Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Allereerste kweek, RQS, 1x WW, 2x Bleumatic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Een zoekopdracht op het forum laat zien dat ik niet helemaal de eerste ben die zich afvraagt wat die gaatjes zijn...
    Het is maar een blad op een plant...
    Ga het even goed in de gaten (uhuh) houden...

gaatjes.jpg
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

Comment

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Owjee beestjes?

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Volgens mijn vrouw een blauw monstertje met twee hoektandjes...
      Tot ik hem op heterdaad betrap weten we het niet...

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Smurfen hebben ronde tandjes, geen vierkante.

Ik denk een beschadigingetje, niks aan het plantje

😀

Ik vind het geld wel waard tensiometer anders zou ik toch heel anders water hebben gegven en waarschijnlijk minder opbrengst
    Wij verkopen de tensiometer al zo'n 20 jaar en dit heb ik al honderden keren gehoord en verteld. Die €42,- is een investering in jezelf zodat je beter water leert geven!
    No Mercy Supply - No Mercy Shop

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      hee roy van no mercy ik heb de standaard blumats tensio maar tot hoeveel liter potten passen deze ook in een 25 liter pot of moet je dan de xxl versie hebben sorry dat ik je topic belast maar dacht vraag het even

• roy
      roy commented
      Editing a comment
      Ja kan gewoon in een 25 liter pot. Als je het dieper in de grond wil doen kan je iets van een stukje pvc buis in de pot steken, de potgrond binnen de buis eruit halen zodat je de Tensiometer dieper in de pot krijgt en zo dichter bij de bodem.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      top bedankt man

Ze groeien rustig door...heb vandaag voor het eerst weer een beetje water gegeven...

14-11-1.jpg

14-11-2.jpg
    14-11-3.jpg

Ik weet niks van toppen of LST dus zolang jullie niks zeggen doe ik niks...
    Last edited by JimBean; 14 November 2022, 20:32. Reden: typo

Comment

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Hye Jim.

Toppen gaat aan je voorbij gaan, daar je autoflowers hebt en dit niet ideaal is. Toppen zorgt voor enkele dagen stilstand in de meest cruciale tijd voor de autoflower. Je topt namelijk als er genoeg internodes zijn ontstaan en laat dat net het moment zijn dat autoflowers in bloei gaan. Bij een reguliere (fem) soort vang je deze klap op door een paar dagen extra groei tijd. Dat heb je met autoflowers niet.

Ik zou adviseren als de plant een redelijke hoogte heeft en een internode of 6, de hoofdtop plat te trekken een uurtje na een flinke water beurt. Zo ontstaan er namelijk wel minstens 13 toppen per plant die even hoog kunnen eindigen en dezelde potentie hebben.

Verder gaan ze lekker hé

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als je het goed doet toppen bij een autoflower blijft ze langer doorgroeien mits je her goed doet en inderdaad gaat vaak miss inderdaad

• ex smoker
      ex smoker commented
      Editing a comment
      Laatst nog een Northernlight getopt bij de 5e node want die schoot de grond uit en liep voor op de anderen terwijl die als laatste de grond in ging zelfs.
      Nu is ze weer de grootste..Dat is mijn ervaring

Blumats ontvangen en geïnstalleerd.
    Na drie uur gekeken en ze gaven tussen de 140 en 190.
    Dus allemaal een plens water gegeven om even te resetten.
    Meters staan nu alle drie tussen de 25 en 30. Is dat normaal? Heb ik teveel water gegeven?
    Dacht begrepen te hebben dat je boven de 50 moest blijven?

Comment

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Proberen niet te lang onder de 100mbar te blijven is mijn advies😁, op die manier heb ik wel wat extra grammetje eruit kunnen slepen. Die dingen heb je zo terug verdiend👍

Blumats staan al snel weer allemaal boven de 100.
    Ik heb de lamp (95 watt, led) iets omhoog gedaan van 30cm naar 40 cm omdat er zich wat onregelmatigheden beginnen te vertonen.
    Een blad krult, en de uiterste topjes van de groeipuntjes zijn plotseling geel (niet goed te zien op de foto's). Ze lijken een beetje verschroeid.

Verder is er nog helemaal niks aan voeding of toevoegingen toegevoegd behalve wat Silica wat ik als sample cadeau gehad heb.
    Wel staan ze in erg rijke grond.

bladpunt.jpg
    groeipunt.jpg
    overzicht-17-11.jpg

Comment

Onderste bladeren worden wat geel, maar gezien de grond waar ze in staan durf ik nog geen Biobizz toe te voegen.
    Beide WW's hebben te drinken gehad, de Bluematic moet nog even tot morgen wachten.

18-11-1.jpg18-11-2.jpg

18-11-3.jpg
    Attached Files

Comment

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Bedankt, ik leer hier elke dag!

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Die 100mbar is btw wel een beetje een grijze waarde als je begrijpt wat ik bedoel. Afhankelijk van 't soortje wat je kweekt en bv. soort potten (grootte/matriaal). Zou de "perfecte" waarde wel is wat hoger uit kunnen komen.. maargoed dat zal je vanzelf allemaal ondervinden, iedereen zijn eigen manier natuurlijk ook. Zit dit meer een beetje te blaten nu, omdat ik je niet op het verkeerde spoor wil zetten met mijn welgemeende goed bedoelde advies😁

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Geen probleem, allemaal 'Bro science' hier maar dat maakt het ook leuk.
      Als we het allemaal precies zouden weten was de lol eraf.

ik zou al lang gevoed hebben, zeker bio, dat duurt wel even voor het opneembaar is.

edit: ik wil niet zeggen dat je nu meteen 300% moet gaan geven he, maar langzaam de activiteit voeden en opkweken samen met de wortels, als ze op 12/12 gaat groeien die ook niet zo veel meer. Ik voed eigenlijk vanaf de eerste 5 bladige bladen, eerst 20% en zo steeds hoger, maar ok, ik heb dan ook vaak donkergroene bladen met soms zelfs verbrande bladpuntjes...

Comment

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Geen idee, ik heb altijd met Bio Heaven gekweekt dus ik heb geen idee

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      KritischeMassa bio heaven is toch gewoon een onderdeel van de bio bizz lijn? Waarom gebruik je alleen heaven? En de rest niet?

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Bo$wachter, nee ik bedoelde meer dat ik altijd BioBizz inclusief BH heb gebruikt, dus geen ervaring heb met BioBizz exclusief BioHeaven

Maar zolang het er zo uitziet is denk ik niks doen een goede optie...ik lig er gewoon teveel met mijn neus bovenop..

18-11-overz.jpg

Gemeten ter hoogte van de plant toppen:

18-11-ppfd.png

Comment

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Absoluut dat je er te dicht op zit. Staan er prachtig bij. Toch zou ik ook langzaam wat bijvoeden al is het op helft van de kracht. Ook calmag meegeven. Waarom pas doen als er tekenen zijn van ondervoeding.. Je kunt ook meteen ermee stoppen als er tekenen komen van overvoeding toch.

Wat is het langst dat je niet gekeken hebt??? Ik heb het toen ze er optimaal bij stond 3 dagen volgehouden. En wat geeft dat een spanning wanneer je (in jou geval) de rits dan weer open doet. Niet te beschrijven. Helemaal als ze dan een stuk groter is en er alsnog perfect bij staat en het tijd om te voeren is.

De bloei gaat hier niet lang meer op zich laten wachten.

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tips iedereen. Eerstvolgende watering ga ik wat voeding en Calmag meegegeven.
      Zal ook de lamp nog iets omhoog doen.

Het langst dat ik niet gekeken heb? ik heb een keer een dag door omstandigheden overgeslagen, verder steek ik elke paar uur mijn hoofd even in de tent om ze aan te moedigen
      Het is voor mij ook therapie om door de winter heen te komen (hoewel die gelukkig nog op zich laat wachten), en tot nu toe lukt dat aardig.

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Heyz : Op voorraad voeden , dat is waar jij over spreekt . Geen goed plan , omdat je een voedingsoverschot niet snel kan wegwerken , het blijft in je grond zitten . Een tekort aan voeding kan direct worden opgelost. Ik geloof dat er bij dit kweekje geen tekort aan voeding is , elke plant is nog erg klein, het weegt nog niets , neemt erg weinig voeding op. Ook deze grond is voor bemest trouwens. De neiging om in elk blad probleem een tekort aan voeding te zien is begrijpelijk maar vaak niet juist naar mijn menig.

Het was koel en droog vanmorgen in de tent, onder de 19 graden en een voor ons lage RH.
    De planten zijn aan een spurt bezig, de tensios stonden allemaal dik boven de 200 dus ze hebben vanmorgen hun eerste voeding gehad met een minimale hoeveelheid Calmag omdat we vrij hard water hebben.

Schermafbeelding 2022-11-20 om 11.28.32.png

20-11-2.jpg20-11-1.jpg
    Attached Files

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Volgens mij hoef jij helemaal geen calmag te gebruiken als je op leiding water zit.

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Dat is mestal niet genoeg voor de plantjes.
      Ik geef het 1 keer per week van af week 3-4 groei en begin dan met 0.1ml en dat bou ik langzaam om

Tussenstand.
    De White Window doet het erg goed. De Bluematic ook, maar de vensterbank White Window lijkt met zichzelf in de knoop te liggen....doet zeer om naar te kijken, zou hem bijna uit zijn lijden verlossen...

Overzicht, links WW, rechts BM, achter Vensterbank WW:

overzicht-23-11.jpg

White Widow:

ww-23-11.jpg

Bluematic:

bm-23-11.jpg

Vensterbank stakker:

vensterb-23-11.jpg
    Attached Files
    Last edited by JimBean; 23 November 2022, 20:25.

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Til de potten eens op, kijken of en wat het verschil is met de voorste twee. Krijg je misschien wat meer inzicht van

Gisteren om 20:00 uur alle tensio's 140, vanmorgen om 09:00 allen 275....

Comment

WW gaat hard, bladeren beginnen tekenen van tekort te vertonen ondanks dat ik (waarschijnlijk te laat) begonnen ben met voeden.
      Ben benieuwd wat er van de vensterbank plant gaat worden, die ziet er zo vermangeld uit...

vensterb-29-11.jpg

Rest ziet er mooi uit.
      WW, zuipt als een bootwerker...

ww-29-11.jpg
      BM
      bm-29-11.jpg

Top ww

top-ww-26-11.jpg

Top Bluematic

top-bm-29-11.jpg
      top-vensterb-29-11.jpg
      Attached Files

Comment

Denk het begin van de bloei? Volgens Biobizz moet ik dus nu (vanaf dag 1 van de bloei) Bloom meegeven?
        Ben er nog steeds niet uit of de gele zweem over de bladen komt door teveel of te weinig voeding...de eerste roestvlekken openbaren zich ook op de bladeren.
        We hebben echter erg hard water hier dus kan me niet voorstellen dat het een calcium of magnesium tekort is.

Wel nu al twee keer de planten een slok water gegeven terwijl ik vergeten was om de PH omlaag te brengen.
        Dat betekent dat ze een plons 8.3 kregen. Het zijn echter 11 liter potten en heb ze er niet mee verzadigd.
        Ik geef ze of en toe een scheut wat omdat ik het water met voeding geven probeer te synchroniseren tussen de planten...dat moet ik loslaten want is kansloos.
        Kan dus beter eenmaal per dag een gieter plus voeding aanmaken en dat gebruiken naar behoefte per plant.

Top White Widow

topww-27-11.jpg

Top Bluematic

topbm-27-11.jpg

Wat foto's met het licht uit...

lu-over-27-11.jpg
        lu-ww-27-11.jpglu-bm-27-11.jpg

Klimaat beheersing blijft ook een lastig punt...de tent heeft zijn eigen microklimaat en dat staat schijnbaar volledig los van dat van het kantoor waar hij instaat.

Schermafbeelding 2022-11-27 om 12.28.27.png
        Attached Files

Comment

• Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Dat schema kan je wel volgen pas vanaf voorbloei of echte bloei

• JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Ik vind het erg lastig, vooral ook omdat de planten zo verschillen.
          De White Widow met groeistoornissen (omdat hij uit de vensterbank komt) is een soort heel compacte struik geworden en mooi groen.
          Haar zus die 45 centimeter hoog is begint roest op de bladen te krijgen, heeft gele bladeren onderaan, maar ook boven vind ik ze erg licht.
          Ik begrijp dat je beter te weinig dan teveel voeding kunt geven dus heb ik vandaag alleen wat Calmag toegevoegd aan het water.

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          voeding schema word vooral samen gesteld op de grond waarmee je begint begin je met light mix kan he prima 1op 1doen wat op het schema staat maar werk je met zwaar bemeste grond heb je niks aan een schema beste is dat je overal je informatie over hebt wat is je ec in de potgrond ph goede start begint bij een goede basis en goede grond is erg belangerijk met led wil je graag lage ec in je grond zodat je lekker snel vol gas dr op kan en dr tijd winst uithaalt zwaarbemeste grond vertraagt alleen maar en kunnen ze veel moeilijker al het licht aan en led in nog al fell

Na honderd foto's bekeken te hebben van over en ondervoeding lijken de symptomen mij een combinatie van lichtstress en ondervoeding ondanks de reclame slogans op de zak van de gebruikte potgrond.
        De zak meldt het één maar uiteindelijk moet ik uitgaan van wat ik (denk te) zie(n).

De gele punten zijn het sterkst bij de WW die hard de lamp ingroeit. De lamp kon niet hoger dus heb ik het hangsysteem aangepast wat me 10/15cm extra ruimte geeft.
        Afstand is nu 35/40 cm van de bovenste top (hoop niet dat die nog 20 cm de hoogte in gaat).

Ik heb vandaag gevoed met 1 ml Grow (helft van Biobizz schema) plus 1 ml Bloom (1/3 van Biobizz schema) per liter water.
        Behoorlijk conservatief dus. En heb toch ook weer Calmag toegevoegd (0,5ml per liter).

30-11-blad1.jpg

I30-11-blad2.jpg
        I30-11-blad3.jpg
        beta-diagnose-chart-cannabis-problems-symptoms.jpg

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          das appart dan als je dan al zoveel problemen hebt heb vorige ronde op de goedkoopste grond van de supermarkt ook gekweekt was super mooie plant ook op goedkope grond kan je goede resultaten halen als het dan maar universele grond is doem wietplanten het goed op het kan aan zoveel dingen liggen maar als je tensio hebt en afzuurt heb je toch al veel dingen kunne uitsluiten over voeden is het tenzij de ec in de potgrond weer extreme waardes heeft kan ook zo zijn atmosphere heeft ook 2zakken gemeten en een goede cijfers en de andere zak giga hoog ec waarde

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Doe maar wat meer calmag, van dat tekort hersteld de plant namelijk wel.

• JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Dank je, vanmorgen 1 ml per ltr Calmag meegegeven.

En de WW blijft maar doorspurten...
        Lamp hangt alweer in de bovenste stand op 40 cm afstand van de top.
        Hierna moet ze het zelf maar weten.

2-12-ww.jpg
        2-12-bm.jpg

Comment

• JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Lamp is een Viparspectra P600...94 Watt uit de muur. Had misschien beter de P1000 gekocht, die gebruikt ongeveer net zoveel maar is groter waardoor het licht beter gespreid wordt.
          Ik draai hierna nog een ronde en als ik het dan nog leuk vind ga ik upgraden naar een betere tent of kast, plus een Lumatek ofzo.
          Eerste ronde, dus leerronde, no regrets!

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          moet je kijken wat de fabricant zegt over de lamp afstand maar ik zou wel proberen je veldje egaal te maken met een beetje buigen of knakken dan kan de lamp ook lager zodat alles even veel licht krijgt dat scheelt al een boel en je hebt al bijna pruikjes dus de bloei laat niet lang op.zich wachten dus nu zoveel mogelijk het strekken stoppen door de met de lamp.lager

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          denk dat je lamp er wel rond de 20a30cm mag
      Bezig...
      X