Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia haze onder DIY LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Straks nieuwe ventilator bestellen en een fles PH min. Die is eindelijk zo goed als leeg geraakt sinds mijn eerste aankoop in 2019. Fles was ondertussen denk ik al 5x gekristaliseerd aan de buitenzijde maar buiten dat het raar ruikt heb ik nooit niets van mindere werking gemerkt. Heeft ook serieuze temperatuurschommelingen meegemaakt dus die dingen worden zo snel niet slecht precies..

Ga er ook eens de voeding van GHE bijnemen voor te zien of ik verschil merk. Hork gebruikt enkel die tripart series zonder iets extra dacht ik, ga even wachten wat hij zegt en dan bestellen denk ik want heb die 'ripen' ook al zien passeren.
    Wil alleszins geen plagron meer in huis πŸ˜…

Verder naar de tent, daar gaat die slechtste zo dadelijk neer.. Ze ruikt niet zoals het hoort vind ik en ga geen risico's nemen.. ik ga uiteindelijk toch meer dan genoeg hebben en wil de rest ook niet meer verneuken zo dicht bij de eindstreep.. als deze dan meevalt heb ik tenminste volgende week iets voor te roken want hou het niet veel langer meer uit dan 1 week met m'n huidige voorraad.
    20230203_185054.jpg
    1tje rollen en ik ga eraan beginnen. Ondertussen heb ik dan al een idee wat de LV gaat doen met meer dan 3 halve topjes in de tent, kan dan eventueel nog kijken voor iets van ontvochtiger te fixen, hoewel ik denk dat m'n mobiele airco dat ook moet kunnen fixen..
    Attached Files

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zoutzuur van de bouwmarkt is beter als ph-, want het heeft geen invloed op de npk in je voeding.

Nee ik gebruik niet tripart maar GHE Floranova grow en bloom en ripen.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

De grond rook echt zuur, stinken zeg maar.. denk dat het best was van ze om te doen want de wortels onderaan leken mij al bruiner van kleur. 20230203_214741.jpg 20230203_214734.jpg Alles is geknipt en hangt te drogen ondertussen, straks nog eens de LV checken voor ik ga slapen, de temperatuur is perfect denk ik met 17 graden. 20230203_211512.jpg 20230203_211500.jpg
    Paar topjes die er al wat langer hingen roken al heel lekker trouwens denk dat die morgen in de pot mogen. 20230203_211644.jpg

Ziezo, nog eentje rollen en die pot uitwassen dat ik een stek kan overzetten

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Net besteld, samen met die kalibratiekit voor zeker te zijn van deze keer

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Voor ph- gebruik ik zoutzuur, dat heeft geen invloed op de npk.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Heb bus ph- van GHE bijgekocht. Geen idee maar leek er wel vertrouwen in te hebben toen ik dit las:

GHE pH Down (pH-) 1 liter
      De pH Down -pH buffer, een organisch gebufferde oplossing.
      In tegenstelling tot de pH regulatoren die over het algemeen op de markt verkrijgbaar zijn is pH Down geen alledaags zuur. Het is een precieze formule die uw voedingsoplossing regelt, voed en buffert en dat allemaal tegelijkertijd! Samen met een gebalanceerde mix van zuren heeft GHE buffers opgenomen die helpen bij het stabiliseren van de pH en het controleren van het Calcium in hard water situaties.

Aptus is ook minstens de helft van die shit organisch of anorganisch ofzo.. Hoop dat het samen werkt en anders kan ik nog steeds achter zoutzuur rijden.

Gisterenavond de stekken nog verpot en een plekje gegeven. Deze middag opgemerkt dat mijn lamp nog steeds brandde in de kast.. Kan makkelijk zo al een hele week zijn dat de lamp niet meer uitgeweest is
    Nu ik het mij goed herinner had ik een 'klik' gehoord deze week, wss ergens tegen gebotst. Had beter snachts opgestaan voor te kijken of alles verliep zoals het moest maar dat is achteraf makkelijk gezegd. Helaas is het nu zo.. :/

20230203_235906.jpg 20230203_234255.jpg

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Gewoon verder door gaan ze als je normaal doet des te eerder zitten ze weer in het ritme van 12-12

Maar als de lamp.net aan hat moeten gaan beste toch die rust geven dan lijkt me

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ja, probleem is dat ik dan tot morgen 15u moet wachten tot de lichten terug aangaan. Dat is dan 27u

edit: heb de lampen op de timer van de andere tent mee aangesloten. Ik zie denk ik tekenen van lichtstress maar kan er nu toch niets meer aan veranderen dus we zien wel hoe het uitdraait.. Jammer
      Last edited by DerpiE; 4 February 2023, 16:39.

• Captain fantasy
      Captain fantasy commented
      Editing a comment
      WoW,,, dat suckt... Wiet kweken, wat een gedoe toch ook!πŸ™ƒ Maar wiet zal er sowieso zijn! Succes met de boel inspecteren op babaantjes zoals greyvol hieronder zegt.🍌

Damn zeg, zou mij ook zo kunnen gebeuren!

Goed in de gaten houden voor bananen en die weghalen voorzichtig. Die zul je, als ze komen er snel zijn. Maar ik denk dat je mazzel hebt en dat donker stress of licht lekken meer stress veroorzaakt dan een paar dagen extra licht. Het donker telt volgens mij zwaarder. Ik leef met je mee.
    Een aantal jaren geleden heeft mijn vriendin de laatste paar weken van de kweek elke avond bananen geplukt en ik lag in het ziekenhuis. Een en al stress, maar was uiteindelijk goeie wiet en geen enkel zaadje.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Zijn vooral witte bloeihaartjes dat er terug zijn bijgekomen precies. Moet deze week gebeurd zijn tijdens het prutsen aan mn afzuiging.. Had wel een klik gehoord maar het is de eerste keer dat ik zo een analoge timer gebruik en wist niet precies op welke stand hij moest langs de zijkant en wou er niet meer aan prutsen. Ging mn wekker zetten voor snachts te kijken of de lamp uitging maar ben het uiteindelijk vergeten en ziehier het resultaat.. Uiteindelijk denk ik max 4 dagen onafgebroken licht gehad wat nog steeds veel te veel is maar kon slechter had ik het vandaag niet opgemerkt..

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Dan ia het hoog tijd dat ze wat donker krijgen nog langer de lamp aan laten zal vast niet beter zijn wand lamp op 24 uur is reveggen

Gelukkig niet al te lang en staan ze al dik in de bloei dat scheelt al een boel

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ga het zo laten voor nu, loopt zoals het terug moet en we zien wel. Met een perfecte kweek leer ik ook niets
      Tis gewoon jammer dat het net 3 supermooie planten zijn die al goed wit waren :/

Voorlopig nog geen bananen te zien. Enkel dikke pistels met bruine haren.. Ze drinken wel minder maar in mijn andere tent begint het ook achteruit te gaan qua drankverbruik dus moet me er denk ik geen zorgen in maken. Kan me nog altijd de kop inslaan dat ik zoiets dom heb voorgehad.. Ga mij nog een tuya camera bij bestellen binnenkort voor zulke scenario's te vermijden in de toekomst Gvd baal er nog steeds van.. Voor de rest niet getreurd natuurlijk want ze staan er ondanks dat beetje extra licht nog steeds prachtig bij Ze beginnen wel paars te worden, vooral de linkse maar die zag er altijd al beetje anders uit als de rest van haar zusters Op foto zie je het wel minder goed maar zelfs de toppen onderaan worden al paars bij die. Denk dat die binnen een week ook wel om mag. Zat altijd al voor op de rest volgens mn gevoel.
    20230205173141_IMG_1075.jpg

Dan hier nog paar plaatjes uit de kast

20230205173421_IMG_1078.jpg 20230205173318_IMG_1077.jpg 20230205173058_IMG_1074.jpg 20230205172947_IMG_1073.jpg

Dat 1ne stekje hierboven smacht naar meer licht, helaas staat ze in de schaduw van haar moeder & tantes en hebben die even voorrang op dit moment

Andere stekje fleurt duidelijk wel op onder wat meer licht, zie hier onder

20230205173617_IMG_1081.jpg

En nog een totaalplaatje van de tent:

20230205173516_IMG_1079.jpg

Rechts onderaan ook nog 36mm verhoogd, staat toch weer ietsje dichter bij het licht nu
    Moet wel zeggen dat deze ronde de COBS veel hoger hangen ten opzichte van vroeger. Denk dat het nu eigenlijk beter is qua verdeling & efficiΓ«ntie ten opzichte van vroeger toen ze er dichter op hingen.. Heb ondertussen natuurlijk wel al iets meer ervaring ook dus dat kan ook helpen

Dan in de bouwmarkt deze week nog maar wat spul gaan halen. Wasknijpers in alle kleuren en maten, gezien bij Remco . De grote box zelf ben ik van plan van misschien mn wiet in te steken zodra die droog genoeg is om in potten te mogen. Heb maar een pot of 10 dus alles krijg ik er sowieso niet in. En dan nog zak potgrond en wat bamboestokken want die zijn best leuk om mee te spelen tijdens de bloei als er niets anders te doen valt Hoop gewoon dat mn rotproblemen niet daardoor kwamen
    20230205_185656.jpg

En de aandachtige kijker ziet daar nog een DIY led project liggen dat ik nog steeds is moet fixen Die lamp wordt op maat gemaakt voor de kast maar daar ben ik nog steeds niet uit wat ik het beste doe. Ga sowieso wachten tot de nieuwe ventilator binnen is zodat het geen 'past net niet' verhaal wordt

De Gtools kast heeft een kweekoppervlakte van 1.7m x 0.7m wat neerkomt op 1.2mΒ²
    Mn huidige lamp trekt 300W uit de muur en heb hier nog een upgrade liggen van 50W rood licht. In principe is 350W mooi voor 1.2mΒ² maar heb dan nog 8 strips liggen met een voeding voor een lamp van 240W. Als ik die combineer kom ik op bijna 600W (uiteraard wel dimbaar)
    In die 8 strips zit ook extra rood dus zou er eventueel ook een aparte lamp kunnen van maken en enkel voor de upgrade gaan..

DUS: Hang ik die 600W volledig in de kast of zet ik er mijn gorilla naast met die 240w lamp? De grootste tent met cobs gaat sowieso weg achter deze ronde. Wil het beperkt houden
    Attached Files
    Last edited by DerpiE; 5 February 2023, 19:41.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Lekker knallen met die 600 watt heb je ook niet zoveel ruimtes nodig als je 800 tot kilo kan pakken is dat toch beter dan meerdere ruimtes voorgroei ruimtes enzo is altijd makkelijk en droog ruimtes of heb je bij voor keur liever meer ruimtes ?? Om te kweken ook wel tof

Bij mij ook des te meer des te mooier

Maar ik denk dan als je 1 kweek hok perfecioneert en daar mega rondes in draaien
      Last edited by Tijnie82; 5 February 2023, 21:42.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Hahaha waarom verbaast me dat niet van jou, met zijn (mogelijke) 950W op zn vierkante meter

Ja klopt wel dat ik liever 1 bloeiruimte heb met alle toeters en bellen en dan klein voorgroeipropagator waar ik paar weken voor mn oogst opnieuw in start.
      Langs de andere kant gaat het met 600W wel heel warm worden in die kleine kast. Rekening mee houden dat ze niet hoger is dan 1.65m dus qua mΒ³ is ze eerder beperkt. Ook meer kans op rot/schimmels in de zomer dan met hogere LV + hoge temperaturen.. Zeker in die kleine kast waar alles dan toch weer netjes compact tegen mekaar aan moet groeien voor een goeie ronde te halen..
      Last edited by DerpiE; 5 February 2023, 22:13.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Net nog 2 toppen met beginnend rot ontdekt, heb er genoeg van rond geknipt maar zal toch weer paar gram droog schelen helaas
      Begin toch te twijfelen van de dikste toppen die er echt al goed uitzien gewoon te knippen.. Die rechterplant trekken de bladeren ook helemaal geel dus misschien zit die toch met een probleem.

Enkel foto's van de kast vandaag, tent is niets spectaculair gebeurd maar heb gisteren uit de kast toch weer 2 toppen met rot gehaald. De toppen waar rot was stond een stek onder, heb deze nu naar de andere kant van de kast verhuist en hoop dat het probleem hier mee verder opgelost is.. De lucht in het appartement hier bedraagt minstens 20-21 graden tijdens de koude uren en vanmiddag was het 45% lv op de thermostaat beneden. Maakt het uit van naar 23 graden te verwarmen half uurtje voor de lamp aangaat om rot te vermijden of zou het liggen aan te weinig circulatie in de kast in combinatie met de stek die er pal onder stond? Als de lamp aangaat is het normaal gezien 25.5 bij de filter, heb de lamp nu op 75% staan ongeveer wat minder warmte zou moeten afgeven en hopelijk iets sneller afbloeien
    Eerste reeks is met lamp aan, lamp volledig toe gedraaid en dan met en zonder flits ofzo.. Weet niet precies meer. Er zit alleszins variatie op de kleuren deze keer dus hoop dat de kleuren nu iets duidelijker te zien zijn..
    20230206_181346.jpg 20230206_181441.jpg 20230206_181447.jpg

Heb ook foto van die gele bladeren genomen voor de kenners, misschien zien jullie meer dan ik. Ik HOOP dat het gewoon de plant is die zich aan het leegzuigen is maar in principe is het nog te vroeg vermoed ik voor echt al in herfstmodus te gaan? Ik zit op week 10 dag 1 op 12/12 dus wss nog maar 8w echte bloei.. Ben vandaag alleszins al beginnen met spoelen en geef vanaf nu enkel nog aangezuurd water. Ik vermoed dat er nog wel iets van voeding in de pot zal zitten en ben sowieso niet van plan van hem de volle 12w af te bloeien want mn wiet is echt wel op nu. Daarnet mn 1ste toet gerookt van deze amnesia haze en effect is er wel al dus dat telt

20230206_175511.jpg
    Als het K tekort is kan ik in principe wel nog iets of wat bijvoegen bij mn water voor morgen. Ze drinken wel al duidelijk minder.. Heb ze afgelopen 2d droger laten komen voor wortelrot bij de rest te vermijden en geef ook al meer dan een week enkel van bovenaan. Vandaag was de eerste dag dat ik via beneden terug water heb gegeven en meeste dronken wel terug OK. Zo meteen het resterende vocht van de schalen gaan gieten zodat ze terug kunnen ademen, nog even potten wegen en dan na het eten verder met toppen checken op rot..

20230206_181747.jpg 20230206_181727.jpg
    Op de laatste 2 foto's is het paars wel duidelijker deze keer Wel mooi hoor, maar vast niet optimaal..

Ik HOOP echt dat ik ze zo lang mogelijk kan laten staan, liefst van al toch nog minstens 2 weken maar vrees als ik nog veel rot ga moeten knippen dat ik de bovenste laag toppen misschien toch zou overwegen van veilig te stellen en de lamp wat lager te hangen. Straks die planten naast de andere stek in de tent ook maar is goed bekijken voor rot..​​​​​​
    Attached Files
    Last edited by DerpiE; 6 February 2023, 18:39.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Kachel uur voor de lamp aan gaat aanzetten en uur nadat de lamp uit of gewoon tijdens de heletijd aaanzetten

2 week hebben ze sws wel nodig of nog ff een keer goed voeding geven en dan spoelen en de voeding allemaal uit de grond laten trekken

Maar als je nu al geel blad hebt gaat dat alleen maar sneller lijkt me als je niet voed

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      En wat zeggen de trichjes? Ik zou ook in fases oogsten, al zeker als de potten bijna leeg zijn. Vind het ook raar om opnieuw te voeden als ik al aant spoelen ben, alle bladproblemen op dit punt kan er weinig meer aan gedaan worden denk ik.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Thohja ik twijfel nog qua voeding. Heb ze tot gisteren voeding bijgegeven volgens mn schema. Ondertussen zat ik wel al op afbloei dus gestopt met P en enkel nog een verhoogde dosis K, regulator, topbooster & gewone voeding. Vandaag is pas eigenlijk eerste keer aangezuurd water dus is 1 of 2d zonder voeding zou geen kwaad mogen kunnen. Kan er in principe nog wel K aan toevoegen want die veranderd normaal gezien mn PH waarde niet, de P daarentegen. Had ook graag mn nieuw enzym busje beginnen gebruiken maar zonder PH meter wou ik geen risico's nemen want weet niet wat het met mn waardes gaat doen.

De trichjes is een ander verhaal.. Is dat bij u ook afhankelijk van lichtinval en of ze langs de zijkant of in het midden van de lens staan dat ze van kleur veranderen soms?
      Heb soms toch dat gevoel (alleszins als ik in mn tent bezig ben, geknipte toppen gaat natuurlijk een pak beter )
      Ik ga seffest in de droogtent een stuk top nemen dat ik moeten openknippen heb gisteren toen ik rot gespot heb. Ik post straks misschien nog wel een fotoke als ik ze er deftig op krijg

Wesley pipes tis precies of ze slaan milky over direct naar amber?
    Heb wel de indruk dat ze die wiet nog verder afrijpt zodra hij geknipt is. Had al iets droger topje en daar precies meer amber..
    Wil eigenlijk ook niet echt amber, milky is al goe genoeg want anders raak ik de zetel niet meer uit

Foto's genomen met zo een usb microscoop van 640x480.. Had geen zin om naar boven te gaan achter die scope voor op mn gsm
    Attached Files

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      @Takketoeillie zegt het mooi altijd, je knipt wel wat weg maar je houdt veel meer over opt einde. 10% is al veel , is meestal minder wat je wegknipt...

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Meestal is haze wel redelijk goed rijp met 10 week zoiets zou ik ze toch wel geven ook kwa opbrengst als het 12 week bloeit zit d’r meer gewicht aan dan met 9 week bloei die 10 week hebben ze wel nodig om tot hun recht te komen

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      En ik kijk altijd de rij onder de hooft toppen

De hooft toppen zijn vaak toch net iets verder en in fases oogsten is beste eerst de hooft toppen d’r af verbeterd de circulatie en de lv word wat lager

Maar het mooiste er aan is dat de rest van de toppen dan nog een boost krijgt en ook nog beetje compact word en goed kan afbloeien
      Zo heb je ook weinig fluff

Lol kan hier blijkbaar meer foto's uploaden dan ik dacht

Geen rot meer gespot afgelopen 2dagen, ik hoop dat het uitblijft en dat ze nog ff uitzingen, ben wel al 3d gestopt met voeding geven ondertussen. Heb de potten beetje droger laten komen voor wortelrot te vermijden want heb geen kleikorrels onderaan de potten gedaan. Weer iets bijgeleerd wat ik kan meenemen naar de volgende ronde
    Vandaag voor de eerste keer Aptus enzym toegevoegd aan het water dat ik 2d geleden aangezuurd heb. Hopelijk liggen ze morgen niet allemaal op hun zij

Hier en daar begint er een top 'zuurig' te ruiken, niet de amnees geur die ik bij andere toppen wel ruik. Hier maak ik mij meer zorgen om dan de verkleurde blaadjes hoewel het vast allemaal met mekaar te maken heeft.. Ik blijf het hier allemaal zo goed mogelijk opvolgen, hoewel de voorste rij natuurlijk veel makkelijker te bereiken is voor te ruiken en inspecteren.
    Heb sommige toppen beetje meer open getrokken en merk toch niets van verkleuring dichter bij de stam, ook niet bij de 'zure' toppen.

Voorlopig ook nog geen banaantjes gespot in de kast, hoop dat ik er niet los overkijk maar als ik de foto's op internet bekijk zou het wel moeten lukken voor die te spotten..
    Zo staan ze er bij trouwens in de kast:

20230208182711_IMG_1085.jpg 20230208182751_IMG_1087.jpg
    de stek van de kast:
    20230208183111_IMG_1097.jpg

En de tent:

20230208183213_IMG_1100.jpg 20230208183153_IMG_1098.jpg

Rest van de foto's van de toppen moet ge maar is op klikken, tzijn er iets teveel voor hier allemaal onder te zetten
    Attached Files
    Last edited by DerpiE; 8 February 2023, 18:01.

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Vanaf morgen maak ik 2 vaten, 1tje voor die dat al wat geler staan en dan de groene geef ik terug regulator, extra K, topbooster & voeding bij. Met de groene ga ik dan zo lang mogelijk verder en de gele gaan dit weekend om. Wil mijn potten aangevuld zien

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Nu is de tijd dat ze nog lekker dik worden zolang ze nog goed drinken lekker vet mesten dat merk je op de weegschaal wel

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ja heb de meeste net terug voeding gegeven en 3 aangezuurd water, die gaan dit weekend wel om zodat de potten gevuld raken. Op zn minst toch de toppen waarvan ik denk dat ze goed zijn. Mijn stekken hebben echt plaats nodig en als ik het op de lange termijn bekijk is het beter zo denk ik. Plaatsgebrek helaas

Hoelang staan ze nu op 12/12? 8 weken of 12? Kan t niet 123 terug vinden

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Denk dat ik deze gewoon ga hangen zonder knippen. LV is me te droog met die koude buitenlucht

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Zoveel mogelijk groot blad eraf.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ja dat wel natuurlijk, hoewel er al niet zo veel meer aan hangt

Nog goedkoop EC metertje ook gekocht via ali. Niet van plan van veel mee te doen maar ben wel is benieuwd welke EC waarde ik nu al 2-3j aan mn plantjes geef

Linkje erbij voor als er iemand interesse heeft, ik laat binnen 2 a 3 weken wel weten wat ik er van vind

In de kast verloopt alles nog vlot ondanks dat de lichten deze week dus 3 a 4 dagen continue gebrand hebben, ik laat alle planten wel net iets droger komen voor wortelrot te vermijden. Voor die reden volgende ronde toch minstens een 15l pot zodat de onderste 5cm van de pot kan gevuld worden met kleikorrels. Verder weeg ik nog steeds elke pot voor er water in de schaal gaat en als ik zie dat ze echt niet drinken via onder geef ik gewoon het minimale via bovenaan tot de pot 'ok' aanvoelt qua gewicht. Ga nu nog meer mn best doen van ze niet te nat te zetten alleszins zo ver in de bloei Na 3 dagen proper water nu de meeste toch terug voeding beginnen geven. Terug minerale voeding + extra K + topbooster en uiteraard ph- erbij.

Heb vandaag ook die plant die ik had afgedaan eens bekeken en twas vooral fluff. Heb dan ook besloten van er geen 5 seconden meer van mijn tijd in te steken qua knippen etc aangezien ik al nat geknipt had. Kon hier en daar mss nog klein beetje opkuis gebruiken maar ga het wss toch niet roken dus alles maar gwn 'gestript' van boven tot onder en kwam toch op een dikke 40g uit met alle takken eraf. Heb door te strippen gemerkt dat ik nog iets te vroeg was voor te potten dus heb het nog een dag te drogen gelegd op mijn ovenplaat, wel terug in de droogtent ipv in de oven Al gaat er nog paar gram af, wat ik sterk betwijfel ben ik er toch tevreden mee.. Niet voor deze plant natuurlijk maar ondertussen heb ik wel een idee wat er boven staat qua gewicht en wat ik nog mag verwachten van toppen die WEL al vol en compact zijn Heb net eens gewogen om alles mooi te kunnen bijhouden en heb dus nu in totaal 20g droog (waarvan ik al aan het roken ben, valt al heel goed mee trouwens) en dan die 41.5 afgerond naar 40 zit ik wel al op 60g. Tis op zich wel rookbaar maar vermoedelijk kom ik wel toe met wat nu in de potten zit en zal er enkel bij uiterste nood van gerookt worden dus tzal 40g voor wietboter of dergelijke worden

Er hangen trouwens nog paar kleine knopjes bij van wat ik heb kunnen recupereren van die 2 hoofdtoppen met rot. Was er gelukkig weer op tijd bij dus 85% kunnen recupereren wat op zich eigenlijk meevalt want heb echt ruim weg geknipt voor zeker te zijn.. Toppen zijn echt sticky icky plakkerig dus komt wel goed, helaas was ik te stoned de afgelopen dagen dus heb er nu pas aan gedacht om ze met hun suikerblaadjes omhoog te hangen aan wasknijpers ipv plat te leggen op een schaal. Ze hebben al doorligplekken

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Idd maar er was zelfs geen plaats voor een batterij zelfs, fabricagefout...

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Wesley pipes https://nl.aliexpress.com/item/32962...yAdapt=glo2nld

Was het dit model? Heb hier lang op staan zien maar PH en EC en nog 5 andere dingen voor 15€ vond ik net iets te mooi voor waar te zijn

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ah nee, zo hele goedkope zoals de typische gele ph meter van mij. Die yieri ook nog zien passeren. Je weet nooit dat ie goed is, is het niks, geld terugvragen

In de droogkamer gaat het niet boven de 45% LV, krijg het maximaal tot 50 ofzo met een waterkoker. Ben toch nog aan het kijken voor een luchtbevochtiger aan te schaffen of zijn er DIY oplossingen zoals een bak water op een warmtemat bvb of een heel wasrek vol vochtige handdoeken in de kamer erbij? Hoor het graag want vind het weggesmeten geld langs 1 kant, meestal is het te vochtig maar nu met het koude weer buiten is het dus ff te droog.

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Zou hem liever 2 weken laten hangen op 55-60% tbh.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Als het iets te droog is in je droog ruimte natte handdoek ophangen gaat de lv gelijk weer omhoog

K heb ook liever dat de weed pas na 2 tot 3 week droog in plaats van een week slow drogen is beste voor de wiet en terpenen

Tis net als draadjes vlees als dat klaar is 1 uur is het ook niet lekker hehehe

Das appart he ook al kweek je een super ronde en droogt niet goed is alsnog alles verpest maatje van mij ook super kweeker
      Ze wiet mooie toppen

Maar als t droog is denk je wat voor troep en paaar x gekeken hoe die droogt dikke ventilator aan warme ruimte met een lucht ontvochtiger droogen mafkees dat het is

Al.die wiet troep

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Mijn tentje is ongeveer 1mΒ³ en heb er op dit moment de afzuiger van 220mΒ³ opstaan. Ruimte zelf is 17 graden met een LV van 45-50%.
      Had het graag nog 5 percenten hoger gehad qua luchtvochtigheid om 'perfectie' te evenaren maar zal het maar zo laten.. Af en toe de waterkoker eens doen gaan en paar natte handdoeken bij zal het worden.. Na een nachtje over te slapen koop ik me dan liever die bubblebags voor ongeveer dat geld als 100€ in een bevochtiger te steken die hier toch 99% van de tijd in de kast gaat staan..

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

• Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      Ja Ketelhuis ik heb het motto: elke procent telt! Haha je hebt me door.. is ook beetje een autistische afwijking denk ik, maar daarom vind ik deze hobby zo fantastisch.

Btw hoe doen jullie een comment Gebruiker? Lukt mij nie..

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Tis je net gelukt

• Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      DerpiE ja! Haha

Lukt aardig om het constant op 55 te houden met de waterkoker en de deur dicht. Bijvullen heb ik nog steeds ni moeten doen, denk dat ik max 1l verdampt heb ofzo op 2d.

Zodra er wat meer toppen in gaan hangen kom ik hier wss vragen stellen over een ontvochtiger πŸ˜‚

Sensoren zijn ook toegekomen. Op een zaterdagavond om 17u zijn ze mijn bestelling van Ali komen leveren.. Waar nen euro of 2 verzending betalen al ni goe voor is. Heb ze ff naast mekaar gelegd en de verschillen vallen mee.

Ondertussen kunnen we het verbruik ook volgen en tkan tellenπŸ˜… die screenshot is van de lampen en 1 afzuiger.

Afzuigers zuigen 50w uit de muur en de ventilators ook, samen met de groeitent en camera komt dat uit op 250w die 24/7 gaat.

Dan nog is een kleine 750w aan licht met de lamp in de kast volledig open. Die staat normaal wel maar op 80% laatste weken maar tis al genoeg voor 11uur. Heb vorige week al naar 11-13 geschakeld.
    ​​​​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Post 73 van dit topic staan ze, besteld via Ali op die dag en vandaag al binnen gekomen. Zijn gewoon slimme stekkers, blijkbaar ook in de action te koop voor rond de 8€. Als je wilt geef ik je morgen wel een link v Ali anders

• Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      Heb even research gedaan haha. Is mooi, maar is het zo dat als je WiFi uitvalt je stroom van dat punt dan ook wegvalt?
      Last edited by Lekkergroeien; 13 February 2023, 21:56.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ik vermoed stroom niet, timers kan ik niet garanderen.. volgens ketelhuis zou er flash memory moeten opzitten. Heb hier nog een ander topic en daar hebben we het er over gehad. Topic noemt cheese -bubble enzovoorts. Staat daar ergens halverwege de pagina.

M'n 1ne stek liggen trainen om dan tot de conclusie te komen dat ze met moeite nog terug in de tent te krijgen was samen bij haar tantes.🀦 Heb alles dan maar wat minder aangespannen en terug losgemaakt πŸ˜‚

20230213_210135.jpg

En dan de andere beetje verhoogd, staat wel nog altijd veel te ver van het licht naar m'n goesting en het verschil met de zus in de andere tent begint wel merkbaar te worden.. Ook kleinere pot trouwens want ze zat al achter.

20230213_210158.jpg
    Trouwens net nog 2 bovenste toppen afgelegd van de plant hierboven. Ben benieuwd of de toppen eronder nu voller gaan komen.. Als ze ni zo compact worden als de toplaag heeft het denk ik geen zin om ze 12w te laten staan.. Ben nu al 🍌 van 8w wiet te roken die nog ni gecured is dus qua effect zal het zeker al sterk genoeg zijn vermoed ik πŸ˜‚ Enkel smaak kan nog beter

Comment

Bezig...
    X