Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia haze onder DIY LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het ziet er zeker wel uit als Amnees en de fenotypes ogen ook hetzelfde. Blad weghalen kan geen kwaad denk ik.

Succes met de laatste weken en daarna....
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Denk ook niet dat het nog kwaad kan van blad weg te knippen als hierdoor de onderste laag toppen meer licht krijgt. Zondag is week 9 op 12/12 compleet.. Begint wel spannend te worden nu

Alweer bedacht, ga eerst eens kuis houden voor ik aan m'n goodies v barneys farm begin. Volgende ronde wordt het:

5x cheese van zamnesia
    2x critical freebies van zamnesia
    ​​​1x top44 gewonnen bij de lotto dacht ik
    1x bubblegum ook ergens gratis gekregen

Deze soortjes zouden in principe snel klaar moeten zijn, allesinds veel sneller dan deze ronde lol. Dan heb ik wel genoeg variatie voor deze zomer want in de zomer wordt het hier helaas te warm voor een goeie ronde te draaien. Denk ook niet dat ik met 9 verder ga, we zien wel als de kast leeg is hoeveel plaats er over is.

20230127_233529.jpg
    Heb de zaadjes in glas water gelegd, morgen alvast ff de grond vochtig maken en potjes klaarmaken. Ik ga ze voorgroeien onder 2x 20w cosmorow strips v secret jardin.
    Heb gemerkt dat ze toch niet super hard gaan onder 40w dus ik denk dat het qua timing niet veel zal schelen tegen dat de kast leeg is. Ga het alleszins niet opnieuw laten escaleren zoals deze ronde

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Dat had je van te voren kunnen weten dat het ging gebeuren dat alles de tent uit groeit ze zeggen ook niet voor niks

Waar je normaal 15 planten hebt en als je haze gaat kweken gewoon de helft minder aan planten moet nemen om dit te voorkomen

Je bent niet de eerste en ook niet de laaste die hier mee op ze bek gaat

Of kleinere potten nemen als je perze zoveel
      Planten wil

Of gewoon een grote tent is makkelijker dan 2-3 kleine tenten

Wand iedereen weet dat haze 9van de 10 x grote en brede planten worden

Ben de zelfbouw binnen gegaan voor een 20l vat want ze dronken meer dan 10l per dag. Uiteindelijk buiten gekomen met 20l bidon, bamboestokken en nog wat prul die wel is van pas komt. Heb net al wat bezig geweest en na een goeie snoeibeurt en met de stokken te spelen ben ik tot dit resultaat gekomen.. Ik ga maandag achter nog wat van die bamboestokken denk ik voor de rest

20230128195115_IMG_1052.jpg 20230128195129_IMG_1053.jpg 20230128195201_IMG_1056.jpg 20230128195213_IMG_1057.jpg 20230128195151_IMG_1055.jpg 20230128195141_IMG_1054.jpg

Comment

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Ziet er goed uit!

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Tennisballen.

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Gaat lekker 👍

Fucking lastig om dat iets of wat deftig op beeld te krijgen zonder te knippen toch.. gvd wat heb ik gevloekt 😂
    Alsof dat nog ni genoeg was doet het forum lastig omdat mijn foto's 10 pixels te lang, zelfs na 2x bijsnijden vd foto's.
    Deze heb ik er wel op gekregen 20230128_214714.jpg 20230128_214703.jpg 20230128_214655.jpg

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Stuk of 20 nemen inderdaad ni gemakkelijk...

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Stuk of 20? Ik schiet er een stuk meer om maar iets in beeld te krijgen. Je kan het nu wel beoordelen en je hebt zelfs die stengels in beeld. Mooi hoor

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Straks komen er betere foto's aan. Ik ga 1 tak knippen voor eens goed te inspecteren van die plant waarvan ik al ff zeg dat ze precies weken voor ligt op schema.
      Gisteren ook bij een andere plant paar roestige plekken gezien op de suikerblaadjes dus die gaan we straks ook even op de gevoelige plaat leggen en zien wat jullie hiervan vinden.
      Sowieso als ik begin te twijfelen knip ik.. Ga nu geen risico's meer nemen en als de trichjes mij aanstaan begin ik te spoelen. Daar heb ik ook nog paar vragen over trouwens want enkel aangezuurd water geven is ook niet goed heb ik gelezen, dan verhonger je ze in de laatste week en doe je meer slecht dan goed. Heb ook al van mensen gelezen die blijven voeding geven tot de voorlaatste knipbeurt en die dus eigenlijk totaal niet spoelen. En die ook geen verschil proefden in hun wiet..
      Op dn duur zou je het toch niet meer weten hoor :'D

Net rot ontdekt, ga denk ik de boel omleggen zodat ik niet teveel verlies..

20230129_152841.jpg
    Vond een top die er raar uit zag en toen ik het suikerblad er makkelijk kon uittrekken kreeg ik al koud zweet.. top open geknipt en hier het resultaat.. denk wel dat ik er relatief vroeg bij ben..

Comment

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Goed inspecteren, schaartje telkens schoonmaken en liefst handschoenen de rot eruit halen. Als je het netjes wegknipt en alles gezien hebt jointje draaien of vapen en bedenken wat je verder gaat doen. Ik zou die plant oogsten als ik de foto’s bekijk. Maar ik ken de soort niet en weet niet eens welke week het is. Sorry maar ik kan dat niet zo snel vinden. Maar als er al Amber is.. je hoeft niet meteen alles om te leggen toch?

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Week 8 of 9 toch?
      Amnesia Haze

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      idd vandaag week 9 compleet op 12/12 en het is amnesia haze.
      Twas even paniek (wat normaal is want heb nog nooit rot gehad ) maar alles omleggen is mss wel iets TE drastisch.. Heb ondertussen HEEL veel bladeren weggesnoeid. Ze moesten er toch af ten laatste binnen 2 a 3w en op deze manier krijgt de onderste rij toppen meer licht. Is wel belangrijker nu dan meer blad te laten staan.. Als ik nog meer rot tegenkom deze week op een plant doe ik ze direct volledig af alleszins en neem ik geen verdere risico's.. Had ze graag de volle 12w bloei gegeven als ze dat nodig hadden maar ga het niet verder riskeren.

Zal straks foto's posten van de snoeibeurt, ziet er wel mooi uit met enkel die toppen

Twas daarstraks ff paniek maar ik denk dat ik van geluk mag spreken en het op tijd gezien heb. Ga alleszins vanaf nu elke dag inspectie doen (nog meer lol😅) en bij twijfel wordt er geknipt.. trichomen zeggen vooral dat het nog te vroeg is, hier en daar wel amber maar meeste zijn gewoon nog doorzichtig en wil ze toch graag op z'n minst milky.

Heb voor verdere risico's te beperken het meeste blad alvast gesnoeid. 2e laag toppen krijgt hierdoor ook meer licht en zou normaal gezien moeten schelen in de LV ook.. Ik meet m'n lv wel niet dus zeker ben ik het niet 100%.

Morgen naar de zelfbouwmarkt achter nog meer bamboestokken zodat ik alles nog beter kan spreiden. Had dat al veel langer moeten doen eigenlijk.

Hier de kast goed gesnoeid:
    20230129191829_IMG_1065.jpg 20230129192043_IMG_1068.jpg 20230129192003_IMG_1067.jpg 20230129191837_IMG_1066.jpg En dan nog 1tje uit de tent 20230129192132_IMG_1069.jpg 20230129192235_IMG_1070.jpg En de eerste slachtoffers hangen ook al omhoog

20230129191309_IMG_1060.jpg

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      We maken er een AA meeting van hier😅
      Hoi ik ben Ketelhuis en ik had ook toprot de vorige kweek.😂

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Alleen een ventilator gaat je geen top rot scheelen goed klimaat is alles voor de dames

Kachel werkt het beste vind ik k heb daardooe lekker klimaat 25 graden met lamp aan en lamp uit 21-22 graden

Ideaal geen dauwpunt geen grote verschillen in temp lv blijft laag k zit nu romd 35% lv

Dus k maak me deze ronde wat minder druk om top rot k probeer het te voorkomem

Maar zie hier met veel.mensen dat kachel lekker hoog staat of lucht ontvochtiger weinig tot geen rot hebben ik ga ook voor een ronde zonder rot dit x hehehehe hopen dat het lukt

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ketelhuis maak er anonieme kwekers en ik sluit er mij bij aan

Tijnie82 een ventilator is toch voor de luchtcirculatie zodat de lucht niet blijft stilstaan tussen de toppen? En als je dan genoeg afzuigt heb je toch (in theorie) genoeg circulatie?
      Als de lampen aan zijn is het hier ook comfortabele 25-26 graden, lampen uit zakt het hier naar een ABSOLUUT MINIMUM van 19 graden.. Meestal blijft het 20 of meer.

Mijn keuken en bijkeuken (waar de bureau staat) staat mijn thermostaat, die zakt niet onder de 18.5. Mijn living is boven maar samen is het wel 1 grote open ruimte dus heb wel paar kuub lucht ter beschikking en omdat warmte lucht stijgt is het boven dus zeker nooit kouder dan 20 graden.

Thermostaat geeft hier beneden 46% luchtvochtigheid, in de tent meet ik niet. LR2 doet dat ook niet meen ik mij te herinneren en zorgt ook gewoon voor genoeg circulatie. (Dacht ik gelezen te hebben)

Vandaag nog wat stokken gaan halen, meer kan ik niet doen vanaf nu..
    de kast 20230130_204946.jpgen de tent
    20230130_204643.jpg
    En dan bladproblemen rechtsvooraan in de tent. Plant is er 10d later ingegaan en wegens niet aangepaste voeding begint ze zwaar achteruit te gaan (vermoed ik toch)
    20230130_204726.jpg 20230130_204720.jpg 20230130_204653.jpg 20230130_204702.jpg
    ​​​​​​
    indien deze blijft aftakelen ga ik er mijn tijd niet verder insteken en ze omdoen. Heb nog 2 stekken staan die de plaats (en pot) beter kunnen gebruiken dan
    20230130_204838.jpg

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Kan die toch alleen vergelijken als hij ook n andere met spiegel of zilverwand heeft staat.
      Ik heb ook wit. Maatje van me heeft dat zilveren spul..allebei de zelfde soortjes alleen een andere formaat tent. Uiteindelijk weet je dan nog niks. Zelfde soortjes zelfde formaat tent en dan verschillende binnen wanden en dan pas lijkt me dat je er iets over kan zeggen toch? Of ben ik nou gek🙃

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Groote van de tent maakt niet uit ze zeggen dat witte wanden difuus licht geeft dat het alle kanten op gaat

En met reflecterende wanden het licht naar 1 punt word gestuurd k vind zelf dat was met hps tijd zo

Nu met led dat in alle hoeken en randjes verlicht heb je naar mijn weten dat niet meer maar daar zijn de meningen over verdeelt

En tis maar net wat je wil k zie geen witte wandjes bij goedkope tentjes dus dat zegt naaar mijn weten ook al genoug dat het ook echt wel goed is

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Mijn gorilla (de duurste) is met zilver wanden, de homebox ambient is met witte wanden en mn kast nu ook.
      Ik heb eerlijk gezegd geen idee of er verschil op zit. Ik weet wel dat er bvb heel veel soorten wit zijn. Het wit van de kast lijkt totaal niet op dat vd tent bijvoorbeeld.
      Verder is het moeilijk te vergelijken want in de tent hingen COBS terwijl de ledstrips v samsung in mijn gorilla hingen. Ook ging de lucht van de kleinste via de grootste tent dus er zijn veel te veel variabelen voor ergens van te kunnen uitgaan.

Als je dat echt eens zou willen testen moet echt alles hetzelfde zijn. Dus de oppervlakte, licht, klimaat en dergelijke.. En dan zou je in principe nog 10 identieke stekken ofzo moeten hebben zodat je 2x5 kan runnen in je testtenten. Laat het mij weten zou ik zeggen, ben ook benieuwd

Haha leuk hè hoe snel een hobby uitloopt als je bezig bent. Had daar ook altijd last van, tot de vrouw begon haha. Nu 1m2, en daar blijft het bij. Maar dan een stek, tent erbij, 1 extra over, toch het kastje omtoveren en ga maar door

lekker verslagje om even snel te lezen trouwens. Top.

volg m af en je nieuwe ook, ben wel benieuwd
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

Mike's 5x special kush #1 (RQS)

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Het gaat niet alleen daarom gaat ook om dat je altijd risico loopt om gepakt te worden en als je huisje boompje beestje hebt

Wil je dat risico niet lopen in een huur huis

Koop huis iets minder risico maar toch is wel iets om niet te vergeten

Moet zeggen als je zorgt dat je nergens wat ruikt of hoort en je spullen beetje onder cover naar binnen brengt en je mond houdt is de kans erg klein maar goed

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      mike01 haha ja tkan zeker snel uit de hand lopen, ik denk regelmatig als ik mijn boeltje zie van; 'geluk dat ik hier niet met een wijf op mn kot zit'
      Bo$wachter gewoon geen man, doe je volledig wat je wilt

• mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Tijnie82 klopt, kinderen, huisje, boompje etc. Die voel ik met je mee.
      Ik mag het iets behouden, maar alleen voorgroeien, drogen en groei en bloei.

Voorgroei doe ik in een dp90, ook het drogen gaat hierin. Dus het valt bij mij mee.

Hahaha vrouw beter africhten, wil me kind graag blijven zien en geen weekeind papa worden 😂😂

20230131_175910.jpg 20230131_175825.jpgde blaadjes vd toppen drogen precies uit..
    denk eraan deze toch om te leggen voor dat de rest dezelfde symptomen gaat vertonen. Deze ga ik toch niet veel langer kunnen houden vrees ik

Comment

• Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      Nou ik begon mij (als beginner) een beetje zorgen te maken. Het blad werd helemaal dit en bruin natuurlijk en de top lijkt dat dan ook te worden. Bang voor rot vanwege die blaadjes heb ik toen geoogst. Achteraf misschien te vroeg en niet nodig. Het zag er zo raar uit omdat de rest van de plant gewoon top was. Ik zal een foto toevoegen.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Stralingswarmte speelt ook een rol.

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      De top zelf zorgt ook voor fotosynthese. Dat dikt nog wel aan

Als ik deze foto mag geloven zit ik met ca/mg problemen op die plant. Ondertussen heb ik deze kweek het 1 en ander bijgeleerd qua voedingsstoffen en teveel K betekend blokkade en dus niet meer opnemen van ca/mg en dit is exact wat hier gebeurd is volgens mij. Heb geen speciaal water afgemaakt voor deze plant apart en zo dus hebben we weer wat bijgeleerd. Heb geen idee of de plant mn toppen gaat proberen leegtrekken in de zoektocht naar meer ca/mg dus speel ik liever op safe en v oor dit te voorkomen ga ik ze wss straks neerleggen zodat er op zn minst wat premature wiet te rapen valt

dddddddddd.png

4e van links is mijn probleem vrees ik.
    Attached Files

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Had het meer op het kleur van het blad

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Je bedoeld geel blad, door teveel pk in de bloei kun je stikstof blokkade krijgen, ook micro nutrients kunnen dan blokkeren, waardoor t lijkt alsof je meer moet geven.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      En Lr2 zegt dat pk voor fruit belangrijk is, wiet is geen fruit.

Green sensation en sugar royal doet meer voor de top.

Het begon trouwens met bruine stippen op het blad.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Die bruine stippen heb ik ook gehad op 1 plant in het begin maar dat is toen over gegaan/gestopt, op de rest had ik her en der een stipje maar dat viel goed mee.
      Mijn grond was wel hard bemest met K, de waarde lag dubbel zo hoog als de P waarde dus vandaar dat ik toch vermoed dat ik eerder met een overschot aan K zat dan een tekort aan ca/mg.. Heb daarna om de waterbeurt aangezuurd water gegeven voor een week en ook begonnen met ca/mg 1x per week bij te voeden extra. Sindsdien zijn de problemen zo goed als gestopt eigenlijk. Ga morgen nog eens ca/mg bijgeven voor alle planten en die 1ne plant misschien toch nog een apart voedingsschema geven ondanks dat het beetje laat is nu . Zal misschien beter zijn dan volledig af te doen uit paniek

Droogtentje in orde gemaakt, heb de kleinste afzuiger terug uit de kast gehaald en die in mijn gorilla gehangen. Hangt daar nu op 220m³/h af te zuigen en een monkeyfan in de hoek op de grond gericht. Hoop dat dit genoeg is. De ruimte zelf hier is 20 graden en helaas maar +-45%lv. Hier kan ik ni veel aan veranderen dus ga gewoon de bladeren laten hangen zodra het oogsttijd is. Heb ook snel 'droogrek' in mekaar geflanst van de overschotten dat ik hier nog liggen had, tziet er best ok uit

20230131_215857.jpg 20230131_200913.jpg En dan maar mn 2e softbox van de zolder gehaald en op de kast gezet ter vervanging.. Had die ooit gekocht om mee te beginnen maar woog beetje veel voor in de tent te hangen dus heb mij toen maar een ander model aangeschaft. Komt uiteindelijk nog van pas
    Attached Files
    Last edited by DerpiE; 31 January 2023, 22:06.

Comment

• mike01
      mike01 commented
      Editing a comment
      Haha wel grappig. Dikke stealth kast en dan zo’n mooie dikke softbox erop😂

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Njaa met dat gewicht riskeer ik het me niet, die metalen softbox uit de tent komt er in als alles klaar is. Had de kast eigenlijk gekocht voor volgende ronde maar omdat ze hier anders toch maar ging staan toch besloten van de boel te verhuizen. Beetje meer ruimte als in die 120x60 gorilla shorty uiteindelijk

In principe zou het wel moeten lukken hoor, die box heeft ooit in de gorilla omhoog gehangen maar die tentjes hebben wel een draagcapaciteit van 75kg ofzo dacht ik.. Heb er eigenlijk meer vertrouwen in als in die kast op dat vlak :'D

Had temp/LV sensor besteld, blijkt dat er verschil op zit en ik de zigbee variant heb ontvangen ipv de wifi variant.. chineeskes v Alie hebben mij goed bij m'n kloten want er stond in de titel ook wifi vermeld..
    heb hier wel nog paar hue bridges liggen, weet iemand of ik deze eventueel kan gebruiken? Heb er zelf niet zoveel verstand van.. Zou gwn paar sensoren willen die die ik kan aflezen vanuit Google home.
    Heb al liggen twijfelen van die Google nest sensoren te kopen maar die zijn 40€ stuk en dan loopt het snel op voor 2 a 3 stuks..

20230201_140157.jpg

edit: ondertussen deze klaarstaan. Nu staat het er wel duidelijk bij dat het WIFI modellen zijn

123344444444.png
    Last edited by DerpiE; 1 February 2023, 18:44. Reden: foto bijgepost

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Ja dat van mij is natuurlijk wel weer overdreven maar tis zo gemaakt dat ik t voor vanalles kan gebruiken . Draait op linux en in linux draaien er docker containers voor home assistant en verschillende 3rd party software….

Als jet simpel wilt houden gebruik je 1 singleboard computer met wifi/bt mogelijkheden (of een oude laptop) en home assistant OS .

Dan kun je al heel veel als je wat smart devices in huis hebt en is veel info over te vinden.

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Nice

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Ketelhuis

Jij moet eens kijken bij tienusbeunhaas
      Die heeft ook de automatischering

Als jou dat van hem is echt uitgebreidt

Die hoefr in principe alleen zaadje te potten en de computer doet alles verder zelf tot de oogst

Dat spul is state of the art denk wel dat het intresant is voor jou om te checken

Eerste keer dat ik drain heb op 2 planten in de hele kweek en net gemerkt dat ik met beestjes zit in m'n potgrond 20230201_174555.jpg 20230201_174602.jpg

Comment

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Is een scrog netje niks voor jou? Dat vond ik prima werken en je hebt er geen beestjes van

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Bo$wachter nee man, ik breek liever mn rug elke dag minstens 4x voor te zien of er nog geen pot iets bij kan hebben. Met een scrognet lijkt me dat te moeilijk/onmogelijk. Je kunt ze trouwens ook niet meer verzetten dan en als je hier een beetje gevolgd hebt weet je dat die planten hier bijna overal al gestaan hebben. Denk dat enkel de achterste linkse en middelste van de grootste tent nog op hun originele plek staan sinds bloei week 2 fzo.. Daarvoor stonden ze wss geen 3d op dezelfde plek met mn doorschuifsysteem :p

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ohja daar had ik even niet bij stil gestaan😂 je hebt t er wel druk mee zo, mss dat doorschuiven is zien te automatiseren 🤔😜

Had hier nog van die goedkope hygrometers liggen. Verschil met mijn nest thermostaat scheelde maar 1 of 2 percentjes dus voorlopig die in de kast gelegd. Viel goed mee eigenlijk, zat tussen de toppen rond de 65-67% en had het hoger verwacht. In de tent zelfs lager omdat ik 1 passieve inlaat aan de klink van de Velux heb gehangen.
    Heb de living nog eens 10min goed laten verluchten en dat deed ook wel goed. Misschien toch de andere Velux ook op een spleet laten staan voor de LV. Dan gaat het hier wel wat frisser zijn natuurlijk..🤔
    Temperatuur is ook een comfortabele 25 graden aan de afzuiger gemeten, dus dat is ook half tropisch klimaat voor de amneesjes
    20230202_160839.jpg

Eerste kleine topjes waren droog genoeg voor in de pot te steken. Ze kraakten mooi toen ik ze verder openbrak na de foto dus qua gewicht gaat daar max nog 0.1 af
    De wiet is echt super compact en kan niet wachten voor een top te voelen die ECHT gaat afgebloeid zijn

Ja m'n weegschaal is echt smerig.. laatste keer na het koken niet afgekuist en eigenlijk ook niet meer nodig gehad dus dacht fk it😂 20230202_151252.jpg

En hier nog wat toppen 20230202_165721.jpg 20230202_165931.jpg
    De 2 kleintjes zijn trouwens ook in bloei geschoten, heb dringend 2 grotere potten nodig 😅

Dan nog een vraagje.. heb hier net een luchtbevochtiger zien staan maar ben geen fan van zo dingen echt in de tent te zetten voor schimmel/tot te mijden. Maakt het iets uit in een gesloten kamer
    ​​van 5x4 of is dat ding daarvoor te klein?

https://onlinetopgarden.com/nl/lucht...chtbevochtiger

Of deze

https://onlinetopgarden.com/nl/lucht...chtbevochtiger

En dan heb ik nog een nieuwe ventilator nodig ook voor in de kast, eentje die ik kan ophangen liefst voor ruimte op de grond te besparen. Mijn huidige vind ik precies iets te licht voor de volledige kast en een 2e ventilator neemt ook weer extra plek in, iets wat ik niet echt teveel heb met m'n 1.7m hoogte.. Heb hier al paar modellen gezien en denk dat ik best een grote neem en op een lage stand zet voor niet teveel lawaai te hebben zeker? Iets zoals dit:

https://onlinetopgarden.com/nl/lucht...co-versie-50cm

Of

https://onlinetopgarden.com/nl/lucht...-50cm-130-watt

Die 2e kan nog zwenken ook.. ze kosten wel weer wat meer natuurlijk dan een standaard zwenkventilator. Weeral een nadeel van alles in zo een kleine kast te moeten proppen :/

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Maar als je een lucht ontvochtiger gaat kopen of gebruiken zou ik wel aan raden dat je een hebt waar je de afvoor

Op een 12 liter emmer kan doen of groter wand anders heb je heel snel je bakje vol met water en slaat hij uit das zonde

Als je de afvoer op een emmer zet heb je dat niet en kan je simpel weg veel meer water verwijderen en slaat die ook nier af

Maar op markt plaats staan ze de ook op voor een koopje

• Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      Ik vind een bevochtiger tijdens het drogen ideaal, mijn lv is constant 60% en gebruikt amper stroom. Gebruik zelf een optie clima.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ja was aan het twijfelen van eentje bij te bestellen, voor die 50€ een perfecte droogtent is geen geld eigenlijk maar zit nu met 1 plant in mn droogtent al aan 56-57% dus met meerdere planten ga ik wss boven de 60%
Bezig...
X