Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De groene kelder van Ketelhuis 🍀Runtz + Rainbow Candy🍀 2022-2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: De groene kelder van Ketelhuis 🍀Runtz + Rainbow Candy🍀 2022-2023

    Korting op 420shop
    Dag beste kwekers

    ​​​​​​Na lange tijd kan ik weer eens een kweekje doen, in mijn vorige woning had ik wat problemen met bemoeizuchtige buren helaas.
    Was ook een beetje me eigen schuld door midden op de dag te gaan knippen.......rook wel lekker, dat weer wel

    Nieuw huisje in ieder geval en met een kelder, wel laag plafond +-170cm maar beter dan niks.

    De specerijen:
    Zamnesia - Runtz
    Growers Choice. - Rainbow Candy


    De setup:
    High garden tentje 80x80x160 LxBxH
    50w 6500k led floodlight van de Action (Deze wou ik eens testen als zaailing zonnetje... volgens Photone meeeer dan genoeg ppfd)
    Mars Hydro FC-E3000 (300w led dimbaar)
    G-tools 400m3 afzuiger
    Rhino Pro 425m3 koolstoffilter
    50-100w bodemverwarming + thermostaat

    4x 11.3L Root Maxx growbags


    De Voeding:
    BioBizz voedingslijn ( vorige keer goed bevallen en de kruiden smaakte prima! )

    De Aarde:

    DCM Stek aarde voor de zaailingetjes
    Universele Potgrond van de Horta
    Potgrond met een mengseltje van additieven





    IMG_1388 Medium.jpg



    De growbags staan al ff in het donker, gevuld, vochtig en warm.

    IMG_1386 2 Medium.jpg

    Ik heb 5 zaadjes van de Runtz en 1 zaadje Rainbow Candy in vochtige ongebleekte koffiefilters gestoken (met kraanwater van gisteren).
    Vervolgens in zakjes gestoken en in een donker plekje opgehangen.... De cornflakes doos dus..



    IMG_1390 Medium.jpg IMG_1389 Medium.jpg IMG_1392 Medium.jpg

    Doosje dicht en op een warm plekje neergezet, namelijk in een rekje wat aan de muur boven een verwarming hangt.

    Wel heel speciale flakes ja...

    IMG_1393 Medium.jpg


    Oftewel, we zijn van start!

    Jullie horen het wel weer
    Attached Files
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    #2
    Cool, ik volg!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...e_smiley69.gif

    Comment


      #3
      Subke , succes !
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #4
        Ik volg ook 🥳
        ben benieuwd naar die "rainbow candy"

        Comment


          #5
          🤗welkom
          Terwijl mijn zaad 🌰tot leven komt hier nog even wat info over hun familie.

          Wie met vuurwerk stunt is een….?

          precies, Runtz:
          0A29B097-154F-492B-8FBC-4A0530E43422.jpg 181D01A9-F057-4EFF-8238-1B4F5EAFFA38.jpg

          Rainbow Candy:
          359A6F92-EFC3-46FF-B854-1A484EE9FEAA.jpg
          C7BB992B-43B4-46C6-B02C-1503C8136A22.jpg
          Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

          Comment


            #6
            Kleine update:
            vandaag de propegator in orde gemaakt, en eens kijkje genomen bij de babies.
            D6F21875-2E9C-4C2A-856B-283E351BF19C.jpg

            5BB3DEE4-A023-4DCE-9DDC-FE610EEF8F4B.jpg
            de candy had er zin

            94C95AFA-4BB4-4102-84C9-4EF904EE5848.jpg
            van de runtz zijn er 2 van de 3 wakker geworden, de rest gaat nog een nachtje in het zakje.

            de candy en 2 runtz staan in hun starterpotje.

            8CFA6A92-DEA0-4E11-BDE1-9DB2BD865EB2.jpg
            E1DC082D-8830-410E-BEEF-9D3A7F96473C.jpg

            Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

            Comment


              #7
              Update:
              De Rainbow candy laat haar koppie zien, en volgens mij brengt deze geluk als een 🍀, volgens mij heeft ze 4 lobblaadjes en 2 hoofdcolas 😂 zie al het begin van 4 kartelblaadjes

              Heb ook nog een Runtz zaadje die wakker is geworden in een starterpotje gestoken en in de tent.
              Nu hebben we dus 1candy+3runtz in da house.

              Duss ik wou eigenlijk die lamp van de action gebruiken voor de fase maar ik vond het raar dat hij steeds uitviel..bedenk ik me toch nie dat dat rotding op beweging schakelt😂 🦙

              maargoed de FC-E3000 trekt ongeveer 40watt uit de muur op het moment +-30cm boven de potjes en Photone zegt tussen de 250-300ppfd

              Heb nog steeds 2 zaadjes die niet wakker worden, denk dat dat niks word, maargoed ik wou swso 4 plantjes in de tent hebben ….zo zie je maar weer beter teveel zaadjes kiemen dan achteraf weer een koffiefilter vullen.

              F3AEAB9F-DA6C-48D2-8176-C298DDD8B43C.jpg
              7B860277-917F-4BF1-876E-15DB1834F57D.jpg
              2E8ACC97-A38E-4CDE-96AE-9D7A4578EA01.jpg

              Dat was het weer voor vandaag, zodalijk komen er nog 2 tensiometers binnen en dan ga ik die morgen in de eindpotten steken samen met de blumat druppelaars. Dan is dat ook alweer gefikst.

              Groene groetjes
              Last edited by Ketelhuis; 12 December 2022, 08:57. Reden: Iets vergete
              Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

              Comment


              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                ja je kan het proberen maar volgens mij is het lastig afstellen helemaal in de groei in de bloei kan je bijna niet te nat hebben

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Vraag Takketoelli.

              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Beide zijn goed alleen te gebruiken, samen kan maar is wat overkill

                Alleen druppelaars is super als je niet handmatig water wilt geven, de plant neemt datgene wat ie wil wanneer ie wil. Ook verdwenen in mijn geval 9 van de 10 voedingsperikelen sinds ik de druppelblumats gebruik. Watervaatjes bijvullen wanneer je wilt, water altijd goeie temperatuur, altijd een goede vochtige grond, nooit voedingswater over, je kunt een weekje weg... ze hebben alleen een beetje onderhoud nodig.

                Tensiometers is handmatig watergeven, je leest af wanneer je bij moet vullen en vult dan zoveel bij dat de waarden weer binnen de norm liggen. Daar moet je dus constant bij blijven aflezen aanpassen controleren enz. Druppelaars stel je 1x af en klaar, daarna vul je af en toe het voedingsvat bij

                Wil je zeker weten dat de blumats perfect zijn afgesteld kun je er tensiometers bijzetten. Zelf vind ik dat overbodig, aangezien een goed geïnstalleerde en afgestelde druppelaar vanaf de start goed staat.

                Ze hebben beide hun voor en nadelen, ligt aan iemand zijn kweekvoorkeuren.

              #8
              Update:
              De candy blijkt inderdaad een mutatie te hebben, namelijk “polyembryonie“ ofwel tweelingzaad

              Ziet er tof uit maar ik moet ze toch echt uit mekaar gaan halen om een groei achterstand te vermijden.
              Wel erg blij ermee haha want ik had maar 1 candy zaadje dus winning

              Funfact: schijnbaar is het zo met tweelingzaad dat 1 zaailing een offspring is van moeder en vaderplant.
              En 1 zaailing een kopie van enkel de moederplant

              maargoed wish me luck, ik ga de tweeling uit mekaar halen, ik heb al een klein stukje gedaan maar moet ze nu toch echt uit de grond gaan halen en opnieuw potten, gelukkig ben ik nuchter

              80118761-38B3-4520-94F8-1D4F79F34CC2.jpg E526E5E6-39C3-4114-AD61-787F28FE3560.jpg F54BA3C1-B487-46CF-A293-A5F21E97CBA4.jpg
              Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

              Comment


              • Ketelhuis
                Ketelhuis commented
                Editing a comment
                Wesley pipes ik ga ze eens voorzichtig met wat lauw water spoelen en goed bekijken, eerste keer dat ik deze operatie moet gaan uitvoeren maar de wereld is van de durvers! 😂🍀
                Ben ook bang als ik het laat aanslepen dat ze gaan fuseren want de stammetjes leken ook aan mekaar geplakt

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Mooi om te zien he, uniek ! God luck and good speed he

              • TegridyRandy
                TegridyRandy commented
                Editing a comment
                Of laat ze zo groeien, uit elkaar, elk een kant op, voldoende buigen en dan hun laten doen, twin candy

              #9
              Ok abort abort 😂

              ze blijken dus 1 gezamenlijke penwortel te hebben die overigens als een tierelier gaat.

              ik heb ze terug gepot en ze iets dieper gestoken voor de strek te minderen.
              ik doop ze siamese tweeling. Lekker hoor🤗
              E1CD512E-D93A-4FB6-90BA-E0BB357E6B24.jpg ED901CB8-E6C6-45F5-9366-3B7C1F6DF929.jpg
              Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Effe flink laten strekken en elk hun eigen scroggaasje.

              • Ketelhuis
                Ketelhuis commented
                Editing a comment
                Wesley pipes ik ben ook benieuwd zeg, waarschijnlijk gaan ze inderdaad nog ruzie krijgen maar we zien wel hoe de honger gestilt kan worden.

                @Rreppellsteeltjam het scroghekwerk staat al klaar om in actie te springen, of hangen, liggen, relaxen 😎

                🦥🦥🦥

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ben benieuwd of ze anders groeien en smaken.

                O, Lr2 gaat dit leuk vinden. hooi, hoest met je boek en de W jongens?

              #10
              Kleine update:
              De siamese tweeling is er goed bovenop gekomen en gaat lekker door.

              heb de lamp iets meer power gegeven tegen de strek.

              65ACA257-2BDB-4136-9F1E-64F306260054.jpg 5057C0C8-B616-4890-97CB-3A350DB61EBA.jpg
              Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

              Comment


                #11
                Update:
                Deze lichtcyclus de originele Runtz-2 uit de tent gehaald, die is niet meer verder ontwikkeld na het ontkiemen…. Was het ff vergeten maar ik had de koffiefilter van tafel gestoten en de zaadjes gingen toen over de keldervloer, ik zoeken zoeken uiteindelijk alles teruggevonden maar deze heeft dat denk nie overleefd🤷🏼‍♂️ Ik heb dat nummertje aan Runtz-3 gegeven dus we hebben nu in de tent Runtz-1, Runtz-2 en de Candytwins🍬.

                Ook heb ik Runtz-1 en Runtz-2 25ml ph6.0 water gegeven, de Candytwins🍬 hadden nog voldoende int potje zitten.

                propagatorkapje is eraf en 5w clipfan staat rustig te fanne.


                Die kenne wat LST gebruiken

                Das beter



                De temperatuur en lv% zijn (so far) stabiel en acceptabel, dipjes zijn wanneer de tent opengaat, de temps in de kelder zijn rond de 14 graden… brrrr


                263C6EF3-D88C-4F70-8900-EF871EF3E82A.jpg
                Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                Comment


                • Ketelhuis
                  Ketelhuis commented
                  Editing a comment
                  Geen foto’s ? Of ligt dat aan mij😅

                #12
                De dames groeien rustig door, weer een beetje LST bij de Candytwins dmv een grotere clip.
                A6463707-EA72-4AA9-A858-38EAE1D8F66A.jpg 44F5F9DE-824D-4D04-9528-F8E6BD7F1987.jpg 007B5B88-DC3F-40A0-B219-87CF9876BBF0.jpg 195AE013-DD82-49CA-AAD7-E37EC819B51D.jpg

                Verder ben ik een testje begonnen met wat oude verwarmings elementen uit een terrarium wat niet gebruikt wordt, ik heb de 2 heaters van 20w per stuk in de inlaatslang gelegd om te kijken wat dat met mn ingaande luchtstroom temperatuur doet.

                Voordat ik de heaters erin had gelegd was de inlaat luchttemperatuur 13 graden, na het inleggen 18 graden :o
                386AF4C9-61C9-4D13-9959-046B1F948B9B.jpg AB06D4A2-7FBC-44E2-B147-124D0D8E3A61.jpg CD860DAE-37F3-45A6-930F-03A9B88FD809.jpg

                Zodra de plantjes in hun eindpotten zitten zullen ze het toch een stuk warmer hebben met die 100w bodemverwarming maargoed dat zien we dan wel.

                Verder niet veel te melden… dat ze eens opschieten met dikke toppen te produceren🙈
                Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                Comment


                  #13
                  Ff kijke,,, geloof dat ze vandaag 10 dagen boven de grond zijn

                  Heb ze alle 3 ongeveer 1-2 theelepels verse wormenstront gegeven en ingewaterd tot 100gr per potje. Normaal vul ik ze aan tot 85gr maar morgen kan ik ze geen water geven en met het extra gewicht van de wormenkaka heb ik ze ietsje meer gegeven vandaag.

                  Lamp heb ik ietsje hoger gehangen ik denk 25cm hoogte op 25% vermogen.

                  Ik heb een tijdje terug een wormenbak opgestart en ze gaan geweldig 🤩, ze blijven ketsen en nieuwe offspring produceren en vooral het zwarte goud, de wormenkak.

                  De eindpotten die al een paar weken aan het broeien zijn bevatten ook een mooie portie wormenschijt.

                  potjes voor de topdressing:
                  68F0196A-1655-4900-960A-85FB39C0CCB3.jpg

                  potjes na de topdressing:
                  4BDA5300-9FE4-4639-88AD-5B0CECE4E2B8.jpg

                  Een lading wormenpoep:
                  D71B3833-A421-4EF4-BD4A-C33521616D20.jpg

                  Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                  Comment


                  • Bo$wachter
                    Bo$wachter commented
                    Editing a comment
                    Eerste ronde die je op poep draait?

                  • Ketelhuis
                    Ketelhuis commented
                    Editing a comment
                    Eerste keer dat ik zelf een wormenbak heb, heb het eerder door mn grond gedraaid maar dat waren gekochte zakken hummus.

                    Aangezien de voorraad groot is wil ik er meer mee experimenteren. Vandaar dat ik het nu vroeg meegeef.

                  • Bo$wachter
                    Bo$wachter commented
                    Editing a comment
                    👌🏼👌🏼Nice! Interessant om even in de gate te houde hoe dat bij joi gaat verlopen. Mss zelf ook in de toekomst daaraan beginnen

                  #14
                  Update:
                  Dit zijn foto’s van 2 dagen terug, mijn zoontje is opgenomen in het ziekenhuis voor rsv en ik heb dus wat minder tijd voor de plantjes, vandaar dat ik had besloten om de plantjes iets vroeger in wat grotere potjes te steken.

                  Dit zijn geloof ik 1L potjes , 450gr verzadigd iig.
                  Dus dan kunnen de younglings even vooruit zonder dat ik iedere dag moet checken.


                  allereerst het water voorbereid, temperatuur rond de 20-22 graden met een luchtsteen voor het chloor.
                  6A9C5365-A96B-4065-B1FF-51CD00CE0ACE.jpg
                  Dan komen de potjes aan de beurt, 70% dcm stekgrond met perliet 30% wormenkak. Knijpnat.
                  E1AA5075-186D-4C64-9A2F-8E8BFBCCDFA6.jpg

                  Normaal zuur ik af naar ph6.0 maar vergeten in de vluchtigheid.


                  kluitje eigenlijk ook beetje te vochtig voor een smooth verpotting maar ach, het moet maar ze zijn niet uit elkaar gevallen iig.
                  39A109B5-88F3-4B4A-BF3C-D6B4EF19F4AC.jpg


                  Had ze wat dieper ingegraven tot aan de lobblaadjes

                  3CE29A5A-0C55-4658-86B8-2A823AAE71DC.jpg
                  ​Ben benieuwd hoe ze ondertussen erbij staan , waarschijnlijk kan ik vanavond eens gaan piepen
                  Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                  Comment


                  • Ketelhuis
                    Ketelhuis commented
                    Editing a comment
                    Snuitje ja het hangt in de lucht , mn dochtertje heeft er gelukkig alleen een keelontsteking aan overgehouden maar het jochie is 7 weken dus moesten via spoed naar binnen maar het gaat al wat beter!

                    Thanks✌️

                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    In nederlands water zit geen chloor meer.

                  • Ketelhuis
                    Ketelhuis commented
                    Editing a comment
                    Ik woon in België

                    Edit: maar goed om te weten, ben ook een maatje in Nederland aan het helpen met zijn eerste kweek , ook op biobizz dus handig om te weten.

                  #15
                  Update:
                  man man man wat heb ik nu toch in me pot groeien….

                  Nou allereerst even een overzicht foto zojuist genomen.
                  0974179C-6F68-462A-8D18-D0322204C7BD.jpg
                  En dan nu mn leuke Candytwins mutatie
                  Als je goed kijkt zie je dat 1 van de twins dus Nóg een hoofdstam heeft aangemaakt maare…ff kijke of ik die dan niet uiteindelijk erafknip want ja.. ik denk niet dat ie de groei van de rest van de plant gaat bijhouden… Lijkt wel alsof ze zichzelf steeds aan het toppen is ofzo🍀
                  6E4F428C-4FF0-4759-9D2A-22648B5E2F02.jpg A704AD58-3E19-438F-BB06-2395F2F8E160.jpg A34D0656-F96D-4E4F-8E71-CDA05A459811.jpg
                  Challas
                  Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

                  Comment


                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    toch gewoon lekker laten groeien als het een flinke dame word kan je altijd nog snoeien ja als je dat nu al doet

                    ga je haar alleen maar onnodig stressen

                  • Ketelhuis
                    Ketelhuis commented
                    Editing a comment
                    Uiteraard wordt er nu niks gesnoeid die scheut blijft zitten tot na het toppen om dan eens te kijken hoe ver die gegroeid is
                Bezig...
                X