Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia haze onder DIY LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Week 6 dag 3

Begint hier en daar wel een plekje op de bladeren te komen waar ik mee wel zorgen om maak, tzijn namelijk de bladeren van de toppen zelf
    20230110185116_IMG_1014.jpg

De verbrande puntjes maak ik mij geen zorgen om, die roestvlekken zie ik minder graag.. Heb al paar x bijgevoed met cal/mg en het is maar bij 1 a 2 planten dus wil ook geen teveel gaan geven voor de rest.. Ik bezie het verder en wacht af, hopelijk escaleert het ni.

Voor de rest niet veel te melden. Enkel dat 1 plant (rechts midden) echt rare topgroei toont tegenover de rest, ze ligt precies 3 weken voor op schema.

20230111183711_IMG_1015.jpg

Hier ne close-up, rechtse top is van een andere plant. 20230111183730_IMG_1016.jpg

En hier nog een totaalplaatje

20230111184034_IMG_1020.jpg 20230111184327_IMG_1023.jpg

En dan hebben we ook nog onze stekkentuin, al schiet er niet veel tuin meer van over. Nog 2 stuks overgehouden, 1tje voor eventueel toch stekken van te nemen want die groeit wel goed zo te zien, de andere (achterste) zal ter decoratie worden

20230110_224213.jpg

Voila ik ben hier weer rond denk ik.

Ik ben trouwens eens aan het zien voor een nieuwe filter te bestellen voor mijn 500m³/h softbox, iemand een idee? Heb tot nu toe altijd die can lite filters gehad maar heb gelezen dat die minder goed zijn dan de originele blijkbaar? Topics kwamen wel uit 2014 en dergelijke, geen idee of die info nog steeds correct is. Kan ondertussen al verbeterd zijn en dat ik het daarom nooit gemerkt heb? Kan natuurlijk niet echt vergelijken aangezien ik nog nooit veranderd ben. Scheelt alleen wel veel in prijs natuurlijk.
    Attached Files
    Last edited by DerpiE; 11 January 2023, 18:13.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ona block er bij nemen ruik je niks meer
      die haalt alle geurtjes weg wat ontsnapt bijvoorbeeld als je tent open hebt of knippen bent

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Tijnie82 zijn die bedoeld voor in de tent?

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Nee voor buiten de tent diendingen zijn zo goed als je ze in de tent zet de smaak en geur word overgenomen

Daarom buiten de tent je hebt fresh llinnen ruikt gewoon naar wasgoed das wel beter is wel raar als d’r ineens appeltjes lucht van zolder komt hehe

20230111_194110.jpg

Dit is wat ik nog liggen heb, zou is proberen van 2 verschillende soorten te zetten.
    Denk voor de tangerine dream te gaan en de amnesia lemon

Buy Amnesia Lemon Weed Strain Feminised Cannabis Seeds from the Official BARNEYS FARM®. Delivery £7.50 Genetic Evolution Since 1986.

Buy Tangerine Dream Weed Strain Feminised Cannabis Seeds from the Official BARNEYS FARM®. Delivery £7.50 Genetic Evolution Since 1986.

die strawberry is de enige die nog een kans maakt op een plekje misschien, ben er nog niet volledig uit

THC: 20% Rendimiento: 500 - 550 gr/m2 Altura en interior: 90 - 110 cm Altura en exterior: 200 - 250 cm Ciclo de Floración: 60 - 65 días. Cosecha: 1 - 10 Oct.

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ooooooe G13 🤤

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Rietslang check hierboven ergens, ben die op dit moment aan het roken. Kan ik ook relatief makkelijk hebben als ik wil dus die ben ik minder geneigd van direct te zetten

Weet trouwens nog niet of ik ze al wil voorgroeien. Het is hier allemaal een beetje uit de hand gelopen deze ronde. Had nooit verwacht dat ze zo hard gingen doorgroeien na 12/12 dus best eerst zien dat ik alles hier zonder geuroverlast gedroogd krijg en in potten kan steken voordat ik verder ga. Scheelt natuurlijk dat ik mijn droogtentje er naast kon zetten maar volgende keer snoei ik toch gewoon zodat alles in 1 tent past denk ik

Ben ondertussen al verder aan het denken hoe ik dat hier allemaal ga droog krijgen als het zover is zonder geurhinder..

Heb op dit moment 2 afzuigingen. 1 softbox 500m³/h en dan ook nog een 'PROFAN' (buisafzuiger) 220 of 280m³/h.

zuiger.png
    Denk eraan van deze 200m³/h aan te schaffen voor op de profan. https://onlinetopgarden.com/nl/lucht...63-cm-can-9000

Zou dit genoeg zijn om te laten draaien in een tent die (hopelijk/wss) bomvol gaat hangen met wiet? Ben van plan de grote bladeren er direct af te knippen alleszins voor de vochtigheid te beperken.

En dan ook nog deze voor op de grote afzuiging, die zet ik dan op 80% en dat zou voldoende moeten zijn met filter van 425m³/H

Ben benieuwd voor die plastic filter. Die voor de toppen te drogen heb ik een originele can genomen omdat die blijkbaar superieur zijn tegenover de lite versies. We gaan het zien of we verschil merken.

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Die ghp voor 18 op amazon tijdj geleden, mss nog...

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Die filters zijn goed maar hoe groot is de ruimte waar je ingaat groten dan. Met die kleine afzuiging als je tent opdoet stinkt gelijk je hele huis

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Als de tent toe is met 1 passieve inlaat open en die afzuiger op minimum moet alle geur toch via die filter passeren? Of werkt het zo niet met zulke hoeveelheden?
      Daarom dat ik het dus vraag want max dat ik tot hiertoe moeten drogen heb waren 4 a 5 planten tegelijk.

Wesley pipes ja ik herinner mij denk ik dat ik die gekocht heb kort nadat ik 1 van u topics had doorlezen. Vond 31€ nu nog niet extreem veel geld voor iets van passieve inlaat. Tis uiteindelijk een afzuiging voor noodgevallen geworden omdat het hier beetje uit de hand gelopen is met die groeispurt.

DAG 47 op 12/12, sinds 26/11/22 dus bijna 7de week compleet.

Eindelijk weekend sommige toppen zijn al keihard lol. Merkte het toen ik er met mn neus tegen botste tijdens het ruiken
    Heb er natuurlijk niet in lopen knijpen maar voelde het direct bij die 1ne plant die ik deze week nog zei dat ze een rare topgroei had tegenover de rest.
    Meeste hebben beginnende foxtails maar blijkt normaal te zijn voor amnees. Om maar is het verschil te tonen. Links lijkt ook al veel verder te staan​

20230113_174722.jpg 20230113_174800.jpg

Voor de rest niet veel te melden. Planten beginnen hier en daar wel wat kleine probleempjes te vertonen maar durf nu niet meer te gaan compenseren dus ga braaf het schema verder volgen zonder aanpassingen. Ga enkel verder met de topbooster, p & k boost nog eens apart. De Ca/Mg laat ik voor wat het is.. Volgende ronde toch terug die compo sanna grond nemen waar de npk verhoudingen gelijk liggen. Herinner mij dat bij deze de K dubbel zo hoog was als de P dus misschien daarom dat ik hier en daar een probleem heb.

bovenaanzicht

20230113_181033.jpg 20230113_181058.jpg

en dan nog de kleine, ook hier de lamp paar cm hoger gehangen. Geen idee of het mij grammen gaat schelen maar we zien wel.
    20230113_180816.jpg

En dan nog mn 2 stekjes die ook weer goed gaan. Vooral die linkse gaat goed.

20230113_181441.jpg
    Attached Files
    Last edited by DerpiE; 13 January 2023, 18:40.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Maar waar ph donker het over heeft zijn klontje stekkies dus maar amnesia haze is bij mij echt niet klaar is 9.5 week

Die dikke 12 week ga je wel nodig hebben om mooi aftebloeien heb zelfde als jou ook amnesia haze Maar met stekken tellen ze de voor bloei niet mee alleen vanaf moment schakelen tellen ze al plus 3 week voorbloei wat je bij zaad wel hebt

Maar zou zeggen het de tijd geven wat ze nodigheeft en straks goed de thrichomen checken en zolang ze blijven aan dikken en zwellen lekker laten gaan

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat stekken eerder klaar zijn dan zaad is alleen het geval wanneer je ze direct op 12/12 zet, maar als de planten beide volwassen zijn als er geschakeld wordt dan gaan ze gelijk op of de zaailing zelfs sneller. Tellen vanaf zichtbare bloei is mij teveel natte vinger werk want de een ziet de bloei eerder dan de ander. Derhalve tel ik ook als ik uit zaad kweek vanaf het moment van schakelen.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ik zal maar gewoon geduldig afwachten ondanks dat ik eigenlijk al een beetje lig te dromen over die amnesia lemon en tangerine dream
      Tellen vanaf het schakelen vind ik ook het makkelijkste, uiteindelijk is het toch maar voor een idee te hebben als je voor de oogst naar trichs kijkt

kijk die kegels eens joh , heeft ie gewoon een bowlingbaan in zn kamer.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

Ziet er goed uit DerpiE en als dit Amnesia Haze uit zaad is ben ik het wel eens met Tijnie82 dat ze mogelijk nog niet klaar is met 9,5 week maar over de reden hiervan verschillen de meningen. Ik wijt dat aan fenotype.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

De totale bloeitijd is nooit een kwestie van 100 % genetisch ! De omstandigheden spelen net zo goed een rol , en dat verklaart volledig de verschillen in bloeitijd van 1 soort die bij verschillende mensen gekweekt word.

Zelfs met steken van dezelfde moeder kun je verschillende bloeitijden krijgen met 2 verschillende hokken.

Comment

Dag 49 op 12/12

20230115_214436.jpg 20230115_220020.jpg het verschil hoe de toppen zich vormen is toch opmerkelijk vind ik voor dezelfde soort te zijn. Ik weet het, fenotype etc maar toch..

Vooral die met de dikke bloeihaartjes blijf ik beetje raar vinden, zie hieronder. 2e foto is van de plant ernaast en de 3de vd plant erboven.

20230115_215630.jpg 20230115_215654.jpg 20230115_215613.jpg

en dan nog beetje kwistig geweest met water geven denk ik, die plekken waren er dag erna plots op mn stekken :/
          20230114_160004.jpg
          Attached Files

Comment

Alles verloopt hier vlot, heb wel 2 krengen die weinig drinken langs onder ondanks dat de pot licht aanvoelt dus die moet ik forceren en via boven water geven..

De foto's vd kleine tent;

20230121230133_IMG_1024.jpg 20230121230226_IMG_1027.jpg 20230121230233_IMG_1028.jpg

En dan die ernaast;

20230121230451_IMG_1030.jpg 20230121230513_IMG_1031.jpg 20230121230700_IMG_1034.jpgDeze ziet er al veel verder gevorderd uit, ga deze week alvast m'n lens eens zoeken.

En dan deze nog rechts achteraan, deze heb ik 10 dagen later besloten erbij te zetten en heeft een wat rare topgroei vind ik.. ze krijgt wel dezelfde voeding dus die zal iets vroeger geen extra P meer krijgen en ze krijgt dus al iets vroeger extra K bij. Misschien daarom dat ze ander gedrag vertoont.
            20230121230556_IMG_1032.jpg
            Attached Files

Comment

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              nee k zei als k ze water geef via onder is alles binnen het uur weg en de bodem droog

k geef ze pas 2dagen later weer wat water dr zitten een paar grote drinkers tussen bij mij die drinken al een poos erg veel das alleen goed

merk het wel dat me grond wat ik nu heb sneller verzadigt is dan me vorige grond met cocos daar kon je blijven gieten

maar vorige ronde heb k ze ook eens te droog gehad en bracht niks meer op dus dat voorkom ik nu dus door meer tegeven via onder

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Effe drupje groene zeep bij het water doen.

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              ze kunnen mij niet te veel drinken des te meer des te beter leveren ze ook goed op als het alcholisten zijn heheheh

en daarom heb ik tensio meters zodat k kan zien hoe verzadigt de grond is en waarneer k weer water moet geven
              Last edited by Tijnie82; 22 January 2023, 18:23.

Ondertussen die kast aan het afwerken. Dit is dus die 280m³/h afzuiger met een 250m³/h filter. De kast is 174x170x75 ongeveer dus er is niet superveel volume dat moet ververst worden. Komt hopelijk goed. Worst case heb ik nog een houten softbox staan die ik gekocht had in het begin. Heb mij uiteindelijk een metalen gekocht omdat ik het niet vertrouwde om die zware houten op te hangen aan mn plafond vd tent
            Morgen ga ik de lamp van de kleinste tent erin hangen en dan kan er 1 plant uit de grootste tent zodat ze allemaal wat meer ademruimte hebben.

20230121_225256.jpg
            20230121_230128.jpg

Flens aan het printen voor mijn andere 425m³/h filter want die was ik vergeten bij te bestellen. Deze komt dan in de kast na deze ronde samen met de softbox die nu in de grootste tent hangt.
            Last edited by DerpiE; 22 January 2023, 00:55.

Comment

• Highrider
              Highrider commented
              Editing a comment
              280m³/h - 250m³/h = 30m³/h ongefilterde lucht?

• DerpiE
              DerpiE commented
              Editing a comment
              Correct, ik ga er echter niet van uit dat dat ding zijn 280m³/H volledig haalt. Desnoods steek ik geurstokjes in de afzuigbuis moest er toch een geurtje ontsnappen.
              Ik hou er wel rekening mee dat ik hier ook rook dus het ruikt sowieso wel altijd naar de wiet eig.. Gelukkig trekt de geur naar binnen als ik de voordeur opendoen dus heb nooit problemen op de gang alleszins Gewoon af en toe ruit open zodat de lucht uit mijn ruimte ververst wordt.

EDIT: Heb ook nog de filter van hieronder van 425m³/H en een softbox van 500m³/H.. Als ik die softbox buiten de tent zet zal ik door het bochtenwerk sowieso met wat verlies zitten en kan ik die nog gebruiken worst case als ik toch met te veel geurhinder moest zitten.
              Last edited by DerpiE; 22 January 2023, 12:09.

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              Zou dan die soft box ook al heb je wat verlies door bochten en dergelijke maar je hebt wel wat meer afzuiging van die 425 m2 gaat maar zo de helft vanaf aan kracht

Dus die buis afzuiger gaat sws niet voldoende zijn en filter moet altijd 10% groter zijn dan de afzuiging door het verlies van bochten kom je wel goed uit met de softbal

Hoeft ook niet in de tent kan ook op de tent of op de grond

111111111111.jpg 111111.jpg

Ziezo, daar kan een buis op aangesloten worden
            Pasvorm was perfect en heb er nog loctite (secondelijm) tussen gedaan om zeker te zijn dat alles blijft zitten.

Ben nu 2e stuk aan het printen voor de kast verder af te werken, hoop straks met een update te komen van 4 planten in die kast. We gaan het zien..
            Attached Files

Comment

Net de lamp erin gehangen en waar ik schrik voor had is realiteit geworden. De kast is totaal niet lichtdicht
              Betaal je dan bijna €1000 voor een plug & play kast en blijkt de kwaliteit toch zwaar tegen te vallen. Is wel beetje balen.. Had al het gevoel toen ik de plaatjes in mn handen had dat het een twijfelgeval zou zijn.
              Die 3 & 4wayconnectors waren op sommige plekken al een hoekje af (wat nodig is voor de lichtdichtheid te garanderen omdat het mooi in die profielen past) en bij sommige platen was er niet eens langs de zijkant gezaagd waardoor het wit 1 a 2mm verder kwam dan het binnenste gedeelte vd plaat. Zit in principe gestopt door de profielen maar zoals de schuifdeuren mochten ze toch wel eens lichtjes afgevlakt hebben zodat die niet zo snel beschadigd raken aan de zijkant..

Soit.. Dat is bouwkwaliteit en kan nog over gediscussierd worden dat het in principe niet veel steviger moet zijn en dergelijke voor paar plantjes. (hoewel ik voor dat geld toch ook al iets of wat van stevige kast verwachtte)

Die lichtgleuven langs de schuifdeuren zijn wat anders en snap ik niet zo goed hoe dit zelfs mogelijk is. Ik weet dat er speling tussen de deurtjes zit, maar ik kan toch niet de enige met dit probleem zijn? Beetje fucked dat niemand dit heeft vermeld toen ik het 3w geleden vroeg in een apart topic Ga er nog iets mogen aan doen voor de lamp straks terug uitgaat want dat kan ik niet zo laten -.-

Zou ik ze opnieuw kopen? NEEN.. Misschien enkel de profielen maar voor de rest zou ik zelf trespa bestellen en verzagen.
              Attached Files
              Last edited by DerpiE; 22 January 2023, 18:00.

Comment

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Dat zou ik dan toch proberen te retourneren!

• Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Dat is waardeloos maar hier zou ik ook Pist om worden en had zo de boel weeer in de verpakking gedaan en terug gedaan dat ziet er zo toch niet uit

Zo had je zelf voor 200eu zelf een betere kast kunnen maken gekken werk dit dat hoef je ook niet te accepteren lijkt mij dat niemand zoon kast wil als alles zo lek is als een mandje en niks perfect is Had je nog beter een tent kunnen kopen die is tenminste licht dicht

• DerpiE
                DerpiE commented
                Editing a comment
                Heb mailtje gestuurd, blijkbaar moet er nog iets op die deuren geplakt worden van 'borstel' zodat het licht er niet door kan. Was zelf ook al naar zoiets aan het kijken maar blijkbaar zit dat bij die kasten wel bij. Het is omdat ik de stukken apart besteld heb dat het vergeten zal geweest zijn wss. Heb er voorlopig een doek voor hangen tot als ik die dingen binnenkrijg voor ze verder af te werken.

Update week 8 dag 3

Alles verloopt vlotjes zoals het hoort, planten drinken rustig verder. Sommige al wat meer dan andere maar lig er verder niet wakker van. Wiet zal er zijn lol
              Ga morgen ook beetje blad wegknippen zodat de onderste rij toppen wat meer licht krijgt. Ik zit er toch heel kort op qua water geven dus in principe hebben ze zeker niet alle bladeren nodig voor hun voeding uit te halen vermoed ik. We zullen het zien.. Heb dernet na de foto's midden onderaan al wat blad weggeknipt, en morgen ga ik verder met de rest.
              Zal ook de luchtvochtigheid beetje ten goede komen.. Laatste wat ik nu nog wil is problemen en mogelijk toprot of schimmel.. Zou wel moeten meevallen aangezien de temperatuur hier nooit onder de 20 graden zakt maar vermijd liever alle mogelijke problemen nu in de laatste weken

Ga vanaf morgen stoppen met P-boost geven en enkel verder met K extra. Geen idee of de toppen nog veel gaan zwellen maar we zien het wel, ik schat nog een kleine 3weken tot oogst max. Hopelijk vroeger

Hier de foto's, 1tje met en zonder flits 20230125195357_IMG_1035.jpg 20230125195438_IMG_1037.jpg

20230125195555_IMG_1038.jpg 20230125195615_IMG_1040.jpg Deze plant is 9d later in bloei gezet, die heb ik ook een beetje verwaarloosd. Mss daarom dat ze lichte tekenen v stress vertoont aan de toppen. Te dicht op het licht heeft ze volgens mij nooit gestaan..

En dan nog de kleine tent die een kast geworden is
              20230125200348_IMG_1041.jpg 20230125200348_IMG_1041.jpg
              Attached Files
              Last edited by DerpiE; 25 January 2023, 19:36.

Comment

23/01 zijn de 2 kleine stekjes op 12/12 gegaan. (reminder voor mezelf)

Comment

Paar close ups deze keer, heb gisteren ook al wat bladeren liggen snoeien zodat de onderste laag toppen hopelijk ook meer licht krijgt.. Heb het op een paar planten gedaan tot nu toe, als ik tegen zondag geen problemen zie op die planten ga ik de rest ook bijsnoeien. Heb geen zin om in meerdere keren te oogsten en zolang ik ze dagelijks en op tijd van water blijf voorzien denk ik niet dat het veel uitmaakt dat ze wat minder blad hebben. Ondertussen zakt de LV hopelijk ook nog een paar percenten

20230127202940_IMG_1048.jpg 20230127202551_IMG_1043.jpg 20230127204137_IMG_1049.jpg 20230127202802_IMG_1046.jpg 20230127202909_IMG_1047.jpg 20230127202607_IMG_1044.jpg 20230127202707_IMG_1045.jpg
                  dit alles mede mogelijk gemaakt door:

20230127205214_IMG_1051.jpg

Comment

Bezig...
                  X