Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afjes tussenronde 2x40w strips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Afjes tussenronde 2x40w strips

    Korting op 420shop
    Hey iedereen, de kweekkoorts blijft toeslaan al is dit een budget tussenronde.

    Low budget , mobiel (verplaatsbaar) kweekje onder 2 van deze


    90 cm cosmorrow van secret jardin, 40 watt x 2 .

    Twee rondes geleden heb ik ze verbrand op 20-25 cm ervandaan met 1 van deze strips . Ik ga nu tussen de 50 en 75 cm aanhouden.

    Collectie femzaden verder aandikken op black friday.



    Afjeszaad wat weggedaan naar collega kwekers.



    Gekozen voor

    1x think different ( dutch passion)
    1x poweplant xxl ( zambeza)
    1x sticky beast (zamnesia)
    1x american pie (freebie 420)



    Ok potgrond, gemengd met perliet vermiculiet en regenwater.



    OntkiemIng dus terug in clonex root riot cubes . Maar minder nat deze keer. Potten nog ni aan uit . Waarschijnlijk 30 l grow bags . Hopelijk komen er 3 of 4 uit ! Fingers crossed. Lichtuur 18/6 of 20/4.

    Ofwel in het hok ofwel in de kamer boven, voorkeur boven, in nood verplaatsen naar hok. Geen filter of tent -o .

    Ik ga de houten balkjes waar de strips nu aanhangen nog met elkaar verbinden, dubbele strip van maken zo . Ik heb nog de optie de sp3000 te gebruiken maar bij afjes minder ruimte voor fouten , als ik te laat zie dat de strips te kort doen wie weet...

    Zou ik nog zand toevoegen bij de grond om er meer zaai en stekgrond van te maken?

    Eens je eraan begint kan je niet meer stoppen he.
    Ganja always does the trick.

    #2
    hey vroege vogel🙂
    Stil zitten kan jij ook niet e😄

    Ik start volgende week ook terug op.
    6 maanden niks gezet🙄
    Eeeeeiiinnndddeeellliijjkkk..

    Veel succes met je ronde Wesley✌
    "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Welke soortjes ga je zetten?

    • Krisdc
      Krisdc commented
      Editing a comment
      Sunset sherbet, gelato, nothern light en cream cookies... gorilla glue op de reserve bank..

      Eigenlijk een beetje opruiming van wat er nog in de koelkast ligt🙂

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Leuke soortjes ook!

    #3
    Alee we zijn weeral vertrokken hier , geniet er van 😃

    Mooie soortjes , is er een rede van de keuze ??

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Cheers! Nee willekeurig eigenlijk de think different en powerplant xxl wou ik al een tijdje zetten... sticky beast was mislukt de vorige keer of klein gebleven. Ff checkup gaan doen

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      met die sp draai je sws een dikkere oogst maar ik vind het mooie aan kweekjes met weinig wattage dat je lekker veel kan experimenteren en kan uitproberen maar hoe jij kweekt moet dat ceker goed komen met 80watt kan je ook wel goede 100gram pakken met 4planten en voordeel van die lampen is wat jij gebruikt ze zijn lang en verspreid dus mooi

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Idd mooi als test en 100 gr zou mooi zijn meer ook 1 euro zou het kosten per gram dan .

    #4
    ook al is het onder een lamp van 40watt x 2laag wattage kan je ook goed een ronde draaien zal niet een erg hoge umol.hebben maar ben je wel weer lekker bezig ja

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Al is het 100 gr die ervan komt, ff berekening gemaakt zou me max 96 euro aan elektriciteit kosten...ook als test wat de strips aankunnen he.

    #5
    Schijnen vergelijkbaar te zijn met gbars, wat betreft specificaties.

    Dus, effe een remco kweek doen, dan haal je 2.1 gpw.

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      mooi frame maken van aluminium super licht en sterk

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zoi idd het best zijn , dat heb ik ni direct liggen of ik zoek ff ernaar, mss 2 plaatjes kunnen maken voorlopig, thx!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Tuingaas en tiewraps?

    #6
    Screenshot_20221029-075219_Chrome.jpg dit zou idealer zijn. Bij mij zijn het er maar 2 .De plek ertussen is 9 cm bij twee strips. Ik ga toch meer nemen ertussen of niet? Ipv 30 cm ga ik 18 -20cm nemen.

    Hoop dat er 3 uitkomen. Mijn ontkiemsucces heeft een klein deukje gekregen de vorige keer. Te nat. Nu knijpnat en wat op gesproeid minimaal zoals vroeger. De lamp hangt op 50 cm ongeveer. Te dicht nog ?

    de vorige oogst nu wat aan het bijknippen en ontdoen van takken dat het toch wat sneller gaat en minder kans op rot maakt zo. Hoop hier binnen een dag of 2 mooie zaailingen te kunnen posten!
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Even bekijken , omdat het cubes zijn in een blauw bakje, ga ik folie rond het bakje moeten doen. Maar ben wat bang dat ze alsnog te nat staan...en met de folie ni kunnen verdampen. Nu kom ik er ff ni aan met het schuifje open zodat het wat kan verdampen... en morgen mss idd folie over, thx !
      Last edited by Wesley pipes; 29 October 2022, 10:15.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      tot het kopje boven staat hè.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Er zat een licht schimmellaagje op best geen folie erop heb zelfs kapje ff ervanboven weggehaald.

    #7
    Succes maar weer!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    #8
    Potten zijn vers bestelde 20l grow bags. Denk dat de diameter ook rond de 20 ligt waardoor er 4 naast elkaar met 2,5 cm ertussen op 90 cm komt , de lengte van de lampen.

    3 is ook goed, wat meer lampruimte voor elke plant, want die think different word een struik als je t mag geloven op de foto's. Leent zich uitstekend voor toppen en lst , mss eerste x dat ik een afje top, wie weet.

    veel perliet toegevoegd, en evenveel vermiculiet. Wss 20- 30% van het volume is geen potgrond meer.

    20221029_223436.jpg de vermiculiet zie je moeilijk zo.

    4 potten klaargemaakt en ingewaterd. Eerste kreeg 10 liter, toen besefte ik dat dat nooit gaat uitdrogen in een paar dagen, de andere 3 maar 5l gegeven. Aarde 2 dagen geleden ook al natgemaakt op een tafel.

    Die met 10 l giet ik uit in een 100l kuip om wat beter uit te drogen.

    Nog geen beweging voorlopig. De damp is weg , maar ook mijn vershoudfolie schuifje terug toe en hopelijk binnen 2 dagen dag 1 kunnen zeggen !

    Welk uurschema is best ? 20/4?
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Toen ik binnen kweekte boven ging het ook niet naar buiten. Het hercirculeerde in de kamer. Was snelste ronde wel onafgewerkt maar in 23 dagen geschakeld. Weet ng niet hoe het kwam. Ik kan niet meer zonder plantjes ik. Ben er te graag mee bezig.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ik denk de belangerijkste reden is deze dames luisteren beter hahaha en zeuren niet zoveel als onze vrouwen hahaha k zit nog te wachten dat alles droog is en dan wil k ook weer gelijk starten met een nieuwe ronde je voelt je zo alleen zonder je planten hahaha gewoon een te mooie hobby nu alleen nog legaal worden

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Volledig mee eens ! En mss word het minder leuk eens het legaal zou zijn. lol

    #9
    Lamp op ongeveer 50 cm.

    20221030_193939.jpg

    Ik zie al beweging en steeltjes in de cubes

    Wel nog ni op foto.

    20221030_193915.jpg

    Wat schimmel op de cubes

    16672027362252409066530864903899.jpg

    Lamp op 24 - 0

    16672027840722480729372962368511.jpg

    Grond ligt uit te drogen.

    16672030664669105435860657353420.jpg

    Ganja always does the trick.

    Comment


      #10
      20221031_203500.jpg 20221031_203436.jpg

      Noice!

      Morgen dag 1 tellen hopelijk 3 of 4 mooie zaailingen dan.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Enig idee waar dat dien schimmel vandaan komt ??

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Die root cubes zijn normaal steriel dacht ik. Airborne schimmel mss die zich uit bij hoge lv. Maar verdwijnt na kap er even naast te zetten. Zie ik niks meer van.

      #11
      100 % !

      20221101_171403.jpg

      Potgrond staat in sneltempo te drogen nu naast de verwarming .

      Worteltjes al zichtbaar , kga ni te lang mogen wachten om ze in de pot te steken.

      20221101_171523.jpg

      20221101_171445.jpg
      Dag 1 .

      Ze groeien op in een lage ec omgeving met die cubes, morgen normaal ga ik ze verpotten. Maar wat als de grond nog altijd zeiknat is? Denk van een kuiltje te vervangen door droge grond, en de cubes daarin te zetten dan.

      Wat water gegeven in het bakje. Lamp verhoogd naar 60 cm voor de zekerheid.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Gewoon 3 weken geen water geven.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Word moeilijk voor me

      #12
      Ik zie deze verslag nu pas😳
      veel succes en veel plezier
      Pas op Met voeding

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Thx , ga me best doen !

      #13
      Verpot, de clonex root riot cube in de 20 liter grw bags geplant.

      16674162776733686906601907616382.jpg

      Tweede ledstrip erbij.

      16674163265388774767487409471042.jpg

      enkel de hanghoogte weet ik nog ni goed.

      16674163788496249285680484435528.jpg

      Voorlopig goed dus ik laat ze hangen. Ik lees overal 15-35 cm maar op 20 waren ze verbrand. Ik hou de 50-60 aan voor nu.
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        ok ze zijn er kèép it grèén

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ga me best doen

      #14
      Succes Kijk mee van uit de hoek

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Thx ! Welkom!

      #15
      Strek . Lamp al verlaagd maar kga ze nog wat verlagen.

      16675078791666406839271659817629.jpg 16675079002586111865668814427986.jpg 16675079300057510287251807574415.jpg 16675079620913336506148314058818.jpg

      40 cm es proberen of 45 de meter es uithalen, had ik eerder moeten doen .

      Ganja always does the trick.

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Nee hoor. Gaat goed. Zelfde freebie in de kast. Volgende week gaat ze om.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Freebie word vast de mooiste, duurste zaad doet niet veel...

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        dat zie je vaak he duurste zaad zecht niet altijd wat had ook altijd dure zaden 13 per stuk ongv en nu voor maar 1.25 per stuk amnesia haze en nog meer soortjes wat ze hebben femm en auto flowers kan het je aanraden waarom je geld weggooiten je betaald alleen maar voor.de mooie verpakking wat er om heen zit growshopmarkt.nl kijk maar eens corleone 1933koopt daar ook altijd zaad en die heeft elke x super mooie planten en dat voor maar een klein prijsje
    Bezig...
    X