Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia haze onder DIY LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Amnesia haze onder DIY LED

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Ik ga eens proberen van een kweekverslagje bij te houden. Zal alvast beginnen met mijn setup op te noemen en dan verder te gaan met wat het plan is.

Tentje120 x 90 cm, denk de homebox ambient.
    Metalen softbox 500m³/h + filter
    DIY led met samsung strips, Max 320w maar wel dimbaar voor in de groei.
    zwenkventilator
    GEEN actieve inlaat.

Ben ongeveer een maand geleden begonnen met het ontkiemen. Het zaad zelf is van zamnesia, geen idee of ik mij hierbij al in de voet schiet nog voor het begint maar we zien wel..
    Ik heb de zaadjes eerst 2d in het water gelegd tot ik een worteltje zag, daarna heb ik van die 'pads' gebruikt die opzwellen. Na een weekje elke dag een beetje te bevochtigen met de spuit heb ik ze toen verpot naar 4 liter potten.
    20221028_182924.jpg

Ik wou eens proberen van deze in de 4 liter potten te houden voor de hele kweek maar denk dat het toch krap gaat worden.. Ik heb ze getopt na de 2e node om een soort manifold te bekomen.
    Ik weet dat ik bij die techniek in principe de 3e node moet laten staan en de 1ste en 2e verwijderen. Echter heb ik ervoor gekozen om de 1e en 2e te laten staan en alles erboven direct weg te knippen.
    Nu zou ik in principe de 2e node moeten verwijderen en nog eens toppen achter de 3e node. Dan zou ik 4 hoofdtoppen per tak moeten bekomen dus 16 per plant.

Ben ondertussen beginnen twijfelen of ik toch niet beter de 2 traagste groeiers er zou uithalen, de beste 8 nog eens verpotten naar 9 liter potten. Het zal waarschijnlijk een week groei meer kosten maar ik vermoed dat het qua opbrengst dan wel beter zal zijn.

Dit is hoe ze er nu bijstaan.

1.png 2.png 3.png

Zoals je kan zien ben ik volop bezig met LST, elke avond even kijken of ik al een node kan opschuiven om er zeker voor te zijn dat ze plat groeien en niet in de hoogte. Zodra ze dan voor de 2e keer getopt zijn en verpot mogen ze de hoogte in. Ik vermoed dat ik ze tegen morgen of overmorgen wel voor de 2e keer kan toppen. Hoop ten laatste binnen 2weken naar 12/12 te kunnen gaan maar dat zien we dan wel.

Als voeding gebruik ik trouwens de aptus voedingslijn, iemand hier ervaring mee? Heb ze voorlopig wel enkel afgezuurd water gegeven op 2 voedingsbeurten na waar beetje regulator en startbooster bij zat.
    4.png

Attached Files

Succes, subke !
    Ganja always does the trick.

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Dank u! Ben daarnet nog eens gaan kijken en heb besloten om ze pas morgen voor de 2e keer te toppen. Heb geen idee of ik op deze manier mijn tent ga volkrijgen maar het zal allesinds makkelijker te managen zijn zonder scrognet.

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ze staan mooi. Ik zou niet durven zeggen of je meer haalt met meer of minder planten. De homebox ambient coole tent ook ! Je kan inderdaad verpotten en een paar in kleine potjes afbloeien dan mss?

Kleine update aangezien ik daarnet tijdens het water geven de meeste toch al getopt heb voor de 2e keer.
    In principe ook alles voor de laatste keer plat gelegd. Vanaf nu mogen de zijtakken rechtstreeks naar boven groeien en dan kunnen we hopelijk binnen ten laatste 2 weken overschakelen naar 12/12.
    Misschien toch eens proberen voor een net of dergelijke tussen te krijgen, in theorie zou het niet echt een jungle mogen worden dus misschien kan het wel. Anders wordt het misschien te moeilijk tijdens het water geven.

Hier nog paar foto's

20221113_170834.jpg Naamloos.png 20221113_170816.jpg

Comment

• Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Ziet er prima uit na een beetje LST

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Wat gebruik je om de lst te doen?

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      NewNoobie sorry maat zie het nu pas, ik gebruik vooral wasknijpers zoals je kan zien zodra de bladeren tot aan de rand van de pot raken. En tot dan zie je rechts op de foto die zwarte dingen liggen. Die heb ik geprint met de 3d-printer. Vorige ronden gebruikte ik stevige ijzerdraad maar die stond de dag nadien altijd al terug omhoog, vandaar deze.

Ziet er goed uit!

Ben zelf ook op zoek naar een alternatief voor een net.
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat groene tuingaas al geprobeerd?

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja, maar heb nu 4 bamboestokken per 18literpot dat vooralsnog prima werkt.

Vandaag toch nog eens alles mooi netjes proberen neerleggen, hier en daar nog wat blad opzij geschoven met dit als resultaat. Sommige laten het qua bouw gewoon niet toe helaas maar dat wisten we al natuurlijk dat niet elke plant hetzelfde groeit. De ene drinkt ook al duidelijk meer dan de andere. Ik denk dat ik de slechtste 2 er toch nog even van tussen haal tijdens het verpotten en deze misschien apart zet om er 2 monsterbomen van te maken Moesten ze allemaal zijn zoals de laatste foto was het wel een droomstart geweest maar helaas
    111.jpg 222.jpg
    Attached Files

Comment

'Snel even water geven' en we waren een uur verder.
      Voorlopig geef ik enkel afgezuurd water en een halve dosis vd startbooster. Extra voeding lijkt mij niet nodig in de eerste weken, laatste wat ik wil is ze overvoeden.

Denk wel dat ze goed komen. Ik ga ze dit weekend naar 9liter potten verpotten. Ze staan momenteel enkel op deze grond https://www.eurotuin.be/potgrond-eurotuin-40l-2000510
      De bedoeling zou zijn om terug deze grond te gebruiken en te vermengen met perliet wat ik nog moet kopen. Is duurdere grond ook effectief beter of is deze goed genoeg?

Vorige ronde gebruikte ik deze https://www.compo.be/nl/producten/po...rsele-potgrond
      Heb geen idee welke vd 2 zou beter zijn maar deze 2 zijn wel makkelijk te verkrijgen in de buurt, iemand een idee?

Hier nog een foto van hoe ze er nu bijstaan, vandaag hier en daar een blad weggeknipt en met de wasspelden gespeeld. Rest vd bladeren heb ik proberen te verstoppen onder de nieuwe groei en nu probeer ik eraf te blijven tot dit weekend en alles rustig zijn tijd geven. Indien er interesse is kan ik altijd wel wat close-ups toevoegen maar voor de moment boeit dat allemaal nog niet zoveel denk ik

3333.jpg
      Attached Files

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Ja dat weet ik, normaal zet ik maar 4 planten aangezien alles voor eigen gebruik is. Het is door de huidige energieprijzen dat ik besloten heb van paar zaadjes meer te ontkiemen in de hoop de groei paar weken te kunnen beperken. Ben uiteindelijk wel dom geweest door voor die manifold te gaan want met 2x te moeten toppen heb ik ze wel enorm achteruit gezet en is mn tijdswinst sowieso verloren gegaan..
        Ik ga ze morgen verpotten naar 11 liter potten en dan is het de bedoeling om met de beste 9 door te gaan. Die laatste hou ik dan wel apart voor leren stekken te snijden zodra die wat groter is.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        het materiaal van het toppen zijn perfecte stekken om van te maken

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        als je goede grond wil moet je die zelf maken ja duurdere grond is vaak wel.beter ja minder vrm vliegen en starten op

stek en zaai grond is het beste wand die heeft een lage ec en kan je dus ook gelijk vol gass der op met de lamp en met potgrond moet je goed maken zelf is beter kost wat meer maar je merkt het gelijk is de grond perfect merk je gelijk ook boven de grond veel gezondere planten

heb ook de goedkoopste gehad en de duurste grond bij de goedkope wil ook wel van de super markt maar doe ik nooit weer

je merkt vooral met stek en zaai grond dat ze sneller groeien vind ik en je hebt zelf de regie in handen kwa voeden

dus light mix of stek en zaai grond is ceker aan te raden tot je planten mooi voor maat hebben

of gelijk planten in eind pot zit ook veel voordeel in vooral tijd winst

Ik koop de goedkoopste potgrond, koop perliet en vermiculiet bij bol . 100l van elks ( heb 100 kamerplanten ook.) Is wel 30 euro denk ik vermiculiet is wat duurder.

Welke beter is , wss wel de compo sana, maar waarschijnlijk gaat de npk verhouding misschien gelijk zijn , waardoor je eerder voor het merk betaald dan. Traag en snelwerkende meststoffen , of de combo hebben ze bijna allemaal denk ik.
      Ganja always does the trick.

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Heb die grond van eurotuin gekocht samen met 10liter perliet. liter per pot bij dus zal wel genoeg zijn hoop ik

Dit was npk waarde bij compo sanna:
        NPK-meststof bevattende magnesium 14-16-18 (+2) met sporenelementen : 0,80 kg/m³

En dit is eurotuin:
        Samengestelde meststof NPK 12-14-24 1 kg/m²

Ik ga ervan uit dat ik bij die van eurotuin geen K-boost meer ga moeten toevoegen aangezien die waarde dubbel zo hoog ligt blijkbaar als de P waarde? Heb dit helaas pas gisterenavond gezien, anders was ik mss toch voor die compo sanna gegaan.

Gisteren verpot, vandaag water gegeven. Heb ze regulator en startbooster bij gegeven de laatste 3 waterbeurten en vanaf nu geef ik ze gewoon aangezuurd water tot ik ze in bloei zet. Ik hoop tegen volgende week zondag de switch te kunnen maken en ik denk dat dit wel moet goed komen. De 4e van de 2de rij gaat er nog uit, daar heb ik daarnet een tak genakt omdat ik niet voorzichtig genoeg was, heb er een wasknijper opgezet, we zien wel of die het nog gaat redden. Ging sowieso 1tje eruit doen om eens te proberen stekken te maken. Die Hork zijn topic volledig gelezen en hij heeft mij wel overtuigd van het op zn minst eens te proberen

444.jpg

Foto's zijn precies wel altijd slechte kwaliteit voor de 1 of andere reden.. Volgende keer neem ik de camera maar heb schrik dat die bestanden weer te groot gaan zijn voor het forum of w/e

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Hmm, dat is dan wel apart

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ja dr zit vaak zoveel voeding in de grond dat je anper hoeft te voeden en voed je niet heb je alleen wat sneller herst in de tent omdat die het blad leeg trekt

hork zegt altijd dat je de onder grens moet vinden en dus minimaal moet voeden en die draait elke x super goede rondes met top kwaliteid knetter stoned word je dr van hehe

en die laat dus zien dan je wiet volstouwen met voeding onzin is

remco pomt ze wiet vol met voeding en draait ook super goede rondes

dus je merkt het kan met beide maar moet.zeggen zij zijn ook erg ervaren

en mijn mening is je kan beter minder voeding geven dan veel scheelt een boel voeding en dergelijke

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Niet elke soort is een slurper, sommige moet je onder de 1.6 houden, anderen kunnen 2.5 aan.

Kleine update. Ben aan het twijfelen om toch hier en daar wat van die grote bladeren weg te knippen.. Ik heb mij echt al serieus moeten inhouden want ik ken mezelf zodra ik begin te knippen
      Heb gewoon het gevoel dat die grote bladeren meer slecht dan goed doen op dit moment. In mijn opinie nemen ze veel licht af van de nieuwe groei. De planten zelf zien toch mooi groen dus ik denk persoonlijk niet dat het veel kwaad kan om hier en daar wat blad te snoeien. Het plan blijft voorlopig ongewijzigd van ze nog een weekje te laten groeien dus misschien is het wel de moment nu. Ik wacht het nog even af en ga zien wat de meerderheid er hier over denkt. Op de foto heb ik aangeduid welke ik bedoel.

Naamloos - kopie.png

20221120183500_IMG_0905 - kopie.jpg

Heb gezien dat ik hier en daar een oud blad heb dat begint te verkleuren. Maak er mij niet echt zorgen over maar heb er toch maar een foto van genomen dat ik niets over het hoofd zie.

20221120183650_IMG_0910 - kopie.jpg 20221120183705_IMG_0911 - kopie.jpg

En dan nog een paar 'close-ups'

20221120183538_IMG_0908 - kopie.jpg 20221120183553_IMG_0909 - kopie.jpg 20221120183529_IMG_0907 - kopie.jpg 20221120183517_IMG_0906 - kopie.jpg

Zoals je kan zien heb ik een ongelukje gehad op de voorlaatste foto, die plant zijn zijtakken groeiden voor de 1 of andere reden bijzonder traag en had al een vermoeden dat die ging afvallen, nu ben ik het zeker.
      Ga ze eruit nemen zodra ze op 12/12 gaan en dan hou ik ze apart voor leren stekken te snijden, we moeten ergens beginnen toch en vind het zonde om een mooie gezonde plant te verneuken tijdens het leerproces

Die rechts achteraan heb ik teveel water gegeven gisteren volgens mij want de bladeren hangen nogal sterk en de pot weegt zwaar. Daar heb ik voorlopig dus geen werk meer aan

Comment

Meisjes zien er dorstig uit

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Eens, die lusten wel een flinke slok zo te zien!

Laatste dagen enkel nog aangezuurd water gegeven. Het tentje begint aardig vol te komen en aangezien het amnesia haze is hou ik er rekening mee dat ze nog een kleine groeispurt krijgen, hoop ik toch nog op alleszins​. Ik heb wel degelijk hier en daar wat blad moeten wegknippen omdat er water op bleef staan. Misschien een 2de ventilator erbij indien het echt niet anders zou kunnen maar liever niet. Het zijn net die dingen die herrie maken en aangezien de tent in mijn living staat hou ik het liever zo stil mogelijk.
      Verder niet veel te melden buiten dat het plan van ze zondag over te schakelen naar 12/12 blijft zoals voorzien was. Hier nog paar foto's

Ik zit wel met een verkleuring van donker naar lichtgroen in het midden van mijn nieuwere bladeren.. Voorlopig maak ik mij wel nog geen zorgen, heb gelezen dat het kan zijn omdat mn ph waarde teveel schommelt en dit kan wel kloppen aangezien ik paar keer geswitched heb tussen 1.5ml en 2ml ph- per 5liter water.. Had gelezen dat dat beter zou zijn voor het bodemleven ofzo maar ga vanaf nu toch hetzelfde beginnen geven.

Heb er trouwens nog een lamp bijgehangen zoals deze https://todogrowled.com/en/tgl-led-g...evolution.html
      Het is wel een ouder model van paar jaar geleden maar trekt 220w uit de muur en geeft nog wat meer warmte. Dat ding kostte 420-450e vroeger afhankelijk welk model je kocht.

Foto's van iets meer erbovenop:

Ik heb er 1tje uitgehaald om verder te laten groeien in mijn klein tentje onder 40W cosmostrips van secret jardin. Daar staan nu ook 3 jack herer zaadjes van vision seeds te ontkiemen waarvan er sinds vanochtend al 1tje zijn kopje heeft laten zien. Hopelijk volgen de andere 2 snel want dat blijft toch steeds spannend. 2 van de 3 heb ik hoop op, dat laatste heb ik niets van opening gezien na 2d op water te liggen dus daar vrees ik al op voorhand een beetje voor. Indien ze niet alle3 ontkiemen doe ik er nog 3x G13 bij of amnesia lemon van barneys farm. Die wil ik allang eens proberen zelf te kweken.

Tot de volgende x!
      Last edited by DerpiE; 25 November 2022, 20:39.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Uitkijken met lamp wissel, het licht kan te sterk zijn, zoals bij hork.

Waar gaan die ontkiemde zaadjes dadelijk na toe als ze te groot worden voor je stek tent? Want je huidige ronde moet nog in de bloei, dan zitten ze toch veelste lang in die kleine tent of wat mis ik ?

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Dat klinkt veel belovend. En je krijgt gwn smaakvolle goeie wiet van die zaden? Want soms lees je ergens dat mensen zaden hebben gekocht 4 maanden liefde erin steken en vervolgens smakeloze zooi hebben

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Link is bij wie je besteld hebt want er zitten er best veel op die zaad verkopen precies

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Ik denk het jij zegt het. Zat ook net te kijken maar t zijn er nogal een hoop. Ik zit daar cali soortjes te zoeken maar die kan ik nog niet echt goed vinden..🧐🙃

deze is het
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ow ja k vind anesia ceker de bom kwa soortjes en smaakjes maar vind het gewoon veels te duur ik deel alleen me bevindingen en ervaringen anesia is ceker goed als je geld genoug hebt is het ceker een aanrader maar wat je zegt klopt de dure zaden is allemaal zo commercieel en marketing en leuke verpakkingen daar is waar je dik voor betaald inderdaad heb ook wel eens goedkope zaden gehad en hele dure merk geen verschil en als ze zo goedkoop.zijn zet je makkelijker wat meer neer en kan je simpel weg de beste selecteren en daar mee door gaan en gooi je geen bakken geld weg

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        en plus je ziet al wat meer mensen de zaden kopen en dus binnenkort komen dr heel wat kweekjes van op.het forum en k ben er net een ronde mee gestart dus je kan ook zien hoe de haze groeit corleone had gelato en gorila gleu en mooie dikke toppen goede opbrengst miss zijn kweekje eens bekijken dan geloof je wel dat het goed is hehe

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Of een wietsoort goed smaakt ligt aan vele omstandigheden, je wiet moet wel de volledige tijd kunnen blijven staan, daarbij is het curen ook zeer belangrijk, heb mijn wiet al met verschillende mensen gedeeld en ze zijn er zeer tevreden over, de Gorilla glue ruikt heerlijk als je de pot open trekt en de gelato evenzo.
        Ik heb eigenlijk nog geen slechte wiet gehad van die persoon, maar smaken verschillen natuurlijk.

Ik denk dat ik die femseeds een try ga geven. 1.25€ per zaadje klinkt niet slecht lol. Ga er 5 van elk bestellen en dan zien we wel voor eens een ronde te draaien direct op 12/12. Met die energieprijzen die wss niet zullen dalen ga ik het zo proberen oplossen. Kost mss iets meer aan zaad maar dat weegt denk ik niet op tegenover de electriciteitsprijzen als je 5 a 6 weken moet groeien.

Comment

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Wel even registreren, anders kun je volgens mij geen berichten sturen

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        je kan gewoon mailen naar die email femmseeds en zeg je wat je wil vraag je ze rekening nummer en volledige naam en klaar

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        ik bestel volgende week zelf ook nog even een voorraad omdat ik nu ook elke x ronde ga draaien met 9planten dus ben k elke x wel 12 a 13 zaden kwijt nu kan je ook makkelijk selectereb en de beste afbloeien terwijl als je normaal 5wil ontkiem je 5 de planten met de dikste stammeb pakken en de grootste drinkers wand dij zijn de grootste opbrengers

Heb er trouwens nog een ventilator bij gehangen. Ik merk al paar dagen dat er hier en daar vocht blijft staan tussen de bladeren en ben echt al hard aan het twijfelen geweest om eens heel goed kuis te houden. Tot hiertoe heb ik mij altijd al kunnen bedwingen maar als het met 2 ventilators en 2 passieve inlaat gaten links en rechts niet gefixt is, dan ga ik yolo deze week.

Heb de timer omgeschakeld dus het was gisteren de laatste dag op 18uur licht, vanaf vandaag is de eerste dag 12/12. Er staan dus nu 2 ventilators op, afzuiging van 500m³/h op 70% en ik schat een kleine 550w aan licht.

20221127_212802.jpg

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        thx, straks ga ik betere foto's nemen zodra de lamp terug brandt. Begin beetje schrik te krijgen dat ik toch een paar dagen te laat geschakeld ga hebben maar dat zien we wel volgende week. Ben benieuwd of er straks nog steeds water op de bladeren gaat staan, nu met 2 ventilators en afzuiging op 70 ipv 40%. Heb ook een buis extra gehangen rechts als passieve inlaat dus nu komt er 'verse' lucht van links en rechts. Moest ook wel want mn tent zoog behoorlijk vacuum.
        In de groei boeit die 100% donker me niet zoveel en laat ik meestal de tent een deeltje open zodat het niet TE vaccuum zuigt maar in de bloei kan ik natuurlijk niet anders als elk lichtlek toe maken.

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        vacuum is niet erg ja heb je sws in een tent of je moet spacers nemen kan je tent niet vacuum klappen te laat geschakeld why ziet er goed uit toch

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Heb schrik dat ik hier en daar nog teveel ga moeten snoeien binnenkort maar we zien wel.
    Bezig...
    X