Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Atmosphere goes LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Alles heeft wat vertraging opgelopen omdat ik eerst even hierheen was gegaan :

04349dc2-846c-400a-b513-c902fded277f.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat heb ik vroeger een keer lopend gedaan, vorige eeuw dus, dat is pas een kolere end zeg!!

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Met die nieuwe cabine/lift duurt het 10 minuten

• atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      @Kunichika: zeer zeker !

Er is 1 zaadje ontkiemd nu , de rest zal de komende 24uur wel volgen.

Comment

De grondlaag in de kast is ongeveer 18 cm diep , dat is niet zo veel , dat geeft weer wat extra ruimte in de hoogte . 82 , bij 82 bij 18 = 121 liter medium.
      de tensio meter waardes zijn echt heel anders als op gewone grond, veel lager vooral. Hij staat nu op slechts 10 , terwijl ik de 'grond' niet kan uitknijpen. Dit medium heeft echt zijn eigen unieke eigenschappen , maar het komt dichter in de buurt van hydro dan grond denk ik.

Ik heb alle zaden de 'grond' ingestopt , de meerderheid was ontkiemd. Hoe veel planten ik over wil houden weet ik nog niet, dat bepaal ik gaande weg.
      Last edited by atmosphere1; 10 December 2022, 20:09.

Comment

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        heel
        benieuwd hoe dit gaat verlopen. ik kijk graag mee. succes!

• atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Goed artikel over tensios !

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Is de handleiding bij de stelzner. Vond leuk en leerzaam dat ze er dan zo'n hele verhandeling bij doen. Vandaar dan verder zoeken naar termen als wilting point, agricultural yield etc. Mooie hobby

De tent is van start gegaan ! ook al zijn er nog wat dingen aan te doen, maar die kunnen gaande weg.

IMG20221211131932.jpg Ik ben nog bezig met het bepalen van de lamphoogte, tot nu toe hangt hij op een cm of 20 . Een dimmer gebruik ik helemaal niet . De eerste 6 stuks staan net boven de grond, en ze hebben geenproblemen met het licht . Het plan was dat de zaden dit weekend gingen ontluiken en dat is gelukt. In het weekend heb ik de tijd om er bovenop te zitten en de zaden vochtig te houden met regenwater.
      Via de buisuiteinden kan ik water geven onder het oppervlakte.

Comment

Een stuk of 30 staan er boven de grond nu .

2/3 van de grond is intensief uitgespoeld , 1/3 niet uitgespoeld. De PHwaarde van de niet gespoelde grond is vooral van invloed op de ph van het mengsel

Comment

De speescees methode. Chill.
          Deed dat vaak icm jiffy's als arme buffer voor de zaailingen. Gaat als een raket.
          Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
          Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

• Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Mr. Speescees himself??

Dat met het uitspoelen van grond is weer meer mijn ding.

Bijna alle zaden staan boven de grond nu , dus dat is alvast goed gelukt .
          En ze kunnen de lichtsterkte prima verdragen, zo'n 40000 lux (hetgeen nog niet veel zegt , maar wel iets)
          Ik let niet op de luchtvochtigheid. Zo lang er ventilatie genoeg is en de EC is laag, ph en de waterhuishouding in orde,
          kunnen ze gewoon volle bak licht krijgen en er van profiteren.

IMG20221212232845.jpg

Comment

Dit komt er misschien bij in de buurt. Spectrum van high cri led 4000K komt dichtste in de buurt van full spectrum leds zoals lumatek.

Screenshot_20221213_010946_Opera.jpg

Comment

• giinnoo
              giinnoo commented
              Editing a comment
              Ik heb onder 3000k en ook 4000k gekweekt kon niet echt verschil merken in opbrengst..

• Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              maarja als de goede led lampen van nu allemaal 4000k is zegt genoug zie dikkw opbrengsten voorbij komen laast met lumatek 600zeus was hier op t forum eerste kweek 11gram dus die 4000k zegt mij genoug dat die erg goed is voor de opbrengst maar daar zitten ook far red ledjes in die zorgen ook wel voor opbrengst

• giinnoo
              giinnoo commented
              Editing a comment
              Ik zeg ook niet dat die niet goed is, maar ik denk dat het niet heel erg veel uitmaakt als er inderdaad maar farred inzit.

De lamp vol op de zaailingen deed ik ook bij mijn eerste ledkweek, want je wilt dat ze direct wennen aan de volle mep licht!
            Horks Fototopic 2.0

Comment

IMG20221214191427.jpgElk zaadje staat boven de grond nu , en de klok is naar 12/12 omgezet.

Comment

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Het zal mij benieuwen wat ze in dit aantal gaan doen met die gigantische bak licht op hun koppen. Bij mijn eerste ledkweek waarbij ik de lamp er ook direct full power op had, kregen de zaailingen misvormde bladeren en gingen alleen maar de breedte in. Hoogte kwam er niet of nauwelijks in. Gedrongen planten hebben normaliter de voorkeur maar deze werden niet hogen dan vijf centimeter.

• Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Volle bak licht bij de prille start zou net voor een beter ontwikkeld wortelstelsel zorgen las ik eens maar wel bij rollingstoned
                Succes ermee
                Kastafwerking voor een andere keer dan maar

• atmosphere1
                atmosphere1 commented
                Editing a comment
                Ja , die kastafwerking komt nog wel , ik wilde vooral van start gaan.

small.gallery_4254_232_69332.jpg.e1d779b74db8cc7fed88106a5f350d86.jpg Een oud kweekje toont aan: 4 of 5 internodes en toch bloei kan ook
              small.gallery_4254_232_8583.jpg.1a200aee07f67821636e439773a73789.jpg

Comment

• Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Hmm, wat zegt LR2 daar over?

• LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Met 5 nodes kan dat zeker. Vooral als ze dicht op elkaar staan en voldoende lichtdruk krijgen dan is er heel compact te kweken. Iets/veel lagere opbrengst, dat wel.

Joo
              Dit had ik ff gemist!

Dat moet een jaar of 14/15 geleden zijn dat ik een kweek verslag van je gezien heb live 12/12 on run

Dat van boven lucht invoer zou zo maar een misrekening van je kunnen zijn. HPS genereert zoveel meer temperatuur dat de koude lucht boven idd neer slaat . Dat zie ik nu zoveel minder gebeuren…
              Kan je er op anticiperen?

aan @allemaaleniedereen ,laat Atmo maar schuiven die heeft genoeg bewezen kennis en ervaring met direct 12/12 dat je niet aan iemand hoeft te vragen wat die er van vind

Ga er maar lekker voor zitten
              Last edited by PH donner; 15 December 2022, 15:08.

Comment

• Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Ventilator een uurtje op voorhand starten vooraleer hps lamp aan bij deze temp.

• Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                Rietslang Hij gaat led proberen toch?
                —edit ah de grap ontging me.
                Last edited by Alzheimer; 16 December 2022, 17:38.

• Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                dit is led de lumatek die dr boven hangt is toch duidelijk heb nog nooit zoon hps gezien hehehe grapje moet kunne toch

De gigantische bak licht lijkt erg mee te vallen, want zelfs nu de lamp op 10 a 15 cm hoogte staat zie ik nog geen enkele afwijking / vervorming van de plant .
              De luchtstroom doet ook nu z'n ding , alleen minder hard als met HPS.

Er is voor de afzuiger bijna alleen een koolstoffilter die enige weerstand vormt , de inlaat gaten zijn groot, er hoeft geen lucht door kleine openingen geperst te worden.
              Fan draait continu op 100 %

Comment

• Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Misschien gaat het bij jou wel goed, je hebt sowieso veel meer planten op de m2 dan ik had dus dat scheelt ook. Ik blijf het met interesse volgen!

• Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Je hebt er ook nog een bocht die voor weerstand zorgt aan je foto op p2 te zien, de uitlaat blaast dus uit in dezelfde kamer, feitelijk erg dichtbij je inlaatgaten?

IMG20221216193842.jpg Over 3 weken zal de boel in bloei staan verwacht ik .
              Deze grond/cocos mix is erg veel werk geweest omdat ik de kleine deeltje eruit moest zeven om de eigenschappen te krijgen zoals ik voor ogen had.
              De beste waardes voor de tensio meter zijn nog niet helemaal duidelijk, maar dat komt wel.

Het fijne is dat overbewatering bijna onmogelijk is , en dat ik ook makkelijk een lange tijd geen water hoef te geven als ik een tijdje van huis ben. Eigenlijk een soort hydroteelt met 1 grote cocos achtige mat. Na een half uur uitlekken is er nog steeds 40 % lucht aanwezig in dit mengsel.

Comment

• PH donner
                PH donner commented
                Editing a comment
                Hij knipt alleen de ballen en kneusjes weg. En misschien als overkill dreigt door te veel sletjes ?
                Dat zou betekenen dat de omstandigheden gunstig zijn om vrouwen te krijgen. De juiste
                (perfecte)omstandigheden zou de verhouding %v80/m20geven.

• Snuitje
                Snuitje commented
                Editing a comment
                Locatie dacht ik ook al aan. Twee hele mooie vlakbij elkaar, en 1 bijna zo mooi op afstandje, dan moet 1 van die 2 eersten gaan.

• giinnoo
                giinnoo commented
                Editing a comment
                Ik denk dat het wel erg vol gaat worden met zoveel plantjes. Maar ziet er netjes uit!

Eigenlijk is dit concept zeer simpel en heeft lage investeringskosten. Ik ben natuurlijk geen broodkweker maar wil wel een goed rendement draaien. Met vrouwelijk zaad zou het waarschijnlijk nog makkelijker of beter kunnen, maar ik koos toch voor regulier zaad dat mij niets kost en waarvan ik de eigenschappen veel beter ken. Stuk voor stuk waren het grote dikke donkere zaden met veel kiemkracht , het resultaat van gerichte bestuivingen in de buitenteelt.

Comment

Bezig...
              X