Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia haze onder DIY LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Net deze site tegen gekomen: https://cre.science/nl/
    Iemand die deze kent? Staan best mooie (en goedkope) setjes op voor diy led lamp met Samsung diodes voor minder dan 1€/W. Zijn de verbeterde lm301H ten opzichte vd lm301b

​​​​Ben van plan van een kast te maken van 90 breedte, 80diep, 220hoog. Zou de kast in 2 verdelen met bovenaan plaats voor minstens 1moederplant met een incubator naast voor de stekken. En zodra ze beworteld zijn mogen ze dan in grotere potten naar onder om daar direct 12/12.

Heb laatst 2x 20w secret Jardin cosmorrowstrips gekocht voor te groeien, die komen bovenaan de kast voor de stekken. (Staan ze nu ook onder en het werkt dus waarom veranderen)
    Ben van plan van dit weekend een voeding te bestellen samen met paar led strips in 3000k en ik twijfel eraan om nog extra rode diodes toe te voegen aangezien het een lamp zou zijn om direct te bloeien.

Zal morgen mijn kooplijstje hier nog eerst posten vooraleer ik tot de aanschaf over ga, misschien krijg ik hier nog goeie ideeën van iemand anders .

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Tja de kast is 90 breedte en 80 diep. Ik zie dat die lampen een bereik van 1.8x1.8 kunnen hebben (voor de groei wss maar dan nog) dus hier hebben we niets aan :'D

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ja met zoon oppervlakte heb je inderdaad niet zoveel watts nodig der is hier ook een op het forum met de zelfde oppervlakte en die heeft 2x 120watt quantum boards en draait er makkelijk 400g + mee dus die boards zijn wel goed en betaalbaar

daar heb je ook plug en play van
      in 120watt versie
      240watt 400watt en hoger maar zoals je al zij is dat niet nodig

en als je die met 660nn en 720 dat zijn toch echt de toppers ze zijn duurder maar dan heb je ook wat die lamp die jij zij

is ook goed maar is dat orgineel samsung of ??

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Die quantum boards zien er niet slecht uit, maar ik ben zeker dat de lichtverdeling beter gaat zijn met die led strips waardoor ik mn lamp er zo goed als vanboven op kan leggen. Zie het nu ook met mn zelfgemaakte lamp in de kleinste tent, die staat denk ik niet hoger dan 10 a max 15 cm boven de toplaag op full power en heb niets v problemen.

Op zich overdrijf ik nu wel dat de verdeling VEEL beter zal zijn (als je rekening houdt dat de kast maar 80x90 is) maar bij die quantum boards zal je sowieso rapper hotspots hebben tegenover de strips (voor grotere oppervlakten dan allesinds toch).

Vandaag dag 21 op 12/12. Heb 3 weken geleden de lamp geschakeld, deze week eens alles goed opgekuist en dit is hoe het er nu bijstaat. Vind het wel goed gaan, ik controleer minstens 2x per dag of ze niet te dorstig zijn want ze drinken best veel vergeleken met m'n vorige kweekjes. 1ste keer dat ik het gevoel heb dat die 9l potten te klein zijn maar het is nu wat het is 🤷

​ en de grootste tent:

Heb trouwens een afzuiging gekocht op Amazon voor 31€ ofzo, deze gebruik ik om de lucht sneller af te zuigen in de kleine, en wordt onrechtstreeks dus als actieve inlaat gebruikt voor de grote. De grote afzuiging kan op 75% blijven terwijl beide voldoende vacuüm gezogen worden.

​​​​​Voila, tot later
    Attached Files

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Ja als attachment kunnen we t zien nu

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Vreemd, bij mij staan ze gewoon tussen de post ook. Zal deze week bij een nieuwe post wel zien of de problemen blijven.

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Is hgstwss omdat je de page vernieuwd heb zonder eerst de foto's geplaatst
      Lekkere inlaat, idem plantjes👌

Denk dat ik mij morgenvroeg dit setje ga bestellen, net heel de dag liggen kijken en dit DIY setje lijkt me de beste prijs/kwaliteit optie voor wat ik nodig heb. Ging eerst 8 strips nemen ipv 6 voor een nog betere verdeling en efficiëntie maar denk dat 6 wel ruim voldoende gaat zijn voor de kleine oppervlakte die het uiteindelijk maar is.
    Our highly efficient LEDs and solutions for indoor garden automation are as unique as the requirements of our customers. Discover Crescience now!

Voor de mensen die er verstand van hebben, dit is de specifieke strip:
    Our highly efficient LEDs and solutions for indoor garden automation are as unique as the requirements of our customers. Discover Crescience now!

Datasheet staat er ook ergens bij. Deze zijn iets duurder maar er zitten wel 4x Osram 660nm op en zelfs met 6 strips ipv 8 moet ik ze niet aan max capaciteit draaien op die voeding. Ze mogen max 2000mAh en met 6 stuks zouden ze comfortabel rond de 1.6 a 1.7 max moeten draaien op die voeding.

Bon, ik ga mijn nest in kruipen. Moest er iemand een nog betere oplossing hebben hoor ik het graag..

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Je 2e antwoord heb je toch wel iets meer moeite gestoken in je tekst aangezien je 2x op enter geduwd hebt Tijnie82
      Zie je zelf wat een kleine moeite (2x enter) doet voor je tekst tegenover je eerste antwoord?

Hij heeft wel gelijk hoor. Soms krijg ik echt spasmen in mn brein als ik je lange teksten probeer te lezen, ondanks dat je het altijd goed bedoelt en iedereen probeert te helpen.
      Je zou veel behulpzamer zijn door af en toe eens op enter te duwen, een komma of een punt te gebruiken want ik ben zeker dat @Rreppellsteeltjam niet de enige is die je teksten niet leest.

Verder zullen we hier niet uitwijken over dyslexie, daar zijn andere fora voor ;D

• Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Daar gaan we weer, moet je iemand wijzen op zijn grammatica, nee nooit. Lees het dan gewoon niet. Deze persoon probeert het. Ik weet niet waar de naam rrrrreepellllsteeltjmmmmm vandaan komt. Maar die klopt ook voor geen meter. Ga lekker naar een taalforum ofzo kun je daar lekker gaan zeuren.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      He kuni, kan jij al kweken!?

bestelling.png

Even gek gedaan, de 240W set is besteld voor in nieuwe 80x90 kast en ondertussen nog even een 50W upgrade van rode diodes mee besteld voor mn huidige lamp met de samsung lm301b strips. Die draait nu max op 320W en heb zoals je kan zien nog 4 strips met 660onm diodes besteld. Ga nog even moeten bekijken hoe ik dat voor deze kweek allemaal veilig ga fixen, voor mn volgende kweek maak ik een nieuw frame met beide drivers op het frame zelf zodat ik daar vanaf ben langs de buitenkant.

Iemand hier die een beetje thuis is met arduino? Heb laatste dagen beetje zitten rondkijken en als er iemand handige linkjes heeft van mensen die hun kast/tent geautomatiseerd hebben door middel van arduino of dergelijke hoor ik het graag. In de zomer ben ik namelijk al eens 2-3d van huis in het weekend en dan durf ik nm planten al eens verwaarlozen Vandaar dat ik mij deze winter ga proberen verdiepen in het automatiseren van mijn kweekje zodat ik minstens alles vanop een afstand zal kunnen volgen (en hopelijk ook aansturen?).

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      volgens mij tienus beunhaas hier ook op t

forum heeft laast nog een ronde gedraait

met een automatischering met een voedings

computer en dergelijke moet je daar maar eens op kijken

en volgens mij gaat hij ook alles verkopen
      die man weet er van alles van

Update, foto's zijn wel van gisteren maar het is best hard aan het gaan. Slaap op dit moment ergens anders dus ik passeer maar 1x per dag ipv dat ik er de hele avond zit op te gapen. Gisteren merkte ik op dat het water op mijn ruiten stond, na een kleine inspectie stond er bijna overal vocht/water op de vensters en was er al begin v schimmelgroei op 1 venster Best gek hoe snel dat allemaal gaat. Had de ruimte dus duidelijk niet genoeg verlucht, doen we vanaf nu ook elke dag een uur terwijl we aanwezig zijn..

Hier foto's, deze keer met de lampen uit.

20221223_143753.jpg 20221223_143311.jpg 20221223_143613.jpg 20221223_143539.jpg 20221222_174146.jpg

Vermoed dat de vochtigheid ook te maken heeft met deze boosdoeners, zoals ik al zei gaat alles hard en deze begonnen ook zot te groeien. Stonden daar uiteindelijk 10 planten in bloei verdeeld over de 2 tenten en dan nog die propagator waar deze 15 stekken ook vocht begonnen af te geven. Heb er al 5 weggedaan ondertussen, meeste zijn getopt en er gaan er sowieso nog stuk of 5 weg zodat we met MAX 5 overblijven deze keer. Had nooit gedacht dat ik zoveel stekjes ging hebben die het goed gingen doen, volgende keer moet ik er dus duidelijk zoveel niet snijden.

Zien jullie de foto's nu?
    Attached Files
    Last edited by DerpiE; 24 December 2022, 21:00.

Comment

• Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Ja ik zie jouw foto's. Netjes gedaan btw.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ok thx voor ff te bevestigen :p Heb wel geen idee wat vorige keer het probleem was dan toen ze niet zichtbaar waren.

Kleine update, we hebben de lamp op 27/11 omgeschakeld naar 12/12 dus als ik goed geteld heb is dit week 5, dag 1.

Heb de foto's daarstraks genomen toen het donker was, helaas half uurtje voor het licht aankwam maar voor 1x kan dit wel geen kwaad veronderstel ik.
    Gisteren de lamp beetje hoger gehangen want had gemerkt dat ik lichtstress kreeg op de hoogste toppen. Voor de rest beginnen de bladproblemen met die bruine plekken nu op meerdere planten. Heb planten die lichter zijn van kleur maar ook de donkerste groene planten beginnen tekenen te vertonen, daarom vermoed ik toch dat het eerder een overschot zal zijn dan een tekort van iets. Die foto's van de verkleuringen zijn voor morgen want heb het pas gezien toen ik de 2e keer ging kijken voor te zien of ze nog water nodig hebben.

Voor de rest moet ik helaas de ruiten op een kier laten voor de vochtigheid te bestrijden. Hierdoor is het gemiddeld wel een graad of 2 kouder in de ruimte, bijstoken kan ik niet doen met deze energieprijzen aangezien ik zelf 2 weken op logement ben Vooral snachts zakt de temperatuur zo tot een graad of 17 a 18 vermoed ik. Normaal als ik aanwezig ben is het minstens 20-21 graden en in de tent dan nog 2 a 3 graden warmer. Nu merk ik toch dat ze minder drinken sinds ik de ramen op een kier heb gezet, vooral de 2e tent met de 7 planten in. De kleinste tent blijven ze wel goed doordrinken.

Dit is dus de kleinste tent, heb de lamp dus maar verhoogt want links begon ik tekenen van lichtstress te zien. 20230102152843_IMG_0919.jpg
    20230102152818_IMG_0917.jpg

En hier de grootste tent
    MIdden achteraan was de plant waar de problemen begonnen, ondertussen heb ik die bruine plekken dus op meerdere planten ontdekt.

20230102153325_IMG_0924.jpg 20230102153316_IMG_0923.jpg

En paar close-ups:

20230102153405_IMG_0925.jpg 20230102153423_IMG_0926.jpg 20230102152925_IMG_0921.jpg
    Attached Files
    Last edited by DerpiE; 2 January 2023, 18:26.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      k geef ook altijd nog groei voeding terwijl k schaken naar 12-12

en ja als je dat doet tot de groei dr uit is mix ik 1x wat groei en bloei samen en daarna volledig over op bloei teminste met mineraal voeding

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      en moet zeggen als je bladproblemen krijgt tijdens het schakelen had je ook al problemen van tevoren

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Bij aptus heb je geen speciale groeivoeding. Is gewoon all-in-one en dan geef je de gepaste boosters bij, afhankelijk in welk stadium van de kweek je precies zit. En ben ook effectief blijven door voeden tot ik bloeiverschijnselen zag.

https://aptus-holland.com/wp-content...H20_NL_web.pdf

Ben hier net door aan het scrollen en dit intrigeerde mij wel, ik gok eerder dat ik een week te vroeg ben begonnen met die K-boost waardoor hij nu dus minder ca/mg opneemt. Vandaar ook die bruine spikkels die wijzen op ca/mg problemen.

wsqfsdf.png

Dit is ook de eerste keer dat ik geen regulator meegeef en net nu 'zweten' mijn bladeren ook meer.. Natuurlijk kan ik dat minder goed inschatten omdat ik deze keer 10 planten ipv 5 heb.
    Zou dus zo maar kunnen dat ze hierdoor ook minder goed de voedingsstoffen opnemen. Had die broodkweker toch gelijk dat dat goed spul was.. Wel relatief duur in aankoop maar het feit dat die gierige hollander dit ondanks de kostprijs aanraadde had ik moeten weten dat het wel goed spul is Verklaart ook waarom die planten nog zo een groeispurt gehad hebben terwijl dit voor mij iets onbekend was tot nu toe lol, ondanks dat het deze keer een sativa is zal het er ook wel iets mee te maken hebben.

wqsdfqsdf.png

Comment

Foto's zijn met de tablet genomen, vandaar de mindere kwaliteit.
      De meeste hebben ondertussen die citrusgeur. IMG_20230104_223632_HDR.jpg IMG_20230104_223644_HDR.jpg IMG_20230104_223534.jpg IMG_20230104_175002_HDR.jpg Die 2 rechts onderaan in de grote tent ruiken niet zo, beetje meer plantgeur nog, zijn donkerder groen van kleur en mij lijkt het dat die witte bloeihaartjes dikker zijn dan bij de planten die wel lekker ruiken. Geen idee of ik mij zorgen moet maken hierover.
      Heb die ventilator veranderd van positie, zat met het idee dat die misschien verkeerd hing waardoor de lucht rechts vooraan mss minder circuleert. Het is sowieso verre van ideaal met 1 afzuiger voor 2 tenten begin ik te merken..

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Heb beetje schrik voor die 2 donkergroene rechts in de grootste tent, die ruiken 'raar' ten opzichte van de citrusgeur die de rest geeft.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Is toch ook een andere soort of niet?

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Nop, 10x amnesia haze van zamnesia.
        Multiple Cannabis Cup winner and all round best seller Amnesia Haze, is a strain of high prestige. This predominantly sativa super strain is blessed with psychedelic powers that will captivate all of your senses (and body too). Her capacity for producing exceptionally high yields make her a prize catch for growers, regardless of her 12-13 weeks flowering period.

30% indica/70% sativa.. Toeval doet erom dat ik net 3 planten heb vd 10 die anders ruiken lol, allemaal aan de rechterkant. Dus mss is dat die 30% indica maar denk eerder dat mn ventilatie niet goed in die hoek circuleerde

Ziezo, paar close-ups genomen deze keer. Heb troubles met die foto's hier te uploaden door die max resolutie ondanks dat mn bestandsgrootte nu wel OK is..
      Mijn stekkentuin heb ik er bv niet op gekregen. Heb er ondertussen nog 7 over van de 15. Denk eerlijk gezegd dat ik het 'experiment' ga op stop zetten wegens plaatsgebrek. Was leuk voor is te doen en heb het ondertussen toch geleerd hoe ik ze relatief makkelijk in leven kan houden zonder veel moeite. Hier toch 1 foto die ik wel kan plaatsen, is van een stek apart. De tent van 80x60 staat ondertussen overvol met 7 stekjes. Met spijt in het hart maar de vochtigheid wordt hier nu al snel te hoog en 7 extra stuks die ook serieus beginnen drinken en dus verdampen kan ik nu wel missen eigenlijk. Alles staat in de living en het moet voor mijzelf ook wat gezond blijven. 70% luchtvochtigheid is niet zo gezond voor elke dag in te zitten. Voor goed te zijn zou ik de stekken nu ongeveer moeten gaan verpotten (of had ik eigenlijk al moeten doen) en ipv grotere schoenen zal het dus de vuilbak worden.

20230105165004_IMG_0955~2.jpg

close-up van een topke

20230105211231_IMG_0982~2.jpg 20230105211042_IMG_0980~2.jpg 20230105210324_IMG_0962.jpg 20230105210913_IMG_0975.jpg

Last edited by DerpiE; 5 January 2023, 20:51.

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Je kan er natuurlijk ook weer stekken van snijden, planten in de tent zien er goed uit

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Klopt, maar begin te twijfelen of ik weer direct een soort wil zetten die 12-13 weken bloei nodig heeft.

Terwijl ik de stekken aan het snijden was heb ik eraan gedacht van ze te labelen trouwens, helaas had ik al iets teveel gerookt en was ik te lui om naar beneden achter mijn gerief te gaan. Hierdoor weet ik dus niet meer welke stek precies bij welke plant hoort. Ik wil eig enkel een stek van die middelste plant op de onderste rij (vd grote tent dus) maarja.. geen idee welke stek dat precies is

Mooi veldje
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Thx, we doen ons best
        Ondertussen ben ik terug van het doggysitten op logement en kan ik ze weer beter gaan verzorgen. (lees: 10x per dag de tent open voor nog eens te wegen en voelen dat er zeker niets te droog staat )

Temperatuur is direct ook weer 3-5 graden hoger gemiddeld en dat merk je direct aan hun drankverbruik

20230106_172844.jpg
      iemand een stekske? Grapke he voor ik hier gebanned word ze liggen al in de vuilbak ondertussen. Heb er toch nog een paar laten staan voorlopig, vooral voor te mishandelen en te zien hoe ver ik mag gaan.

Zoals ge kunt zien aan die achterste heb ik ze redelijk ver geplooid
      20230106213149_IMG_1003.jpg

En dan nog wa fotos van mn toppen
      20230106212604_IMG_0993.jpg 20230106212620_IMG_0994.jpg 20230106213056_IMG_1001.jpg

Attached Files

Comment

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Gaat goed

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Idd, hopelijk blijven ze groeien aan dit tempo. Tot nu toe heel tevreden mee enkel dat sommige niet die specifieke citrusgeur hebben, geen idee of ik mij hierom zorgen moet maken of het gwn een ander fenotype is.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        is andere pheno type dat hou je toch nooit zullen 100planten het zelfde zijn altijd wel wat verschil in geur en smaak en plant opbouw

Contact met de dealer onderhouden moet ook gebeuren je weet namelijk nooit dat er iets verkeerd gaat en je de oogst toch nog mag weggooien. En ik wissel graag eens tussendoor van smaak, na 2 weken ww te roken was het tijd voor good old classic G13 haze

20230107215425_IMG_1007.jpg 20230107215307_IMG_1004.jpg

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        de mijne heeft ineens allemaal weed van cali lekker sterk en smaakjes wauw altijd de zelfde weed roke is ook niks wat afwisseling is ceker lekker

Is dit een herma?

Edit: paniek voor niets, ben soms beetje retarded. Foto bijgezet die me direct gerust stelde
      Viel me gewoon in 1x op tijdens het snoeien. Heb de rechterkant beetje opgefrist. Liever 10-20g minder in totaal dan dat ik problemen ga krijgen tijdens de laatste weken met vochtigheid die opgehoopt zit.

Vanboven zie je zelfs niet dat er iets weg is

20230107_230830.jpg
      Attached Files
      Last edited by DerpiE; 7 January 2023, 23:23.

Comment

Niks aan de hand zie foto 1 google afb, foto2 eigen (beginnend) herma ervaring.
      ze noemen banaantjes voor een rede

19BC1543-BE36-4B02-960A-C505234529DE.png
      062E18C1-4336-472F-AF8D-12E77FE8247B.jpg
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Ja dat voorbeeld is idd veel beter lol.. Had gisteren de eerste beste site geopend en die had nogal ruimte voor interpretatie zullen we maar zeggen was totaal niet zo duidelijk daar, vandaar dat er even paniek was ontstaan
        Heb het zelf nog na 8 kweekjes ofzo nog nooit voorgehad. Hout vasthouden dat het zo blijft maar heb liever een vraag teveel stellen of even te paniekeren als dat ik iets zou niet zien en daardoor heel mn oogst mag weggooien

Ik zit met een dilemma, mijn voeding is zo goed als op. Nu heb ik 3 opties:

-Gewoon nieuwe voeding van aptus kopen. Rest van de producten zijn ook van aptus en heb nog genoeg boosters voor minstens 1 kweek, misschien de veiligste optie. Wou persoonlijk eens overschakelen op biobizz omdat ik hier constant goeie reviews van lees. Vraag me enkel af omdat het komt dat biobizz beter is of omdat aptus gewoon minder bekend is en wss wat duurder?

-Verder gaan met plagron bloom terra wat ik hier nog staan heb van een aantal jaar geleden. Hier heb ik het meeste schrik van langs de ene kant omdat alles nog mooi groen staat en ik zeker geen overschotten wil doordat ik van merk verander. Kan in principe niet slecht worden (denk ik?) maar dit geniet dus niet mijn voorkeur

-Verder gaan ZONDER voeding en enkel nog de boosters bijgeven. Misschien nog de beste oplossing vind ik persoonlijk. Die all-in-one voeding van Aptus is NPK vloeistof maar heb aparte P, K en Ca/Mg. Dat samen met topbooster gaat ervoor zorgen dat mijn voedingswaarden nog hoog genoeg liggen volgens mij en de kans op overvoeden wordt op deze manier ook weer een stukje kleiner.

Ik zit nu op week 6 dag 1 sinds ik de lampen geschakeld heb naar 12/12 dus tis wel nog ff natuurlijk.

EDIT: zowel plagron terra bloom als die aptus all-in-one zijn minerale voedingen.
      Last edited by DerpiE; 9 January 2023, 18:46.

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Terra Aquatica voorheen GHE. Met alleen Floranova grow voor de groei en bloom voor de bloei haal ik al jaren uitstekende resultaten. Mooie dikke voeding waarbij je niet het idee hebt 90% water te kopen.

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Hork goed om te weten ik heb de tripack hier voor t eerst liggen voor me hydro peper tuintje.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Die tripart zijn volgens mij drie flessen waarmee je de twee flessen die ik gebruik kunt samenstellen. Het is uitstekende voeding, naar mijn mening net zo goed als Biobizz. Een maat van mij kweekt dezelfde soorten als ik met Biobizz, maar hij vindt mijn wiet niet minder dan de zijne. En andersom is dat net zo, maar ik vind T.A. vooral ook makkelijker werken dan Biobizz en ik houd van meten. Ben zelfs zo tevreden dat ik niet eens meer kijk naar andere voeding.
    Bezig...
    X