Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Atmosphere goes LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Nog 1 man en een paar achterblijvers verwijderd, want dat blijven altijd achterblijvers.
    Planten genoeg om te kunnen selecteren.

    In spanning wacht ik af op wat deze kruising gaat doen in de bloei, ik ben immers de eerste die ze kweekt.
    We gaan voor de W.O.W (Wall Of White) !

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      de keuze is reuze en ja met zoon aantal wil je de kneusjes wel weg hebben en achter blijfers dat gaan sws niet meer de beste worden inderdaad

      k ben ook erg benieuwt hoe ze er straks uit zien in de bloei

    #77
    Dag 26: Ze gaan door de concurrentie vanzelf minder in de breedte groeien . IMG20230106191357.jpg

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Tijnie82 zoiets dus https://www.action.com/nl-be/p/baltimore-led-lichtbalk/

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      welke kleur code licht is dat dan maar zou vast wel kunne voor stekken wil je cool white en warmwhite of een van de 2of allebei heb k ook

      de stekken hebbe maar weinig nodig met licht less is more
      Last edited by Tijnie82; 11 January 2023, 16:00.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      en als je het jezelf makkelijk wil maken action heeft ook van die propogator word het makkelijker van voor jezelf

    #78
    Het leuke is dat ik nu door dit kweekje nog sneller snel kan zien wat de mannen worden. Je moet precies weten waar je kijkt en dan zie zeer kleine (0,3 mm) bolletjes ontstaan.
    Vanwege de led lamp en de geringe lampwarmte is het dit keer wat trager verlopen , het medium is steeds slechts 19 graden. Daar komt nog bij dat de meer sativa achtige soorten trager in de bloei schieten.

    Comment


    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Cees zo hebben gezegd, een loep moet aanwezig zijn in je hok 😂

    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      60× vergroten is genoeg 🤣

    • Eerstekamerlid
      Eerstekamerlid commented
      Editing a comment
      Cees zou vooral hebben gezegd dat ie de beste is...


      Is ook wel beetje zo. Dat wel.

    #79
    Vrouwelijke voorbloei is bij bijna alle planten begonnen . Heb water gegeven tot er drain was om een indruk te krijgen van de EC waarde in het medium , die bleek ongeveer 2.0 te zijn.
    Ze stonden dus tijdelijk in een met water verzadigd medium, 24 uur lang ongeveer, maar dat gaf geen directe problemen vanwege de hoeveelheid lucht die er altijd in blijft. Op gewone grond is dit af te raden.

    Ze gaan nu op hoge snelheid, een cm of 5 per dag soms. Als die snelheid zich doorzet in de bloei dan gaat het erg leuk worden.
    Vooral voorin waren het bijna allemaal vrouwen, en in totaal ook meer vrouwen dan mannen . De planten die jullie in het begin aanwezen als potentiele man blijken vrouwen, trouwens.
    Duidelijk is ook nu weer dat de mannelijke bloei eerder begint als de vrouwelijke bloei.

    Ze maken relatief weinig blad aan , dat is nu al duidelijk

    Comment


    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Ik kan die poll niet vinden trouwens , of ik moet beter zoeken , I know.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Foto’s atmosfeer foto’s. Willen zien hoe die trein gaat daar bij jou

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Foto’s ja graag! We willen allemaal wel onder de rokjes kijken eyy 😜

    #80
    IMG20230110194353.jpg Komt ie : de hoogste zijn ongeveer 50 cm. Helemaal onderin heb ik wat nieuwe groeischeuten verwijderd. Verder dus nog niet zo veel interessants te zien.

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Mooi bosje! Die worden verwend

    • Eerstekamerlid
      Eerstekamerlid commented
      Editing a comment
      Redelijk constante bodemtemp zonder grote schommelingen waarschijnlijk.
      Jammer van dat ene blaadje rechtsonder wat buiten de boot valt wel. Arm ding.

      Kom maar op met die witte mat. Gaat een mooie worden.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Indica soortje of sativa dez zaden die je nu gebruikt alles is mooi groen en gezond ze worden zeker weten goed verzorgt

      Apart dat voor alleen vrouwen zijn maar ja je weet ook nooit vantevoren waar de mannen gaan komen maar je zou zeggen dat ze wel een beetje verdeelt zijn de mannen

    #81
    Ze gaan de meter lengte zeker wel halen , of hoger nog , ik ga wat gewichtjes hangen en misschien 2 planten toppen .

    Comment


    • Eerstekamerlid
      Eerstekamerlid commented
      Editing a comment
      Eens met Donner. Ik vind 1 meter nogal ruim wel. Heb ik nooit gehaald maar je profielfoto spreekt boekdelen. Was dat niet onder hps?

      Ben benieuwd.

    • PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Overkill wil zeggen dat het licht niet dieper het gewas penetreert dan 30 cm doordat er te veel planten concurreren voor dat licht

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Dat word voor een groot deel gecompenseerd doordat ze erg weinig blad aanmaken.

    #82
    gem. 65 cm hoog nu . Ik heb 30 liter cocosgrond toegevoegd , om nog wat extra buffer te creeeren zodat ik ook 3 dagen weg kan of nog langer zonder water te hoeven geven. Ook heb ik nog extra ventilatie gaten in het dak gemaakt .

    IMG20230114192850.jpg IMG20230114174841.jpg

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Effe testen hoelang dat langer weg dan is, het zijn wel veel slurpers hè.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Heb gister 8 liter gegeven nadat de tensio 120 mbar aangaf , normaal gesproken op grond is dat een prima waarde , maar in dit geval is dat aan de droge kant .

    #83
    Lijkt net een bamboe woud joh
    45E6DC73-2D5F-47B5-B3B7-EE05D88ED42E.jpg
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik ,reeg ook al crouching tiger visioenen 😀

    #84
    Handig is dat ze zelf al veel minder blad aanmaken , ik hoef niet zo veel weg te halen dat er risico op stress is. 0,0 beestjes gespot tot dusver,

    Duidelijk is dat deze planten echt sativa trekjes hebben, ze schieten wat later in de bloei maar wel nagenoeg op het zelfde moment (mede dankzij selectie).

    Comment


      #85
      Gewichtjes hangen aan touwtjes aan de toppen om ze te buigen:

      IMG20230117191217.jpg
      Attached Files

      Comment


        #86
        Planthoogte nu 80 cm
        Tijdelijk geschakeld naar 13 donker / 11 licht om de bloei wat meer te forceren
        Last edited by atmosphere1; 17 January 2023, 23:39.

        Comment


        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          dus dat uurtje minder licht zorgt er dus voor dat ze makkelijker in de bloei schieten ??

          las ook al een paar x dat planten 24uur in het donker te zetten en dan schakelen dat het ook moet helpen om ze snel in de bloei te krijgen

          je hebt ze wel verdomt mooi gezond u dames u bent ze goed aan het verwenne wand ze houden er wel van

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          De moederplant buiten kwam met 13 uur donker pas echt goed op gang met bloeien , vandaar dat ik dit probeer . Later weer geleidelijk terug naar 12/12 .
          ​​​​​​​De bloei is trouwens wel echt begonnen 2 dagen geleden . Het is nu dag 37
          Last edited by atmosphere1; 19 January 2023, 16:30. Reden: Er stond 13 uur "licht" in plaats van, 13 uur "donker"

        #87
        Nu met deze bak met nu zeker 150 liter medium is het makkelijk de hoeveelheid water in de grond onder controle te houden. Wanneer de tensio bv 50 aangeeft om 18:00 uur , dan zal deze 24 uur later slecht op ongeveer 80 staan, ik zie nooit extreme waardes. Ook de EC en ph waardes zijn nooit extreem veranderlijk.

        Het ziet er nu nog stengelig uit allemaal , maar dat gaat veranderen .
        Last edited by atmosphere1; 18 January 2023, 22:01.

        Comment


          #88
          Het lijkt allemaal nog erg veel op het kweken onder 600 watt hps, en dat is indrukwekkend voor een 200 watt lamp . Het kweekoppervlakte is wel wat kleiner , maar dan nog .

          Comment


          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            dat is toch alleen maar goed
            zou mooi zijn als je zelfde resultaat haalt
            met 1/3 van de stroom als met hps 600w

          #89
          Dag 38 :
          De grond/medium temperatuur is steeds vrij laag , onder de 20 graden

          IMG20230119190149.jpg
          Last edited by atmosphere1; 19 January 2023, 20:40.

          Comment


          • Eerstekamerlid
            Eerstekamerlid commented
            Editing a comment
            Ik zou die 4e op de 3 e rij van rechts wel ff in de gaten houden. Vertoont wat Herman trekjes als je t mij vraagt.
            Kan ook zijn dat ie depressief wordt van die suïcidale voor m..

          #90
          Ik zuur steeds aan op 5.0 of 5,5 zonder het risico op verzuring ! Waarom is dat risico er niet ? vanwege de aanwezige klei korrels welke als een soort ph gate keeper werken. Ze zorgen er dus voor dat te lage ph waardes snel weer terug omhoog gaan , ze reageren namelijk met zuren. En te hoog zal de ph ook niet worden als je steeds aanzuurt.
          een ingebouwde ph beveiliging. Wanneer je dan eens fors uitschiet met de zuurfles is er geen probleem.

          Op alleen maar potgrond is het risico op verzuring een stuk groter, dan begin je al met ph 5 of zelfs lager .

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Kleibuffer
        Bezig...
        X