Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Atmosphere goes LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lekker bezig, ziet er strak uit! Vind de tegels erg mooi!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

kan niet wachten tot u kweekje begint gaat vast zeer leerzaam worden en een mooie ronde worde met joun kennis van wiet

Comment

Dank je . ik montage kit gebruikt als eerste , dat hecht erg snel , samen met wat schroeven om de hoek profielen te plaatsen. Daarna nog witte afdichtkit voor de naden. Spiegelfolie komt nog tegen de wanden. En dan nog een deurtje zonder scharnieren , met magneten.

Comment

Geluidsbeheersing De afzuiger wil ik helemaal bovenin het hok plaatsen , maar wel gescheiden van de kweekruimte zodat daar een soort softbox gemaakt kan worden. Het bovenste deel van de kast kan gelijk als box dienen om het geluid te temperen.

Comment

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            Dat ook ja
            Geluid valt te onderscheiden in lucht geluid en contact geluid. Rubbers reduceren alleen het contact geluid.

• Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            als je de box isoleert waar de afzuiging in komt scheelt sws al een hoop aan geluid vooral als dit een gesloten systeem is

• atmosphere1
            atmosphere1 commented
            Editing a comment
            @Tijnie82: precies maar het is geen gesloten systeem.

Subke erbij, succes!!

Comment

Afwateringsgaten met reepjes doek , zodat het mogelijk is te spoelen met drain mocht dat nodig zijn.

IMG20221125195739.jpg

Comment

De aanpak is fundamenteel anders als gebruikelijk , ik ga niet toppen , niet knakken maar alleen wat buigen, zoals ik hier ook deed :

gallery_4254_7117_614529.jpg Met behulp van gewichtjes . Er komt geen net in te hangen.

Alle kweekjes hier op het forum hebben mij weer nieuwe informatie en inzichten verschaft die ik meeneem in deze ronde.

Comment

• Bo$wachter
                Bo$wachter commented
                Editing a comment
                Geen idee, ik zou alles voor dat je het gaat gebruiken even meten. Dan weet je tenminste waar mee je begint. Wijze les voor mij deze ronde geweest

• atmosphere1
                atmosphere1 commented
                Editing a comment
                Ik heb zelf nog nooit metingen verricht aan lightmixen , maar ook daar zullen wel weer verschillen inzitten.

• atmosphere1
                atmosphere1 commented
                Editing a comment
                @Tijnie82: Zo kun je inderdaad makkelijk de EC even omlaag halen vooraf , zelfs als je geen eters hebt .

Met meer het sativa bloeipatroon, waarbij het langer duurt voordat er compacte toppen ontstaan. Het lijkt net alsof er blad is verwijderd, maar het is het effect van het kweken zonder groeiperiode. Het moeilijke hieraan is dat je ze, eigenlijk net als bij autoflowers, zo weinig mogelijk beperking in groei/ontwikkeling moet geven, ze krijgen immers geen tijd om ergens van te herstellen voordat de bloei echt begint. Pas als dat lukt komen de voordelen naar boven. Deze manier van kweken kan dus ook teleurstellend uitpakken.
              Ik hoop dat het met LED verlichting nog beter gaat worden als de rondes met HPS met iets minder strek.

Dit keer weet ik veel beter wat de waardes in dit medium zijn, zodat er bepaalde zaken, bij problemen makkelijk uit te sluiten zijn.
              Er is nog iets waar ik nu zekerder van ben namelijk "potgrondsoorten" van hetzelfde merk uit dezelfde winkel kunnen per zak grote verschillen in ph en ec hebben !! een maand geleden kocht ik een zak grond waarvan de waardes ronduit extreem waren , ec van bijna 5.0 en ph 4.9 , en deze week kocht ik weer zo'n zak , dit keer met hele andere waardes, ec 2,5 en ph 6.0 ! waarschijnlijk was dit een zak uit een nieuwe lading.

De laatst gekocht zak is veel geschikter voor de kweek. Als je pech hebt en je koopt een zak met extreme waardes heb je op voorhand al iets dat problemen kan gaan geven, de planten doen het niet lekker , en je gaat bijvoeden omdat het op een voedingsgebrek lijkt. In realiteit vererger je juist het probleem. Tot mijn verbazing ben ik nog geen artikelen op internet tegen gekomen die dit probleem serieus belichten, maar ook nog niemand die kan vertellen waarom het geen belangrijk punt is. "Voor 60 dagen voeding" en soortgelijke teksten op potgrond vormen geen betrouwbare info waar je vanuit kan gaan.

Ook voedingsschema's voor op grond negeren de waardes van de grond waarop je begint. Dit is vooral om het simpel te houden en een duidelijke​ richtlijn te geven en om commerciële redenen.
              Last edited by atmosphere1; 27 November 2022, 09:55.

Comment

De spiegelfolie is binnen , eens kijken hoe deze strak aan de wanden te bevestigen.
                Thanks nog Tijnie83 voor de info over die dimmers op die afzuigers, daardoor heb ik vooraf al rekening gehouden met die brom, die overigens weg is als hij op 100% staat . Dan is de dimmer simpelweg uitgeschakeld.

De hydrokorrels liggen er nu in , next thing is de home made mix er in storten , en kijken hoe diep de grondlaag word. Ik heb er nog vermiculiet aan toegevoegd. Deze kast is specifiek ontworpen op de lumatek lamp die er in gaat , uitgaande van het ideale oppervlakte dat de fabrikant opgeeft.
                Last edited by atmosphere1; 27 November 2022, 11:54.

Comment

Na kiemen direct in de grote bak cocosgrond/cocosgranulaat is weer de methode , dan kunnen er een paar monster toppenontstaan .
                  large.gallery_4254_232_5795.jpg.f07163e35b004a4e5776fad83c7cabe5.jpg

De hoeveelheid grond valt reuze mee , maar de wortels kunnen gewoon meer de breedte in , en er in meer stabiliteit wat betreft de waardes temperatuur , vocht ,EC en PH
                  Daarmee maak ik het gewoon wat makkelijker .

Een groot verschil dat ik zie met kweekjes waarbij veel getopt word en zaadplanten waarbij dat niet gebeurd is de groei van toppen in de lagere delen van de plant .
                  Niet getopte zaadplanten direct gestart op 12/12 lijken goede buds te groeien over veel grotere lengte , niet alleen bovenin dus . Ook maken ze minder bladeren aan. small.gallery_4254_232_40631.jpg.3b6bc52d38449ef36196bfe8ce6a5da0.jpg
                  small.gallery_4254_232_418695.jpg.9c02c1b061426a02122e61ac1575d9f3.jpg small.gallery_4254_232_341728.jpg.1ff10812637940d24beb6be50b34fb18.jpgEr moet een verschil zijn in de transportlogistiek, alsof de planten beter in staat zijn(of sneller) energie en voedingsstoffen te verdelen, als gevolg van het hebben van 1 ononderbroken snelweg.

Comment

• DerpiE
                    DerpiE commented
                    Editing a comment
                    Denk je dat die toppen onderaan ook zo vol groeien met LEDs? Ik zie dat je anders wel met HPS kweekte volgens die foto's en die stralen wel dieper.

• atmosphere1
                    atmosphere1 commented
                    Editing a comment
                    De led gaat er dicht op, daar heb ik ook wat aanpassingen voor gedaan , dat dit mogelijk word, de lage EC in de grond vooral. Ook zou led compactere planten moeten opleveren. Ook is er minder blad door deze methode zonder groei periode(bijna) zodat licht ook dieper het gewas in gaat. Hoe het precies uitpakt is nog de vraag.

• Rietslang
                    Rietslang commented
                    Editing a comment
                    Het zal ook wel met je ondiepe bodem te maken hebben

tering
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Steeds weer een stap dichter bij het begin, het gaat niet zo snel omdat ik erg weinig tijd heb. Alle vrije tijd steek ik hier in .

Comment

IMG20221204130915.jpg Nu nog even iets voor bovenop als geluiddemper.

Comment

• Takketoelli
                        Takketoelli commented
                        Editing a comment
                        Als je een kast neemt zou ik die ook helemaal stealth maken, dus ook mooi afwerken. Paar kasten ernaast die gelijk zijn en je ziet er niks van.
                        Is mijn zomerproject als alles goed komt

• Rreppellsteeltjam
                        Rreppellsteeltjam commented
                        Editing a comment
                        Camouflage is het woord van vandaag.

Hè!? Hobby!? Euh....... ik knutsel kasten.

• sprinterke
                        sprinterke commented
                        Editing a comment
                        Het oog wilt ook wat ,net kastje is mooi om naar te kijken 😊

Die wieltjes heb ik vooral gebruikt omdat deze toevallig de goede hoogte hadden , de hoogte van de wasmachine lekbak die er onder komt .

Comment

• Hork
                        Hork commented
                        Editing a comment
                        Ja je weet nooit waar ze nog eens goed voor kunnen zijn!

• Rreppellsteeltjam
                        Rreppellsteeltjam commented
                        Editing a comment
                        Ach, de ouwe synchroniciteit komt weer eens langs.

Heb net zaden te kiemen gelegd, een stuk of 65

Comment

• Snuitje
                        Snuitje commented
                        Editing a comment
                        Bedenk me nu wat je eerder dacht ik had gezegd, van de zaadjes meteen in de grond strooien, ook al omdat je ze toch niet alle 65 gaat behouden op 82x82 (denk ik)?

• atmosphere1
                        atmosphere1 commented
                        Editing a comment
                        Ik ga eerst de zelf gekruiste reguliere zaden proberen . Een paar weken geleden bleken deze echter niet allemaal te ontkiemen bij een test , dit mogelijk omdat ze nog niet goed gedroogd waren en wat meer tijd nodig hadden. Daarom heb ik er vrij veel te kiemen gelegd. + het feit dat er mannen tussen zitten. Ik heb ze eerst gewoon in vochtige keukenrol gestopt en deze vervolgens in een gripzakje gedaan tegen uitdroging.

Ik heb achterhaald wat het precies zijn namelijk No Mercy Special F4 # Kolossus

• atmosphere1
                        atmosphere1 commented
                        Editing a comment
                        Met veel zaden kan ik volop selecteren , achterblijvers en mannen weghalen vooral .
                    Bezig...
                    X