Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Atmosphere goes LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De lamp hangt er boven op op 100 % op 15 cm hoogte. Als dit te veel licht is zie ik dat direct , maar er is nog niets te zien.
    Toch een opmerkelijke zaak gezien de adviezen van fabrikanten.
    Wanneer de zaailingen in staat zijn genoeg water te verdampen kunnen ze heel veel licht aan en benutten. Dat is tijdwinst en dus efficiƫnter.

Comment

Wat opvalt is dat ze geen paarse stelen hebben :

IMG20221218123852.jpg IMG20221218123703.jpg

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ze kunnen nog paars worden maar sowieso een goed begin!

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Ik verwacht wel dat het een keer gaat gebeuren ja in deze ronde.

• PH donner
        PH donner commented
        Editing a comment
        Soms is paars ook een teken van kracht. Al dat dan wel duidelijk te zien is aan de plant.

De natuurlijke korrels klei die in het medium zitten zorgen er voor dat de ph waarde niet onder de 5,5 kan zakken , ze voorkomen verzuring en houden voedingstoffen op hun plaats hetgeen door/uitspoelen moeilijker maakt , maar ik hoop dat niet te hoeven doen.

Comment

Ik heb maar 1 keer voeding aan het giftwater toegevoegd tot slechts EC 0,8. Dit met het idee om zeker te weten dat alle voedingsstoffen in ieder geval aanwezig zijn.

Nu is het zaak om zo snel mogelijk te knallen, daar is alles op gericht.

Comment

Stuk of 50 stuks totaal , heb nooit precies geteld eigenlijk: IMG20221220183324.jpg

Comment

• Eerstekamerlid
            Eerstekamerlid commented
            Editing a comment
            Lucht=licht=plant

Trekt bijna sneller dicht dan je er mannen uit kunt trekken.

Gaat lekker.

Ik tel er 60. Maar je trekt er vast nog wat tussen uit maar 50 blijven het er wel ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹ā€‹

Prachtig zeg

ronde 4 - ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

Comment

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Een ongelijke spreiding ga je zo wie zo krijgen , maar je kunt dan direct beginnen met de planten m.b.v. buigen te herpositioneren. Veel is dat niet.

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            En ook betwijfel ik of je met zaad direct op 12/12 tijd wint of juist verliest. De eerste week op 24/0 geeft meer tijdwinst vermoed ik en dat is feitelijk 2 x 12. Dus ik zou zelf met zaad 2 weken op 24/0 en dan op 12/12. De eerste vier weken 12/12 doe je dan twee weken over.
            Maar dan heb je alsnog later bloei !

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ja maar je pakt 2 x 12 uren per etmaal i.p.v. 1 x dus win je tijd lijkt mij.

Het gaat erg goed in dit cocos/grond medium waar ook nog grond van buiten inzit. Dat kan zorgen voor ongedierte, maar dat is niet erg zolang de planten gezond en vitaal zijn. De lamp zou lager kunnen , maar dan is de lichtspreiding niet goed meer. IMG20221221163456.jpg
          Last edited by atmosphere1; 22 December 2022, 00:19.

Comment

• Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Gaat lekker zo te zien

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Kettingen zijn goedkoop

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ja kettingen ftw!

Dag 10 op 12/12:

IMG20221222184242.jpg just for the record

Comment

• JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Linksonder, twee opzij, een omhoog.

• Eerstekamerlid
            Eerstekamerlid commented
            Editing a comment
            Ik tel 17 mannen. Gok ik dan eh..

• Snuitje
            Snuitje commented
            Editing a comment
            De 5e van linksonder en dan die rechts daarvan

Tot dusver ben ik best onder de indruk van de Lumatek lamp. Mijn advies met deze lamp zou zijn voor de zaailingen fase 20 cm afstand tot planten en 100% power.
          Dit kweekje is een leuke test voor deze lamp.

IMG20221224153250.jpg

Comment

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            denk dat het wel mee valt wand er gaan nog een boel mannen uit

en lijkt me als er ergens te weinig ruimte is dat je daar 1voor op offert

ik ben vooral benieuwt naar hoeveel blad ze krijgen wand mijn planten met voor groeien zijn echt struiken

als door deze manier van kweeken veel minder blad hebt zou ideaal zijn wand daar hebben ik in de bloei altijd een boel

dat in de weg zit daarom mooi om te zien hoe deze kweek gaat denk als dit goed gaat wel meer mensen zullen volgen

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            hoelang duurt het ongv voor dat je de mannen er tussen uit haalt denk met dit tempo wand het gaat erg hard de groei

• JimBean
            JimBean commented
            Editing a comment
            Hoop dat je geen spijt krijgt van de plaatsing van de tensiometer, dat wordt plant duiken over twee maanden

Het gaat zeker hard ja , en ik hoop dat de mannen zich komende week gaan tonen . In het verleden was dit vanaf 14 dagen, maar wel met andere soorten.
          Morgen is dag 14 . IMG20221225183219.jpg

Comment

Er zitten een reeks gekke mutaties tussen , zie helemaal voorin de plant in het midden bijvoorbeeld. Een probleem is dat niet , ik heb het eerder gezien in andere vormen, zoals een plant die begon met 3 in plaats van 2 blaadjes en dat ook doorzette in alle andere nieuwe bladeren. Het heeft een naam , maar ben het ff kwijt , iets van "triploide" was het geloof ik.

Comment

Ze blijven nog nog steeds laag , zoals als ook de bedoeling is. IMG20221226161636.jpg

Comment

• Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Ben benieuwd hoe dit er uit komt te zien tot nu toe heb ik maar 2 plant volledig hun gang konden gaan ze waren wel een beetje gemarteld anders kan ik ze niet zo laten groeien als zij willen. Succes ik zet me stoeltje er bij

Nog even en het selecteren kan beginnen , hoop ik

IMG20221227184239.jpg tuintje vol sla . Ik ga wat bijvoeren , op deze arme grond is dat nu wel nodig .

Comment

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              als het nog erg lang duurt voor je mannen kan spotten vind je straks nog moeilijker

• atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              Ik gebruik geen calmag eigenlijk , dat zit al in het leiding water + de voeding plus in de niet gespoelde cocos grond, daar zit zelfs extra in .
              @Tijnie82: Ik heb deze methode vaker toegepast, met meer planten zelfs , je vind ze altijd .

Hork : de enigste vervorming die ik heb nu is genetisch.

De lamp hangt nu op 25 a 30 cm , puur vanwege de betere lichtverdeling . Ik ben met een luxmeter aan de slag geweest, daar bleek uit dat de lamp op grotere afstand veel meer overal meer dezelfde sterkte had.
              Last edited by atmosphere1; 28 December 2022, 21:36.

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Dat misvormde blad kan nog komen en evenals bij mijn eerste led kweek willen ze niet de hoogte in maar de breedte. Nogmaals jammer dat ik de foto's niet meer heb, het leek meer op sla dan op wiet tijdens de groei.

Mijn stelling , niet dimmen als de planten boven komen , gewoon de geadviseerde lampafstand voor het eind van de kweek in het begin ook toepassen. In de Natuur kun je zaden ook starten in volle bak zon , zolang de grond genoeg vocht bevat. Wel ventileren !

Comment

Witte wanden of spiegel wanden maakt trouwens erg veel uit !

Comment

• atmosphere1
                atmosphere1 commented
                Editing a comment
                Hork : Spiegelmateriaal toch ?

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Nee, grijs reflecterend.

• Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Diamond mylar he hebben 99% vd tenten ... denkelijk vele malen beter dan de kelder witten. Mars hydro en secret jardin wel nog n groot verschil in mylar wel.
            Bezig...
            X