Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Allereerste kweek, RQS, 1x WW, 2x Bleumatic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tijnie82 zit boordevol met tips op de juiste tijd...eerst de Variac, nu de LST..

Ik had eerder geprobeerd de takken te buigen maar dat was kansloos...nu heb ik ze vanmorgen water gegeven en het lijkt wel kauwgum...hoop niet dat ik het overdreven heb en dat ze alsnog knakken terwijl ik de tent al weer dicht heb...maar het voelde absoluut niet of ik iets extreems deed.

2-12-lst1.jpg
    2-12-lst2.jpg

Heb meteen de vensterbank WW op een verhoging gezet.
    En nu ziet dat er dan zo uit...

2-12-lst-overz.jpg
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

Comment

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Misschien meteen m'n netje erin hangen?

En de vraag stellen is de vraag beantwoorden:

2-12-net.jpg

Helaas een wat grofmazig en slap net omdat ze destijds mijn maat niet hadden, maar met wat geknutsel doet het wat het doen moet.

Edit:
    Betere foto, opkrikken voor groot (hoop ik):

beter-2-12.jpg
    Attached Files
    Last edited by JimBean; 2 December 2022, 16:35.

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Gaat lekker

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Nu word het serieus! Gaat lekker zo toch? Alles in bloei en beetje op zelfde hoogte kan niet meer misgaan. Lamp op goede afstand nu? Gewoon afstand van net naar lamp aanhouden.

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Plantjes hebben zich alweer opgericht, lamp hangt een kleine 40cm boven het net...
      Voelt inderdaad alsof het nu begint

Vijf uur later en ze hebben zich alweer naar de 'zon' gekeerd, zo mooi om te zien.

2-12-opg.jpg

Comment

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Terugkijkend denk ik dat ik twee weken eerder met wat voeding had moeten beginnen en een week eerder de toppen plat had moeten leggen. Dat laatste gaat me wat opbrengst schelen denk ik. Maar ik heb geen idee wat er nog komt en gaat gebeuren dus ik volg het op de voet (lees: van uur tot uur )

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      maar daarom zeggen ze in de zomer ongv 10% minder voeding omdat de planten dan veel drinken en dus veel voeding krijgen nu met de kou drinken ze een stuk minder en dus in de winter geef je vaak 10% meer voeding om het verschil op te vangen dat ze minder drinken en je wil toch dat ze voldoende voedings stoffen heeft nooit te veel inderdaad je kan beter iets te weinig geven dan iets te veel wat voeding blokkade oplevert en dan wil je niet

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      het buigen en knakken voel je vanzelf hoe het moet een voordeel is als je knakt dat de plek waar je knakt veel sterker en steviger word de tak erna heb eens wat dunne stengels gehad die de toppen onmogelijk konden draagen ze voorzichtig geknakt en platgelecht bam de stelen waren na het herstellen vele malen sterker net als bij ons met een bot breeken breek je normaal nooit 2x opde zelfde plek

4-12-overz.jpg

De beide hoofdtoppen zijn er moeilijk onder te houden...

4-12-bb.jpg

Ondanks dat de temperatuur in de kamer op 18,5 graden blijft 's nachts trek het microklimaat in de tent er zich niks van aan en gaat nog onder de 16 graden...

Schermafbeelding 2022-12-04 om 11.17.53.png

In verband met de bescheiden lamp en de temperatuur fluctuaties overweeg ik op 24/0 over te stappen bij deze autoflowers.
    iemand daar gedachten over?
    Attached Files

Comment

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Tijnie82 de ruimte is 5x5 meter dus geen bezemkast.
      Voor de volgende run zal ik idd zo'n tubeheater aanschaffen en die koppelen aan de thermosensor die toch al in de tent ligt. Dat is eigenlijk een voor de hand liggende oplossing. Deze maand is het geld al op

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      k ken het probleem hehe vorige run net nieuwe led lamp gekocht bam nu ledje kapot en reparatie voor nieuw led board zit al weer 82 eu en heb ook al veel geld aan deze ronde uit gegeven dan blijft en je hebt elke x weer wat nieuw spul nodig tis ook zonde om de led aan te kant te leggen dus ja moet maar weer ff geld uitgeven hahaha blijft een mooie hobby maar kost helaas veel geld je wil elke ronde beter en beter worden en ja dan moer je nog wel eens wat investeren

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als de ruimte zo groot is een tube heater doet maar weinig en je moet dat al een in elke aanzuigbuis hebben voor de temp op te krikken gaat het er miss 1graden van omhoog en daar ben je ook al een thermostaat mee nodig en kosten best wat je hebt ook van die warmte slangen en kosten niet duur en kan je de bodem goed mee verwarmen en goed verdeelt over de bodem dan heb je van de omgevings temp geen last dat het kouder is en kwa stroom verbruik zijn die het voordeligst volgens mij heb je de perfecte wortel temp mee groeit de plant ook sneller

De Bluematic schiet plotseling omhoog en de Whitewidow staat momenteel stil.
    Wel drink de WW tweemaal zoveel als de andere planten.

Vergeleken met de mooie groene wouden die ik in andere verslagen zie is het maar een zielig spulletje.
    Nog een week of zes dan kan ik opnieuw beginnen met alle lessen die deze ronde geleerd zijn.

7-12-overz.jpg

I7-12-ww.jpg

7-12-bm.jpg

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Komt goed komt goed, ik heb ze er bij mij buiten erger bij zien staan… dat ze ergens niet mee eens zijn is wel te zien waar wat het is🤷🏼‍♂️🤷🏼‍♂️ mss idd te nat, Tensiometers zijn voor mij wel echt een uitkomst! Overvoeding lijkt me sterk maar het kan mss wel?? Weet je wat je start ec waarde was in de grond waarmee je begon?? Ik heb gebruik veelste voedingsrijke potgrond met een ec waarde van 3,9 waardoor ik pas in de 2e week van 12/12 pas ben gaan voeden volgens mij.

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Bo$wachter ik gebruik ook veel te voedingsrijke grond, het liep al scheef voor ik ging voeden.
      Ik stuur nog steeds op de tensios, vandaag staat het er allemaal gelukkig al weer een stuk fleuriger voor.
      Zo lang ik ze naar de eindstreep kan sleuren ben ik al tevreden

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Hmm.. mss zou het kunnen dat ze al vanaf het begin vanwege te voedings rijke grond het al wat moeilijker daar door hebben gehad en dan als dr voeding bij komt het helemaal lastig wordt? Heb je al eens probeert om te spelen met je voedings dosering? Kijken hoe ze reageren als je 1/3 van de voorschreven hoeveelheid geeft?

Na een nieuwe (en hopelijk laatste ) martelronde...

7-12-overzmarteling.jpg

7-12-bmlst.jpg

Comment

• Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      Netjes gedaan man

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Die herstellen zich nog wel. 2 rondes terug klom alles bijna me lamp in. Uit nood alsnog scrog net erop geduwd en na 4 dagen bam alles weer rechtop

Zo snel kan ik ze niet opvouwen of ze zijn weer terug.
    Vraag me af of ik de onderkant van de planten moet dieven?

9-12-22-overz.jpg

9-12-22-overz1.jpg

9-12-22-onder.jpg

Comment

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Ziet er al mooi egaler uit zo.

Wat betreft het dieven, ik haal gele bladeren pas weg als ze of omkrullen of naast geel worden ook bruin worden. Sowieso ben je het best af alles weg te halen wat toch nooit wat word. Die energie kan beter doorstromen naar alles boven het net.

Al met al ziet het er goed uit toch!

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Het ziet er allemaal inderdaad weer wat florisanter uit...

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      dat blad valt vanzelf af

Gisteren voor de laatste keer aan het vlechten geweest met de Bluematic. Hier en daar maar gewoon het net naar beneden getrokken.
    Tevens wat lopen dieven en opschonen van te dode bladeren.

De lamp lijkt hoog te hangen maar is denk ik nog geen 30cm. Nog lager en ik mis de spreiding naar de hoeken.

11-1222--tnt.jpg

11-12-bm.jpg

11-12-22-overz.jpg

Comment

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Staan ze niet te nat? ik had het zelfde probleem ik kreeg roest plekken omdat ik ze te nat had staan en me wortels niks meer opnamen. Ik dacht heb meer voeding nosig maar omdat me wortels verzadigd waren namen ze geen voedingstoffen meer op. je bladeren lijken te hangen te droog of te nat? ik heb toen 2 dagen even geen water meer gegeven ook om zeker te zijn dat me pot droog trok.

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Monkey Man Ik stuur op de Tensio's en die staan regelmatig op 250 of zelfs boven de 300.
      Bovendien in de stoffen potten zou een beetje teveel water toch niet zo'n probleem moeten zijn?

• Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      nee dat zit dan wel goed. Stoffen potten zorgen wel voor meer zuurstof bij je wortels. ik merk de 3 planten met stoffen potten ogen beter in me tent dan de pvc potten.

JimBean ik zag dat je gebruik maakte van photone, wat zegt je lichtmeting dan ter hoogte van je toppen in het midden en langs de zijkanten?
    DLI rond de 40mol zou ideaal zijn en een ppfd tussen de 600-900umol tijdens de bloei.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Voor dat geld kun je toch ook een kleine tent kopen voor te drogen en die aansluiten op de kweektent?
      Kun je altijd nog gebruiken als 2e kweektent.

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Dat zou ideaal zijn maar mijn ruimte is voorlopig beperkt.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Idd bij beperkte plaats is wedryer handig. Was bf 30% , soms is er een dealke.

Niet veel nieuws, of nieuwe dingen te zien, maar ik plaats even een foto zodat ik de bladeren een beetje in de gaten kan houden.

14-12-22-overz.jpg

Scherm­afbeelding 2022-12-14 om 20.28.20.png
    Last edited by JimBean; 14 December 2022, 20:29.

Comment

Like watching grass grow...

17-12-22-za.jpg

Denk dat ik het de volgende ronde anders ga doen.
      Ik zit redelijk vast aan autoflowers. Zodra de lamp uit gaat zakt de temperatuur naar 16 graden hoewel de omgeving stabiel 18,5 graden is.
      Denk niet dat photos het fijn vinden om 12 uur in 16 graden te staan. Kan natuurlijk van alles aan verwarming toevoegen maar wil het toch ook zo lang mogelijk simpel houden om te voorkomen dat ik over een half jaar klaar ben met deze hobby.

Volgende ronde zal ik denk ik starten met één plant.
      Dan een maand later ofzo weer een plant toevoegen, en als de ruimte het toelaat de maand erop weer een.
      Zo hou ik planten in de verschillende stadia wat me leuk lijkt.
      Wel zal er dan idd iets van een Wedryer ofzo moeten komen maar dat is ook beter te verantwoorden voor mezelf als die niet steeds drie vier maanden in een kast ligt.

Affijn, we dromen door
      Attached Files

Comment

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Die van mij deden het wel ook al was het soms 15c met lamp uit

Je zou eens kunnen kijken naar wen buisverwarming, zo’n groene, die kun je tussen je potten leggen Of in de inlaatslang dat de ingaande lucht al verwarmt wordt.

ik heb zelf bodemverwarming in de tent wat goed werkt en als test heb ik nu 40watt aan heaterblocks IN mn inlaatslang liggen, ingaande lucht was 13graden en dat is nu zo’n 17 graden.

edit::
      Zeg maar als ik naar wat oudere foto’s kijk … die linker plant, het bladprobleem wat je hebt begint wel langzaam naarboven te kruipen dus je hebt wel problemen met een mobiele voedingsstof. Misschien een magnesium probleempje? Geef ze eens wat epsomzout bladspray…. misschien hebben de mensen hier een andere visie.

Wat geef je aan voeding?

edit edit :: epsomzout koop je bij kruidvat 3€ nogwat dus kan nooit kwaad om in huis te hebben.
      Last edited by Ketelhuis; 17 December 2022, 14:10.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Ik geef momenteel (bijna) elke waterbeurt

1ml/pltr Biobizz Grow
        1,5 ml/pltr Biobizz Bloom
        0,5 ml/pltr Biobizz Cal/mag

Gezien de hoeveelheid bloemen wordt het inmiddels wel lastig de bladeren te sprayen zonder dat het op mijn toppen komt...

Dat van verschillende stadia in 1 tent zou ik persoonlijk nooit doen!

Hoogte verschil enzo. Lijkt me echt helemaal niks.

​​
      ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Over een week heb ik weer een ander 'goed' idee over wat ik de volgende ronde doe

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Haha same here hoor.. Teveel mee bezig.

Van wat ik kan zien is alles tot nog toe prima gegaan. Naar mijn idee is je (volgens mij calmag) tekort opgelost sinds je voeding bij geeft.

Verschillende stadia, niet te doen. Lamphoogte, luchtvochtigheid noem maar op. Een en al ellende.

Hou het mooi uniform met 3 of 4 planten van dezelfde strain of groei 6 a 7 weken voor met 1 plant en scrogg deze met een wat steviger net. Een steviger net fabriceren is in elk geval belangrijk.

Betreft je 16 graden verhaal, dan doe je nog een ronde autoflower maar daarna is het echt wel weer warm genoeg voor een fem voordat je naar 12 overschakelt zit je in juni.

Chill rook een fatty en geniet van al die toppen daar in je tent.

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Heyz in deze fase gebruikt de plant geen calcium, wel magnesium maar wellicht heb jij dit verslag beter bijgehouden dan ik.

Verder ben ik het met alles bovenstaande eens😅

Ketelhuis je hebt zeker gelijk. Ik bedoel echter dat het opgelost is; in zoverre dat het niet verder gegaan is, door de toevoeging van calmag. Of dat nou cal of mag in dit geval is maakt even niet uit dan aangezien er calmag toegediend word en geen cal of mag los 🙂

Nog even ontopic toevoeging, dat sprayen over bladeren niet doen in de bloeifase toch? In elk geval niet zo ver in de bloei? Die bladeren zitten er al sinds groei en er zijn geen andere bladere bijgekomen sinds toevoeging van voeding en calmag.

En die omgevingstemp, mijn woonkamer is deze morgen ook 16.7. In de bloei niet zo erg zolang de dagtemp maar niet 10 of meer graden warmer is.
      Last edited by Heyz; 18 December 2022, 07:41.
      ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        @Heyz
        De rede waarom ik epsomzout zou geven ipv calmag in deze fase is omdat epsomzout magnesium en zwavel bevatten die de plant allebei kan gebruiken voor voedingsstoffen beter op te nemen, calmag gebruikt de plant enkel de magnesium.
        Maar je kunt het gewoon in de aarde gieten hoor, mocht er nou een voedingsblokkade optreden dan is het handig om als bladspray te gebruiken maar nogmaals ik denk dat jij het verslag beter hebt bijgehouden als ik want ik had niet gelezen dat er al calmag werdt gegeven😅

Maar wellicht is dat verhaal voor een volgende ronde dan, het probleem lijkt geneutraliseerd dan zou ik ook verder geen nieuwe dingen proberen✌️🌱

• JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Ik had bij de waterleverancier de testresultaten opgezocht van ons leidingwater. Daar zit relatief veel kalk en weinig magnesium in als ik dat vergelijk met andere gebieden.
        Zal voor de volgende keer zorgen dat ik Epsomzout in huis heb en dat op tijd meegeven.

Over dat voedingstekort in deze fase en met dit formaat planten......

Ik geloof er bitter weinig van.

Comment

Bezig...
    X