Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afjes tussenronde 2x40w strips

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik overweeg (1) de mars sp3000 te gebruiken (2) de lamp op 24-0 te zetten (3) nog drie nieuwe zaden te ontkiemen ....

De andere lamp meer wattage gaat toch beter zijn? 24-0 lichtuur voor de temperatuur.
    En de 3 nieuwe in een 20 literpot en 2x 3,5 liter rozenpotten denk ik. Er is toch plaats in de tent .

Misschien zelfs de twee strips elk langs een kant van de sp3000 of is dat overkill op 60 cm breedte?

20221118_202606.jpgeen sticky beast nog en twee royal dwarfs want deze moeten toch ooit es op ook.

16688047792507150745993379480983.jpg deze morgen ophangen maar in de bloei gebruiken. Beide filter en afzuiger garden high pro . Laatstgenoemde maar 18 euro amazon.

Wat denken jullie ? Optie (1), (2) of (3) , of allemaal samen ?

Want dag 15 en als steun sateprikkers, en veel dikker dan deze zijn ze ook niet. Veel veranderd er niet.
    Ganja always does the trick.

Comment

• Krisdc
      Krisdc commented
      Editing a comment
      1,2 en 3.. Alles bij mekaar in de tent met je mooie lamp op 150 watt, direct als ze boven zijn.

Je hebt toch de mogelijk om apart de drogen🤷‍♂️

Ikzelf ben gestart op 160watt. Succes!

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ik heb er 3 Tijnie82 , maar 1 warmtemat met thermostaat, deze zou ik mss nog gebruiken. De andere worden tewarm voor de wortels dan weer. Hps heb ik nog een ballast gehad die bijna doorbrandde lang geleden en wil ik echt niet meer gebruiken.

Krisdc lamp op 60 cm van de zaailingen dan , zou perfect uitkomen denk ik de nieuwste op de grond en de oude in hun potten die op 30 cm hoogte staan.

Ik ga de warmtemat installeren en de lamp, nieuwe zaaien ook. Thx gents !

• KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Let op met banaantje 's aan de RQS Zaadjes...

Mars sp3000 gebruiken en wat dimmen misschien op 150w?

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Strak plan , vandaag in uitvoering!

Ik heb net 2 van die Cosmorrow Led strips besteld van 20W om voor te groeien, ben benieuwd. Ga het hier ook opvolgen allesinds

Comment

• kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Centimeter of 20 doe ik.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Tentje is 80cm hoog, als test zal ik wat minder aarde in de potten doen voor de eventuele strek op te vangen en dan kan ik vanaf het plafond vd tent beginnen. Ik kijk toch minstens 2 a 3x per dag dus zal het wel rap zien.

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ben ik ook van plan.
      Vraag js alleen of een 40 watt led hetzelfde resultaat geeft als een 110 watt tneon

???

Graham hancock neemt doelbewust minder bekende plaatsen op de aarde.

Er zijn er letterlijk 100en die het bewijs leveren voor een acient apocalyps en geavanceerde eerdere beschavingen .

Hopelijk krijgt deze man eindelijk respect die hij verdient!

Check it out , nu op netflix !!!!

Hopelijk gaat er een wereld open voor velen en leren we in de toekomst het juistere verleden. ​

Journalist Graham Hancock reist de wereld rond op zoek naar bewijs van mysterieuze, verloren beschavingen die teruggaan tot de laatste ijstijd. Kijk trailers en meer

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Die muren zijn geweldig ja, en overduidelijk gevonden door de Inca's, die de overblijfselen opbouwden. Daarna kwamen de spanjaarden.
      Dat daar twijfel over bestaat verbaasd mij; duidelijker kan niet. Elke idioot kan dat zien als je voor zo'n muur staat
      Dat is een mooi voorbeeld van 'verloren technologieen die op hun krachtigst waren in het begin , en niet op het eind van hun beschaving'

Foerster en uncharted x laten ook overduidelijk zien dat er iets voor de egyptenaren moet zijn geweest. Die enorm grote granieten standbeelden, perfect symetrisch en spiegelglad, supermooi. En daar dan heel amateuristisch een cartouche erin gebeiteld. Klopt gewoon niet

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Skinwalker ranch was interressant dit seizoen.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Stuk slab van 20 cm dik spekglad , maar onverklaarbaar, doen ze testen erop komen ze telkens uit op glas. Versteend glas als het ware. Verklaart nog lang niet alles want voor 1 ton van dat versteend glas zouden ze 10 ton materiaal nodig gehad hebben. Mystery history is nog een goeie ook op yt. Outside the box denken is leuk hierin want , wie , wat , hoe , waarom, wanneer, alle opties staan open .

Rare aan de tijdlijn is : 120 tot 60 miljoen jaar geleden dinos , apocalyps . Nog 4 apocalypsen erna. Niks meer dominant tot 2,5 miljoen jaar geleden de mensachtige.

Volgens experts niks van evolutie in de dinos zelf , 60 miljoen jaar onveranderd, het kan maar dat betwijfel ik. Die rick and morty is grappig met de dinos ook. Wat als... .

Dan vinden we bewijzen van massa exctincties in de aardlagen waardoor de mens plots als dominante soort tevoorschijn komt, vervolgens 2,5 miljoen jaar met een stok en steen zwaait, er terug nagenoeg geen evolutie is, en om dan vervolgens in 2000 jaar van dit naar raketlancerende supermens te geraken.

Iets klopt niet in dit verhaal. Alles eigenlijk.

Als je dan de verzonken megalieten in japan of elders bekijkt, komen ze nog veel verder uit dan 30.000 jaar geleden. 120 meter zeespiegelverschil kunnen ze perfect dateren en toch blijft dat in japan bv " van natuurlijke oorsprong" .

Ik heb nog de boek : het einde van de mayakalender 2012, decodering van de mayakosmogenesis gelezen. Die verteld niet over het einde van de wereld maar over de start van een nieuwe cyclus. 2000 jaar geleden wisten ze dat 2012 er transformatie ging plaatsvinden, wedergeboorte van de aarde. Periodes van 25600 jaar perfect berekend in de sterren.

Mss ook es de combo paddestoel, pad, dmt, en nog een paar extraatjes samen uitproberen terwijl naar de sterren gapend, op die locatie geeft misschien die uitkomst?

Precessie van de sterren berekenen is iets die ons in 1948 of 52 gelukt is dacht ik. De mayas wisten dit in het jaar 0 al en is ook verwerkt in gebouwen en zo. Net zoals hun polygonale muren was het net alsof het kinderspel was voor hen. Zot boekje van john major jenkins vol getallen en formules wel maar hij spit het wel uit.

Onze plaats in de kosmos bepaalt letterlijk onze evolutie volgens hen, alsof we voortgestuwd worden door iets.

Graham vult daarop aan dat toekomstige apocalypsen te voorspellen zijn door onze plek in het heelal, bv de groep asteroiden die we elke 12000 jaar ongeveer passeren.

Gobekli tepe was bewust begraven, is 12000 jaar oud, tientallen sites in turkije plus de ondergrondse stad zou kunnen vertellen dat men lang voor alles van technologie wist wanneer het ging gebeuren .

Pseudoscience rules !

De warmtemat is 50x 90 cm denk ik.

De sp3000 op 50%

20221120_101430.jpg

20221120_103221.jpg

Passieve inlaat van 100 cm , met panty.

20221120_102506.jpg
    De fan blaast het naar beneden.

20221120_101435.jpg
    De achterste gaten zijn 3 inch, 76mm deze ga ik ook openzetten. Raar bij deze tent geeneen opening onderaan, behalve raampjes.

20221120_102513.jpg hoge lv , alles was toe.

vandaag ook de drie nieuwe zaaien.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      gaat gelijk stukken beter

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Thx!

• giinnoo
      giinnoo commented
      Editing a comment
      Dat ziet er beter uit! Denk dat de lamp zelfs nog wat mag zakken.

Mooi lampie

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Inderdaad. Maar terug wat sparen nu, alhoewel black friday eraan komt

• KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Ik zeg, haal je vingers even goed door die planten zodat ze aan elkaar plakken, je hebt mooi spul, het is goed, het kan altijd beter, dat is sowieso, maar dat blijft jongen, tot je een gouden kweekkast in die hoge toren in Abu dabi hebt, of hoe heet dat gehucht.

Uiteindelijk gaat het om gram/kWh - investering/aantal rondes maal pi en dan de sinus daarvan... of de natuurlijke logaritme, maar das alleen op woensdag gelukkig

hi ha ho

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Blijft hobby ook he. Ik ben er denk ik wel voorlopig met benodigdheden voor de kweek

Je kunt wel zien dat de plantjes best meer licht konden gebruiken.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ja he , extreem lastig met deze strips op 20 cm stonden ze stil vroeger en op 40 strek nu . Zal wel beteren nu en hopelijk nog niet te laat.

🌞🌞🌞🌞🌞💪
    lqKlotB_d.webp

"Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

Comment

Nou dat was niet een beste start Wesley pipes

Die cosmorrow lampen kan je wel weer op marktplaats zetten
    Groeit voor geen meter daaronder.
    Wat een verschil met mijn plantjes.
    Ze zijn ongeveer even oud.

Ga je nog door met die 4?
    Zien er maar miezerig uit.
    Denk dat ik nieuwe zaden had ontkiemd ter vervanging van alles.
    Als je dat vandaag doet ben je over 2 weken waar je nu ook bent.
    Mits je natuurlijk goed licht gebruikt
    ronde 1 - ronde 2 - ronde 3 - ronde 4 - ronde 5 - ronde 6 - ronde 7 - ronde 8 - ronde 9 - buiten 2022

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      De specs zijn nochrans goed, ik heb gewoon niet de juiste afstand aangehouden , plus lamp uit voor 20 uur per ongeluk.

3 nieuwkes zijn gezaaid gisteren en zet ik er gewoon bij. Handig aan afjes.

De cosmorrow als bijverlichting is ook goed voor de bloei. Ik hou ze nog ff

• Canaboid
      Canaboid commented
      Editing a comment
      Ok kan ook.
      Ken die lampen zelf niet.
      Zag alleen het resultaat en daar schrok ik nogal van.

Hopelijk trekken ze nu mooi bij onder de andere lamp.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Hoop ik ook.

Morgen wat sugar water.

Temp is 15 graden , goed genoeg . Warmtematje werkt goed voorlopig, ng es merci Tijnie82

Lamp op dertig cm van de nog altijd zaailing uitziende plantjes. En ongeveer op 60 cm van de pasgezaaiden .

20221121_184254.jpg

20221121_184329.jpg

Weinig te zien voorlopig.

Comment

Ik zoek nog even naar de tweede warmtemat, te koud, geen zin om te stoken. Is 15 graden met lamp aan, zou ik ze op 24/0 zetten zodat er geen minimum eronder gaat?

weinig verandering.

20221124_175758.jpg 20221124_175832.jpg 20221124_175804.jpg

1669311211148917661803867377661.jpg

10 liter pot pannekoekplant.

weinig te melden w3inig inspiratie

Comment

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Hen je wel eens je hand boven zon warmtemat gehouden? Komt toch niks van af tenminste die ik had niet

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        als je een goede hebt moet wel flink warm worden

• NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Lampen gan ook ar bepaald aantal lichturen mee en zijn ook prijzig. Aan de andere kant kan dit vertalen naar meer opbrengst.

Heb je ventilatie aan?

En sowieso, verwarmen, ik kan verhalen vertellen, maar dit, een Watt is een Watt, Joules per seconde, dit dat. Hoe je ook verwarmt, een Watt blijft een Watt. Dus... nou goed, ik zou niet investeren in een warmtemat erbij, maar een wat hoger vermogen verwarmingstype.

Voor nu zou ik de ventilatie echt beperken, ze zijn nog klein. Ik heb het niet over circulatie he, al, ze zouden daar nu ook nog best zonder kunnen.

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        warm klimaat is wel.fijn voor de dames maar als je niet te veel stroom wil gebruiken blijven de warmte matten wel.de beste uitkomst met warme wortels kom je al een heel eind verwarmen zou beter zijn maar weegt het op.tegen de opbrengst al die extra stroom leveren je geen 100gram extra op lijkt me k doe het ook altijd zonder kachel met is beter maar ik weiger 600watt aan een kachel te doen da heb ik er liever 600 watt boven te branden zolang je nier onder de 15 graden komt zal het best wel goed gaan deze kweek

ja zomers miss meer opbrengst maar ook veel meer rott herst of voorjaar kweekjes zijn het beste als je mij vraagt

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        en ventilatie is nou net wat je nodig hebt voor de dames des te beter dan zit er ook genoug co2 in de lucht

• KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Ach ieder zijn methode, ik denk altijd, als ze zo klein zijn is ventilatie vaak overkill, zeker als de inlaatlucht akelig koud is. Om de LV echt goed onder controle te krijgen moet de temperatuur gewoon goed zijn, lucht van 12 graden is nu eenmaal snel verzadigd.

Lv is zeker een bijna lineair verbonden parameter met de ventilatievoud, maar, de Lv is ook zeer afhankelijk van de temperatuur van de lucht, want ja, warme lucht kan nu eenmaal meer vocht bevatten.

Mijn stelling is dan ook echt, zorg eerst dat de temperatuur goed is, dan volgt de Lv op basis van de (bij voorkeur geregelde) ventilatie. En ja, temperatuur is echt een kostenpost, zeker in beroerde kweekomgevingen, maar ja, als dat het probleem is moet je er eigenlijk niet aan beginnen. Dan kan je beter wachten tot betere tijden en dan een dikke kweek neerzetten. Maar goed enniewee, het kost je ongeveer 1 a 2 kWh per dag om goed te verwarmen in zo'n kleine ruimte.

Daarbij, ik verwarm pas echt maximaal en ik maak me pas echt zorgen om de Lv wanneer ik dikke toppen zie, tot die tijd is het een afweging, en, nogmaals jonge zaailingen hebben meer aan genoeg warmte, een hoge Lv. Die CO2, dat komt wel goed, door natuurlijk circulatie door het verschil in temperatuur.
        Last edited by KritischeMassa; 25 November 2022, 15:20.

Stilstand net zoals vorige winter.

20221128_172523.jpg

Eentje vd 3 ontkiemd

20221128_172547.jpg

De twee rqs ontkiemd maar komen nog niet boven.

verder slechte dag, morgen beter hopelijk.

Pfff de kweek woensdag mss boven zetten in de warmte.

Zo gaat het ook niet vooruit.

Comment

Jammer dat het niet vooruitgaat maar ik denk dat KritischeMassa een terecht punt maakt dat het gewoon te koud is.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Bwoa ... heb al regelmatig met die cosmorrowlampjes de eerste 4 tor 6 weken van fem plantjes grootgebracht. Dan na het 1e snoeien onder de grote lamp.

Voor AFjes enkel de eerste paar dagen.

Je kunt wel de Bloom bars erbij hangen. Dan heb je al 80 watt. IR en UV erbij 120. Daar zoubke toch al wat mee moeten kunnen doe.

• DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Had enkel die 2x20w groeilampen gekocht, was bedoeld om zaad te laten ontkiemen en max +-15cm te laten groeien maar aan dit tempo schiet het ook ni op :p

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          vooral die ir en uv lampen zijn goed je hebt geen hoog wattage nodig in de mingrow kastje zit 30watt in en die draaien er ook een goede ronde mee goed nou ja 50gram ofzo

het is koud en daar krijg je stil stand van
          warmte matje of iets dr onder kan al helpen en anders de ruimte wat verwarmen wand je wil niet onder de 15/16 graden komen kan wel mits de wortel temp goed is

en anders zou ik zeggen een hps lampje wel ideaal voor auto flowers in de winter omdat je maar zit met paar uur licht uit

k heb zelf femm en 1auto onder 20uur licht omdat het nu al zo koud is en gaat nog veel erger worden de kou of als je led hebt verwarmen als de tent in een koude ruimte staat

Tentje binnen gezet . Intussen zijn ze alledrie opgekomen , 7 totaal nu.

20221203_143704.jpg 20221203_143708.jpg

De 4 oudere afjes waarvan er 1 nog steeds afziet . Wat teveel water mss.

20221203_143720.jpg 20221203_143715.jpg 20221203_143712.jpg 20221203_143722.jpg

Binnen een paar weken ontkiem ik er nog een paar.

Paar toffe nieuwe soortjes. Er moet nog een lading afjes van dutch passion afkomen ook. Wat oudere wegwerken eerst.

17 graden is al beter dan 9.8 minimum. Zal wel loslopen nu.

Comment

• Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Ja gaat lekker nu
      Bezig...
      X