Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Atmosphere goes LED

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    IMG_0125.jpg Close-upje van vandaag

    Comment


      #92
      Mooi egaal allemaal, goed geselecteerd op t begin.

      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Het totale aantal vrouwen was meer als 50 %

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Als er nog maar 23 planten staan waren er wel veel vrouwen dus
        Das een goed resultaat voor regulier

        Maar het is ook geen vaste aantal wat man word neem k aan
        wand je leest de een veel mannen heeft en de ander maar heelweinig

        Weet niet wat het bepaalt of het een man of vrouw word maar denk dat het met zo weinig mogelijk stress opvoeden wel helpt op minder mannen weet niet of dat zo is

        Het zaadje zelf zal er vast ook wel wat mee te maken hebben of het man of vrouw word

        Miss iemand die daar wat meer over weet is wel interessant natuurlijk 😃😃

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Ik had je bericht even gemist Tijnie82. Een deel van de zaden zal hoe dan ook vrouwelijk worden , en voor de rest schijnen de omstandigheden inderdaad bepalend te zijn . Tot nu toe krijg ik altijd wat meer vrouwen .

      #93
      Ik wil ze onder de 1 meter hoogte houden , dus daar moet ik nu aan werken , omdat de stelen bovenin nu nog heel soepel zijn en buigbaar.
      Ook ga ik nog een kijkgat boren om te kunnen zien of er overal voldoende luchtstroom is wanneer de kast gesloten is. En dan gewoon een kurk ofzo om het gat te sluiten.
      Gaande weg de kast aanpassen daar waar nodig blijkt , dat is de werkwijze. Als het binnen lekker waait hoef ik me over de LV en rot niet zo druk te maken.

      Comment


      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Rietslang : waarom zou er geen goede circulatie zijn met de gaten bovenin ??

        Ik heb het juist zo gedaan omdat er dan goede luchtverversing / circulatie is. Door het kijkgat kan ik zien of alle bladeren bewegen of niet.
        Er moet gewoon zo veel mogelijk luchtverversing plaatsvinden. Voorheen draaide ik altijd met luchtgaten onderin , maar ben toen overgestapt op deze methode om een aantal redenen.

        Tegen de verwachting in gaat er geen lucht vanaf de inlaatgaten in het dak rechtstreeks naar de uitlaat.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Als je stilstaande lucht wilt uitsluiten moet je de stroming in een s-vorm zien te krijgen. Bvb aan je linkse paneel aan de onderkant je inlaat, aan de zijwand rechts vanboven de uitlaat, nrml nooit naast elkaar of op dezelfde hoogte.
        Last edited by Rietslang; 26 January 2023, 22:44.

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Ik zal eens een tekening maken van hoe de lucht nu precies stroomt . Gaten in de zijwanden werken inderdaad zoals jij beschrijft , dit gaat echt anders. Koudere binnenkomende lucht valt als een baksteen recht naar beneden helemaal tot aan de grond , gaat vervolgens zijwaarts over de grond heen naar het midden waar het weer omhoog gaat , een U vorm en dat 2 keer zeg maar.

      #94
      Er zijn wel wat hoogteverschillen :
      Ik zit nu op het punt dat ik denk : voeden of niet voeden ? blijft lastig .
      IMG20230122163414.jpg IMG20230122163206.jpg

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Druppie proberen dan maar?

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Ow dat wist ik niet dat ze tijdens de donkere periode zoon hoge ec aankunnen weer wat geleerd

      • atmosphere1
        atmosphere1 commented
        Editing a comment
        Ja , zeer zeker , en dat laat mooi zien dat er een duidelijke relatie , een duidelijk verband is tussen licht/sterkte en EC waarde, en het vermogen van de planten om dit aan te kunnen.

        Ik heb deze lamp nog nooit gedimt, en gelijk op dezelfde afstand gehangen als in de volle bloei, dat kon zo door de lage EC in de grond.

      #95
      Om veel licht te kunnen verdragen en verwerken is het belangrijk niet te overvoeden ! gele / bruine of verdorde bladeren dragen niet veel bij aan de fotosynthese immers.

      Comment


        #96
        IMG20230127163611_01.jpg IMG20230127163418.jpg dag 46 : De sativa eigenschappen overheersen duidelijk in deze kweek , maar de groei is een stuk verminderd nu . Ze zijn nog steeds onder de meter in lengte , mede dankzij het buigwerk.
        heb her en der wat blad verwijderd
        Last edited by atmosphere1; 28 January 2023, 21:22.

        Comment


        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Ziet er goed uit 👍🍀

        #97
        Ze staan er prachtig bij!
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #98
          Het verloopt inderdaad prima , en het is vooral erg weinig werk, ik wil soms meer tijd aan ze besteden, gewoon omdat het leuk is, maar dat is niet nodig.
          Het voorbereiden van de grond was echter wel erg tijdrovend ook omdat het vrij veel is .

          Ik ben ze nu wat droger gaan zetten , de tesio meter tussen de 60 en 110 vergelijkbaar met tussen de 110 en 170 op gewone grond. Dit met het oog op veel lucht en dus zuurstof in de grond. Door 1 grote bak aarde zal de boel nooit te ver uitdrogen tenzij je erg lang wacht met water geven. Nu water ik 1 maal per dag of 1 keer in de 2 dagen , met potten zou ik dat veel vaker moeten doen om tussen de veilige waardes te blijven.

          Uitdroging zorgt er voor dat er nieuwe lucht de grond in getrokken word, het water dat verdwijnt wordt immers door lucht opgevuld, en bij het geven van water wordt de oude lucht uit de grond gedrukt, dat bevorderd de gaswisseling en de zuurstof toevoer naar de wortels. Het nat-droog kweken kan daarom goed zijn. Het risico met potten is echter dat je al heel snel naar te droog of te nat gaat , met schade als gevolg.

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Blumats 😀

          • Eerstekamerlid
            Eerstekamerlid commented
            Editing a comment
            Ik steek ze wel eens uit en dan plaats ik ze ergens anders.
            Moet je zelf wel beetje bezig houden natuurlijk..

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            atmosphere1 ik ga het op korte termijn proberen, eens zien hoe dat gaat.

          #99
          Vandaag een liter of 8 aan de planten gegeven , nadat de tensio op 120 mbar stond .
          Ook gewoon vanaf boven gewaterd, met EC 0, 8


          Comment


            Zonder foto's geloof ik er geen reedt van..
            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

            Comment


            • Ketelhuis
              Ketelhuis commented
              Editing a comment
              Geloof t ook nie🤥

            IMG20230130183325 (2).jpg Geen probleem, foto's kunnen altijd . Verder wil ik graag vertellen wat ik doe en waarom of waarom niet.

            Comment


            • Ketelhuis
              Ketelhuis commented
              Editing a comment
              Is jouw verslag eh, doen wat je wilt😜

            • Tijnie82
              Tijnie82 commented
              Editing a comment
              De mooiste en grootste toppen komen vaak wel.van planten die niet getopt zijn


              Zie zo vaak mensen een plantje van amper 15 cm k heb al getopt tis nog amper een plantje laat het lekker met rust das ook naar mijn mening dat ze daar inderdaad niet beter op gaan

            Wat ik nu in ieder geval kan concluderen is dat de lampafstand en het dimmen van de lamp in het begin van de kweek niet noodzakelijk is wanneer het klimaat onder en boven de grond daarvoor geschikt is. Dit gaat op voor specifiek deze 200 watt lamp. over andere lampen kan ik weinig concluderen. Het is een voordeel als de planten direct veel licht kunnen verwerken , want snellere groei en vitalere planten .



            Ook hoop ik wederom aan te gaan tonen dat zaailingen die zich niet opsplitsen (door vroegtijdig toppen) over een grotere lengte goede buds produceren in combinatie met spiegelende wanden, dus niet alleen de boveste 20 tot 30 cm. De onzekere factor is nog hoe deze kruising precies gaat uitpakkken.

            Comment


            • Ketelhuis
              Ketelhuis commented
              Editing a comment
              Hoe hoog heb je de lamp gemiddeld hangen deze kweek? Geloof dat je erg dicht op de zaailingen was gestart , normaal zou je dan toch ontzettend korte internodes moeten hebben …of komt t doordat je op 12/12 bent gestart dat ze een kortere tijd meer licht intensiteit kunnen verdragen.
              Zou t dan wellicht bij een 18/6 schema toch te heftig zijn voor ze.

            • atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              Goede vraag : ja in het begin had ik erg korte internodes, dat klopt , maar zodra ze elkaar gaan overlappen schieten ze de hoogte in . lamp op 25 cm gem. De internodes schuiven dan als een telescoop uit elkaar.
              Last edited by atmosphere1; 30 January 2023, 21:48.

            nog een paar : precies 7 weken
            IMG20230130202101.jpg IMG20230130202144.jpg
            Last edited by atmosphere1; 30 January 2023, 21:49.

            Comment


            • atmosphere1
              atmosphere1 commented
              Editing a comment
              tegen insecten bedoel je ? nee dat niet. Als ze gezond staan heb je de best mogelijke afweer daartegen.

              Ze zijn dan letterlijk onverteerbaar voor insecten. Raar trouwens dat verschil in groen tussen die 2 foto's , phone camera pakt verschillende instellingen blijkt

            • Ketelhuis
              Ketelhuis commented
              Editing a comment
              Als je de echte kleur wilt laten zien moet je in raw formaat de foto maken en achteraf de witbalans aanpassen… maarja tis iig groene weed ghehe

            • Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              T ziet er prachtig en inspirerend uit atmos!

            Drain gemeten PH 6,5 en EC 2,5 . Ik ga de zuurtegraad dus wat omlaag brengen door het giftwater aan te zuren tot ph 4,5 of 5.0 om onder de ph 6.0 uit te komen.


            Ze zijn nu een meter hoog .

            Comment


              IMG20230202194638.jpg Topjes verschijnen ook in de lager gelegen delen van de planten. Het verschil tussen de fenotypes is niet groot gelukkig. de drain heeft na het spoelen met aangezuurd water (ph 4,5) een EC van 2.0 gekregen en nog steeds een ph van 6,5 !

              IMG20230202194354.jpg
              Last edited by atmosphere1; 2 February 2023, 22:33.

              Comment


              • Ketelhuis
                Ketelhuis commented
                Editing a comment
                Ben je niet bang dat ze daar teveel stress van krijgen als je iedere dag blad weghaalt?

                Ik moet eigenlijk ook nog flink wat snoeien voor een wat betere airflow maar ben bang dat als ik t beetje bij beetje doe dat ze hard gaan stressen.
                Was van plan over een weekje ofzo in 1x goed te snoeien en dan tegen t einde nog eens.

              • atmosphere1
                atmosphere1 commented
                Editing a comment
                Ik haal nooit genoeg blad weg om stress te veroorzaken. Als de luchtstroom een beetje krachtig is moet die door het bladerdek heen blazen.
                afzuiger staat altijd op 100 % . De totale buislengte in het af en aanzuigcircuit is slechts 15 cm, zodat er zo veel mogelijk lucht door de afzuiger en filter gaat.

              • Ketelhuis
                Ketelhuis commented
                Editing a comment
                Ja dat is wel t voordeel van een kast, als ik mijn afzuiging op 100% zet dan trek ik mn tent kapot.

                Mits ik die actieve inlaat passief laat
            Bezig...
            X