Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het mix tuintje van Monkey Man / Bubble Kush - SkyRocket - Big Bud - Gorrilla Glue

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Het mix tuintje van Monkey Man / Bubble Kush - SkyRocket - Big Bud - Gorrilla Glue

Korting op 420shop
    4xBig Bud FSO Seeds
    2x
    Gorilla Glue FSO Seeds
    2xBubble Kush Royal Queen Seeds
    1x SkyRocket Amsterdam Genetics

Voorgroeien doen we met:
    Voorgroei tent: Secret Jardin Dark Propagator DP90 - 90x60x98 cm
    Voorgroei lamp: Aliexpress Quantum Board 80 watt
    Afzuiging: een 80mm slang naar me grote tent waardoor hij een beetje luchtverplaatsing krijgt en daardoor een beetje verse lucht kan aanzuigen.
    Ventilator: 80x80mm Usb aansluiting voor stroom ook van aliexpress

Groei/Bloei tent:
    BudBox pro xl r 1.2x1.2x1.8 tot en met 1.4 meter hoog in het vierkant daarna schuin naar 1.8 meter.
    500m3 mdf softbox afzuiger
    600m3 filter
    Fancontroller van Cli-mate 5 stappen 2.5A(wereld apparaatje)
    Lamp 2x Mars Hydro TSL 2000 300 watt / 600 Watt totaal ​
    6x 18 liter potten plastic 3x softpot 5 gallon
    Ventilator Monkey fan 20 Watt zwenkbaar
    Voeding BAC Organic
    Dit word me 4e ronde!

Begin september heb ik 4x big bud 4x bubble kush 3x Skyrocket laten ontkiemen. Waarvan er 2 bubble kush en 2 skyrockets niet uitkwamen helaas . Week erna heb ik 1 gorrilla glue laten ontkiemen en half september nog 1 gorilla glue. Dus 1 gorrila is een week jonger als de rest en de andere gorilla 2 weken jonger dan de rest.

Aan het einde van me verslag van ronde 3 zie je al een beetje de voortgang van begin ronde 4.

Ik ga voor het eerst met led kweken dus ben erg benieuwd hoe het er allemaal aan toe zal gaan.

Attached Files
    Last edited by Monkey Man; 3 October 2022, 12:07.

Ik was al een beetje begonnen met dit verslag einde ronde 3 hier een aantal fotos nog hoe het verlopen is.

20220905_103428.jpg
    20220910_165233.jpg 20220910_165327.jpg
    20220920_081746.jpg

20220927_160050.jpg
    Dit was op de gorilla's na ongeveer na 4 weken in een 9x9x9 cm potje

20220921_114921.jpg
    1x nieuwe versie 1x oude versie van de TSL 2000

20221001_174328.jpg
    Hun nieuwe huisje

Comment

Zondag 2 September overgepot naar de 18 liters en in de grote tent gegaan.

De meeste hebben 4 weken in het kleine potje gezeten op de gorrillas na!

20221001_161732.jpg
      Een nieuw filtertje was zeker nodig het begon stiekem een beetje te ruiken af en toe. Heb er precies een jaar mee gedraaid 3 runs.

20221001_174309.jpg 20221001_174328.jpg
      De tent helemaal schoongemaakt en de nieuwe leds opgehangen.

20221002_160901.jpg 20221002_164334.jpg
      De plantjes waren goed geworteld. Alleen zoals je ziet zie je dat bij sommige de bladeren niet helemaal lekker eruit zien. Dit begon zich sinds een paar dagen voort te doen. Misschien te weinig voeding gehad zoveel heb ik niet gegeven en aangezien ze 4 weken in een klein potje zaten viel daar niet veel voeding meer aan te onttrekken in de aarde. Ze zogen het potje ook zo snel leeg dat ze miss iets te weinig of teveel water hebben gehad of te weinig licht van onder.

Als je het weet mag je het zeggen graag zelfs? Hopelijk trekt het aardig bij in hun nieuwe huisje.

20221002_163734.jpg 20221002_163153.jpg
      Dit is het verschil met de gorilla glue die een week van elkaar verschillen.

20221002_164026.jpg
      Onder het genot van een stukje Space cake lekker me tentje schoongemaakt en de lampen opgehangen nieuw fiiltertje alles overgepot.
      Het was een weekendje werken aan de kruidentuin

20221002_171349.jpg 20221002_171409.jpg 20221002_170638.jpg
      Dit is hun nieuwe setting geworden.

De potten ingewaterd met een beetje rood stimulator en final solution 1 liter. Toen het plantje gepot en een laagje aarde er nog op en toen nog een 0.3 liter van boven gewaterd.

De lamp staat op 60 cm op 40% ongeveer. Ik laat ze lekker even wennen. De temperatuur onderin de tent was 20 graden en bovenin de tent 23.5 graden. Er komt wel warmte van me led af maar of het genoeg zal zijn deze winter kweek is maar afwachten.

Ik wil ze over 3 dagen gaan toppen hebben ze een beetje kunnen wennen. En over 7 dagen misschien al 12/12 zetten miss iets langer voor het wortelen maar even aankijken.
      Vanwege me beperkte hoogte toch sneller schakelen.

Er zal denk wel een scrog netje overheen komen als ze niet gelijk opgaan. Anders alleen steun netjes.

Attached Files
      Last edited by Monkey Man; 3 October 2022, 12:55.

Comment

Gevonden! Succes , subke!
        Ganja always does the trick.

Comment

Je hebt het goed voor elkaar en soms komt een zaadje niet uit. Alleen zeggen dat weinige

Naar mijn idee had je ze eerder in een grotere pot moeten zetten. Wortels willen altijd naar de buitenkant van de pot.
          De grond direct onder de plant wordt nauwelijks gebruikt.

Subje
          Veel gestelde vragen over het forum
          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL
          "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

Comment

• Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Thnx Silas

Ik wou 2 weken al eerder de grote potten in. Helaas moesten de rudeboi planten iets langer staan dan gepland dus helaas kon het niet eerder. Ik ga niet een kweek die bijna klaar is 2 weken te vroeg oogsten dat zou zonde zijn. Een les voor de volgende keer

• Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            Dat is een goed argument

Ziet er weer top uit allemaal maat, succes gewenst met je eerste ronde onder led! Let op dat ze wat langer mogen voor groeien!
          Horks Fototopic 2.0

Comment

• Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Volgens mars hydro moet ik in de vagatieve stadia 30cm er van af zitten op 75% in de bloei 100% ook op 30 cm. 2 dagen geleden gingen ze er in 40% op 63 cm. Gister verlaagt en op 50% en 55 cm gezet. Ga nu elke dag een stukje zakken en het aantal % rustig verhogen. Uiteindelijk probeer ik ze maximaal te drukken met de lamp.

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Bo$wachter gebrek aan licht heeft juist enorme groei tot gevolg in hoogte.

Monkey Man goed bezig en dat drukken doe je liefst voor 90% tijdens de vegatieve fase naar mijn mening. En ik heb al een paar ledkweekjes achter de rug waarbij ik te vroeg geschakeld heb!

• Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Daarom zet ik soms de kleinere planten aan de buitenkant ipv in het midden. Zullen ze meer strekken omdat ze minder licht hebben dan in het midden. Nu ik 2 led boards heb zal het niet veel uitmaken. Maar als je 1 bulp heb hangen werkt het wel.

Ziet er goed uit, heb je nog een mail naar de zaadbanken gedaan voor de zaadjes die niet uitkwamen, als je niet probeerd heb je niks, misschien wel wat nieuw zaad, suc6 met je kweek, blijf weer geïnteresseerd meekijken.
          buiten-2020, 2021, 2022, 2023
          Hydro-met afjes-2022

Comment

• Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            Ik wou het wel gaan doen. Had ik vorige keer wel gedaan. Omdat ik het heel erg druk had stond me kop er niet echt naar en nu is het al 6 weken geleden. Gooi het op dikke pech. Van deze ronde ga ik toch stekken halen. Welke soort het beste eruit komt een moederplant van maken. Voorlopig geen zaad nodig.

Leuk dat je weer komt kijken man 😁

1e 24 uur in de grote tent. Vanochtend hingen een aantal bladeren een beetje omlaag. Dat ik nu net ging kijken stonden ze er al een stuk frisser bij.

De lamp heb ik van 63 cm op 40% naar 55cm 50% gezet.

De temperatuur minimaal 18.4 maximaal 23 graden. Een lv tussen de 65 en 80%.

Sommige bladeren zijn een beetje aan het verkleuren ik denk stiekem wat voeding te weinig gehad in het kleine potje. Als alle nieuwe opkomende bladeren maar mooi blijven moet het goedkomen.

20221003_212516.jpg 20221003_212552.jpg

Ze zijn wel verschillend van hoogte maar nog niet in het extreme gelukkig.

Wil ze over 3 of 4 dagen toppen. En zal ze later allemaal nog een keertje toppen bij de zei scheuten. En de onderste en mis bij de 2de node de zei takken er ook afhalen dit keer.

Rommelt rustig verder zo

Comment

Dag 2 grote tent

De lamp heb ik nu op 65% gezet en 42 tot 53 cm er van af.

Ze gaan redelijk goed. Alleen 1 big bud en de skyrocket kregen in de kleine potjes al een beetje blad problemen onderin.
            20221004_210416.jpg
            20221004_210413.jpg
            Het zet zich niet echt door naar de andere bladeren gelukkig.

20221004_205609.jpg 20221004_210306.jpg
            Hier werd ik even serieus aangesproken dat ik iets netter te werk moest gaan.

20221004_210408.jpg
            De meeste lijken het wel aardig naar hun zin te hebben.

Links midden de gorilla glue staat er niet heel energiek bij. Terwijl links vooraan de jongste plant van allemaal de gorilla het heel erg naar ze zin hebt.

Ik heb de potten flink ingewatert met overpotten. Tot heden geen water bij gegeven. Boven lijkt het nog iets wat droger te worden. Maar onderin is het nog lekker nat als ik me vinger onderin de pot steek. Overmorgen de eerste waterbeurt weer geven.

Temperatuur lamp aan tussen de 22 en 25 graden. Met de Lampen uit 18 graden geweest.

Comment

• Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Mooi x3 fotos,poes en planten!

• Monkey Man
              Monkey Man commented
              Editing a comment
              Hahah de nieuwe pp geen power plant meer maar poezen en planten 🤣🤣

Gaat hierzo ook lekker

Comment

Kutzooi tijdens het drogen is die meeldauw toch in een paar topjes gaan zitten. Schimmel op sommige toppen.
              20221005_145324.jpg
              Vooral links zie je het goed. Dit waren de ergste het is gekukkig al in het droog proces dus het zal wel mee gaan vallen maar het is wel even schrikken.
              en wat me opvalt het begint voornamelijk op de bladeren die op de topjes zitten.

Heb nu de rits van me droogtent open gezet om het Iets te voorspoedige het drogen.

Comment

• Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                Zit een slang in die tent naar de grote tent en die zuigt een beetje. Ik denk dat het er door die meeldauw al sporen erop zijn gekomen. Het komt vanaf buiten op de top en niet vanuit binnen. Voornamelijk de Blaadjes tussen de top begint het zien ik.zit er nu 6 dagen in en het is aan het drogen prima. Boven js het niet onder de 17 graden geweest. En vergeleken de vorige rondes droogt het niet langzamer.

Ik denk dat wat ik net al zei dat ze stiekem al een beetje besmet zijn. Nu tijdens het drogen allemaal nog een beetje nat is en lekker naast elkaar ligt dat het elkaar besmet.
                Last edited by Monkey Man; 5 October 2022, 17:07.

• Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Als je het toevallig weer meemaakt kun je de toppen het beste even spoelen zoals ik je uitgelegd heb in je vorig verslag, dan is de schimmel zeker weg.

• Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                Ja thnx voor die uitleg nog man. Ik dacht zelf meeldauw ik ga de dag erna knippen en einde verhaal. Helaas was het verhaal met de schimmel nog bezig 😅😅

25 dagen 18/6 voorgroei tentje
              10 dagen 18/6 grote tent

De plantjes zijn 10 dagen geleden overgepot en in de grote tent gezet. De lamp had ik op 40-50% staan in het begin op 60 cm hoogte en elke dag of om de dag het persentage een beetje opgeschroeft naar 70% en in de hoogte iets laten zakken en tussen de 32 en 42 cm hangt die nu. Verschilt even per plant. Ze leken in het begin wat lastiger te starten maar na 4 a 5 dagen begon je ze echt te zien groeien. En na 7 dagen kwamen de 1e worteltjes onder uit de pot.

De potten had ik flink ingewatert tijdens het overpotten dus de eerste 5 dagen heb ik ze weinig tot geen water gegeven. En dag 6 en 7 0.65 liter gegeven met wortelstimulator en een beetje grow voeding. En vanavond krijgen ze weer hun waterbeurt na 3 dagen. De potten voelde nog best zwaar aan gister misschien heb ik ze iets te nat gehad. Maar om me water onzekerheid weg te halen geef ik ze stiekem misschien 1x iets te veel dan weet ik iedergeval dat ze niet te weinig hebben en laat ik ze een paar dagen de pot leeg zuigen.

20221011_164026.jpg

Dit zijn de dames gister middag de lamp stond toen net 1 uurtje aan.
              Volgorde tent

Bubble Kush 1 Bigbud 4 Bigbud 3
              Gorilla Glue 1 Skyrocket Bigbud 2
              Gorilla Glue 2 Bubble Kush 2 Bigbud 1

20221011_173418.jpg 20221011_171113.jpg 20221011_164635.jpg
              Na 9 dagen heb ik ze getopt en de onderste 2 nodes weggehaald. Heb nu 5 of 6 nodes per plant. Hing even van de hoogte van de plant af hoeveel ik er liet staan.

20221011_174629.jpg 20221011_174643.jpg 20221011_174629.jpg
              Dit zijn de dames na het toppen. Over een paar dagen komt er een net overheen en gaan ze op 12/12. Vind sommige stiekem al een beetje hoog worden.

20221011_174108.jpg 20221011_174609.jpg
              Het is wel even spannend met led aan de slag. Ik vond de bladeren soms wat licht van kleur en wist nou niet hoe de lamp moest staan en welke afstand de 1e week. En omdat ze de 1e 4 dagen moeilijk leken te starten ga je je er toch een beetje druk om maken.

20221011_175944.jpg

20221011_173647.jpg 20221011_173653.jpg
              Ik heb van elke plant 2 stekjes gemaakt. Allemaal van de onderste 2 nodes die ik eraf geknipt heb. Aan de hand van hoe de plant zich gaat gedragen in de bloei kwa opbrengst en smaak en snelheid ga ik een moederplant laten groeien van het soortje en daar weer een SOG setting van maken met 1 of 2 soortjes.

Attached Files

Comment

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Een dag langer donker en zou zelf niet meer wachten nu. Ze herstellen ook wel tijdens 12/12.

• Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                Dan gaan ze na deze x 18 uur licht gelijk 12/12

• Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                Silas ja ik draaide ook in de nacht vanwegen temperatuur en lage daluren. Ik heb 3 weken geleden zonnenpanelen geplaatst zelf dus dan is overdag voor mij het beste. Vandaar de switch en de vraag ook.

Stekken update 24 uur later.

20221012_164519.jpg 20221012_164321.jpg 20221012_164208.jpg

Ik spray ze 2 x per dag nat met water. Ze staan wel allemaal rechtop. Lamp staat op 20% ongeveer veel hebben ze niet nodig in het begin.

Gelukkig tot nu toe redelijk okee.

Comment

• Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                Ik heb wel clobex gel gebruikt. Net ff opgezocht wat het nou doet precies.

Clonex Stekken Gel is een krachtige wortel stimulator, samengesteld uit hormonen, vitaminen en voedingstoffen voor planten. Het is een stevige gel die in contact zal blijven met en rond de stengel, de snijwond afsluit en de hormonen afgeeft die nodig zijn om wortel ontwikkeling te bevorderen, en vitaminen ter bescherming van de delicate nieuwe wortel weefsels.

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Mist is duur en doet hetzelfde met iets van dagen eerder wortelen en 156% wortelgroei .

Enkel de eerste dagen is het belangrijk om via blad op te nemen zolang er nog geen wortels zijn. Wat het best is weet ik niet.

• Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                Het is omdat we het er over hebben dat ik net dat stukje heb opgezocht. Het zal altijd beter zijn dan niet denk ik.

25 dagen 18/6 voorgroei tentje
              12 dagen 18/6 grote tent
              1e dag 12/12

De plantjes gaan best goed sommige ogen iets minder fit dan de andere maar over het algemeen wel redelijk ok.

20221014_104351.jpg 20221014_104341.jpg
              Ik heb vandaag 9 liter water met voeding van onder gegegeven. Gister de klok naar 12/12 gezet. Ik heb de switch gemaakt van snachts draaien naar overdag. Dus ze hebben een dagje extra in het donker gestaan on de switch te maken.

Ben iets hoger in me grow voeding waardes gaan zitten de bladeren mogen iets groener vind ik. En een beetje wortel stimulator dit keer ben ik overgegaan op de stimulator van biobizz prijs technisch iets goedkoper.

20221014_104401.jpg
              big bud 1 2 en 3 op een rij

20221014_104409.jpg
              Boven in big bud nr4
              midden in de skyrocket de hoogste plant ook zit te denken miss 1 node van boven extra er af te knippen stiekem dan heeft hij 5 nodes nog en is de zelfde hoogte als de rest.
              onderin bubble kush nr 2

20221014_104418.jpg
              Links bove bubbke kush nr1
              Midden gorilla glue nr 1 1 week jonger dan de rest.
              Links onder gorilla glue 2 2 weken jonger dan de rest.

20221014_104422.jpg
              Reserve ak47 plant 3 weken jonger dan de rest. Gaat prima maar is denk overbodig geworden.

20221014_104610.jpg
              Stekken zijn nu 4 dagen oud en gaan prima geen gekke dingen tot nu toe.

De bedoeling is over een paar dagen als de nodes langer worden het scrog net eroverheen te doen.

Comment

• Corleone1933
                Corleone1933 commented
                Editing a comment
                Ziet er weer goed uit

• Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                De bedoeling is nog 1x alle nodes te toppen.

• Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                Whahaha Kunichika je hebt gelijk man. Als.ik me lamp dim zie je de echte kleuren. Een stuk minder bleek dan ik dacht. Een heel stuk groener als je de lamp dimd. Thnx maat

20221015_104011.jpg
              Oeps ik zie dat een aantal zwakkere bladeren onderaan last van meeldau hebben. Echt een paar vlekjes in de hele tent.

Shit 🤨

Even een rondje growshop dan maar vandaag.

20221015_104116.jpg
              Rommelt lekker door gister 9 liter in de bak gestort met voeding. Vandaag een heel ligt mixje 0.5 l van boven gehad.

Comment

• Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                Het begon vorige ronde. Hele tent schoongemaakt dus toch te weinig ventilatie onderin. De grotere fan maar aansluiten die kan zwenken.

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Ng niet tegengekomen weet er weinig van eiglik. Als het verbeterd ermee, en niet verspreid erdoor ?

• Monkey Man
                Monkey Man commented
                Editing a comment
                Net een spulletje gehaald bij de growshop. Net voor de lamp uitgaat bespuiten en dan de tent schoonmaken. De ventilator ff uit laten ffies. En erna beter ventileren. Het heerst schijnbaar deze periode
            Bezig...
            X