Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Allereerste kweek, RQS, 1x WW, 2x Bleumatic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nieuwe fan binnen gekregen...valt zwaar tegen
    Direct aangesloten op het filter en een meter sonoconnect aan de andere kant de tent in...de lucht hoor ik nauwelijks nog maar wat een irritante brom zeg!
    Ik zit er twee meter vanaf achter mijn bureau en dat gaat de kweekvreugde niet vergroten.
    Daar moet ik dus een oplossing voor verzinnen.

gtools.jpg
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      de afzuiging aansluiten op een variac waarmee je de sterkte regelt en je hebt geen brom meer en je afzuiging is stiller fan controller is dikke troep

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Je bedoelt zoiets @tijnie82

Edit: Ik begrijp inmiddels dat je echt een Variac bedoelt...had ik meteen moeten weten als gitarist en Van Halen fan
      Last edited by JimBean; 30 October 2022, 23:32.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      maakt niet kerel hehe met variac is je gebrom weg of je moet zoon ding er tussen hebben als monkey man weet niet hoe.die heet maar variac blijft meestal.een van de beste keus het blijft een beetje lastig omdat joun afzuiging wel een goede is ja dr zijn stillere maar die jij hebt is ook goed

Garden Highpro Basic blijkt wel erg basic.
    Draai de fan naar 50% en de naden scheuren...

garden.jpg

Wordt een beetje een klaagtopic zo...zwarte electra tape erover en door.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      licht lekken moet je zo snel mogelijk aanpakken wand anders heb je al je planten straks bananen

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Bo$wachter licht lek zorgt er voor dat je plantjes langere voorbloei tijd hebben. en je maakt de kans op hermafrodiet ook nog is groter. Als ik jou was zou ik dat zo snel mogelijk oplossen

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik kan dat niet oplossen. Het is minimaal maar bij de naden zie je waar ze het gestikt hebben dat het klein beetjes lucht door last. Je ziet het ook alleen als de kamer volledig donker is. Ik zou verder ook niet weten hoe ik dat moet aanpakken want alles waar die lekt daar zijn de ritsen van de tent.. als ik dat aanpak krijg ik mijn tent niet meer open😂

opgeven.jpg

De vensterbank White Widow staat er inmiddels bij.
    Op enig punt moet ik besluiten de BM2 die nog niet boven is op te geven en de Vensterbank WW over te zetten in de grote pot...
    Wacht nog maar even, vensterbank kan nog wel even in zijn kleine potje denk ik.

Comment

2e BM zaadje heeft zich nog niet laten zien. Die heb ik dus opgegraven en nog geen begin van een worteltje te zien.
      Ik heb hem nu in een bakje met water gelegd en hij krijgt nog 24 uur, dan geef ik hem op.

Bij het opgraven viel me wel op dat de grond een heel stuk droger was dan ik dacht of inschatte. Ondanks de sate prikkers...
      Ik heb de potten dus maar wat water gegeven PH 6.5 en overweeg nu om toch wat van die blumat tensiometers te kopen...

Comment

Vensterbank WW in de grote pot gezet want de BM doet ook na een nacht in het water helemaal niks.
        Tevens de lamp iets laten zakken voor meer licht.

Linksvoor de vensterbank WW, die is het grootste (loopt een week voor) dus die moet ik nog even naar achteren verplaatsen om te voorkomen dat ze straks in de weg staat.

venster.jpg

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          tensio meters heb je in deze fase nog niks aan maar later wel inderdaad die haalt veel van je fouten weg omtrent de watergift en daar zit 9van de 10 problemen vaak dus tensio aan schaffen zal wel handig zijn van blu mats zijn ze goed

White Widow 1

ww1.jpg

Vensterbank

vensterbank.jpg

PAR1.png

Comment

• Monkey Man
          Monkey Man commented
          Editing a comment
          Die ww van Royal queen seeds is echt een heerlijk wietje man. Had ik ook laatst staan en smaakte echt top

• JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Ben benieuwd!

• Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Succes met je kweek

Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar doen m’n dushi’s nog klein waren heb ik ze paar keer per dag met een planten spuiten water gegeven zodat ze constant natte voeten hadden. Had ook nog een lucht bevochtiger erin staan. En alles liep als een tiet.

Comment

Ik zit er letterlijk de hele dag naast te werken...kijk drie keer per uur om te zien of ze al gegroeid zijn.
          Vandaag moest ik naar kantoor en toen ik thuiskwam waren ze voor het eerst gegroeid

Ben echter bang ze teveel water te geven, heb elke pot drie dagen geleden 650ml gegeven...

Comment

• Bo$wachter
            Bo$wachter commented
            Editing a comment
            Ik had ze op begin in kleine potjes gedaan en die deed ik afwegen toen ik knijpnatte grond er in had gedaan. Alles op 100gr gezet en dan elke x wegen zo weet je of ze water nodig hebben en zo bracht ik het telkens weer terug na 100gr tot dat ik ze in de grote bags had gestopt. Toen was het wegen nog amper te doen dus dan wordt het fingerspitzengefühl zolang je geen blumats of tensios hebt

• JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Tja dat fingerspitzengefül is met die grote potten nauwelijks te doen als de plantjes nog zo klein zijn.
            Ik dacht dat ze redelijk nat waren tot ik dat zaadje op ging graven en bleek dat de boel redelijk droog was.
            Maar ik heb ook begrepen dat overwateren met deze stoffen potten niet snel gebeurd, dus misschien beter aan de veilige kant gaan zitten.
            Die Blumats komen wel, maar het is er hier uit gevlogen de laatste weken dus even bol aan

• Monkey Man
            Monkey Man commented
            Editing a comment
            650 in zo grote pot valt wel mee. Had je de potten ingewatert dat je ze ging vullen met grond. Als ik me 18 liter potten vul met aarde. Gooi ik er tijdens het vullen totaal 1 liter water bij. En als je je stek of zaadje erin plant. Nkg even 200ml eromheen

Variac is binnen gekomen en aangesloten.
          Doet precies wat het doen moet, geen enkele brom meer.

Helaas start mijn ventilator niet onder de 160 volt...dat komt ongetwijfeld doordat er een schakeling voorzit...
          Dus of die schakeling saboteren (heeft niet mijn voorkeur) of hem te koop zetten en een ongeregelde fan terug kopen...
          Zoals gezegd, ik zit er de hele dag naast te werken, anders had het niet zo nauw geluisterd.

variac2.jpg
          variac.jpg

Comment

Ik moet nu langzaam een oplossing gaan vinden voor het ventilator vraagstuk want volgens mij vang ik af en toe al een lichte zweem op...

Ik heb nu twee buisventilatoren, een goedkope Winflex en een regelbare G-tools.
            De Winflex zou niet regelbaar zijn via de Variac (ga ik nog wel even proberen), en de regelbare G-tools gaat pas draaien als de Variac op 160 volt staat.

Iemand een regelbare G-tools fan kopen?

Vensterbankje laat de pompoms hangen en ziet er de lol niet van in...

pompom.jpg

Comment

Ik had Roy van nomercyshop.nl gemaild over mijn buisfan dilemma en ik mag hem omruilen voor een tweestanden fan die beter geschikt is voor gebruik met de variac.
              Hij wil zelfs het verschil terugstorten, wat een topzaak!

De twee oudste bladen van vensterbankje gaan er steeds geler uitzien, ik denk dat ze die gaat verliezen. De nieuwe bladen zien er wel goed uit dus ik vermoed dat dit komt doordat de oude bladen zich op de vensterbank hebben ontwikkeld en nu wat moeite hebben met het Led licht.

Ik heb ze gisteren weer water gegeven (2 liter over drie 11 liter potten) en vraag me sinds die tijd af of dat geen blunder is....
              De twee jongste plantjes staan er op zich fris bij dus de tijd zal het leren.

Je ziet het op de foto niet goed maar het gaat niet lekker met de twee oudste bladen...

vensterr.jpg

De Bluematic

bleumatc4n.jpg

Comment

• Heyz
                Heyz commented
                Editing a comment
                Naar mijn mening staan ze ietwat te nat, volgens mij al langere tijd. Laat ze eens 2 dagen langer wachten en zoeken naar water. Zo stimuleer je ook wortelgroei. Uiteraard niet overdrijven.

Ik geef mijn plant 750ml per 3 dagen nu. Is 650ml niet wat overkill dan vraag ik mij af.

Laat ze eens wat meer opdrogen zou ik adviseren.

Gaat goed verder.

Gisteren een Zigbee temperatuur en vochtigheidssensor van een tientje de tent in gegooid...nu hoef ik niet zes keer per avond naar de tent toe om te kijken of alles wel goed is

HA-tent.png

Op het moment dat 's nachts het licht uitgaat stort de temperatuur twee graden naar beneden met tegelijkertijd een logisch gevolg voor de relatieve vochtigheid.

Huidige belichting:

ppfd-6n.png

Over 18 uur:

dli-6n.png

Zo met al die plaatjes is het net of je weet waar je mee bezig bent

Maar hier draait het om:

ww6n.jpg

Dat is de vensterbank ww die langzaam zijn eerste twee bladen verliest.
              Tent overzicht. Boven 'Vensterbank WW', linksonder WW, rechtsonder Bluematic:

tent-6n.jpg
              Attached Files

Comment

• renoir68
                renoir68 commented
                Editing a comment
                Hoe lees je die zigbee uit,,,met een app op je telefoon,,of heb je darbij een controller en een ontvanger voor nodig?

• JimBean
                JimBean commented
                Editing a comment
                Zigbee is een ' Home automation' protocol waarom heen je een heel systeem kunt bouwen.
                Philips Hue is bekend bij de meeste, en is bijvoorbeeld zo'n systeem (maar gesloten).

In mijn geval gebruik ik een Conbee USB antenne, aangesloten op een Raspberry Pi waarop Home Assistant draait.
                Dat bestuurt de verlichting in huis, verwarming etc. Uiteindelijk kun je zelfs je gordijnen automatisch laten openen en sluiten met desnoods de stand van Venus als trigger (maar de zon is handiger/logischer ).
                Je moet dus een beetje een nerd zijn maar als dat het geval is heb je nu de komende weken wat te doen .

• renoir68
                renoir68 commented
                Editing a comment
                Dankje Jim, voor de info.

Ik had Roy van nomercyshop.nl gemaild over mijn buisfan dilemma en ik mag hem omruilen voor een tweestanden fan die beter geschikt is voor gebruik met de variac.
              Hij wil zelfs het verschil terugstorten, wat een topzaak!​
              Je hebt gewoon een zichttermijn van 14 dagen, ben je niet tevreden mag je het natuurlijk terugsturen. Op zich moet je dat dan wel terugsturen in de originele verpakking. In dit geval ga ik er niet moeilijk over doen dat je doos niet meer heb.

Qua prijs kan ik niet altijd mee met de grote giganten binnen deze branche, wel met service!

Wel belangrijk voor iedereen die dit leest, bewaar altijd de originele verpakking en maak het ook netjes open zodat je webshop waar je het koopt het eventueel nog kan verkopen.
              Last edited by roy; 7 November 2022, 11:53.
              No Mercy Supply - No Mercy Shop

Comment

• Bas Haze
                Bas Haze commented
                Editing a comment
                Goeie tip

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Altijd

Ze groeien rustig door...

White Widow

8-11-ww.jpg

Royal Bluematic

8-11bm.jpg

Vensterbank White Widow....haar stammetje is iets dunner dan van haar zusjes maar dat komt door een traumatische jeugd in de vensterbank.

8-11venst.jpg

Comment

Ongelofelijk hoe snel dat gaat, je ziet nu echt per dag verschil.
                Drie dagen geleden 6 november:

tent-6n.jpg

Vandaag 9 november:
                7-11overz.jpg

Apart is dat beide foto's vanaf dezelfde hoek genomen zijn, de potten zijn niet gedraaid, toch heeft met name de Bluematic rechtsonder een volkomen andere vorm aangenomen.

7-11bm.jpg7-11ww.jpg

De grond leek nog nat maar was dat niet, ik heb de bovenlaag omgewoeld omdat nogal hard leek. Eronder is het nog iets vochtig maar ik denk morgen weer eens water geven?
                De laatste keer was dan een week geleden.

Raden jullie LST aan voor een beginner? Daar moet ik dan denk ik niet te lang meer mee wachten?
                Attached Files
                Last edited by JimBean; 9 November 2022, 20:01. Reden: toevoeging over verandering bluematic

Comment

• Bas Haze
                  Bas Haze commented
                  Editing a comment
                  Saté prikers werken ook prima zou er dan wel 2 gebruiken 1 halve wegen de pot en 1 onder in de pot

• Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  je hebt ook goedkopere maar heb mijne via marktplaats voor een goed prijsje zo moet je dr maar net tegen aan lopen k vind 40 eu pst ook wel duur inderdaad maar alie heb je zo ook voor paar euro maar sate prikkers werken net zo simpel als potten tillen naar vertrouw liever op tensio die de sweat spot helpen vinden en daarop te blijven

• Bas Haze
                  Bas Haze commented
                  Editing a comment
                  Ik vind het geld wel waard tensiometer anders zou ik toch heel anders water hebben gegven en waarschijnlijk minder opbrengst
              Bezig...
              X