Dit baseer ik op de vlekken op dat blad, en hoe je grond er uit ziet , de stand van het blad en de vergeling.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste kweekronde
Collapse
X
-
26-10-2022
de wortels lijken goed en gezond, het is een dikke kluit en de pot zit goed vol. Zo aan de buitenkant niks raars te zien. Ze zitten al in hun eind pot van 7L helaas.
de grond is niet zeike nat maar vochtig
zal het niet stiekem de lamp kunnen zijn? Te dicht/ tever er vanaf? Ze zitten nu in de 5e week van groeien en de lamp hangt op +-30cm
Temparatuur vind ik wat aan de lage kant, 21.5graden in lichtperiode
heb ze vorige week een kwart dosis terra grow gegeven en verder alleen water
20221026_170559.jpg 20221026_170603.jpgLast edited by Matthiassmit; 26 October 2022, 17:45.
Comment
-
Hoe kan ik foto's toevoegen in een comment?
-
Toen ben ik is verder na gaan denken over wat er in het rijtje niet klopte bij mijn planten, en ik denk dat ik de puzzle compleet heb,
Ze krijgen frisse lucht, ze hebben licht, wortels zijn gezond en waren vochtig. Wat mist er in het rijtje, brandstof oftewel voeding.
De zak gaf aan dat er voor 6 tot 8 week voeding in zou zitten maar na ik de wortels gezien heb lijkt het me vrij logisch dat ze de 7L aarde al leeg getrokken hebben en ben zo tot een conclusie gekomen om ze te gaan voeden.
Heb ze eens een dosis terra grow gegeven en ja hoor, de eerste 2 vinden het lekker en staan alweer met de bladeren richting de lamp ipv. de grond.
-
-
29-10-2022
De plantjes zijn mooi bij gekomen, de groeipunten zijn weer mooi groen. Ze lijken niet echt hard meer te groeien en vraag me dus af of het tijd is voor het bloeien. Wanneer beginnen jullie met bloeien?
plantjes staan er nu zo bij 20221029_234303.jpg
Heb me ook een 4 in 1 bodem meter besteld, maar welke waardes houden jullie aan? Heb me er ook maar gelijk een microscoopje bij besteld
Screenshot_20221029_233455_Samsung Internet.jpg Screenshot_20221029_233447_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20221029_235228_Samsung Internet.jpg
Verder is er niet veel veranderd en zit te wachten op de overschakeling van bloei naar groei
Tot de volgende
Kweek methode :
Screenshot_20220812-005631_Samsung Internet.jpgLast edited by Matthiassmit; 30 October 2022, 15:42.
Comment
-
vind ze er niet echt beter bij staan en de achterste 3zien dr appart uit nog nooit gezien hoop voor je dat het nog wat word maar als je wortel problemen hebt is het eigelijk einde verhaal al zien ze dr wel goed uit maar de pen wortel kan ook beschading zijn maar dat zie je zo niet best lastig om te zeggen wat er aan de hand is maar dr is wel degelijk wat aan de hand wand ze moeten nu juist snel groeien en nodus aanmaken maar zie ze amper verder gaan dus eigelijk still staan zou het nog even aan kijken en als het niet beter word miss opnieuw wand zo kost het je ook stroom terwijl ze niet verder gaat maar tensio meters blijven eigelijk een must voor de amateur kweker omdat die zoveel fouten weghaalt met water geven waar 9van de 10 tegen aanlopen en meeste problemen komen daar weg
-
De bladeren zijn nog een beetje geel/groen en beschadigt, ik verwacht dat ze hier wel een beste klap van gehad hebben aangezien dat hun energiebron is. Zo op het oog hebben ze wel weer wat vooruitgang geboekt met de bladeren en waar de uiteindelijke toppen aan komen zijn wel mooi groen. Misschien lijken ze raar omdat ik ze getopt heb? Ze hebben nu nogmaar 4 groeischeuten waar dus uiteindelijk een top aan groeit. sommigen zelfs nogmaar 2 omdat ik perongeluk teveel kracht gebruikte. Ik heb ze net weer water gegeven en zie het weer een paar dagen aan, opgeven doe ik pas wanneer ik zeker weet dat het over is. Ik voeg een foto toe aan het hoofdbericht met welke methode ik probeer te kweken
-
-
Comment
-
Ze zijn mooi herstelt intussen, de verdroogde/beschadigde bladeren komen natuurlijk niet terug en ik moet het er maar mee doen, ze staan inmiddels op 12/12 omdat ik denk dat ze er klaar voor zijn. Wanneer beginnen jullie met de bloei? En is daar een vuistregel voor wanneer je het kan beginnen?
Voor nu hou ik ze lekker vochtig en zodra er problemen opduiken horen jullie van mij, ik zal ergens deze week weer even een paar fotos maken met een update hoe het er bij staat.
-
Er is geen vuistregel , het hangt af van hoeveel ruimte ze moeten gaan vullen vooral.
-
-
06-11-2022
Vandaag 1 week bloei, ze zijn weer iets gegroeid en maken het naar mijn weten goed. niet ideaal, maar ze leven nog. Ik zit nogal te wachten op mn calmag die ergens deze week aan komt. Dit omdat ik in een ander topic gelezen had over roestige plekken in de bladeren.
Wanneer spannen jullie het steunnet?
Tot de volgende week maar weer, zo snel uitgerekent moeten ze rond oud en nieuw klaar zijn dus zullen zien
20221106_221338.jpg 20221106_221332.jpg 20221106_221516.jpgAttached Files
- Likes 2
Comment
-
Wat mij betreft is voorgroei de periode dat ze alleen witte stampers in de oksels hebben , ze kunnen dan nog gewoon in de groei blijven. Wanneer echte knoppen beginnen te vormen is er geen weg meer terug behalve via een langdurige reveg periode .
Die echte knoppen zijn dan ook het begin van de bloei. zoals op remcos foto's
Comment
-
16-11-2022
maar weer even een update, ze zijn weer mooi gegroeid. 2 planten die groeien als kool, deze zijn inmiddels 50cm. De andere 3 lopen achter op 25cm
20221116_153439.jpg 20221116_155555.jpg
- Likes 5
Comment
-
Verschijnselen van bepaalde tekorten lijken heel erg op nutrient burn , dat is lastig . cannabis-nutrient-deficiencies.jpg nutrient burn .
De neiging is al heel snel om aan voedingstekorten te denken, maar het lijkt mij in dit geval , met vrij kleine planten niet het geval.
- Likes 1
Comment
-
Maar een tekort lijkt heel erg op op diverse andere zaken , dat maakt het erg lastig te bepalen.
-
Het plaatje komt wel vrij in de buurt van hoe het er aan toe gaat, het trekt steeds verder omhoog. Alle bladpuntjes zijn ook geel geworden intussen. Heb ze vandaag weer water gegeven met een beetje bloom. Eens een weekje geen voeding geven en alleen water? Ik geef nu om de waterbeurt voeding.
-
29-11-2022
we zijn weer een weekje verder, ondertussen leven de plantjes 2 maanden.
Heb ze deze week geen voeding mee gegeven, enkel schoon kraanwater. Ze lijken er niet op te veranderen, althans een word weer geel. De topjes die eraan beginnen te komen zien er (voor het eerst dat ik ze zo zie) geweldig uit
Temparatuur constant 20 graden, luchtvochtigheid 50-60%
Snapchat-711851673.jpg
Het blijkt dat het licht van de lamp niet alleen geschikt is voor kweken maar ook voor foto's
Snapchat-1552598059.jpg
20221129_142818.jpg
Tot de volgende update maar weer, ik verwacht dat er in de komende 2 a 3 weken niet veel zou veranderen..
- Likes 1
Comment
-
We zijn weer 3 dagen verder, ik heb (denk ik) een plant die een manwijf is, zou iemand het kunnen bevestigen voordat ik de plant moet doden?
20221203_150435.jpg
Comment
-
Mooi je hebt zelfde setup als mij zo lijkt en zelfde grootte tent, 6 plantjes in die tent vind ik ERG veel. Verspilling van zaad lijkt me. Kijk ff wat je met 1 plantje kan bekomen als je goed te werk gaat. Stuur me gerust een pb voor meer tips als je vragen hebt gaandeweg.
Je planten strekken erg, je had ze echt wat moeten binden zodat ze op hoogte bleven, erhm dat kan je natuurlijk nog altijd doen, neem wat juttetouw en ga aan het werk.
Kijk in mijn verslag, daar kan je heel wat uit leren, en als je nog wat vragen hebt over welke voeding, wanneer en hoe stuur me dan gerust pb en dan chatten we wel wat.
Die 4-1 meters zijn echte rommel. Koop 1 deftige ph meter en daar kan je al een hele weg mee. Ph lager doe je door citroen toe te voegen, hoger door kalk dachtk, zelf niet hoger moeten krijgen, vooral lager. Zet je water ook ff in de microgolf 22-24 graden is netjes.
Comment
-
Tijnie82 als je goeie zaden hebt (fem, betrouwbaar) dan moet je niet teveel vrezen als je je sht onder controle houd. Maar ik snap wat je bedoelt om die reden die ik vervolgens twee denk ik.
Zal het issues geven dat ik 2 zaden in een grote pot doe die veel ruimte heeft? Ik heb namelijk geen twee kleindere potjes. Gegroet
-
je kan dr zoveel in doen als je wil maar ik zou persoonlijn liever zou liever 1in elke pot doen
heb normaal altijd 4 maar had vaak het nadeel als k er maar een paar neer zet dat er een paar zijjn met dwerg groei of soms die niet mee komen soms heb je dat je weet nier bij voorhand of je vers zaad hebt of oud
daarom k ook al wil ik 4planten hebben zet ik er een stuk of 7 stuks te ontkiemen simpel weg selecter je de mooiste met de dikke stammen en ga je dus een mooie ronde draaien heb je maar een neer gezet en je hebt problemen kun je heel de ronde weer opnieuw beginnen vond het eerder ook zonde van me zaadjes meer te pakken dan ik nodig had maar als het je een paar x overkomt doe je dat niet meer potjes kosten paar euro of bij een action of wat voor winkel hebben ook wel potjes of emmers of van die kleine potjes kan je ze in voor groeien als je een de wortels ziet over potten en klaar maar er zit wel tijdwinst in als je zaadje als die ontkiemt is gelijk in de eind pot te doen dan kan de pen wortel gelijk mooi diep schieteb en heb je snel een goede basis goede wortels
-
jef femm zaden zijn verre van betrouwbaar het is altijd geluk hebben of je goed zaad hebt of niet ook al heb je het duurste zaad zegt nog steeds niet veel veel dingen kun je zelf voorkomen natuurlijk maar het blijft moeder natuur en die doet wat die wil de goede basis leggen kan je natuurlijk zelf doenmaar je hebt niet alles in de hand het zaadje groeit zoals die wil
-
-
We zijn weer 2 weekjes verder, de plantjes krijgen het aardig koud. 13 graden is het laagst gemeten. De eerste bloeiharen worden alweer bruin en ik verwacht binnen een maand te gaan oogsten. Verder zijn er geen tekenen van bestuiving geweest. Wanneer doen jullie oogsten voor het optimale wietje? 20221217_142214.jpg
- Likes 1
Comment
-
zeker wat de wortels betreft en telt indien de worteltemp ook zo koud is, nrml kunnen ze bij mineraal iets kouder dan bio kweekje waar het niet veel lager dan 18 moet, zolang dat goed zit kunnen ze aardig wat klappen verdragen dus warmtematje kan een overweging zijn, zeker als ze nog een maand moeten.
Trichomes checken met micro- en/of trichoscoopje, tussen de 8 en 10 weken bloei. Oa soortjes van sweetseeds kunnen soms sneller.
-
Grond temp ligt rond de 16-17 graden, bij de volgende kweek maar een piepschuimblok onder de tent als isolatie, ze staan nu op een koude betonvloer. De lucht temp varieërt van laagst gemeten tot nu toe 13.4 graden tot 17graden met lamp kan ik nog iets hoger krijgen door het raam dicht te doen, maar dan heb ik een veel te hoge luchtvochtigheid in de tent en aan het dak.
-
Ja natuurlijk isoleren onder je tent, zeker op beton. Het scheelt veel als je een houten paneel waarop de tent staat iets van de grond haalt door platte rubber bvb en vanbinnen op de tentbodem een isolatiepaneel voorziet waar je de mat oplegt. Kwalitzitsmatten kun je afdekken en dus beschermen, potten glijden makkelijker zonder aan de warmtedraad te haperen maar ook een nog betere warmteverdeling met een soort kunstofpaneel vd gamma.
Is je luchtinlaat zoveel warmer dan of hoe kan het dat je bodem een minimum van 16 en de lucht soms een min van 13 zonder bijverwarmen en de luchtuitlaat laat je gewoon los in de kamer? Beter een paneel voorzien, flensgat enz en in je raam mikken, rechtstreeks naar buiten man.
-
Iedereen een gelukkig groen nieuwjaar
We zijn intussen alweer 2 weekjes verder. Om precies te zijn de datum dat ze klaar zouden moeten zijn, volgens de verkoper.
ze zijn volgens mij nog lang niet klaar en mogen nog minstens 2 week staan. Ook hebben ze ineens weer een groeispurt in de top zelf, ook heb ik deze 2 week geen voeding gegeven en de planten een knipbeurtje gegeven en de meeste bladeren verwijderd.
20230102_153829.jpg
- Likes 3
Comment
-
We zijn weer een tijdje verder, veel later dan de uitgerekende datum.
inmiddels 4 weken later en de planten staan nogsteeds, ze leven "nog", in tussen hebben ze ook al meer dan 2 maanden geen voeding meer gehad doordat ze te laat zijn. De trichomen lijken wel melkachtig maar glimmen en er komen geen amber kleurige.
Wat is nu wijsheid?
Snapchat-1800471766.jpg Snapchat-540977669.jpg Snapchat-66695595.jpg
- Likes 2
Comment
Comment