Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De groene kelder van Ketelhuis 🍀Runtz + Rainbow Candy🍀 2022-2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Vanochtend pakweg een 20 minuten voordat het licht uitging de lamp een metertje omhoog gedaan en de kleuters een douche Vital gegeven.

    Ze staan dan wel in een tent maar de tent staat in de kelder dus ik ben er graag vroeg bij.
    Volgens ecostyle is het spul onbeperkt houdbaar dus ben benieuwd aangezien de inhoud nogal dik aanvoelde maargoed tis maar ene uit de trukendoos, achteraf denk ik bij mezelf “misschien had ik beter wat water bijgevuld in de fles vóór de douche”
    CB7B349B-B5CD-484D-BA03-9952BC881D94.jpg
    323D5D8C-4E05-4585-AF35-E7C90E3F4C69.jpg

    De potjes zijn denk ik wel aan t opdrogen, vanavond als de lampen aangaan nog eens wegen en wellicht krijgen ze wat te drinken.


    Last edited by Ketelhuis; 28 December 2022, 18:45.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Mooi groen 👌🏼

    #17
    Oops was ik ff vergeten dat ik die lamp wat hoger had gehangen voor de plantenslaap🍀 hebben ze 2 uurtjes wat minder lichtdeeltjes ontvangen vandaag
    59ADE712-6C0C-4943-8E63-612B45774742.jpg

    plantjes hebben weer eens wat water gekregen aangevuld tt 420gram
    2BA7E20A-035B-4479-9B51-266C14375E8A.jpg

    hmm toevallig hoor


    442A4852-454A-49E2-BE26-6470B434A475.jpg
    500ml water met 0.5ml bioheaven + 0.15ml calmag aangemaakt afgezuurd naar ph6.3
    Mn kraantjeswater (belgisch water uit een heel klein kraantje) is ph8…schijnbaar goed voor de spijsvertering maare voor de weed …dus ik doe wel wat afzuren zoals ze bij Biobizz ook aanraden.


    Check trouwens wat ik voor kerst nog heb gekregen

    9512AFF6-005C-4D11-BDCA-EA2D0A6ADEDA.jpg Een Hydroponic indoor tuintje
    heb er op dit moment wat pepertjes en spinazie in geplant tot ze wat wortel hebben geschoten dan verhuizen de spinazies naar een andere waterbucket.

    Anyways ik vindt dit wel tof om eens hydro uit te proberen en wellicht in de toekomst het eens toe te passen bij onze favoriete kruidenplantjes
    Hij heeft een ingebouwde 16/8 timer dus in principe zou ik er ook eens wat weed in kunnen zaaien



    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


      #18
      Update:
      vanochtend iets gespot net voor t licht uitging ….

      Dus toen t licht weer aanging meteen eens gaan kieke eh🤷🏼‍♂️

      ff een reeks foto’s en dan weer wat text zoals altijd.
      (Zie de vlekjes, ofja de beschadiging)
      E86B63E8-38CF-4D1C-A0E0-6412BB1EDCEE.jpg E06882CE-9F63-4B0A-A67C-B4D010BABF47.jpg ACD852B6-0818-4EF7-A501-C2557CFD279A.jpg 35962EBA-9F43-46D3-A6BC-B11CDD952DD7.jpg 98968AC8-338B-4C9A-8736-12A67A58F1E0.jpg BD9E56A0-E74D-4075-9210-2B6C24FAAF6F.jpg A02756C3-8CF7-423F-A5CB-32F34375F49D.jpg

      Zo dan,
      Dat er wat varenrouwmugjes rondvliegen wist ik al, dus ik heb van die gele plakkers hangen.
      En ik dacht bij mezelf geloof eergister “weetje wat ik bestel meteen wat aaltjes voor t geval dat”

      536020BD-3AC6-4CC3-959E-DD9CEB470064.jpg
      Nu zag ik dus zojuist die “vlekjes” op alle 3 me plantjes en ik denk Trips…
      Ff me iphone erbij gepakt want die heeft een macrolens om t wat beter te bekijken.

      Anywayss die aaltjes wat ik dus had besteld houden ook wel van wat trips op t menu.

      Normaal komen ze morgen binnen, alleen heb vandaag water gegeven… ze zulle wel nog een paar dagen overleven zeker.

      Toedeloe voor vandaag






      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ziet r geen beestjesschade uit vind ik. Voedingswater gemorst mss?

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Wesley pipes Ze krijgen op t moment nog geen voeding, enkel water en hebben wel voor t eerst wat bioheaven en calmag gekregen, ik geef ze water met de injectiespuit dus niks gemorst.

        Wat ik wel heb gedaan is een bladspray vital voordat de lampen uitgingen maar dat heeft nog nie eerder voor dit soort vlekken gezorgd🤷🏼‍♂️

        Maare aan de andere kant die vital is wel al 3 jaar oud ofzo en was erg dik, misschien heb ik idd wel gewoon wat gaten gebrand 😂 gaan het zien die aaltjes had ik sowieso nodig.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ah dan is het mss dat idd, druppels die indrogen. Heb dat ook nog gehad met vita race ook terwijl het idd niet zou mogen...

      #19
      Altijd fijn pakketjes binnenkrijgen, vooral als het om kweekgoodies gaat natuurlijk.
      Behalve als je het op deze manier binnenkrijgt en de helft van je spul kapot is.
      9C63140D-5FB4-437E-8D4E-85C51F007C1A.jpg 9C513245-BC39-4D83-A0B8-928BCB7DD055.jpg 5662CE6B-F5BF-4E7B-99D2-4B9AAB5632BB.jpg

      Zucht… moeten we weer een boze mail doen naar ..zal geen namen noemen.
      Gelukkig heb ik er wel gratis tip en vloei bij gekregen.

      Ohja dit is een kweekverslag

      E6F483DF-815A-4162-8E6B-F428DEC049B7.jpg 71A7E5EF-2344-4AE1-976F-BC4E9CA444A2.jpg

      Growland

      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Tijnie82 Dat geloof ik best, ik bestel al dik 2 dagen bij ze , laatst voor 70€ besteld en t was niet in orde.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        maar als dat spul niet in orde is nemen ze het wel weer terug als ze dat niet doen bestel je dr nooit weeer moet vast wel goed komen

        hier licht het elke x aan post nl enzo die gooien met de spullen

        had eens nieuwe kweeklamp gekocht post nl flikkert het uit de bus je kon in huis al horen dat het stuk was

        die bezorg diensten is ook niet meer wat het was vroeger

        k word alleen altijd zo gek van al die mailtjes als je dr wat besteld hehehe

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Heb contact gehad met growland en ze sturen me nieuwe pipetten, maar zo te zien krijg ik geen nieuwe netpotjes … wel wéér gratis tip+vloei.

        Moet zeggen de vaste Postnl bezorger is altijd erg netjes met mn spullen, hij woont bij me in de straat ghehe.

      #20
      mini Update:
      De plantjes zijn een 20 dagen boven de grond.
      dusja dag 20…
      Zal vanaf nu maar de tel bijhouden zeker

      1L water + 0.5ml biogrow + 1ml bioheaven + 1ml activera en uiteraard vergeten af te zuren dus die Ph zal iets van pH7.8 zijn ofzo🤢…

      Komaan bodemleven laat zien wat jullie daarmee kunnen!!!


      De dames zuipen ongeveer 50-60ml per dag ofja dat is iig wat er aan water verdwijnt uit de potten en vindt me blad toch beetje droog dus kga ze toch iets zwaarder maken dan die 420gr en ik maak er 450gr van en heb me lamp ietsie pietsie hoger gehangen , denk dat we op een 40cm zitten zoiets.

      ff aanzien wat ze daarvan vinden, als ik die aanbeveling van marshydro aanhoudt qua hoogte/vermogen dan gaat ie over de 1000par , beetje overdreven voor de kleuters.

      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


        #21
        Update dag22:

        Vandaag zijn de dames naar hun 11.3L potten verhuisd, zal iets minder liters zijn omdat ze niet tt de rand gevuld zijn. Was normaal het plan om 4 potten te zetten mja zaadjes wat niet kiemen, ene door mijn fout want die had ik vermoord bij het planten

        De eindpotten staan al denk anderhalf maand ofzo te broeien, die heb ik steeds rond de 80-100mbar vochtigheid gehouden in die tijd en afgedekt met folie.
        Ze hebben al die tijd gechilled rond de 23-24 graden, thermostaatsensor ligt onder 1 van de potten.

        Het substraat bestaat uit (ongeveeeer want heb niks afgemeten))))
        stekgrond met perliet - 70%
        universele potgrond - 20%
        wormenstront - 10%
        lavameel - handje
        beendermeel - klein handje
        mycorrhiza (in de gaten en toplaag)

        AC0127C2-1A47-464A-9688-E9EE7F154FCD.jpg

        Candytwins:
        44D3EE5F-FD16-4777-AF59-D3F3B61BF60E.jpg

        Runtz1:
        EE4DA58D-3F34-42BB-8D69-A79BD2BF26A8.jpg


        Runtz2:
        244F1702-7555-4CC1-9A19-79521E1E97FE.jpg

        Na de transplantatie heb ik ze ingewaterd, de tensio’s stonden rond de 130mbar.
        2L water gemengd met 0.3ml calmag, 2ml bioheaven, 2ml activera en afgezuurd naar ph6.4 en vervolgens een 500ml per pot ingewaterd.

        FAF75211-417B-4ECF-BF22-C6251A1C38B5.jpg
        (De deksel die ik had voor de warmtebak was voor 4 potten, mot nog ff ene beunen voor 3 potten, iets voor in de week)

        Dan hebben we de lamp nog eens omhoog gedaan, iets waar ik een beetje mee aan t sukkelen ben deze kweek, mja nieuw lampje eh… hangt nu 60cm full gas
        Scrognet heb ik ook alvast opgehangen, ofja neergelegd.

        Ik gebruik tieraps om makkelijk in iedere hoek dezelfde hoogte te krijgen door de uiteindes naar mekaar toe te wijzen..

        E3DD4D82-40A4-4DD2-9643-55CD108724DA.jpg 48092BA3-96F3-4317-AE5E-BD17283E1225.jpg 083EC493-836D-4A48-991F-00B6629F6F2F.jpg

        Zo dan , update klaar.

        gelukkig nieuwjaar!
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Ik zou die lamp bovenop het net leggen, 60cm afstand lijkt mij echt veel

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Ze kunnen er beter aan wennen als ze minder watt gewend zijn

        #22
        Ondertussen 2 nieuwe pipetten binnen van growland, deze keer kwamen ze in een envelop en wederom 1 pipet gebarsten op 2 plekken.

        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Gisteren bestelling van Zamnesia met daarin gebroken weckpotten in een kartonnen doos die eruit zag alsof er een bom op was ontploft.
          Vandaag worden er al nieuwe verstuurd.

          Ik verwijt het DHL want met PostNL zien de dozen er altijd nog keurig uit als ze afgeleverd worden.

        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Weckpotten haal ik gewoon bij de action 🍀

        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Ga ik in het vervolg ook maar doen, maar kreeg er een gratis grinder van €13,- bij, en in dat opzicht ben ik ook simpel

        #23
        Mooie wortels heur en was met die pipetten dan? Ik heb gewoon een zak van die plastic wegwerp dingen

        Edit: Met 1 doe je zo een ronde of 6 tot nu toe

        Comment


        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Ja normaal gebruik ik gewoon van die 5ml injectiespuitjes maar uiteindelijk wordt dat een rotzooi vooral met die vettige 1L fles biogrow haha, dus ik dacht bestel eens van die lange (29cm) glazen pipetten met zo’n rubberen bal eraan.

          Maarja….eerst beide kapot vanwege (zie eerdere post) en nu weer in een envelop opgestuurd waardoor 1 kapot, is wel een wonder dat ze nie beide kapot zijn haha.

          Die ene hele werkt perfect, dat weer wel.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Zou me nog wat zijn als die ook nog ma half zou werken😂

        • KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          bwehehe "half werkende glazen pipet te ruil"

        #24
        Sneakpeak, wat zijn we hier van plan??

        12AA2C70-501D-421B-904A-7955803F67F2.jpg


        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Goed geraden, al kweek ik ook pepers 🌶️.

          Maare ik heb een 2e tentje bijgezet om wat autoflowers in te kweken, met een 20/4 schema afzuiging gaat via me hoofdtent.
          -Geen extra afzuiging nodig.
          -Verwarming in hoofdtent hoeft minder hard te werken.
          -Dubbel de kweek dubbel het plezier.

        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Volgens mij doet DerpiE ook met 1 afzuiging 2 tenten onderhouden alleen meen ik net gelezen te hebben dat het hem niet zo goed bevalt als van te voren gedacht.

        • DerpiE
          DerpiE commented
          Editing a comment
          Beide tenten trekken vacuüm hoor, werkt eigenlijk zoals het moet maar had wat problemen door m'n ruimte zelf te weinig te verluchten. Heb in totaal ook wel 11 planten verdeeld over kleine 1.7m2 in 2 tenten :p denk/hoop dat het gaat opgelost zijn met de ventilator van positie te veranderen

        #25
        Dag 26:
        Eerst even onder het rokje van de Candytwins kijken.
        96631468-041F-47B1-921F-58D337090122.jpg

        Zo dan.
        Heb de dames gister getopt boven de 5e node wanneer t kroontje nog jong is. Groeit rustig door.

        Vandaag ff een brouwseltje gemaakt vóór hun slaapje,
        4gr epsomzout(iets meer dan 1/2ts) + een paar sprietsjjes vital op 1L water gemengd tot een bladspray.
        6E59279B-F82E-4F4A-94EA-B2F4F732A5A6.jpg

        50E8C8F7-ED1D-4F1F-A4AA-AD597AFFE70C.jpg

        Plantjes ff besproeid onder en boven en de lampen naar non-lethal gedimd net voor hun slaap.

        De tensiometers staan rond de 80, behalve 1 tensiometer die ondiep(10cm) in een pot steekt, die staat op 155.

        wil ze ff laten uitdrogen want ik heb een bewatering met aaltjes op de planning staan eerstvolgende watergifte.



        Dames na hun douche, zie nergens stijve tepels dus de temp zal ook wel goed zitten.
        EA120795-D4BF-4A1D-A071-B124A71CEE8B.jpg

        Tt de volgende update
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


          #26
          Wat als je een AI (Dall-E) een afbeelding laat genereren van God die een jointje draait van de kosmos
          D1E9EEA2-FF1C-4F82-8C30-712E477BCAD4.png 3E27A89F-0079-46BB-A6C3-52F3053F6827.jpg

          Ok slaap lekker joh
          Attached Files
          Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

          Comment


            #27
            Pfffff ik realiseer me zojuist wat…
            me lichtschema staat al weken op 16/8 ipv 18/6
            Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Stoned ingesteld zeker.

            • Ketelhuis
              Ketelhuis commented
              Editing a comment
              @Rreppellsteeltjam ik denk t wel ja😂 en vervolgens op automatische piloot verder.
              Tis dat ik aan t bedenken was hoelaat t licht voor tent 2 aan en uit zou gaan en toen viel me kwartje ineens …. Na 28 dagen😅 zal ze zo maar wat licht verschaffen.

            • Bas Haze
              Bas Haze commented
              Editing a comment
              Had mij ook zo kunnen overkomen hahah

            #28
            Dag 29:
            beetje bondage hier en daar, ze hebben voor t eerst eens 18u licht gehad😂😂🙄…..

            liggen nu lekker te slapen, heb ze nog een kleine douche gegeven voor het slapengaan met 1ml fishmix+paar sprietsen Vital op 1L water gemengd.
            En de lamp naar 15% ofzo gedraaid half uur voor t licht uitging.

            EF18EE71-EDBA-4E6F-AC5F-23ED12F26608.jpg Ze hebben wat beschadigd (oud) blad, die hebben in de grond lopen wroeten ff geleden vandaar.
            EE1E1164-89EA-4810-92A0-72744626C875.jpg 005DE7B7-68CA-4744-8C68-607B3D26A76D.jpg 82A25DAC-FF86-42FA-9B7E-AC3DD092B393.jpg

            Ze liggen nu lekker te 💤
            Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

            Comment


              #29


              Ik blij dat me spinazie is uitgekomen , blijkt dat je normaal meerdere zaden plant want anders heb je net 2 of 3 blaadjes spinazie🙈
              88964B1E-558F-4DA3-B26F-5A0700E66FB5.jpg

              Attached Files
              Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

              Comment


              • Snuitje
                Snuitje commented
                Editing a comment
                Gelukkig slinkt het niet als je het bereidt😅

              #30
              Spinazie? Voor buiten zeker?
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Ketelhuis
                Ketelhuis commented
                Editing a comment
                Normaal moet t geen probleem zijn voor binnen met hydrocultuur. Is ook maar een testje, kan wel genoeg sambal maken over een tijdje😂🌶️
            Bezig...
            X