Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Amnesia haze onder DIY LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zou voor goed te zijn de lamp 30cm moeten kunnen verlagen maar dan zit ik gekloot met die linkse plant..
    Moet gaan kiezen tussen kwaliteit van de linkse of de grammen vd andere 4, beetje lastig maar verstandigste zou zijn van die linkse ook om te leggen zodat die andere 4 optimaal het licht van de lamp kunnen benutten.

Die 2 planten met de hoofdtoppen af zijn trouwens nog mooie bosjes lol. Hangt zeker nog de helft aan schat ik..
    20230222_154352.jpg 20230222_154624.jpg 20230222_154635.jpg

Comment

Net in de droogtent eens gaan voelen, deze keer iets grondiger aangezien de bovenste laag er toch al 5-6dagen hangt. Hier en daar waren er al takken waar ik het onderste kon weghalen en heb deze in een papieren zak gestopt voor het resultaat straks en morgenmiddag te zien voordat de rest erin moet.

Ik probeer de tent nog steeds rond de 60% lv te houden trouwens, heb vanmorgen toen ik opstond wel gezien dat het vannacht vanaf 3u tot 11u vanmorgen dus 51-53% was. Vergeten de deur te sluiten van die kamer vannacht

Zijn hier en daar wel paar toppen bij die dus niet die lekkere amnees geur hebben maar eerder beetje naar de zure kant ruiken. Deze ga ik laten hangen denk ik voor te zien of die geur er nog uitgaat want in de potten heb ik al kunnen vaststellen dat het er niet meer op betert.. Hoop dat het gewoon een teveel van vocht in het midden is dat eruit wilt en de geur nog komt. Anders zal het wiet voor de bubblebags worden want ik ga mn lekker ruikende toppen niet verkloten deze keer

Ben er trouwens al ff van aan het roken en het effect mag er al zijn, smaak kan nog beter

Comment

• Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        mooi kweekje mag je fier op zijn

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Thx! Fier zijn we pas als het allemaal in potten zit en smaakt zoals hij nu al ruikt

Nog een plant die klaar is. Zal helaas nooit weten wat de totale score was want ben er ondertussen al ff van aant roken ook. 😅
      Net nog 135g in de zakken gestoken, die laat ik nog een dagje open staan en dan sluit ik hem voor 2dagen voor de toppen in de potten gaan. Wat nu in de potten zit is al aan het curen tussen 56 en 60%. Heb er wel nat keukenpapier moeten bijdoen bovenaan want was al iets te droog. Steeg niet meer van zichzelf boven de 53% en ondanks dat ik hier boveda zakjes heb liggen gebruik ik ze toch niet meer. Wil het zelf kunnen aanvoelen wanneer de wiet te vochtig is en moet gelucht worden zonder dat ik moet gaan vertrouwen op zakjes of dergelijke.. Voor je het weet staat er 500g schimmel in de kast als je te hard vertrouwen hebt in die dingen 😂

Zal de potten nog eens allemaal samen posten binnenkort als alles af is en gedroogd is. Waar ik wel zeker van ben is dat ik ruim boven de gram per Watt zal zitten want heb al een kleine 350-400 in de potten + die eerste 40g (die ik eigenlijk niet mee reken, ligt al bij het knipafval voor bubblehasj) en heb zeker al 25 geproefd 🙈

Hangen nu nog 2 planten te drogen en moet nog steeds wat knippen, check hieronder..

Trekken we hier nog is een halve af? Twordt moeilijk maar met nog is 350-400 ben ik al blij😂

20230226_000034.jpg

1 ding is zeker.. de dealer hoort mij het eerste jaar niet meer 😄
      Attached Files

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Nja of whatsapp, wickr heb ik niet. Ik heb nog een andere dealer die smst me nog altijd. Maar dit zijn jongens die ken ik via via. Ik heb nooit z’n telegram wiet gehad.

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Dat lieg ik!! 1x trouwens, maar die was zo slecht dat ik hem probeerde te vergeten…nog niet gelukt blijkbaar

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Sebiet eens zien voor die hydrostones, 20€ voor 10 potten is nu ook geen geld.. ondertussen is de pot met 3 zakjes wel gestegen tot 53% fzo. Hopelijk hangt tegen vanavond alles tussen de 55-60%

Wesley pipes zo doe ik het, gewoon boven inproppen en dat blijft zitten. Leg m'n potten wel op hun zij zodat het niet kan vallen en omdat er zo minder toppen op mekaar liggen. Wel goed uitknijpen natuurlijk voor je het in de potten steekt en klein hygrometertje bij. De toppen voelen redelijk snel weer klam aan en als ik na het opschudden tussen 55-58 zit doe ik het er weer uit. Kruipt ontzettend veel tijd in op deze manier dus kan mij voorstellen dat het niet voor iedereen weggelegd is. Maar goed drogen vind ik moeilijker dan het plantje kweken en wil ze nu echt niet meer verneuken 😅

edit: terwijl ik het typ dat ik het niet wil verneuken is die wiet in die zakken van gisteren precies toch iets te droog naar mn gedacht.. Heb het verdeeld over 3 potten met mn 2 grootste toch een boveda van 62% in nadat ik hier al paar dagen loop te roepen dat ze mn potten niet meer inkomen.. LV zakte als een baksteen van 56 naar 50% toen ik mn hygrometer in die pot stak dus we gaan eens zien of zo een zakje nu effectief 10% naar omhoog krijgt wel vanboven in het deksel geprutst dat het geen contact maakt met de toppen..
      ​​​​​​
      Attached Files
      Last edited by DerpiE; 26 February 2023, 12:40.

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Als de zakjes de lv niet omhoog om omlaag brengen zit je meestal al met een goede lv
        Gewoon kijken wat ze naar 24 uur doen die zakjes duurt vaak wat langer

En welke zakjes gebruik je hoeveel procent lv ?

K let al niet eens meer op de lv in de potten merk je snel genoug na een dag als de wiet weer sticky word of te droog is pas daar het ontluchten op aan als je wiet te droog is heeft het geen zin om ze elke dag te luchten

Dan laat k ze gewoon wat langer dicht en stijgt de lv ook wel wat nooit te droog in de potten doen te nat kan je simpel langer luchten en wat vaker op schudden

Maar iedereen doet het weèr op ze eigen manier natuur meerder wegen leiden naar rome

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Had vannacht die papieren zakken nog open gezet omdat ik dacht dat ze nog iets te vochtig erin waren gegaan. Nu blijkt dat het toch al iets te droog is..
        Zal wel zien maar met dat vochtig keukenpapier lukt het wel om de potten terug beetje hoger te krijgen. Vanaf 55% is hoog genoeg dacht ik voor te curen toch?
        De zakjes zijn 62% maar doen geen hol uit voorlopig, heb er 3 in 1 grote pot gedaan maar zonder resultaat voorlopig.. Het stijgt niets

• Lekkergroeien
        Lekkergroeien commented
        Editing a comment
        Die zakjes werken wel goed hoor, je moet alleen even geduld hebben (is mijn ervaring). Gewoon 3 dagen erin laten zitten zonder open te maken en door het glas heen je metertje bekijken.
        Zelf begin ik meestal iets te nat dan te droog aan het curen ook, dit omdat droger krijgen makkelijker is achteraf dan weer nat maken.

Paar laatste foto's voor de boel neer gaat net trichomen gechecked en gezien dat ze om mag. Als ik de zin vind gaat ze om, anders zal het voor deze week zijn. Heb ze nog een laatste keer 1.5l proper water gegeven en dat is alleszins de laatste keer geweest. Deze gaat onderaan de stam neer en hang ik volledig te drogen, ga enkel wat blad wegknippen maar voor de rest kom ik er niet aan. Enkel zien dat de toppen niet tegen mekaar hangen..

De rest zal voor volgende week zijn, mss nog wat blad afknippen hier en daar straks want heb ik nog steeds niet gedaan eig

Eerst is in de groeitent zien of we kunnen verpotten en toppen vandaag want binnenkort is er terug plaats in de kast

Blijkbaar gokt iedereen hier nogal graag dus laat de getallen maar komen zou ik zeggen hier onder..
      Voor het moment al 40g van die premature plant en dan nog is een kleine 30 geproefd dus sws al meer dan 70g

Ik zou zeggen dat ik de winnaar een proevertje op stuur maar dat mag wss ni 😂 voor de Fun dan maar 🤷

​​​
      Attached Files

Comment

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Is wel goede manier gewoon stam afkniplen en op de kop drogen lekker ouder wets maar werkt prima alleen wat grote schut bladeren eraf dan droogt het lekkee rustig normaal alleen maar goed voor de smaak

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Zou de verliezer ook een troostprijs sturen, ik gok 3 kilo😜🍀

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        😂😂😂

Kheb het weer zitten met de helft van mijn potten, weer die beginnend zure geur dat er precies niet meer uit gaat met enkel luchten.. Zou nochtans gezworen hebben dat alles droog genoeg was, volgens mij zelfs al te ver want kreeg het ni boven de 52% in die potten..

Heb alles er terug uit gedaan en op papieren zakken gelegd in de tent. Hopelijk gaat die geur er nog uit en komt die lekkere amnees geur er nog in zoals bij de rest..

Temp van 19 graden en 54-55% LV. Ben ze naar 58 aan het brengen en hoop dat dit de oplossing is want tzou echt zonde zijn, tis namelijk geen beetje. 😅
      ​​​​
      ​​​​​​Hoop ook dat die plant erboven die geur niet krijgt want die ruikt wel heerlijk.

20230227_190351.jpg

Comment

• Bo$wachter
        Bo$wachter commented
        Editing a comment
        Maar hoe rookt die dan? Heb ook wel eens stink wiet gehad maar die rookte dan nog prima… rookte toen nog wel met tabak erbij dus dan rookt alles wat er erbij doet wel prima 😂

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Raar he, ng nooit voorgehad eigenlijk...

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Wiet met tabak is voor mij al decennia geleden, ik vond de combinatie met tabak altijd nogal een droge smaak. En wat ik nooit heb gesnapt is dat wanneer je het met elkaar mengt men kennelijk nog proeft dat de wiet overvoed is. 😂

Ik gok 450 gram.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Ah boeit ni, tis toch maar voor de lolz

• Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Klopt maar mij boeit dat ook niet de gram de watt ratio

Ja klopt ben van bijna 1000 watt weer naar 440 als jij mij stroom rekening zag wauw en kachel van 1000 watt dr constand bijna 700 kw in 1 maand dan schrik je wel ff

Tis dat de stroom zo duur is op het moment maar als t goed is vanaf 1 april gaat de prijs weer zakken naar 48 cent per kw

Dus mannen pak straks die extra lamp weer van zolder en kweeeken hehehebe

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Tijnie82 zo duur joh? Betaal nu bij eneco belgie 28c/kwh (wat alsnog prijzig is)

Ps. Boeit je wel want je wou perse een halve kilo trekken ;P

Alles is nu volledig af, laatste plant rook precies een beetje zoals die toppen die al in de tent lagen. Mss toch problemen gehad die de smaak hebben beïnvloed, herken de geur/smaak van in het verleden bij gekochte wiet ook. Tziet er voor de rest ook echt prachtige wiet uit maar qua geur dus niet de typisch overheersende amnees geur helaas..
      Het blijven wel zaadplanten en tis 70/30 sativa dus mss moet ik het gewoon in die richting zoeken want heb nu al meerdere toppen opengebroken en rot bespeur ik alleszins nergens (voorlopig).

Kheb ook geen foto genomen, vergeten Veel verschilt er niet buiten die 1ne plant en de 2 'resten' van die andere die erbij hangen te drogen nu. De toppen laat ik nog een dag of 2-3 liggen rond de 58-60% LV in die tent voor te zien of de geur nog veranderd of minder zuur wordt, op die manier is de lv alleszins optimaal en worden ze toch constant voorzien van verse lucht. Denk morgen achter kippengaas te gaan en de toppen daar op te leggen zodat ze ook langs onder verse lucht hebben. Ze voelden te droog maar zijn na 24u in de tent terug sponzig dus dat is al positief denk ik?

Comment

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Nieuwe soortje misch, sour haze??

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Kunt er mee lachen maar heb er ook al liggen aan denken net een dagelijkse smoker laten proeven en die hing toch direct naast mij in de zetel en merkte niks vreemds qua geur/smaak dus tzal wel aan mij liggen

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Haha ja joh wij als kwekers zijn waarschijnlijk een heel stuk kritischer dan andere.

Laatste update, laat ons zeggen dat er niemand nog maar in de buurt kwam en ik mezelf de moeite ga besparen voor alles te wegen vanwege de weinige interesse verder. Tis zoals hork zei geen wedstrijdje verste pissen😂

Dit zijn de hoofdtoppen van die 2 planten die ik ergens 8d geleden gepost had, moet nog 9g af van de zak en de wiet op die plateau en papieren zakken van de foto's deze week klokte ook al af op 320. Moet de rest nog wegen maar schat dat het nog is X2 gaat in totaliteit dus alleszins genoeg 🤷🙈

Mag slotje op, mss dat ik verder doe in m'n andere topic, we zien wel.

Oja en ik wil toch ff iedereen bedanken die gereageerd heeft en mee helpen denken/zoeken bij de problemen die zich voordeden
      Attached Files

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Tijnie82 ja geen probleem hoor, laatste wat ik wil is hier mis begrepen worden dat er nog drama zou zijn nu het hier op zn einde gelopen is
        Vond de paar getallen die ik zag passeren gewoon aan de extreem lage kant voor 10 planten (uiteindelijk 9) maar alst voor enkel de kast was zwijg ik want dan weet ik niet of ik het ga waarmaken

Greyvol idd tis dat wat telt, totale score ga ik uiteindelijk toch nooit weten want ben er al 3w van aan het roken ondanks dat het te vroeg was toen

• Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Nou nou ik had toch 3 kilo gezegd!

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Njaaaa 300 per plant is echt wel veel, zal eerder richting de 100 zijn. Wss ietsje erboven als ik zie hoe compact die hoofdtoppen zijn maar zou er niet om treuren moest ik er onder gezeten hebben..
        Maar hij smaakt heerlijk en tis dat wat telt Heb ook eindelijk mn doel bereikt door betere wiet te kweken dan de dealer dus dat motiveert nog meer om blijven mn best te doen alleszins.

Wel een lekkere opbrengst man, mag je echt wel tevreden mee zijn!

Ik neem aan dat je t zaad voor de volgende ronde al aan t kiemen bent????
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

Comment

Ik dacht ook dat je maar een lamp van 320 watt had en baseerde daar mijn gok op. Ben sowieso benieuwd naar de eindscore.

Veel plezier met de oogst!
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        In dat geval alst het enkel over de kast ging zal het idd ni veel schelen schat ik zo

​​​​​Normaal ben ik geen kuddebeest die de laatste hype volgt maar die bubblehash die velen hier maken de laatste tijd, daar wou ik me wel eens aan wagen.

Heb m'n knipafval gebruikt, 2w geleden een testrun met de grootste bladeren en gemixt met de hand. Dit weekend dan het mooiste afval met de machine die ik gekocht heb ondertussen. Dit zijn de resultaten

20230319_173556.jpg
      Tis toch een pak makkelijker en zuiverder met zo een machine, kan ze iedereen aanbevelen voor 80€ bij 420shop..

Heb in totaal VIJF!!! wasjes kunnen doen met 1 zak afval, laatste run begon het wel redelijk groen te worden dus toen ben ik er mee gestopt.
      Heb de 25-73-160 doeken gebruikt maar uiteindelijk alles samen gegooid.. wel de verschillende rondes apart gehouden.

1ste was: 3min
      2de was: 6 min
      3de was: 9min
      4de was: 9min
      5de was: 9min

Zou dus nog puurder kunnen gaan dat ik iedere keer maar 3minuten moest spoelen maar vond het resultaat nu al best mooi

Dit was van de 5e run.

20230321_113319.jpg

1ste, 2e en 3de run:

20230321_113232.jpg

En de overschot die ik niet gezeefd kreeg heb ik bolletje van gerold. Tis werkelijk prachtig zacht kneedbaar, alles wat je maar wilt etc.. ongelofelijk dat ik dit alles zelf gemaakt heb uit 10 zaadjes zeg maar

IMG-20230320-WA0005.jpg

En denk dat dit zo goed als alles samen was, of misschien 1 hoopje dat ontbrak op deze foto..

20230321_112200.jpg
      Attached Files
      Last edited by DerpiE; 21 March 2023, 20:06.

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Wesley pipes zou het eens proberen na 12uur te drogen.. Dan bekom je echt dat fijne poeder en wordt het droogproces ook meer evenredig verdeeld waar je bij die brokken anders toch sneller verschil gaat hebben van je buitenkant vs binnenkant. (zo heb ik het alleszins begrepen van die paar tutorials dat ik gezien heb)

Heb het filmpje proberen terug vinden maar heb een ander gevonden die het ook goed uitlegt. Als je eens 10 min niets te doen hebt
        Well this is just a part of my video from making Bubblehash with Ron in the kootenays, i have recently started a facebook page on how to properly dry your wa...

Kushman shows some tricks and tips to getting the perfect consistency with your bubble hash using a micro planner.Bubble Magic Washing Machine https://amzn....

Dat was het eerste filmpje dat ik gevonden had.

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Enkel voor het drogen dan, zuiver dan dit kan het al bijna niet meer he.

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Ja klopt voor het mooi egaal drogen he
        Had in 1 of ander filmpje gehoord dat je nog steeds schimmel kan hebben indien je het niet goed laat drogen dus dat ze daarom zeven.
        Ben het op bijna elk filmpje tegen gekomen die over bubble hash drogen ging dat zeven. De manier waarop en hoeveel tijd ze ertussen laten verschilt nogal eens maar de constante in het verhaal was wel dat ze allemaal zeefden dusja, zal wel met een reden zijn vermoed ik. Ook best in potjes bewaren als je er niet direct rosin van maakt blijkbaar maar dat kan ik zelf allemaal nog niet bevestigen, tis nog redelijk nieuw allemaal voor me

Ahja iedereen zijn manier uiteindelijk.. Daarnet nog een filmpje tegen gekomen van ene die maar 1 wash doet ipv meerdere, maar wel direct een wasje van een uur.. Kerel gebruikte ook veel meer water dan ik gebruikt had en zn eindproduct zag er nochtans ook mooi blond uit

Ze lijken erg veel op mijn planten.

Comment

• DerpiE
        DerpiE commented
        Editing a comment
        Van iemand naar wie er verwezen wordt op GWE neem ik dit als een compliment aan!
    Bezig...
    X