Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia haze onder DIY LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Heel mooi alleen lijken ze wat licht van kleur. Weet je zeker dat ze genoeg te drinken krijgen of ligt het misschien aan de foto?
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ligt aan de foto, had ze 2u ervoor water + voeding gegeven. Met beide lampen op 100% lijkt het idd alsof ze iets lichter van kleur zijn

Ze zijn idd wat aan het 'verbleken' in kleur. Voornamelijk de nieuwste groei zoals ik het wil zien. Kleur is lichter groen van binnen naar buiten. Iemand een idee?
    Heb zelf eens gekeken en 1ste wat mij opviel was 'zinc deficiency' maar zou kunnen dat ik gisteren iets teveel water gegeven heb.

1ste foto is met lichten aan, 2de foto is met lichten gedimd.

444.jpg 44.jpg
    Last edited by DerpiE; 28 November 2022, 15:42.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Nieuw blad is altijd wat lichter, gebruik je calmag?

En maak even een foto zonder de lampen aan.
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 28 November 2022, 15:49.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Nog niet bijgegeven tot nu toe, misschien volgende waterbeurt.
      Denk dat ik vandaag trouwens kan overslaan want eergisteren een halve liter via onder en gisteren ook best veel gegeven van bovenaan terug met voeding. Er kwam wel niets uit langs onder dus teveel water zal het ook niet geweest zijn.

Edit: heb nog wat verder gezocht en het kan eventueel ook 'wind burn' zijn door die 2e ventilator. Ik wacht het nog even af. Kon eventueel ook ph problemen zijn maar zou me verwonderen want heb altijd al hetzelfde bijgegeven, dan had ik eerder problemen moeten hebben.
      Last edited by DerpiE; 28 November 2022, 17:33.

Hier wat betere foto's van de verkleurde bladeren. Heb ze net nog eens allemaal water gegeven. Ik ga het opvolgen want het kan de extra ventilator zijn of de extra lamp die misschien niet hoog genoeg hangt. 2e lamp is er eentje met COBS en ze hangt niet zoveel hoger dan de ledstrips.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Zie niks bijzonders, nieuw blad is altijd lichter.

Wel uitkijken met lampwissel, planten moeten dan echt wennen.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ik zal sebiet eens goeie foto's nemen en ergens anders uploaden want hier krijg ik geen foto's van goeie kwaliteit op.

Nog een kleine update want de tent begint aardig vol te komen. Kan iemand er mij nog is aan herinneren waarom al dat blad persee moet blijven staan? Ik begrijp dat het mijn 'zonnepanelen' zijn maar die bladeren zweten en daardoor staat er vocht op sommige. Dan lijkt het mij beter dat ik ze nog eens goed opkuis door blad weg te knippen en hier en daar nog wat dieven denk ik zodat enkel de toplaag blijft staan.

Misschien toch snel nog stekkenpoeder bestellen want ik zag daar paar scheutjes die volgens mij toch nooit genoeg licht gaan zien. Maar zou wel zonde zijn van die gewoon weg te gooien zonder eens te proberen van stekken snijden

edit: zelfde foto maar scherper: https://i.ibb.co/f2fjGLN/20221130-171600.jpg
    link is naar foto geupload op imgbb.com
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by DerpiE; 30 November 2022, 17:21.

Comment

• Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Liever niet snoeien is de boodschap onder goede omstandigheden.
      Overlappend/zwetend blad knip ik ook altijd (wegbuigen kan soms ook) om rot te voorkomen precies zoals je zegt. Helemaal in een vol veldje ontkom je niet aan een snoeibeurtje hier en daar.
      Persoonlijk kies ik ervoor om niet allemaal van het zelfde soort blad te verwijderen, zowel oud als jong blad wordt er zo mogelijk in verhouding afgehaald.
      Kleine tip: laat sws een paar van de oudste oudste bladeren zitten, het oudste blad is namelijk in veel gevallen de eerste die symptonen laat zien bij problemen.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Goeie tip van die oude en jonge bladeren. Zoals je zegt kan je volgens mij niet anders met een tent die vol staat. Wegbuigen is een optie maar heb nu al elke dag genoeg werk met water geven. Ik probeer hier en daar natuurlijk nog wel wat te schikken maar het meeste werk is in principe al gedaan door mn wasknijpermethode.

Ik had er een 2e ventilator bij gehangen maar die maakt nogal veel lawaai dus liever niet aangezien de tent in mn woonkamer staat, en ook een beetje voor de stroomkosten te beperken.

Update, hier en daar wat gesnoeid en ook stekken genomen. Is de eerste keer dat ik dit gedaan heb, ik ben benieuwd

20221202_195401.jpg
    Attached Files

Comment

Het gaat vlot, ik krijg wel de indruk dat ik nog veel te weinig heb gesnoeid en beter zou verder doen met enkel de toplaag. Ik heb in principe meer dan genoeg toppen en het zou de airflow ook bevorderen met nog minder blad en 'wildgroei'. Ik wacht het nog even af en ga mij voorlopig proberen focussen op die stekken die ik gisteren genomen heb.
      222222.jpg

Ik had geen plantenspuit gisterenavond dus daar ben ik deze middag snel achter geweest. Heb nu de stekken kunnen natspuiten wat ik eigenlijk gisterenavond al moeten doen. Hoeveel keer moet ik die zo natspuiten op een dag? Kan me voorstellen dat teveel ook niet goed is omdat ik uiteindelijk wortelgroei wil stimuleren toch..
      De temperatuur zit denk ik wel goed voor de stekken met 24 graden in de propagator. Verlichting zijn de grow cosmostrips van secret jardin 2x 20w en luchtvochtigheid heb ik geen idee maar ik heb de wanden ook nat gespoten dus met die gaten toe vermoed ik wel dat het goed zit want het water bleef op de bladeren staan.

2.jpg 1.png 222.jpg

Zoals je kan zien staat er linksonder nog een zaailing, dat is 1 jack herer die het overleeft heeft van de 3 en zelfs die doet het uitzonderlijk slecht. Geen idee hoe dat komt maar bij vision seeds zien ze mij niet meer terug

Attached Files

Comment

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik hou de omgeving wel vochtig , mss enkel de propagator natspuiten dan ? Of ook niet nodig hork?

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Heb ze vannacht voor ik ging slapen toch nog even snel bevochtigd, de grond zelf met paar ml water en met de spuit nog eens van bovenop en de bak ook goed vochtig gespoten. Ben al blij als ik de helft zou kunnen in leven houden voor de eerste keer, allesinds erg benieuwd haha

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Is zeker niet nodig Wesley pipes de kap maakt de lv hoog genoeg.

Hier zijn we weer. Ze blijven mooi doorgroeien, het is vandaag dag 7 op 12/12. Ik ben aan het twijfelen om de 3 kleinste eruit te halen en in de andere tent te zetten. Hierdoor kan ik met de 6 grootste verder en die nog meer uit mekaar strekken want het begint wel krap te worden zoals je kan zien op de foto's. De wanden van de tent staan ook al mooi in de planten gevormd en erg gezond is dat toch allemaal niet voor schimmels en dergelijke 😅
      Op die manier kan ik de kleinste groei die ik onderaan laten staan heb (zie foto's) toch nog benutten en kan ik er misschien toch nog een net proberen overgooien.

Het enige wat mij tegenhoudt is dat ik laatste kweek met die tent met spinnetjes heb gezeten, ik had 2 buitenplanten afgebloeid in die tent. Helaas laatste week gezien dat ik een top met spinnenwebben had. Heb toen die top geknipt, weggegooid en de rest goed gechecked en niets meer gezien erna. Heb die wiet uiteindelijk ook nog gedroogd en heb er toch niets meer van gezien.

Die tent stond op een andere locatie en heb natuurlijk geen zin om spint bij mij binnen te brengen dus zit ik met een dilemma.. gaan snoeien of toch die tent verhuizen met alle risico's die kunnen volgen.
      Dan zou ik wel een zotte setup hebben haha.
      120x90 met 440w met 6 planten 120x60 met 320w met 3 planten
      Propagator met 40w en die stekken waar hopelijk de helft van blijft leven.

Ik moet er sowieso iets mee doen want het zweet blijft op de bladeren staan. Lijkt me trouwens toch dat het te druk gaat worden met zoveel toppen dus misschien is die tent er naast gooien nog het beste idee ipv te snoeien

Deze keer foto met de achterste lamp uit en de voorste op minimum. 20221205_204504.jpg 20221205_204633.jpg 20221205_204726.jpg

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Een tweede tent met planten verhoogt de lv overigens wel behoorlijk, dus je zal voldoende afzuig capaciteit moeten hebben wil je geen schimmel krijgen in beide tenten.

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Ik ga het toch proberen met 1 afzuiger, de kleinste tent laat ik naar de grootste afzuigen en we zien wel. Heb in principe nog een 2e softbox als de 1ste het niet zou halen maar als ik die op 100% laat afzuigen komt het wel goed denk ik.

Ik heb het tentje daarnet gaan halen. Heb een scheut dettol in een plantenspuit gedaan met water en heel de tent ingespoten. Had ze vorige week al eens 'snel afgewassen' met dettol en een vod. Hoop dat dit voldoende gaat zijn. Ze staat nu te drogen, ik wacht nog tot vanavond en hoop dat tegen dan de meeste stank uit die tent vervlogen is

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Die geur van de dettol hangt er wel nog goed in, kan dit geen kwaad voor de planten? '

Zo zie, die hebben wat meer plaats voor te ademen nu. Heb beetje spijt dat ik al gesnoeid had deze week maar blijf erbij dat dit de beste optie is. Van een kweekje van 320w licht naar 760w. Ben er allesinds wel van overtuigd dat ik toch 500g zou moeten kunnen oogsten nu. Mag ook wel met zoveel licht boven..

Setup ziet er dus nu zo uit: 120x90 met 440w licht verdeeld over 8 Cree cobs.

20221206_183844.jpg

En dan nog de overige 4 (die 1ne dat ik apart gezet had heb ik er terug bijgegooid. Die zit wel 9dagen achter op schema maar boeit op zich niet veel.

Deze staan dus in een gorilla shorty 120x60 met 320w led licht van Samsung strips.

20221206_184808.jpg
      Dan zou je het bijna vergeten maar die stekjes zien er ook nog steeds ok uit, wat ik hier binnenkort mee ga doen moet ik nog eens bestuderen want heb dus geen tent meer over op dit moment
      20221206_185600.jpg

Hoop dat ik snel worteltjes zie dat ik ze kan verpotten naar 4l potten en daar voorlopig dan vanaf ben. Ik denk wel dat ik er 12 in die propagator moet kunnen zetten de eerste weken dus we zien wel hoe of wat.

Zoals gezegd heb ik het geprobeerd met 1 softbox en het werkt dus. Heb 2 passieve inlaten (boven en onder)verbonden met de kleinste tent, de bovenste buis(met de warmste lucht) komt binnen vlak naast de filter. Dus de meeste warme lucht van de kleine tent zal wss rechtstreeks afgezogen worden via de filter en het klimaat van de grote niet tot weinig verstoren.

Ziezo, denk dat het meeste hier weer up to date is. Tot later

Comment

Zou beter hier en daar nog wat dieven als ik enkel dikke volle toppen wil, ik heb echter besloten van het te laten staan deze ronde aangezien ik toch allang eens wil shit maken.

Mijn grootste plant hangen de bladeren een beetje te treuren, heb ook 1 langs de andere kant die lichtstress vertoont DENK IK. Die plant heeft 2w onder 40w gestaan en heb ze toen terug gezet. Sindsdien verkleuren de bladeren.

20221209_182033.jpg 20221209_182056.jpg

In de tent ernaast gaat het ook vlot zonder veel problemen. Hier en daar een verbrand puntje of een iets lichtere kleur maar al bij al komt het wel goed vermoed ik.

Fototje met en zonder licht 20221209_182547.jpg 20221209_182723.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Wat calmag toevoegen.

• DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Krijgen ze 1x per week max, staat ook zo op het schema dat ik volg. Ik gebruik kraanwater en daar zit ook al genoeg kalk in als ik mijn kranen bekijk 😂

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Onder led hebben ze meer nodig dan er in ket kraanwater zit.

Vandaag terug hier en daar wat gesnoeid, het is de eerste keer dat ik een dominante sativa kweek en ik moet zeggen dat de groeispurt waar men over spreekt mij nu wel duidelijk is .
        Ik heb duidelijk gewoon 2 weken te laat geschakeld naar de bloei en volgende keer schakel ik direct 2d nadat ik de 2e keer getopt heb.
        Om goed te zijn en de planten optimaal te strekken zou ik in principe nog een 120x60 tentje kunnen gebruiken maar dit heb ik niet en ga ik ook niet kopen want het blijft een hobby, vandaar dus maar wat gesnoeid.

Voor de rest ben ik natuurlijk wel tevreden hoe het momenteel zn gangetje gaat zonder ECHTE bladproblemen of dergelijke.. Een verkleuring of de puntjes die klein beetje geel worden maak ik mij niet echt zorgen over voorlopig. Ik blijf gewoon het schema volgen. Voorlopig dus enkel P-boost en topbooster in combinatie met de all-in-one voeding van aptus. Die is wel bijna leeg en ga ik moeten vervangen door plagron terra bloom. Hoop dat dit niet voor problemen gaat geven.. Misschien geef ik wel gewoon geen voeding meer zodra ze leeg is en enkel nog afgezuurd water gecombineerd met die boosters. Zorgen voor binnen paar weken, zal me is moeten inlezen of dat kwaad kan van midden in de bloei over te schakelen op andere voeding..

Zo staat het er dus nu bij in de kleinste tent, hier heb ik meer gesnoeid aangezien deze lucht eerst nog naar de grote wordt afgezogen. De buitenste 2 heb ik ook goed gestrekt zodat zelfs de lage groei nog een deftige hoeveelheid licht krijgt. De middelste 2 zijn onderaan goed gesnoeid zodat de meeste energie naar boven wordt gestuurd.

20221210_162350.jpg

Hier heb ik minder gesnoeid maar toch ook wat LST toegepast zodat het wat meer openkwam. Staat er netjes bij op een paar kleine gaatjes na dan.
        20221210_163013.jpg

Ik had ook stekjes genomen vorige week, die komen dus van planten die toen eigenlijk al een week op 12/12 stonden. Heb nadien gelezen dat dit voor de wortelgroei minder is en beter zou zijn van planten die in volle groei staan. Maakt op zich niet uit aangezien het toch een soort van experiment is en het enkel is ter educatie voor mezelf Stiekem hoop ik natuurlijk wel dat ik er een paar kan in leven houden.. Blaadjes hangen een beetje bij sommige, anderen beginnen tekenen van ondervoeding te tonen (vermoed ik toch) en andere staan er mooier bij dan ik had durven dromen..

Foto's zijn wel genomen onder de 6500k cosmorow strips van secret jardin, had geen zin om die uit te trekken dus de verkleuring op sommige bladeren is minder goed zichtbaar dan het in werkelijkheid is.

20221210_163221.jpg 20221210_163240.jpg 20221210_163228.jpg

En dan tot slot, mijn zorgenkind dat 3w geleden als enige van 3 een worteltje toonde in een glas water. Zoals verwacht zijn de andere 2 niet boven gekomen en zelfs bij deze ging het tergend traag. Sinds gisteren is die er precies wat doorgekomen na een paar dagen mee in de propagator gestaan te hebben. Geen idee of het er iets mee te maken heeft gehad, staat er nu alleszins weer naast en we volgen het elke dag verder op.

20221210_163126.jpg

Comment

• DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Kan ik idd nog doen, had wel gehoopt dat het niet nodig ging zijn maar is idd beter zo dan ze te laten sterven.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dat je stekken hebt genomen van planten die al een week op 12/12 staan is niet zo'n probleem hoor, zelfs niet als ze wat bloeiverschijnselen vertonen. Zonder kap om de lv te verhogen duurt het wat langer voordat de blaadjes van de wortelende stekken zich strekken. Weinig licht 24/0 en veel geduld!

• DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Ik heb enkel de kap eraf genomen voor foto's te nemen, voor de rest staat die er steeds mooi netjes op en de temperatuur schommelt tussen de 22 en 26 graden, afhankelijk of de lampen op staan ernaast. Heb enkel vandaag de 2 gaatjes vd propagator opengezet bovenaan zodat ze rustig aan kunnen gewoon worden aan minder hoge luchtvochtigheid omdat ik ergens gelezen had dat dit goed zou zijn na een week. Geduld heb ik sowieso want ik heb nog zaad genoeg in het geval het niet moest worden. Het moet wat mij betreft zelfs niet te snel gaan want heb nog minstens 9w bloei te gaan in beide tenten vooraleer ik plaats zal hebben.

Lol had er gisteren paar opgenomen, blijkbaar verkeerde gekozen want de meeste hadden effectief al wortelgroei en nog niet een beetje 😅. Denk dat er 4 of 5 waren die compleet niets aangemaakt hadden, heb de 12 beste in 4liter potten verpot met zaai en stekgrond van DCM. Tentje staat nu toe nadat ik de wanden nat gespoten heb. Voorlopig ook nog geen ventilator of afzuiging, misschien dat ik er straks wel een clipfan bij hang voor het idee.

20221211_160549.jpg 20221211_160739.jpg 20221211_160909.jpg 20221211_161247.jpg 20221211_163529.jpg

Comment

Planten groeien vlot door, enkel op 1 enkele plant heb ik vandaag bladproblemen gespot. 🤔 20221214_173952.jpg
          Attached Files

Comment

Sterk aan het twijfelen van toch nog te snoeien. Ik ga veel te veel fluff hebben op deze manier en ik heb ook schrik dat ik later in de problemen zou komen met de vochtigheid. Ik heb een lijn getrokken op de foto voor te zien wat jullie ervan denken. Volgens mij gaat er nog meer dan genoeg blijven staan en zullen de toppen bovenaan gewoon dikker worden zonder veel echt verlies.. Op deze manier zal ik ook minder kuiswerk hebben hoop ik 😅

Ik heb vandaag trouwens nog een dosis cal/Mg bij gegeven. De bladproblemen zijn voorlopig beperkt tot die 1ne plant, hopen dat het zo blijft en niet meer verergert.

De stekken gaan ook vlotter dan verwacht trouwens 👌
            Attached Files

Comment

• DerpiE
              DerpiE commented
              Editing a comment
              Blijven ook nog minstens 3 toppen onder de hoofdtop staan, dus snel gerekend is dat met minstens 10 takken per plant ruim voldoende om 50g+ per plant te halen..Heb dan liever 50g dikke toppen en beetje fluff ipv 30g en veel fluff en kuiswerk

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              dat licht zit wel goed dieven zou ik ook doen doe ik elke ronde om fluff te voorkomen

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              met 6 had je ook wel genoug voor een dikke ronde ja das amnesia haze die gaat als een gek groeien een bloeien vooral na schakelen gaan ze als een gek groeien zit hier met hetzelfde probleem dat ik ook te laat ga schakelen simpel.omdat ik eerst 6had en 2week later er nog 3bij heb gezet hehe en nu denk nog even en dan 12-12 terwijl dat al.lang had gemoeten hehe die gekke amnesia zeggen ze niet voor niks die groeit zo de tent uit

las ook.als.je normaal 15 planten zet en je wil een ronde draaien met amnesia haze zeggen ze vaak 5-7 heb je dan al genoug omdat ze erg groot worden
              heb er zelf 9op 1m2 dat gaaat nog wat worden hehehe maar mooie ronde kerel zo te zien gaat daar wel wat leuks aankomen

mooi groen en gezond

Ben eraan begonnen, dit is het resultaat na 3 planten. Vanonder ziet het er veel frisser uit allesinds en van boven zie je bijna niet dat er iets weg is dus denk dat het eig wel meer dan nodig was.

20221216_152607.jpg 20221216_152536.jpg

De middelste plant achteraan is die met de bladproblemen. Het is precies of de wortels naar boven gegroeid zijn zoals je op deze foto kan zien. Het valt allesinds op tegenover de andere potten dat er duidelijk meer wortel te zien is bovenaan.

20221216_153247.jpg

Ziezo dit was het voorlopig, ga me eentje rollen en verder snoeien.

Comment

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              wat vaker van beneden water geven je krijgt bij elke tent een water dichte lek bak voor de bodem die kan je gewoon onder water zetren zeer ideaal in de bloei zo voorkom je ook gelijk dat ze te droog komem te staan en bijna niks meer opbrengen de grooste opbrengers zijn ook de grootse drinkers

• DerpiE
              DerpiE commented
              Editing a comment
              Dat doe ik minstens 1 a 2x per week voor te zorgen dat de potten onderaan niet te droog komen te staan. Rest van de waterbeurten gebeurd wel via boven zodat ik sneller zie indien ik teveel water zou geven. Het is voorlopig wel nog altijd niet voorgevallen deze kweek dat het er via onder uit liep.
              Heb altijd schrik met onderaan water te geven dat als ze genoeg hebben, het water blijft staan en ik vervolgens rot zou hebben onderaan in de potten. Heb hier vroeger over gelezen en een heilige schrik van gekregen. (zelf nog niet voorgehad maar beter voorkomen dan genezen denk ik altijd )

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              nee jo in de bloei kun je ze bijna in een zwembad zetten zo zuipen ze dan k geef nu al in de groei ook van onder simpel weg de wortels groeien naar onderen in de pot

dus daar wil je ook water geven ze drinken bij mij nu al.meer dan ooit te voren ze drinken nu zo met 9stuks zo 12liter water in de 2max 3dagen dat gaat in de bloei wel.velen malen meer zijn dan blijf je water gooien in de bodem

in principe als de bladeren de pot raken kun je gewoon volledig via onder geven en 1x in de week beetje vam boven zo gaan ze veel meer drinken en pakken ze wat ze nodig heb en en met zoveel.planten is dat alleen maar makkelijker en veel sneller water geven

ze drinken straks in de bloei zo 50liter water weg

Ook met de stekken gaat het relatief goed. Hier en daar wat plekjes maar had het veel slechter verwacht.
            ​​​​​
            20221216_193941.jpg 20221216_194145.jpg 20221216_194156.jpg

Iemand trouwens nog mee met de laatste nieuwe led lichten? Is het qua efficiëntie en prijs kwaliteit nog altijd het best om zelf aan de slag te gaan met de Samsung strips in combinatie met een Meanwell driver? Of zijn er ondertussen weeral andere (en goedkopere )opties op de markt waardoor het de tijd niet meer waard is van er zelf aan te beginnen?

​​​​​​Toen ik begon raadde men hier vooral die TGL220W met cobs aan, jaar later dan maar zelf een 300w lamp gemaakt met Samsung strips maar ben benieuwd of er al andere opties zijn.

Ik heb hier nog platen staan waar ik een kast van ga maken van 80x90. Op die manier kunnen er 2 tenten weg want het is hier een beetje uit de hand gelopen met 2 bloeitenten + die propagatortent met de stekken

Comment

• Rietslang
              Rietslang commented
              Editing a comment
              Prijskwaliteit de vernieuwde Lumatek Attis pro led top.

• DerpiE
              DerpiE commented
              Editing a comment
              Met die samsung strips en Meanwell hlg voeding zat ik aan 1€/W ongeveer als ik het mij goed herinner. Paar alu profielen kan ik op het werk makkelijk aanraken en ben zeker dat de verdeling van m'n licht dan optimaal gaat zijn. Heb enkel niet veel goesting om weer te DIY'n indien er andere opties zouden zijn ondertussen.

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              lumatek zeus pro de beste van het moment
          Bezig...
          X