Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia haze onder DIY LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zijn die planten nu aan het reveggen? Zijn foto's uit de kast, waar de lamp dus wss rond de 72u heeft blijven branden vorige week..
    die 2e twijfel ik nog tussen gwn nieuwe groei v foxtails maar bij andere toppen zie je die groene puntjes tussen het paars waar ik niet goed weet wat ik er van moet denken
    En dan twijfel ik nog over iets maar krijg het ni op foto​​

Edit voor foto: https://ibb.co/jTchYTY

sorry voor de link, foto is geupload op imgbb want hier zijn er limieten en kreeg het anders niet scherp genoeg op foto
    Heb het op die wit/bruine spikkels precies, tzijn geen nieuwe witte bloeiharen en tzijn ook geen suikerblaadjes die bruin zijn.

Iemand een idee?
    Attached Files
    Last edited by DerpiE; 14 February 2023, 20:43.

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Denk dat ik er te vroeg bij was daarvoor Snuitje was rond 8w

Heb het ook al gelezen maar dat is enkel in de laatste 2 a 3d dacht ik voor ze te stressen? Ahja.. de 1ne zet ze 48u in het donker voor de oogst en de andere zet ze nog is 72u in het licht.. en beide zullen ze zeggen dat hun wiet het beste smaakt

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ze hebben het gepatenteerd, dus geen idee. Denk dat de +20% opbrengst die ze claimen niet in 2-3 dagen kan. Dacht zelf dat ze het licht tijdens de bloei zo nu en dan zo lang mogelijk opvoeren (naar 18 uur zoals er staat) zonder dat de plant weer uit de bloei springtπŸ€·β€β™‚οΈ

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Lijkt me ook sterk een plant doet er weet ik hoeveel week er over om bloemen te krijgen en zij willen in 3 dagen meer ontwikkeling dan in 8 week

Heb het wel vaker gelezen maar heb er een hard hooft in dat zo iets zo snel kan licht schema van bloei naar groei klinkt ook niet logisch

Heb ook wel eens geprobeert de plant voor de oogst 3 dagen in het donker zodat ze zou stressen om meer thrichomen aante maken maar of het zin heeft zou je al vergelijkings materiaal moeten hebben

K heb dat ook nog nooit eerder gezien die puntjes op de toppen lijken wel of dat zaadjes gaan worden of banananen

Maar appart die puntjes

Goodies zijn toegekomen Eindelijk Maandag eindelijk antwoord gehad via whatsapp en denk dat ik net de werknemer van de maand te pakken had. Rest was al naar huis maar hij heeft half uurtje over gewerkt voor mn shit in orde te krijgen en een oplossing te zoeken. Die kalibratiekit van bluelab was blijkbaar niet beschikbaar, dus omgeruild voor co2 tabs en nog iets van prul en hier zijn we dan. Nieuwe ventilator, ph pen (die al netjes in de kci vloeistof staat voor 24u tot morgen), mn ph min en setje voeding van GHE voor eens te proberen binnenkort.

20230215_154953.jpg

Dan heb ik de wiet eens bekeken die ik deze week al geknipt had en ondanks de weinige milky/amber trichomen toch besloten vandaag weer wat toppen te knippen. Heb mn 'slechtste' plant opgeofferd for science om het verschil te zien. Zal wel paar grammen schelen in de uiteindelijke weging maar boeit me dan eerlijk gezegd minder. Vind deze high persoonlijk ook wel is leuk. Enkel in het hoofd maar niet te lui voor nog mn dingen te doen. Of het efficiΓ«nt gaat is iets anders maar er gebeurt tenminste nog iets

20230215_152227.jpg kutfoto zo te zien maarja kijk.. zo hangt het er dus bij en zo meteen nog top of 4 met stickertje met datum 9w4d. Deze die nu hangt is van 9weken en is bovenaan echt zot compact, onderaan iets minder maar valt ook al bij al goed mee eigenlijk. Ben nu die van 8w aan het roken en ben er dus zo als gezegd best OK van

Dit is de plant die als slachtoffer voor de wetenschap is opgeoffered:
    Zoals te zien niet veel moeite in de foto's gestoken tis die paarse die helemaal links stond in de kast

20230215_151936.jpg 20230215_151948.jpg 20230215_151943.jpg

Dan deze week al is liggen kijken wat ik nu ga doen met mn ledstrips. Tis een 240W setje en in principe perfect voor mn kast van 85x75, 2 hoeken gaan iets minder belichting hebben maar kan er eigenlijk best mee leven. Zou ze misschien kunnen knippen voor echt optimale verdeling maar daar begin ik niet mee

20230213_181907.jpg

Zou graag is hydro proberen, twijfel enkel nog voor de 'tussenstap' op koko's of direct op hydrokorrels en het echte werk. Ben er nog niet echt uit want met 4 planten zou ik eb en vloed systeem willen fixen met een lekbak maar met 1 plant kan ik eigenlijk het gewoon bij DWC houden en 2 identieke emmers fixen. Als ik die dan wekelijks ff verwissel is dat volgens mij makkelijk verversen

Attached Files
    Last edited by DerpiE; 15 February 2023, 16:51.

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      monitoren wel maar regelen ook? :O
      Denk dat ik die 7in1 sensor (met wifi) van ali bestel als ik hydro begin voor te monitoren. Aanpassen zal ik eerste kweek wss wel nog zelf doen

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Die 1ne top rechts in de droogtent vandaag gewogen en was 5.1G lol. Denk dat ik mij aan een knallertje ga mogen verwachten
      edit: gekuist en met takken/suikerblad af voor alle duidelijkheid
      Last edited by DerpiE; 16 February 2023, 18:05.

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Ja op ali bestel je een ph en een ec module , die sluit je aan op een arduino en met 2 5v relais stuur je 2 peristaltische pompjes aan voor de ph te regelen, ph - en ph+ . Zelfde doe je voor de ec met je voedingen. Alles is mogelijk.

Net water gemaakt zoals ik het dus al minstens een jaar doe zonder meten. Vandaag de bluelab gekalibreerd na 24u in de kci vloeistof gelegen te hebben en het water gaf mooi 6.0 aan, perfect dus
    Beetje zonde van de 100€ want heb toevallig gisteren mijn gele terug gevonden en na ff opnieuw te kalibreren gaf die net dezelfde waarde als de bluelab aan. En dit dus na meer dan een jaar stofhappen! Zou ik die bluelab electrodes nog wel is willen zien doen zonder ooit onderhoud gehad te hebben Ze zijn me alleen iets te duur voor ze te verwaarlozen en dus te proberen

Verder blijf ik gewoon water geven en trichomen checken, spoelen ga ik denk ik niet doen deze ronde. Heb er paar artikels over gelezen waaruit bleek dat het meer slecht dan goed doet. Je zou enkel iets sneller kunnen roken omdat het sneller gecured raakt als je flusht, nadeel is wel dat je je toppen uithongert en dat je potentieel grammen mist..

Heeft hier iemand ervaring met GHE ripen trouwens? Zat bij mijn proefpakket van GHE samen met de grow & bloom. Heb er goeie en minder goeie dingen over gelezen maar dat is dus bij alles in het kweekwereldje dus daarom dat ik het hier nog eens vraag.

Nog 3 dagen en week 10 is compleet

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hork dacht ik.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Klopt maar ik moet toegeven dat ik geen verschil merk. Bovendien vind ik het een nadeel dat nadat je ripen hebt gegeven de planten langer laten staan lastig wordt. Dus nadat mijn huidige flesje leeg is, koop ik geen nieuwe.

Betere foto's van die bruin/witte dingen die uit m'n toppen groeien.. 1 van de ervaren strijders een idee of mening hierover?
    20230216194729_IMG_1115.jpg 20230216194814_IMG_1116.jpg
    Of is dit normaal?
    Attached Files

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Denk niet dat het banaantjes zijn. Kzou nog niet te rap knippen , ofwel dat ze klaar zijn natuurlijk. Je zou nog twee weken tijd hebben bij opengesprongen banaantje voor je zaad kweekt. Is moeilijk op de foto. Zijn het veel toppen en dichtst bij de lamp?

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Check foto hieronder, heb toch m'n twijfels eerlijk gezegd

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Idd wel bij de dikkere toppen, meer en meer tegenover gisteren precies. Misschien willen ze gewoon zeggen dat ze klaar zijn (hopelijk:/) want die groene achteraan midden heeft er geen/minder last van.

Wel jammer want als ik de toppen beetje wegtrek van de takken kan het nog beter en zie je nog lichtgroene stukken

Betere foto hier, hoop dat de kenners of diegene die het al voorgehad hebben hiermee genoeg zien. Of het de eventuele voortekenen zijn.. 20230216233110_IMG_1119.jpg

Comment

• Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Lichtstress gehad, die gaan in een week tijd geen zaad meer aanmaken maar denk dat ze wel om mogen, suc6 met de knip.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Lijkt echt op.zaadjes in de toppen

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Het zijn inderdaad beginnende banaantjes , maar het is zoals corleone1933 zegt.

1ste ligt neer, zal nog een lange nacht worden. kga er nog 2 doen en rest is voor morgen denk ik πŸ˜…
    Ruikt alleszins echt superlekker πŸ‘ŒπŸ‘Œ

20230217_012538.jpg

Comment

• Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Kniperdeknip, ziet r lekker uit!

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Lekker hoorπŸ€πŸ˜‹

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Lekker hoorπŸ€πŸ˜‹

1ste deel hangt te drogen, zo meteen de rest knippen. Die groene plant in het midden uit de tent ga ik straks eens goed inspecteren want die krijgt wss wel de volledige 12weken als ik niets verdacht zie. Hopelijk blijven m'n stekjes ook gespaard van verdere stress en dan kan ik die ook nog mooi afbloeien richting de 12weken.
    20230217_110159.jpg 20230217_110209.jpg

Lv niet onder de 65% te krijgen uiteraard met meer plantmateriaal in πŸ˜…πŸ˜…
    Heb er een clipfan bij gehangen en klein usbventilatortje voor circulatie in de droogtent. Hopelijk is het genoeg en krijg ik alles gedroogd zonder rot. 🀞

20230217_030004.jpg

Plakten ze denken jullie? Dit was na de eerste plant. Straks zonder handschoen verder want heb het meeste er niet meer afgekregen

Verder had ik 2 achterblijvers deze ronde, die paarse en dan ook nog deze. Ff foto erbij voor het verschil aan te tonen waar ze naast een grote zus staat. Tscheelt ma 30cm en twas wss nog nog niet de grootste waar ik ze naast gezet had. πŸ˜…

20230217_012917.jpg

Comment

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Ondertussen * vist handschoen uit de vuilnisbak *

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Krijg mn LV niet onder de 66% in die kleine gorilla tent, misschien toch overwegen van de grootste als droogtent te gebruiken voor meer mΒ³ als buffer te hebben.

Ok, tis ofwel

drogen in een kamer waar ik mn tent moet zetten omdat het anders niet te verduisteren is, waarin ik de LV wss niet onder de 60% ga kunnen houden. Daar kan ik wel de temperatuur beter regelen vanaf 15 tot de ideale 20-21 graden..

Ofwel in mn 'washok' waar de LV beter is (tussen de 50-60 voorlopig) maar waar de temperatuur wss niet onder de 22.5 graden te krijgen is. Ga de verwarming aflaten zodat de brander niet onnodig moet opspringen en hopelijk blijft het op zn minst stabiel 22 en niet warmer dan..

Heb paar sites bekeken en gemiddelde ideale temperatuur/lv dat ik terug vind ligt rond de 20 graden en LV tussen de 50 en de 60 houden. Boven de 60% lv wordt overal afgeraden voor rot dus vandaar dat ze voorlopig in mn washok hangen. Helaas dus wel net ietsje te warm :/

Ik las ook dat er mensen ze eerst paar dagen in een iets warmer klimaat drogen om ze dan naar 16-17 graden te brengen om het proces te vertragen, denk dat dit de beste optie zal worden zeker in mijn geval?

Dus 2-3d in het washok en dan terug verhuizen naar de kamer met tent waar het kouder is en hopen dat ik het dan wel onder de 60% kan houden voor zo lang mogelijk te drogen.

EDIT: nog 1 die neer gaat, de rest ga ik voorlopig nog even laten staan en afwachten. Zonde van mn water anders ook dat ik gisteren nog gemaakt had en ik anders terug naar beneden moet sleuren
    20230217_165738.jpg

Dan even wortels gekeken en de hork methode is niet van toepassing in 11l potten heb ik geleerd. 'ff de kluit uithalen en opnieuw beginnen' lukt niet want het is gewoon 1 en al wortel. Scheelt dan ook dat ik ze in die 3.5l potten eerst laat wortelen dus vanbinnen is het ook zot compact, daar helaas geen foto van genomen want mn handen zaten onder de aarde

20230217_141548.jpg

En dan toch nog maar een week ook de grote tent laten draaien voor 1 plant die niet wil stoppen en mn 2 stekken wat meer ruimte te geven.. Zou die wel zo snel mogelijk willen afbreken want stroom is niet gratis natuurlijk. Zou ze natuurlijk wel graag optimaal afbloeien deze aangezien ze nog mooi groen ziet op een paar gele bladeren onderaan na.

20230217_165808.jpg

De 3 planten in de kast mogen ook nog paar dagen/week blijven staan. Daar was het wel al herfst maar zolang ze drinken geef ik rustig door.
    De helft is dus af en met deze 4 probeer ik het nu zo lang mogelijk uit te zingen.
    Last edited by DerpiE; 17 February 2023, 17:23.

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      25 liter potten pakken heb ik ook ideaal lekker veel buffer en ze staan niet zo snel droog ik vind persoonlijk veel voordeel aan grotere potten heb al metzel kuipen gehad tot 7 liter potjes

Maar rond de 25 a 35 liter potten mijn favorieten vooral als je paar x overpot
      Ja die 11 liter potten na de kweek is dr amper grond over een dikke wortel kluit hehehe daar heb je wat minder last van met de grotere potten

Screenshot_20230217_210048_Tuya Smart.jpg

Bon, tijd voor nen ontvochtiger te kopen.. sensoren liggen alle 4 in de tent op dit moment en ik krijg het ni lager dan 63-64% en kheb geen zin om m'n oogst te laten rotten. Heb hier ene opt oog en het is wss Overkill maar als ik zie dat die modellen van 100€ 640ml op 1 dag uit de lucht halen leg ik me plezier 60€ meer neer voor ene dat 12l uit de lucht kan halen per dag πŸ˜…

Deze dus https://www.coolblue.be/nl/product/8...lima-d612.html

Of heeft iemand betere/goedkopere voorstellen?

Edit, heb hem besteld, stond op bol.com aan dezelfde prijs. Wou hem persee morgen dus niet verder gekeken voor goedkopere opties.. Voorlopig alles wel onder de 60% in de droogkast maar met de ramen open en verwarming aan is het niet zo efficiΓ«nt.. Vandaar toch besloten hem nog snel te bestellen ​​​​​​​
    Last edited by DerpiE; 17 February 2023, 23:15.

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Hmm raar. Ik stel hem in op 50%.
      Hij gaat van 60 naar 48, slaat dan af hoewel de ventilatie blijft draaien zo te zien.. En dan loopt de LV terug op tot 65

edit: en na 2min op 65% te hangen springt hij terug aan tot 48%

Vraag mij af of die continue schommelingen van 65% naar 48% niet slechter zouden zijn eigenlijk..
      Last edited by DerpiE; 18 February 2023, 15:55.

• Lekkergroeien
      Lekkergroeien commented
      Editing a comment
      DerpiE als je hem instelt op bv 50% gaat hij naar 49/50%, dan blijft hij inderdaad lucht blazen maar gaat niet meer ontvochtigen. Hij zou bij 53% weer moeten gaan ontvichtigen naar 49% enz enz. Uiteindelijk blijft hij redelijk stabiel is mij opgevallen en slaat hij bijna niet aan.

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ja klopt, maar had hem graag op 55% ingesteld in mn kamer zelf. Tent is dan nog net die paar percentjes hoger en blijft dan perfect hangen op 57-58%
      Tis helaas 50 of 60

20230218_000701.jpg

Ziezo, helft hangt te drogen. Morgen ontvochtiger erbij in het geval het toch boven de 60% gaat, voorlopig is het al 2u stabiel. De andere 4 mogen zo lang mogelijk door. Denk dat ik die 3 uit de kast wel geen 2weken meer zal kunnen houden want daar is het al ff herfst

Screenshot_20230218_005541_Tuya Smart.jpg
    ​​​​Alle sensoren liggen dus in de droogkast op dit moment voor hopelijk sneller vochtigere spots op te sporen. Clipfan onderaan rechts voor circulatie en afzuiging van 280mΒ³/h. Meer dan geduld hebben kan ik niet meer doen en hopen op geen rot 🀞

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Moest iets doen voor dat 2de net op zn plek te houden toch?

• Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Zoveel fris als dat daar staat heb ik in de afgelopen 10 jaar nog ni gedronkenπŸ˜‚

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Das de helft van wat hier staat atm. Denk dat ik toch 24 blikken per 3 a 4d max drink πŸ˜…

Screenshot_20230218_101300_Tuya Smart.jpg Screenshot_20230218_101811_Tuya Smart.jpg

Zal de doos maar gesloten laten zeker? πŸ˜…πŸ˜‚

Gisteren de tent op 4 plekken gezet voor de waardes beetje proberen te sturen.. Uiteindelijk de ramen van mijn kamer open gezet en 2x de Velux boven op een kier zorgt voor genoeg circulatie blijkbaar in het appartement. Tis wel iets frisser maar dan maar ne pull meer aan voorlopig tot de toppen veilig gedroogd zijn πŸ˜…

Vanaf morgen vliegen ze terug de kamer in denk ik waar het nog paar graden kouder is. Wil hem zo lang mogelijk laten hangen dus doen we het zo deze keer.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Vond het al zo raar met dat hangende wiet in combinatie met post 96.

Dus.

• Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Heerlijk misverstandje , vooral als je stoned aan t lezen bentπŸ˜‚πŸ€

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      En dat apparaat heeft een bak en een klep.

Gisterenavond nog een plant omgelegd zodat ik plaats had voor de laatste planten uit de tent te verhuizen naar de kast. Heb wel de indruk dat de toppen van planten onder de ledstrips onderaan meer compact zijn dan onder de COBS. Heb nu de laatste 3 samen met de 2 stekken in de kast staan. Straks terug een sensor inleggen voor te zien dat de LV niet te hoog oploopt..

20230220_145049.jpg

Resultaat mag er best zijn denk ik, als er nu niets verkeerd gaat bij het drogen zou ik echt wel AAA kwaliteit moeten hebben

20230220_015812.jpg 20230220_015947.jpg

En dan nog de stats van in de tent, moment de LV boven de 60 gaat krijg ik een alarm en dan ga ik het raam gaan openzetten tot ze weer rond de 57-58% hangt.
    Laatste sensor is al kapot, wss door het vele vallen van mijn droognet maar ga toch proberen mn geld te recupereren via ali -D

Screenshot_20230220_144709_Tuya Smart.jpg

20230220_145126.jpg

Deze ga ik zo meteen ff snel beetje uitkuisen, ga ze nog 2 weken laten staan om te kunnen voorgroeien tot ik plaats heb in de kast voor mn opvolging.

Last edited by DerpiE; 20 February 2023, 15:14.

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Net gekeken, LV in de kast mooi rond de 50%.. Kan niet beter zijn

Smakelijke toppen hoor
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Hopelijk.. heb sommige die beetje zuurder ruiken en niet die typische Amnesia geur hebben πŸ€”

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Mijn laatste planten ga ik laten drogen met de suikerblaadjes nog aan zit ik nu te denken nadat ik net terug kom van de droogtent. Lijkt wel alsof die paar toppen waar ik minder geknipt heb meer plakken. En tis ook minder werk

Alles begint hier op z'n einde te lopen πŸ˜ƒ

Vandaag zijn we 12 weken en 3 dagen ver. Gisteren trichomen nog eens goed bekeken en straks gaan er terug 2 planten neer. Hiervoor had ik wel plaats nodig voor te drogen want die gorilla shorty is iets te klein. Heb dan maar de tenten omgewisseld. Was toch al het plan voor die AF's en nu was er dus geen uitstellen meer aan want die 2 moeten om, ze zijn 'perfect' qua trichomen en ruiken heerlijk.

Gelukkig kunnen geknipte toppen geen stress meer krijgen want ze hebben ondertussen toch al overal gelegen hier in huis denk ik πŸ˜‚

20230221_162348.jpg onderaan ligt er al wat klaar in de papieren zak maar ga het toch nog een dag laten liggen. Ben meestal te vroeg met in de pot steken vermoed ik dus liever paar uur te laat dan te vroeg deze keer
    De clipfan staat uit sinds daarstraks nu ze wat meer ruimte hebben.
    ​​

Voor de rest heb ik nog steeds 3 sensoren in de tent liggen, zodra er 1tje zakt naar 56 zoals hier en de rest zit onder 60 laat ik de waterkoker 1x gaan en tis weer perfect

Screenshot_20230221_173746_Tuya Smart.jpg

Comment

Prachtig toch he? Kreeg het zelfs niet over m'n hart van ze volledig neer te leggen.. Heb gewoon de hoofdtoppen geknipt en de rest krijgt nog een weekje ofzo πŸ˜„

Straks die andere plant nog doen maar eerst ff zien hoe ik die erbij ga krijgen in de droogtent πŸ‘€

20230221192114_IMG_1126.jpg 20230221191720_IMG_1124.jpg 20230221192139_IMG_1128.jpg 20230221192146_IMG_1129.jpg 20230221192127_IMG_1127.jpg 20230221195039_IMG_1130.jpg

Comment

• sprinterke
        sprinterke commented
        Editing a comment
        Tzijn mooikes πŸ‘

• Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Dat zijn beste toppen altijd toch wel jammer dat ze zo inkrimpen als ze droog zijn

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Ah, als ze maar goed smaken en ik er mee genoeg heb tot mijn volgende klaar is. Hoop nu eindelijk is vertrokken te zijn voor een stash aan te leggen van paar soorten.. Anders is alles al op voor dat mijn volgende oogst klaar is maar denk dat ik nu wel is zou kunnen over hebben
    Bezig...
    X