4-48A3-99D8-B22C7CF18454.jpg Dag 81
    Dag 45 12/12
    Bloei dag 31

Max/min
    23/17.3 lv 60% (snachts 55% overdag 60-65%)

Tensios👌🏼 Ze drinken nog steeds elke dag hun vaste liter of anderhalf wel weg!

Ze krijgen nu sinds Dag 73 elke dag water met voeding en zo te zien hadden ze dat nodig. Ik zie qua blad niks meer achteruit gaan. Alles blijft zo goed als stabiel voor nu.

>> voedings dosering<<
    Grow: 8ml
    Bloom: 35ml
    Topmax: 35ml
    Heaven: 45ml
    Calmag: 3ml
    En dat alles op 10L water!

De volgende ronde wordt voorbereid >>Runtz<< staat op het programma! CA933F95-4687-4DE9-B052-99C44A39236E.jpg 3A93D4B8-FC1A-4660-97AB-17D1CB7539E0.jpg

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ah ja dat is idd beter, ik heb geen eens een actieve inlaat🫠 heb voldoende lek gaten in m’n tent waar die z’n lucht door kan aanzuigen😂

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Het draait natuurlijk ook om de afvoer van lucht vanuit de ruimte waarde tent in staat! Als die slecht is blijft lv natuurlijk hoog , ook met verwarming ! Er moet vooral koudere lucht aangevoerd worden welke vervolgens door de kachel word opgewarmd en dan weer word afgevoerd.

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Runtz is lekker.

Met de huidige temperaturen buiten , is het binnen als het goed is niet vochtig.

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      55-62% lekker toch

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Wel? Dacht in de bloei hoe lager hoe beter

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Tussen de 40 en de 60

Dag 84
    Dag 49 12/12 >>7weken<<
    Bloei 34

Max/min
    24,3/13.8 lv 55% had de nacht kachel wat minder laten verwarmen kijken wat het brengt.. het brengt een te koude nacht.

Overdag is het raam open en krijg ik de lv tot 45% ongeveer savonds raam dicht schiet die toch richting de 60%.. LV en temperatuur dat is hier echt een uitdaging omdat stabiel te houden. Had ik van te voren niet gedacht dat ik daar zo mee zou lopen kutten.
    Tensios 👌🏼iedereen drinkt nog steeds z’n dagelijks liter tot anderhalf.

Wortel temperatuur zakt savonds naar 15,5.
    overdag een graad of 18-19. Liefste had ik hem tussen de 18-22… mss is een warmte mat overwegen in de toekomst.

Afzuiging staat op 45% lamp aan zijn er 3 ventilators aan het werk. Zodra de lamp uit gaat nog maar 1. Ondanks mijn hoge LV zie ik het in de tent niet meer terug. Eerst had ik nog eens een natte wand of een natte vloer. Dat is sinds ik van boven na onder ventileer niet meer het geval.

Alle trichomen zijn nog helder van stuk. Dus het knippen zal rustig moeten wachten.. mijn eerste oogst datum schatting zat rond 3 januari (10 w 12/12) of 10 januari (11 weken 12/12) en ik denk dat dat niet eens z’n verkeerde schatting is als ik ze er zo bij zie staan. Eerder als de 27e december wil ik ze eigenlijk niet omhalen. 27e zijn ze precies 9weken en volgens de greenhouse mag ik aan de gang tussen week 8-9.. maar goed, dat is toekomst werk en we leven van dag tot dag dus we zien het allemaal wel!

Bedankt weer voor jullie inzet en aandacht, tot de volgende ronde🙋‍♂️
    8C42F8A3-465E-443F-B02F-6D0A95757F1D.jpg AB763B92-468E-47AC-925A-3299A1033792.jpg 31C1258C-951F-4C27-9D8D-E2F74EFF3E9B.jpg E4494825-E27F-45CE-9C29-00F771E5ED50.jpg 64DD249F-BB2E-4B41-AB3C-40B5039FA399.jpg

Comment

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Als je 14,5 graden tussen je toppen meet is het bij de potten aanzienlijk lager… Onder de 15 gebeurd er niet veel meer met de planten Maw ze staan dan stil

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Jaa daar was ik al bang voor, zit de wortel temp te meten en die heb ik al op 14,8 gezien gisteren.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      mijne staan op 13 graden zonder lamp aan en sensor hangt aan de boven kant van de tent dus zal nog wel kouder zijn maar ik mag nog niet klagem nu hoe ze groeien moet zeggen klok staat op.20uur dus maar korte periode in de bloei zullen ze het vast wat minder fijn vinden

Mensen vergeten wel eens dat te lang wachten met oogsten ook kan . Cannabinoiden verdampen namelijk , dus als er niet genoeg nieuwe aangemaakt wordt daalt de hoeveelheid op den duur.

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik weet het, maar het doel is ongeveer 50% Amber. Zodra ik dat die gaan ze om😬 maar ze zijn nog helder dus dat duurt nog even.

Mensen van het groene leven, vraagje

Ik ben beetje aan het zoeken naar een geschikte warmte mat voor bij mij in de ruimte.. want met de kachel stook ik me eigen lens zonder het gewenste resultaat te behalen.. want de wortel temp blijft wat aan de lage kant. En dat de planten stil dreigde ste staan lijkt nu een feit te zijn.. zie ze zeker al 3-4 dagen niks meer doen..zie matten voorbij komen die tot 33graden verwarmen maar ik wil eigenlijk eentje waarvan ik de temperatuur kan instellen. Liefste pak ik een mat van 1.20x1.20 en anders 1m3. Hebben jullie tips? Ik hoor t graag.

Zag dat Tijnie82 ook zich aan het verdiepen was en een helios had gevonden… iemand daar ervaring mee? Die warmte mat spreekt me tot nu toe het meeste aan alleen daar lees ik de heletijd over een plak rand ? Moet ik dat ding vast plakken om hem te kunnen gebruiken of hoe zit dat?

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als je het simpelste wil verwarmings mat pakken met thermostaat er tussen op 20-24 graden en gaan met die banaan hoef je ook niet te verwarmen en is goedkoper dan verwarmen dacht zal het ff opzoeken voor je maar je moet dus wel een thermostaat hebben die er bij past heb hier omder wel een voorbeeld

• MarkE
      MarkE commented
      Editing a comment
      Ik heb een mat en temperatuurregelaar van RootIt. De mat gebruik ik niet, maar ben wel te spreken over de temperatuurregelaar. Kijk eens op marktplaats onder "temperatuurregelaar".
      Ik heb daar een 2e gekocht om de nachttemperatuur te regelen. Er is veel spul in omloop voor aquariums met verwarm/cool regelaars

deze en je moet dus dan de 115x115 en verbruikt op full gass 195 watt scheelt een hoop de temp kunnen ze best hebben 10graden ofzo als de wortels .maar warm zijn en kachel om te verwarmen zit je al snel op 2000watt dus tel uit je winst k wil het zelf graag ook maar het potje met geld is op haha kachel is goedkoper in aanschaf maar in stroom 12x zo duur
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Eerlijkheidshalve was ik sceptisch over al die matten tot het bericht van Rietslang zonet. Waarom de mat die hij heeft dan 10 keer zo duur moet zijn zal een goede reden voor zijn. Ik duik er zelf nu ook in want als ik het met 200 watt ook 23 graden kan krijgen in mijn koude kweekhok, heb ik daar wel oren naar aangezien er nu een kachel van 2000 watt brandt.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      warmte mat is ook niet bedoult om je ruimte te verwarmen alleen de wortels daar gaat deze kwestie over de temp heb je geen last van als je met zulke warmte matten werkt

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      De worteltemperatuur niet neen maar als je toppen in 8°C al dan niet aangezogen luchtstroom staan dan is het ook niet ideaal als je lamp aan flikkert en zo koud word het in die tent heus wel, ook met warmtemat. 12°C is nu wel echt het minimumtemp in de tent daarom aan de overkant vd warmtebron gemeten en nu staat die wel erg vaak te loeien, maar dan nog valt het verbruik erg mee.
      De laatste weken een spaarzaam laserkacheltje op petroleum om de dag-nacht temp nog te verkleinen, die verbruikt de 1ste 3 min 300watt, daarna 16w en 0.3 petrol, interessant word het met de save stand. Elec bijverwarming (mss zelfs matje) dan onnodig, moet nog testen.
      Gekozen voor het iets duurder model omdat bij bio kweek is de bodem cruciaal en altijd nodig, warmte kan ook het minst worden weggezogen en flipte nogal wat veiligheid betreft ondanks nieuwe evsa en deze met serienummer, goeie thermostaat en goed af te dekken zn zoiets koop je maar een keer nrml

Kan er nu (met een kamertemp van 8-10°C), de tent van een minimum van 12°C toptemperatuur voorzien en 23°C worteltemp en plantjes gaan lekker.
    Ik zet de warmtamat aan de hoge kant zodat de Heattube zo weinig mogelijk moet aanvullen. Daarom is een kacheltje beter en de kamerruimte verwarmen maar altijd eerst checken bij de wortels en een mat vind ik dan ook het beste werken,
    Deze iets prijzig maar goedkoop in gebruik en erg kwalitatief met goeie thermostaat kun je erg nauwkeurig instellen, veilig en kan prima afgedekt, en nu met prijsvermindering
    Heatwave van HOTBOXDe Hotbox Heatwave is een aluminium bodem en tafel verwarmingssysteem dat constante en gelijkmatige warmte levert aan de basis van bakken en potten. Zeer geschikt voor bijvoobeeld een kweektent, doordat de matten gemiddeld 3 centimeter kleiner zijn dan de tenten.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      I stand corrected maar daar hangt dan ook een ander prijskaartje aan als 20 euro!

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Dit is idd wel een goeie ma Nondeknetter dat is een dure grap, dat wordt sowieso voor volgende winter.

18959569-378F-41C3-8400-5156C726202E.jpg EF9D804D-6B12-4025-B1A0-E04D69DE34AF.jpg Dag 86
    Dag 52 12/12 >>7 weken 3 dagen-<<
    Max/min
    26/13 = kut …cv ook maar weer aangezet gvd. T is warmer hier als in de woonkamer🙃

Zoals hierboven vermeld, ik heb het vermoeden dat ze stil staan.. wat denken jullie collega’s?

Op het begin van dit verslag had ik vermeld dat ik de kWh zou bij houden.
    Tussenstand :723,5 = veelste veel want we zijn nog niet klaar. Als dat zo door gaat kom ik op deze ronde uit op een verbruik van 900-1000 kWh. Wat een beetje te zot voor woorden is dus daar moet wel wat aangebeuren. Volgende keer niet voorgroeien op 100 maar op 50-75%. Ventilators zolang mogelijk uitstellen en zo kan ik nog wel wat dingen verzinnen waar ik de eerste keer niet na heb gekeken omdat ik wilde dat alles goed zou verlopen.. mag toch hopen dat de lekkere wiet vanaf gaat komen ander is het een duur geintje 😱😭 35BBE9FB-CBC5-46F1-8B7E-C77EF6FD52B8.jpg DFA70F38-D4D6-45A9-9237-1943DB29A90A.jpg B62C4C9D-8FE9-4279-A6BD-9CEC29DCB740.jpg 9533A0B5-09C5-4C95-AEB6-043BE2385C36.jpg

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ja je bent sws voordelig uit goed onsje wiet kost wel wat ja

maar simpel weg als.je geld wil besparen

meer planten neer zetten op 1m2
      zodat je korter hoeft voor te groeien dan heb je aan een paar week al genoug tel uit je winst en je vangt de klap makkelijker op als je paar planten hebt die problemen krijgen en draai je als nog een dikke ronde

2a3week voor groei goede 2week voorbloei +10week bloei scheelt al een hoop knaken
      als je 4week minder hoeft voor te groeien

daarom is een klein tentje ideaal om in voor te groeien met ongv 100watt is zat

en je grote tent alleen op 12-12 laten zo kan je het goedkoopst wiet kweken doorschuifen en het snelst elke x kun je dan oogsten met 12week voor bloei mee gerekent

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Daar heb jij helemaal gelijk in alleen als de flikken op de stoep staan heb ik er toch het liefste Max 5 in m’n tent staan anders wordt ik wss meteen als dino behandeld

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      of je nou 5 of 10of 20hebt maakt geen verschil mag bij de niet meende zelfs dat ze pas vanaf 50 pas als brood kwekers zien had die straffen eens opgezocht en begon pas vanaf 50planten of meer met minder ben je ook wel strafbaar bij beide maar die klein schalige kweekjes maakt geen verschil ze knikkeren je dr met 4of 2planten ook je huis uit als je huur hebt

Goede dag Collega’s!

Dag 91
    Dag 56 12/12 >>8 weken<<
    Bloei dag 41

Alles onder controle hier.
    Denk nog een weekje voeding, en dan langzaam overgaan op alleen water…maar dat zien we volgende week wel.

De temperatuur heb ik inmiddels weer onder controle. Of ja het zakt niet meer onder de 15 graden! De bloemen zie ik niet echt zwellen?? Trichomen beginnen langzaam milky te worden, onderaan is alles nog in volle gang om een mooie compacte vorm te krijgen.

450D4F95-F3DA-43AD-9D24-812B5C9629BE.jpg 2A383CAF-6F95-48EE-B213-5F6067F7B5B9.jpg

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      LV blijven in de gaten houden, want met zo een dikke toppen heb je meer kans op toprot

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      MarkE klopt, maar had het gelukkig voor die tijd ook al weer aardig onder controle. Na m’n laatste update had ik meteeen wat aanpassingen gedaan waardoor de temp beter bleef gelukkig.
      DerpiE doen we 👌🏼 lv schommelt tussen de 40-60%

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      top rot valt deze tijd van het jaar wel mee

met de kou ja hier ook lekkere lage lv 40-50 ideaal

Dag 92
    Dag 57 12/12 8w 1d
    Bloei 42

Max/min
    28,4/17,6 lv 57% gemiddeld over 24uur

Voedings water EC 1,6 PH 6,0

Lv wordt dezer dagen weer wat uitdagender! Maar alles ziet er super uit, dus over rot maken we ons geen zorgen tot nu toe!

>>Runtz<<
    Die zijn vertrokken! En zitten inmiddels op dag 6 alweer. 16-12 18:30 namen ze een duik in een glas water, momenteel staan ze te zonnen!🌅☀️

31D25CF4-D75A-4853-9DC0-90B5FFC2EAA1.jpg 45419F8C-0CA9-42B8-8927-AA8F50CC5095.jpg 8A65A26E-1B0F-46B7-AC50-48493F7582EC.jpg 014FEBC5-285A-40B1-B31E-23C75657F2E2.jpg EFF1D678-00E8-4341-A97C-D623FB61C0FC.jpg 018BDEC5-CFE7-4071-8135-0DAA8808EFE1.jpg B6256D12-E77D-439E-BB9D-8A574F034AAC.jpg

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Nog een paar weken, dan staan ze er bij jou ook zo mooi bij 👌🏼

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Runtz, ook lekker.

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ja ben benieuwd man, bij de groenteboer wss die laatst erg lekker! Zou mooi zijn als me dat hier ook lukt

Omlaag met die lampen !!

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      De planten kunnen dus meer licht verdragen met extra cal/mag Rreppel?

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Yep!

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Heb je daar wat ondersteunende info over ?
Bezig...
X