Hoi allemaal,
Sinds een paar weken ben ik aangemeld op DJ. Daarvoor al een paar weken veel aan het lezen op verschillende sites. Inmiddels heb ik een hoop gelezen, waaronder een aantal kweekverslagen. Super interessant, en heb in relatief korte tijd al veel geleerd waar ik vooraf geen kennis over had.
Soms is het ook best een beetje verwarrend. Bepaalde info die je leest van verschillende bronnen zijn tegenstrijdig met elkaar.
Vandaar ook mijn eerste kweekverslag! Voor nog meer tegenstrijdige reacties
Ik was al een kweek begonnen met 2 zaadjes, maar deze is mislukt. De zaadhuisjes incl. vliesjes bleven zitten en moest ik er "operatief" vanaf halen. 1 zaadje deed niet heel veel meer daarna en de andere was overstrekt en werd omvergeblazen door mn ventilator. Waarschijnlijk speelt overbewatering en overbemesting ook een rol...
Setup:
-Tent staat in de rommelkamer
-Tentje secret Jardin DR 60x60x170
-Viparspectra p1000
-1 Passieve inlaat met panty om gespuis weg te houden
-1 Actieve uitlaat, ventilator met koolstoffilter
-Klip on Ventilator:
-Temp/hydro meter: Garden HighPro ProHygro basic)
-Thermomat van rootit inclusief thermostaat.
-Ook een eco heat lighthouse 45w (kasverwarming) Deze wil ik gaan gebruiken wanneer de plantjes groter zijn. (Ipv de warmte mat)
Scrognet 60x60
Voeding van plagron:
Worm mix
Alga Bloom
Suger Royal
Power roots
Vita race
Green sensation
Cal/Mag biobizz
Gereedschappen en dergelijke:
Ph en EC meter aqua master tools p150
Diverse maatbekers
Pipetten voor ml af te meten
Snoei en trimschaar
Medium:
2x 0,5L voorgroeibakjes
2 x 11L kweekzakken
Zaai en stekgrond Pokon voor de zaailingen.
Royal mix van plagron voor de groeifase
2 zaden Dance World (RQS)
Ik wil 1x gaan toppen
En ik wil (een poging doen) gaan scroggen
Groei periode 4 a 5 weken
Specificaties Dance World Wietzaden:
Genetica: Dance World (Juanita la Lagrimosa x Dancehall 20)
Indica / Sativa: 75% sativa, 25% indica
Bloeitijd binnen: 8-10 weken
•Autoflower: nee
•Sativa-dominante hybride die groeit als een indica
Zoals ik al eerder schreef, deze kweek lijkt het me wel handig dat er wat meer ervaren kwekers mee lezen met me. Zoals jullie hierboven misschien wel begrepen hebben, heb ik niet persee groene vingers en kan ik op z'n tijd wel wat feedback gebruiken.
Wat ik wel merkte bij de eerste poging, is dat het moeilijk is om op je handen te gaan zitten. Ik ben geneigd om er met mn jatten aan te blijven rommelen ;D
Wat ik anders doe dan de vorige poging.
Zaai en stek van pokon als stekgrond. Dit doe ik als toplaag boven op de royal mix. In het midden een kuiltje van 7cm. Medium vochtig voorbereiden (dit was ik de vorige ronde vergeten!)
Lamp wordt wel een dingetje. Ook hier lees ik verschillende ervaringen over.
Ik hang hem gelijk op 45 cm hoogte en zal ergens op 60% beginnen.
Geen idee wat wijsheid is.
ook lees ik theorieën van 60-70 cm op 100% bij lage ec
27-11-2022
2 zaden in glas water. Ph 6.2
16 uur geweekt
Rond 20°c
28-11-2022
09:30 zaden in koffiefilter gedaan.
Temp rond 21°c
29-11-2022
Geen bijzonderheden
30-11-2022
19:00 Eerste mm witte puntje komt tevoorschijn
1-12-2022
07:00 kleine wortels 0,5cm, om het zaadje heen gekruld. In een 0,5L bakje gestopt met royal mix van plagron met bovenste 2 cm zaai en stekmix van pokon. In het midden een kuil van 7 cm diep met het zaadje daar in het midden. Eigenlijk alleen aan de randen van het bakje bemest
Sinds een paar weken ben ik aangemeld op DJ. Daarvoor al een paar weken veel aan het lezen op verschillende sites. Inmiddels heb ik een hoop gelezen, waaronder een aantal kweekverslagen. Super interessant, en heb in relatief korte tijd al veel geleerd waar ik vooraf geen kennis over had.
Soms is het ook best een beetje verwarrend. Bepaalde info die je leest van verschillende bronnen zijn tegenstrijdig met elkaar.
Vandaar ook mijn eerste kweekverslag! Voor nog meer tegenstrijdige reacties
Ik was al een kweek begonnen met 2 zaadjes, maar deze is mislukt. De zaadhuisjes incl. vliesjes bleven zitten en moest ik er "operatief" vanaf halen. 1 zaadje deed niet heel veel meer daarna en de andere was overstrekt en werd omvergeblazen door mn ventilator. Waarschijnlijk speelt overbewatering en overbemesting ook een rol...
Setup:
-Tent staat in de rommelkamer
-Tentje secret Jardin DR 60x60x170
-Viparspectra p1000
-1 Passieve inlaat met panty om gespuis weg te houden
-1 Actieve uitlaat, ventilator met koolstoffilter
-Klip on Ventilator:
-Temp/hydro meter: Garden HighPro ProHygro basic)
-Thermomat van rootit inclusief thermostaat.
-Ook een eco heat lighthouse 45w (kasverwarming) Deze wil ik gaan gebruiken wanneer de plantjes groter zijn. (Ipv de warmte mat)
Scrognet 60x60
Voeding van plagron:
Worm mix
Alga Bloom
Suger Royal
Power roots
Vita race
Green sensation
Cal/Mag biobizz
Gereedschappen en dergelijke:
Ph en EC meter aqua master tools p150
Diverse maatbekers
Pipetten voor ml af te meten
Snoei en trimschaar
Medium:
2x 0,5L voorgroeibakjes
2 x 11L kweekzakken
Zaai en stekgrond Pokon voor de zaailingen.
Royal mix van plagron voor de groeifase
2 zaden Dance World (RQS)
Ik wil 1x gaan toppen
En ik wil (een poging doen) gaan scroggen
Groei periode 4 a 5 weken
Specificaties Dance World Wietzaden:
Genetica: Dance World (Juanita la Lagrimosa x Dancehall 20)
Indica / Sativa: 75% sativa, 25% indica
Bloeitijd binnen: 8-10 weken
•Autoflower: nee
•Sativa-dominante hybride die groeit als een indica
Zoals ik al eerder schreef, deze kweek lijkt het me wel handig dat er wat meer ervaren kwekers mee lezen met me. Zoals jullie hierboven misschien wel begrepen hebben, heb ik niet persee groene vingers en kan ik op z'n tijd wel wat feedback gebruiken.
Wat ik wel merkte bij de eerste poging, is dat het moeilijk is om op je handen te gaan zitten. Ik ben geneigd om er met mn jatten aan te blijven rommelen ;D
Wat ik anders doe dan de vorige poging.
Zaai en stek van pokon als stekgrond. Dit doe ik als toplaag boven op de royal mix. In het midden een kuiltje van 7cm. Medium vochtig voorbereiden (dit was ik de vorige ronde vergeten!)
Lamp wordt wel een dingetje. Ook hier lees ik verschillende ervaringen over.
Ik hang hem gelijk op 45 cm hoogte en zal ergens op 60% beginnen.
Geen idee wat wijsheid is.
ook lees ik theorieën van 60-70 cm op 100% bij lage ec
27-11-2022
2 zaden in glas water. Ph 6.2
16 uur geweekt
Rond 20°c
28-11-2022
09:30 zaden in koffiefilter gedaan.
Temp rond 21°c
29-11-2022
Geen bijzonderheden
30-11-2022
19:00 Eerste mm witte puntje komt tevoorschijn
1-12-2022
07:00 kleine wortels 0,5cm, om het zaadje heen gekruld. In een 0,5L bakje gestopt met royal mix van plagron met bovenste 2 cm zaai en stekmix van pokon. In het midden een kuil van 7 cm diep met het zaadje daar in het midden. Eigenlijk alleen aan de randen van het bakje bemest
Comment