Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Allereerste kweek, RQS, 1x WW, 2x Bleumatic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

14-01-22-t1.jpg
    14-01-22-t2.jpg
    14-01-22-t3.jpg

valt niet mee die foto's te maken met je Iphone terwijl je dat loepje ertegenaan druk...
    Weet niet of er iets interessants aan af te zien is want wat ik op de foto's zie vertekent redelijk.
    Ik zie nog veel heldere trichoompjes en hier en daar een amber kopje, maar de heldere overheersen nog.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

Comment

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit maar dit is wel op blad. Maak eens dezelfde soort foto van een stuk top dan is het snel en makkelijk te beoordelen.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Mooie duidelijke foto's zeg. Zo krijg ik het absoluut niet in beeld met m'n telefoon en dat loepje dat ik heb. Zo helder zijn te toch niet meer? Kijk er niet dwars doorheen

• Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Snuitje, trichomen op blaadjes zijn sneller milky en amber dan op de top zelf dus altijd uitgaan van een paar toppen.

als dat niet de schutblaadjes zijn dan is ze wel aardig gaar hoor, denk ik persoonlijk, ik zie hier en daar zelfs mooie dieppaarse trichomen

zit even terug te kijken, maar ik zou er een einde aan breien eerlijk gezegd. Ik denk dat er best lekkere topjes vanaf komen, maar de plant is echt wel op zijn einde denk ik.

Comment

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Dit zijn de kleine blaadjes tussen de toppen...weet niet of dat de schutblaadjes zijn?
      De foto's vertekenen wel echt vind ik, in werkelijkheid zie je meer heldere trichomen...

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Tja je kan nog een paar dagen wachten, maar ik denk dat het sowieso een lekker wietje is en ja weet je, het is altijd weer klooien en overwegen en op je handen zitten... ellendige weken, die laatste

dusse ... succes

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Dat zijn suikrblaaadjes ik zelf kijk altijd net onder de hoort top met Loepje wand hoofdtop is vaak ook wat verderbmaar deze zijn wel zo goed als klaar

Haal die schaar maar boven

Comment

Ik dacht, weet je wat, ik probeer het gewoon eerst met een klein topje....dus ik zag een heel mooi klein topje wat er goed gaar uitzag aan een lange steel...ik denk die knip ik af...
      Maar was vergeten wat een weef werk het was...er bleek dus nog een grote top aan vast te zitten...

Naja meer om te testen...zal hem morgen even sneldrogen in de oven ofzo (?)

14-01-22-top.jpg

Comment

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Mijn maag draait om bij sneldrogen. Helemaal als je iets wilt testen? Hoe kun je iets testen wat niet gerijpt en gecured is?

Wat je snel gaat drogen zit vol chlorofyl. Het zal naar pure gras smaken en niet lekker branden (zwarte as).

Wil je het doen, adviseer ik je geen magnetron of oven te gebruiken maar het boven een kachel oid te drogen. Je kunt het versnellen door een topje in de vriezer te doen, dan bevroren te vermalen in je grinder en uitspreiden op een stuk a4 voor een nacht. Maar chlorofyl smaak blijft en dus testen zit er niet in.

Ik adviseer je, om te wachten met roken tot de top minstens 7 dagen gedroogd heeft. En zelfs dan proef je nog bladgroen en kan je topje naar hooi ruiken.

Overigens moet je wiet in het donker drogen bij voorkeur zo langzaam mogelijk bij een koele tempratuur. 17 tot max 20 graden is ideaal.

Denk ook even na wat je wilt doen, droog of natknippen... Want droog is het een hels karwei als je al het blad eromheen laat omkrullen en opdrogen. Ik heef de voorkeur aan nat, dat zou wel betekenen dat die topjes die je nu te hangen hebt nog bijgesnoeid zouden moeten worden binnen nu en enkele uren.

Ik heb 1 januari geknipt en de wiet is nog steeds aan het curen bij 62 procent luchtvochtigheid, merk dat de smaak nu echt tot ze volle recht komt in de pot terwijl het hiervoor en tijdens het drogen best grassig en hooierig rook.
        Last edited by Heyz; 14 January 2023, 18:14.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        In de oven zonde man als je het een weekje laat drogen is ze wel droog Zoon topje is zo droog als kniest snel moet drogen kruimel ik d’r nat en dag later is het droog

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Ik knip ook altijd droog me wiet anders stinkt me hele huis naar wet en zo lastig is het niet droog knippen geen plaktroep en stinkt je heelhuis ernaar ja hoe langzamer de wiet droogt des te beter heb liever dat het 3 week duurt dan 1 week Voor de kwaliteit en smaak is het beter Goede wijn duurtbook lang voor het goed smaakt en goed gerijpt is

Het is maar goed dat jullier er zijn want ik heb duidelijk geen idee waar ik mee bezig ben

Bovenste topje is geknipt en onderste nog niet...is dat zo'n beetje de bedoeling?

takkie.jpg

Overigens heb ik het topje nu nog even rustig onder de microscoop bekeken en denk dat hij er gewoon nog niet is...ik moet zoeken naar amber en zie volop heldere paddestoeltjes.
      Ik ga het van dag tot dag bekijken omdat ik ook nieuwsgierig ben hoe en hoe snel zich dit ontwikkelt...​

Iedereen bedankt voor zijn feedback en opbouwende kritiek!

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Dit is idd de bedoeling. Heb het zelf ook altijd lastig met die trichomen te checken in de tent zelf als ik eerlijk moet zijn

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Fotos hierboven zijn milky toch? Geknipt topje op tafel kan je de beste fotos maken denk ik. Voor mij persoonlijk ook klaar maar tmoet niet amber zijn van mij. 25 % amber is 25% thx die al aan het vergaan is ook he.

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Die top die je eraf geknipt heb lijkt mij prima

Als de rest ook zo is kun je inderdaad wel de schaar erin zitten, wat wesley zegt vanaf nu rijpt of dikt er niks meer aan zal enkel afnemen en een meer couchlock body stoned creëren inplaats van een euforische happy high waar de meeste naar zoeken. Ik hou persoonlijk van een slaap wietje want daar rook ik het voor maar als je nog dingen te doen hebt.... Dus voor iedereen anders maar ze zijn zeker rijp genoeg.

Ik heb een nieuwe poging gedaan om wat foto's te maken die wat meer weergeven wat ik door de loep zie.

15-01-22-t1.jpg

15-01-22-t2.jpg

15-01-22-t3.jpg

15-01-22-t4.jpg

15-01-22-t5.jpg

Tis nu nog relatief vroeg op de zondag, dus als jullie toch zeggen 'om' dan ga ik de bijl uit de schuur halen

Comment

• KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Mooie haartjes, ze moet nog wel paar dagen staan 👌eer dat ze op kleur is...

Ik persoonlijk hou van een diep stoned effect en zou het nog een week laten staan.

Zijn alle planten zo? En ook onderin?

Op de eerste en tweede foto van je post hierboven zie ik nergens amber en veel helder. Dat mag nog wel even.
      ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Je hebt een hoop geleerd.

Nu zie je ook hoe belangrijk het is om te lollipoppen en tevens alles op ongeveer dezelfde hoogte te houden. Alhoewel je gedachte zegt dit is zonde om weg te halen uiteindelijk profiteren je hoofdtoppen ervan en zit je niet met een onderkant vol popcorn buds die eigenlijk nog niet zijn waar ze hadden moeten zijn.

Volgende ronde kan enkel beter worden en kijk er naar uit om je progressie te zien. Had je al geadviseerd het eerst bij een soort te houden, maar die keuze moet je zelf overwegen. Maakt het onderhouden en problemen onderscheppen alleen maar makkelijker en de oogsttijd is nagenoeg hetzelfde.

Ik ben gewoon een flinke autist en houdt van een uniform aan toppendek.

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Heyz volgens mij waren het autoflowers. Als je je als beginner inleest kom je overal tegen dat je die niet mag toppen en zo weinig mogelijk aan knippen. Dat begrijp ik nog wel dat hij daar niet aan begonnen is.
        Moet eerlijk zijn dat ik zelf na meerdere kweekjes ook nog altijd steeds dezelfde soort zet, heb al genoeg verschil met fenotypes

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        DerpiE, toppen niet nee. Lollipoppen geeft 0 stress en je doet het ook in 1x eerste week van de zichtbare bloei. Nu zit je met een onderkant wat nog half gaar is.

Aangezien er eigenlijk geen water meer wordt opgenomen en ik het wel gezien had heb ik de boel vanavond omgehakt.
      Vooral wat er nog van de Bluematic af kwam verbaasde me daar die plant een grote dorre dode bende leek...fluffige toppen wat lekker trimmen is

De WW waren een heel stuk lastiger. Ik heb daar alle fanleaves vanaf geknipt, de meest uitstekende punten maar de kleine blaadjes met veel witte trichomen laten zitten.
      Mocht dit een fout zijn dan hoor ik het wel dan knip ik er nog wat af als ze droog zijn

Afijn, hier wat plaatjes. Nat gewicht inclusief de nodige stelen.

Royal Bluematic 165 gram.

17-01-23-bb-oogst.jpg

Vensterbank WW 135 gram:

17-01-23-vb-oogst.jpg

White Widow, 204 gram:

17-01-23-ww-oogst.jpg

505 gram nat en ik vrees dat jullie me gaan vertellen dat ik nog het nodige van de WW toppen moet trimmen
      Geen benul wat daar van over gaat blijven maar tot nu toe valt het me verschikkelijk mee...

17-01-23-overz.jpg

Comment

• Heyz
        Heyz commented
        Editing a comment
        Nat wegen heeft geen zin ligt totaal aan je laatste watergift, hoeveel steel je hebt laten zitten etc etc. Gewoon wegen wanneer de dunste takjes van je droogwerk knappen maar niet doorbreken. Dan knip je ze nog wat bij hier en daar, knip je de toppen van de steeltjes af en weeg je het daarna kan het in een pot en dagelijks even luchten.

Wil je goed doen even lv metertje in de pot mee en rond de 58 tot 62 procent houden. Te hoog is luchten en te laag even open gripzakje met nat wc papier erin bij de pot doen tot 60 lv bereikt is.

Maar mooie toppen hoor, ziet er al heel anders uit toch zo zonder dat lelijke blad 🙂✌️

Mooie lange stelen heb je eraan gelaten dit bevorderd het langzame droog proces en komt de smaak later ten goede. Nu lekker koel en donker in die tent houden en lekker met rust laten. Zou als het dunste steeltje die je hebt hangen breekt alles van de stelen afknippen en beginnen met curen.

Succes!

Edit:

Als ik hier 20% van over hou dan lach ik me gek.
        Je vergeet de takken, die gaan er voor 100 procent af. En je hebt er nog aardig wat aan tak bijgewogen dus dat klopt niet helemaal. Maar als ik zo kijk naar wat er hangt is het zeker 70gram.
        Last edited by Heyz; 18 January 2023, 00:14.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Proost! Neem ik nog een slokje thee😂
        Maar denk ook wel dat je die 70-80 haalt

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        dat moet niet uit .maken volgens mij

gaat om het nat gewicht waar je totaal 20% van overhoudt

vensterbank plantje of niet

neem aan dat iedereen de wortel kluit laat droog trekken voor je gaat oogsten

k hou dr ook niet van nat wegen weeg het altijd pas al t droog is maar dan is er ook al een deel in rook opgegaan voor het op de weeg schaal licht

vind dat nat wegen jezelf een beetje lekker maken

Licht uit, afzuiging aan , over 10 dagen ofzo eens kijken of er wat wilt knakken.
      🍀🍀🍀🍀
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        De RH was vannacht 45% bij een temperatuur van 16 graden, ik hoop dat het tien dagen gaat duren.
        Afzuiging staat op zijn laagste stand.

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Als je lv% te laag is kun je een bakje water neerzetten en een theedoek ophangen die dan met een punt in t water ligt, de theedoek zuigt t water op en en verdampt vocht.

Edit: wel ff goed in de gaten houden natuurlijk en ventilatie is belangrijk anders hebbie dalijk alsnog schimmel

83.4gram
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• JimBean
        JimBean commented
        Editing a comment
        Haha, gaan we weer

Ik krijg de vochtigheid niet boven de 50%, ik durf ook niet met water en doeken enzo te gaan experimenteren, ben bang dat de boel dan alsnog eraan gaat.
      Ik heb liever dat het te snel droogt dan dat ik het moet weggooien vanwege de schimmel.

Uiteraard kon ik het niet laten vast een klein beetje te vapen en dat beviel nog niet echt. Een opgefokt draaierig racy gevoel waar ik mijn gedachtes niet kon afmaken (wat dacht ik nou net?).
      Daarbij moet ik aantekenen dat ik een stoner van niks ben

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Mwa valt wel mee, t is dat nu hier voor 50€ aan zakjes heb liggen dus die gebruik ik. Daarna gaan we old skool verder. El pure nature

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Je hebt die zakjes helemaal niet nodig, als je een goede weckpot met een vochtigheidmeter hebt en hij is bv 56 dan doe je er gewoon een stuk wc papier of keukenrol bij met een paar druppels water, bij mij is de wiet constant tussen de 60 en 62 procent.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ja uit gemakzucht aangeschaft..🙃 weed Made me do it

Geheel in lijn met de rest van de kweek ging ook het drogen niet zoals gepland.
      Met de kou de afgelopen twee dagen was de relatieve vochtigheid in de kamer waar gedroogd wordt tussen de 30 en 35%.
      De topjes verbrokkelen onder mijn handen.

Kortom, ik heb ze geknipt en zoveel mogelijk steeltjes ertussenuit gehaald door de grotere toppen weer zoveel mogelijk op te breken in kleinere stukken.

21-01-23-ww-knip.jpg

Als eerste het zielige stakkertje de vensterbank WW:

21-01-23-wwvb.jpg

Haar dubbel zo grote WW zus:

21-01-23-wwtot.jpg

En de Bluematic (er bleek later nog twee gram op mijn lamp te liggen wat al was afgebroken):

21-01-23-bmtot.jpg

Ik had drie anderhalve liter potten, dat is helaas te weinig, dus maar even een plastic bakje erbij gepakt.

21-01-23-vollepotten.jpg

Ik verwacht niet dat er nog veel vocht uit de kern van de toppen komt, de bloemen zijn vrij fluffy.
      Ze zijn met 35% RV de potten in gegaan. Na twee uur was één pot nog steeds 35%, één 45% en één 52% (die hou ik even in de gaten).
      Ik hoop dat ze vannacht nog een stukje door willen klimmen maar voor die eerste wordt het lastig denk ik.

Affijn, ik durf te zeggen: 116 gram met drie plantjes onder 95 watt
      ...dat had ik niet durven dromen.
      ik vraag me af hoe de oogst was geweest als die niet zo rommelig was geweest.

Iedereen bedankt voor alle goede tips en adviezen...ronde twee komt eraan!

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Mooi resultaat zou ik zeggen!

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik had die takjes er juist aan laten zitten, daar zat vast voldoende vocht in ook om ze naar goede lv te krijgen. Als mijn toppen wat te droog worden door een inderdaad xtreem droog weer gooi ik de takken erbij en hoppa mooi rond de 55. Weer lekker rokertje toch

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ik laat er vaak ook takje aan zitten droogt cure is dan toch makkelijker na mijn idee na een maand of zo hoeft de pot nog maar 1 keer per maand open
    Bezig...
    X