Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Allereerste kweek, RQS, 1x WW, 2x Bleumatic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Allereerste kweek, RQS, 1x WW, 2x Bleumatic

    Korting op 420shop
    Dit is een vervolg op de (redelijk mislukte) aanloop die ik heb gehad in Dit Topic
    Het begon met de vondst van een zakje met 10 zaden van Dutch Passion.
    Een vriend die altijd 'heel goede' ideeën had (RIP vriend ) kwam daar ooit eens enthousiast mee op mijn kantoor, hij had nu een gouden plan! We zouden wiet zaadjes gaan verkopen....VIA INTERNET...het was 2012 .
    Nadat ik voor hem op Google 'wiet zaadjes' had ingetikt liet hij de zaadjes bij mij achter. Ze hebben jaren op mijn bureau en door mijn laden gezworven....
    Geen wonder dat ze echt weinig tot niks mee deden toen ik ze in september in potgrond stopte....wist ik veel.

    Lang verhaal kort, het één leidt zoals gewoonlijk tot het ander en daar gaan we dan.
    Last edited by JimBean; 20 October 2022, 13:57.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    #2
    Het was druk vandaag aan de deur bij JimBeam...de bestellingen die op verschillende dagen gedaan waren werden alsof het zo moest zijn allemaal tegelijk bezorgd...hoewel, de lamp had ik al eerder ontvangen..


    goodies1.jpg
    goodies2.jpg

    Tent, ventilator, filter, fan, ph meter, voeding, 3x textiel potten van 11LTR en drie schalen voor eronder.
    Last edited by JimBean; 20 October 2022, 23:03.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    Comment


      #3
      Dus snel begonnen met bouwen met het idee dat mijn IKEA trauma waarschijnlijk snel zou toeslaan.
      (ik mag sinds 1992 niet meer in de buurt van het woord IKEA komen sinds ik een kast bij het in elkaar zetten volledig in elkaar gerost heb omdat bleek dat de eerste plank verkeerd om zat en de hele kast weer uit elkaar moest...FUCK YOU BILLIE!).

      Dat viel heel erg mee...

      tentstaat.jpg

      Hoewel ik toch even een flashback kreeg toen de bodem niet leek te passen...is dat normaal of hoort die bij een 80x80?

      bodemtegroot.jpg

      Anyway, beetje wegstoppen en dan gaat het wel...


      tentklaar.jpg
      Last edited by JimBean; 20 October 2022, 23:04.
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

      Comment


        #4
        Net op het moment dat de tent stond kwam de bestelling met de hangers voor de lamp...
        Daarbij meteen maar wat andere zaken aangeschaft die in de toekomst hopelijk nodig zijn...anders is het zonder van de verzendkosten nietwaar?

        spoedbestelling.jpg

        Wordt vervolgd...
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

        Comment


          #5
          Eerste hikup...valt nog mee...maar de G-tool combiset past niet echt op elkaar....maar wellicht hoort dat zo? Moet vermoedelijk met van die zilveren tape aan elkaar geplakt worden?
          Bovendien heb ik de verkeerde diameter slang besteld (100mm en zo te zien heb ik 127 nodig)...morgen even bij d Praxis kijken, wellicht dat ze daar wat verkopen?

          fanpastniet.jpg

          Zal sowieso nog even duren voor ik hem echt in bedrijf nodig heb...dus geen stresssss
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

          Comment


          • JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Ah, zit al naar flenzen enzo te kijken ik dacht er hoort nog wat bij....
            Maar dan koop ik morgen in de bouwmarkt zo'n rolletje tape, bedankt!

          • Sinaasappel
            Sinaasappel commented
            Editing a comment
            Gewoon het oude vertrouwde duct-tape

          • JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Ah kijk, dat heb ik nog wel liggen

          #6
          zaden.jpg


          Zonder zon geen leven

          warmte.jpg
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

          Comment


            #7
            Beide Bluematic zaadjes zijn inmiddels na 24 uur ontkiemt en hebben een worteltje van een paar mm.
            WW doet nog niks.

            Twijfel of ik de Bluematic al in de pot moet stoppen, wil ook voorkomen dat ze straks van die komeet staarten hebben.
            Aan de andere kant is het natuurlijk leuk als ze allemaal gelijk lopen, maar daar doet de natuur denk ik niet aan
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

            Comment


            • Heyz
              Heyz commented
              Editing a comment
              Nog een dagje wachten kan geen kwaad. Wie weet is de ww wel een week eerder klaar en loop je halvewege alsnog gelijktijdig. Who knows. Morgen de blues erin en de ww zal dan ook wel ready zijn. Bij mij is wortel zichtbaar = de grond in.

            • JimBean
              JimBean commented
              Editing a comment
              Ik wacht idd nog even...moet nog erg aan het idee wennen dat dit een marathon is en geen sprint...

            #8
            Subke , succes deze ronde!
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #9
              Omdat een van de Bluematic zaadjes al een lange staart had heb ik ze maar in de aarde gestopt onder het mom dat de natuur het wel uitzoekt.
              Het tweede bluematic zaadje liet nog niks zien van een worteltje dus even afwachten of daar nog wat gebeurt...anders heb ik nog een zielig White Widow stekje hier in de vensterbank staan die dan naar de tent mag.
              Het WW zaadje liet al een begin van een worteltje zien dus dat komt wel goed...

              Zaadjes erin, lamp 16 uur aan op min of meer halve kracht (57 Watt).

              par.png

              De temperatuur zal nog wel een beetje oplopen...

              temp.jpg

              Even spieken door het raampje want daar is het voor...

              staanze.jpg
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

              Comment


              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Hier 24u t-neon lamp aan, daarmee wordt een stabiele temp bekomen, vinden zaden het lekkerst en krijgen ze meteen de volle laag wnr ze komen loeren.

              • JimBean
                JimBean commented
                Editing a comment
                Tja voor de temperatuur zou het wel lekker zijn, temperatuur zakt in het kantoor (waar de tent staat) naar een graad of 17.

              • Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                Doen waar je jezelf prettig bij voelt. Als je er niet elke ochtend bij kan zijn om te kijken of ze al op zijn dan mis je enkele uren licht wat al voor enkele mm strek wellicht enkele cm in latere fase kan zorgen. Mijn ervaring is dat zaadjes dag en nacht weten ongeacht of er licht is. Ze komen nooit om 4 uur smiddags boven het is altijd in de nacht uren dat ze omhoog groeien.

                Maar zoals ik al zei lamp aan kan ook prima. 17 graden is ook niet verkeerd als nacht temp. Hebben ze buiten nog minder van.

                Ik hou je in de gaten, ze komen hoe dan ook op binnen enkele dagen wat je ook doet 👌

              #10
              Ik gooi ze 24uurim een glas water, dan komt er nog geen worteltje uit. Maar heeft ze zich wel al volgezogen, en de grond in. Nog nooit last mee gehad, buiten de tjernobyl-trekjes van deze kweek.

              Comment


              • JimBean
                JimBean commented
                Editing a comment
                Ik weet nog niet hoe ik het de volgende keer ga doen...misschien gewoon een of twee zaadjes extra ontkiemen en dan de sterkste pakken.
                Tegen die tijd weet ik vast weer meer dan nu....
                Ik blijf het vreemd vinden dat ik 10 dagen gewacht heb op het ontkiemen van zaadjes in die incubator. Toen heb ik ze eruit gehaald terwijl ze hooguit een millimeter wortel hadden. Heb ze in Rhizobacter water gegooid en de volgende morgen zat er een centimeter wortel aan...
                RQS had me toen al drie gratis zaadjes gestuurd maargoed...(die incubator van €39,- ligt hier in de kliko).
                Last edited by JimBean; 22 October 2022, 15:46.

              #11
              Zal vast niet aan de incubator hebben gelegen, zal wel te droog zijn geweest!!

              Comment


                #12
                Kiek dan!

                Bluematic 1 die al zo snel een worteltje had heeft de kop opgestoken...een memorabel moment in de geschiedenis van de geschiedenis van mijn kweekcarriere.

                kiek.jpg

                Heb het G-tools buisventilatortje van twee tientjes voor de grap eens aangezet en wordt er niet erg vrolijk van...of ik naast een stofzuiger zit.

                G-tools mini ventilator voor micro kweek. Koelt ptobleemloos verlichtingssystemen tot 250 Watt. Mini afzuiger ook zeer geschikt als inblazer.



                Ga op zoek dus naar iets regel en betaalbaars....
                Zoiets?

                Temperatuur gestuurde buisventilator. Als de temperatuur in je kweekruimte de ingestelde waarde overstijgt, draait de ventilator geleidelijk op vol vermogen


                Ik neem tenminste aan dat ik dat kleine ding niet kan dimmen?

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

                Comment


                • Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Eddie van Halen gebruikte die om zijn 'brownsound' te krijgen

                • JimBean
                  JimBean commented
                  Editing a comment
                  Precies, die gaat dus niet meer weg, is ook handig om mijn 100 watt Plexi wat beter te verdragen...

                • Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  😀

                  Duchtig!
                  In mijn Laney zit er eentje ingebouwd

                #13
                Dubbel
                Attached Files
                Last edited by JimBean; 24 October 2022, 19:43.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

                Comment


                  #14
                  En ook de White Widow heeft het licht gevonden:

                  ww.jpg

                  Ze staan nu samen onder de lamp (op 60cm, 40 watt trekkend) te wachten tot Bluematic 2 zich bij ze voegt...


                  ppfd.png
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

                  Comment


                  • Wesley pipes
                    Wesley pipes commented
                    Editing a comment
                    Proficiat met de geboortes!

                  #15
                  Bluematic 2 heeft zich nog niet laten zien...
                  Hij heeft van donderdag tot zondag in het koffiefilter gezeten waarna ik in mijn ongeduld hem de grond in gestopt heb.

                  Ik geef hem uiteraard nog een paar daagjes (nadat ik dit geschreven heb zul je zien dat hij morgenochtend boven is) maar vraag me af of ik de bovenste laag van de pot moet laten opdrogen of dat ik dat nat moet houden?
                  Ik denk dat het makkelijker is voor het zaadje om door de aarde heen te komen als deze droog is...maar waarschijnlijk denk ik teveel
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

                  Comment


                  • JimBean
                    JimBean commented
                    Editing a comment
                    Bedankt, ga ik doen!

                  • Heyz
                    Heyz commented
                    Editing a comment
                    Geef het langer de tijd. Zaadjes die niet ontkiemd zijn doen er soms wel 7 tot 14 dagen over in het ergste geval om boven te komen.

                    Maar, niet ontkiemende zaadjes horen er helaas ook bij.

                    Volgende ontkiemingsronde even 24 uur weken in een glas water in het donker alvorens het koffiefilter

                    Zodoende komt alles goed.

                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    als je 100% ontkieming wil in een koffie filter nat spuiten en in een plastic zakje doen en aan de waslijn hangen gegarandeerd dat alles uitkomt
                Bezig...
                X