Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tsjernobylkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Vandaag de eerste keer beetje water gegeven, met wat wortelstim en pure-zym. Binnen een week worden ze getransPLANTeerd naar de 15l. Het is ook erg vochtig buiten, de lv stijgt als het board uit staat. Mijn board gaat 0900uur uit en ik 1500uur weer aan de lv is dan de laatste 3uurtjes over de 70 tikt net de 80 niet aan. Nu is hij weer aan het dalen gelukkig.
    DSC_2842.jpg
    Screenshot_20221014-151217.png Screenshot_20221014-154326.png

    DSC_2843.jpg
    Last edited by Kunichika; 14 October 2022, 14:47.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Staan er mooi bij!

    #17
    Gisteravond de transplantatie uitgevoerd, de foto is ook van gisteren avond. De lv is sky high hier in her diepe zuiden. Ik ga toch maar eerder de hps erbij knallen. Dan zal de lv wel zakken neem ik aan. De plants zijn nu 2weekjes oud DSC_2877.jpg Screenshot_20221018-125042.png

    Comment


    • Sinaasappel
      Sinaasappel commented
      Editing a comment
      Ventileer je de ruimte wel voldoende? 85% is wel hoog

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Mijn hele appartement is een grote ventilator helaas, daardoor komt er ook aardig wat vocht binnen. Maar de afzuiging staat op 3kwart. Maar omdat het ook zo koud is, word het vanzelf ook vochtiger. Als straks de hps erbij aan gaat zal dat gauw zakken. En is het als de lamp uit is nog steeds zo vochtig ga ik 10min in het uur een straalkacheltje er meer zetten. Ik zit op het moment nog in de korte broek met tshirt, loud heb ik het bijna nooit, de thermostaat zal hier nooit hoger als 20staan. Ook op te besparen, maar ik kreeg 560euro terug en mijn contract loopt nog 3,5 jaar. Dat is een gelukje

    #18
    DSC_2895.jpg ​​​​​​Het groeit als kool, ik ga 2planten waarschijnlijk 2plantem toppen en 2 planten flink lst+en. Ik heb de stammen al verankerd met flexible bindddraad, zodat als ik ze straks 45 tot 90graden plat ga trekken niet beetje uit de grond worden getrokken. Maar de achterste 2planten krijgen weer die rare bladeren, geel omrande bladeren van de nieuwe node. Ik had de lamp wel 10cm naar benee verplaatst van 60 naar 50cm. Maar of dat het is geen idee. Vorige keer begon ik op 50cm en geen last van dit verschijnsel. De lamp weer 10cm verhoogd,kijken of de nieuwe node weer mooi groen is.
    DSC_2891.jpg DSC_2896.jpg

    Comment


      #19
      De potten staan tegen elkaar aan, gewoon toppen en op 12/12 dunkt me. Anders wordt het te vol.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #20
        Dat heb ik mijn eerste fem. kweek zo gedaan, maar door een te lage temp over de hele kweek. Groeide ze maar wat traag, nu wil ik de komende dagen de hps erbij aan zetten dan zal het wel mooi 25graden in de tent. Dan zal het wel wat sneller gaan. Ze werden met omlaag trekken niet erg groot. Met alleen maar een middelmatige top van 5cm aan de top van de zijtakken. Te weinig internodes voor een mooie volgebloemde tak. Dat wil ik dit keer dus voorkomen. Ze zijn morgen 21dagen oud, ik wacht nog mooi 1/2weken. Dat het maar lekker vol word, ik trek ze anders wel flink aan hun klasse naar benee.

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ik begrijp dat je dat niet weer wilt, het risico is alleen wel dat het nu daarom juist te vol gaat worden. Je pakt de temperatuur aan - wat de oorzaak was - én je gaat langer voor groeien. Mijn idee hier is nu of binnen enkele dagen op 12/12. Je oppervlakte wordt niet groter door de planten open te trekken.

        #21
        DSC_2900.jpg
        Ik heb de 2 grootste maar eens naar beneden gebogen. En vandaag de eerste keer gevoed met wat alga grow en guanokolong boost.
        DSC_2902.jpg DSC_2901.jpg DSC_2903.jpg

        Comment


          #22
          Staan er fris bij maar zou zelf nog niet voeden en alleen aangezuurd water geven tot de eerste tekenen van tekorten.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Check!!

          #23
          Nou het gaat van kwaad tot erger het platleggen van een plant is dus finaal mislukt. Compleet overgenomen, meteen weggetieft. Er zitten nog 2takken aan. ,Ik was helemaal vergeten om eerst 45graden te binden en een dag later naar bijna 90.

          Vandaag de 250hps erbij aan gezet, eens zien hoe ze daarop gaan reageren. De geel omrandde blaadjes blijven maar komen helaas. Niet goed te zien op de foto's helaas.

          DSC_2905.jpg DSC_2906.jpg

          Comment


            #24
            Ze sterven van de dorst.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


              #25
              Denk juist dat ze zelf iets te nat staan, gister een liter gegeven. Het satestokje is helemaal verzadigd en blijft een hoop aanhangen,. Lijkt me een beetje sterk dat ze nu al 1liter per dag nodig hebben.

              Comment


              • Bas Haze
                Bas Haze commented
                Editing a comment
                Ik denk ook niet dat ze dorst hebben.

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Steek je vinger eens in de pot om te voelen dan, ziet er toch uit als dorst.

              • Bas Haze
                Bas Haze commented
                Editing a comment
                Als je een blokkade hebt dan heeft water geven niet zo veel zin meer. ben wel benieuwd wat het probleem is

                Heb ff op Google gekeken en het kan vanalles zijn ijzer te kort en nog een aantal dingen

              #26
              Ik begin aan mezelf te twijfelen. Daarom heb ik ze maar een halve liter gegeven, eens kijken of ze wat meer omhoog gaan staan en hork toch gelijk had.

              Comment


              • Bas Haze
                Bas Haze commented
                Editing a comment
                Waarschijnlijk is je pH in de grond niet goed. Zuur je watter aan met pH min

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Het blijft natuurlijk koffiedik kijken op basis van een foto, maar de plant oogt droog, dus zou ik de pot ff optillen, maar je hebt ze nu al wat gegeven dus ff afwachten.

                Bas Haze gaat een plant helemaal hangen bij een verkeerde pH? Wist ik niet.

              #27
              Ik meet en regel de pH. De grond oogt inderdaad wat droog. De grond blijft nog een beetje zitten aan de sate-prikker. Ik ga straks nog eens koekeloeren, als ze nu na de halve liter niet omhoog gaan staan(linksvoor) dan weet ik dat het een te veel is. En is dat zo dan geef ik pas weer water als ik zie dat ze wat omhoogkomen. Over anderhalve week gaan ze op 12/12. Eerst nog wat lst uitvoeren op de 2-pitter.

              Comment


                #28
                Te droog en lamp te dichtbij
                ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

                Comment


                  #29
                  Ik merk nu nog geen verschil in de bladeren na het water geven. De lamp te laag is onmogelijk. De led hangt op 50cm en de hps op 35cm.

                  Comment


                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Ik zal mijn vinger eens door het afwateringsgat steken, zal net passen denk ik haha. Ik dacht dat ik al veel water gaf de potten zijn erg zwaar. Meer licht zal ook wel meehelpen, aan het waterverbruik. Bedankt voor de tips!!

                  • Rietslang
                    Rietslang commented
                    Editing a comment
                    Als je potten erg zwaar zijn, dan geen water geven eeh

                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Potten zijn al zwaar als er grond in gaat. Ik heb nu maar op verschillende hoogtes satestokjes gestoken om die te voelen over een paar uur.

                  #30
                  Hork ik moet je gelijk geven, ze stonden toch te droog. Dikke liter gegeven dit was weer te veel. Waardoor de bladeren nu weer stevig aanvoelen maar een beetje klauwen. En als ze te droog staan zakt het hele blad plus de steel. Ze groeien wel als kool gelukkig. Liksachter is getopt die ga ik verder niet lst-en denk ik. Linksvoor wel mooi in 2dagen tijd 90graden ge-lstttttt. De planten zijn na de 4 node geel omrandde bladeren gaan ontwikkelen. Dit is volgens internet een magnesiumtekort. Komende week gaat de klok om.
                  DSC_2940.jpg DSC_2938.jpg DSC_2937.jpg
                  Last edited by Kunichika; 30 October 2022, 15:57.

                  Comment


                  • Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Ze hebben te droog gestaan en daar komen de geel omrande bladeren eerder van. In zo'n vroeg stadium op verse grond hebben ze zelden tekorten.

                  • Kunichika
                    Kunichika commented
                    Editing a comment
                    Hork ok dat kan hem ook zijn, veel aannemelijker eigenlijk. Trouwens die dat verder drogen/curen wat jij doet in die papieren zak. Zou dat ook gaan met een karton doosje. Of heeft dat weer een te veel vocht omtrekkende werking, doordat het karton dikker is als zon dunne zak?
                    giinnoo ze lijken misschien wat klein. Ik trek ze elke dag weer op 90graden, zou even niet weten hoe hoog ze zijn als ze verticaal hadden gestaan. Maar denk zeker 45cm, de 2 voorste dan. Maar komende week gaat ze om, dat kan goed nog 7dagen duren!!😉

                  • Hork
                    Hork commented
                    Editing a comment
                    Lijkt me ook wel te kunnen met een kartonnen doos.
                Bezig...
                X