Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De groene kelder van Ketelhuis 🍀Runtz + Rainbow Candy🍀 2022-2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Dag 31:

    Ze zuipen nu wel goed, heb ze gister allemaal een liter gegeven en zojuist konden ze weer een slokje gebruiken.

    Wat gaat er zoal in me water:
    per liter:
    2ml fishmix
    2ml bioheaven
    2ml activera
    0.5ml calmag

    ph 6.4-6.5

    Ze zijn dus allemaal 1x getopt, behalve de twins aangezien die met 2 zijn begonnen dus die zijn 2x getopt

    F7F48066-F8DF-4ACA-B841-50B954CB9CBE.jpg

    Rainbow candy(twins)
    A5B9C369-DB0B-45B0-9C35-83CA63B67946.jpg

    runtz1
    9E76AC24-7551-43F2-92C3-4EAA48DA3461.jpg

    runtz2
    F3B97705-63FA-4210-A884-935BEC5177E1.jpg

    Ze gaan nu wel denk versnelling hoger, moet morge even kijken of ik die rainbow candy nog wat ga lst’en want is echt een struik, ben steeds de grotere fanleaves aan t wegstoppen maargoe dat zien we dan wel weer.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


      #32
      Plantjes nog eens naar de kapper gestuurd vandaag, geen idee hoeveel kopjes zijn geknipt maar zullen er wel een aantal voor in de plaats groeien eh.

      Zit wel met een dilemma, eigenlijk had ik gehoopt dat die candy tweeling keihard zou gaan knallen en de 2 runtz achterin zou bijbenen, is nie t geval iig, groeit gewoon als een normale plant mja was ook te verwachten want eigenlijk ist ook gewoon 1 plant die vanaf begin door moeder natuur al was getopt…

      Ben aan t denken, ik heb nog een speciekuip van 45L liggen afmeting is prima voor t plekje van de tweeling.
      Kan die overpotten zodat ie lekker veel ruimte heeft voor te wortelen en misschien dan wel een mooie groeispurt te wachten staat ten opzichte van de 2 runtz…. Wa denken jullie
      Moet alleen ff kijke of ik genoeg bruikbare aarde heb, geloof dat de aarde die ik nog heb beetje heet is.


      01D5EEDE-1F90-4FE8-A13A-CBCB8A744A39.jpg 8B3931A2-1ADA-45A0-941D-2F44A1933BED.jpg 8FE5FDCE-644F-42F0-AD2A-BCA725994C9F.jpg
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Overpotten kan ook herstel tijd kosten.

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Ja klopt maar dacht ach ze zijn sowieso aan t bijkomen van toppen dus kan dan net zo goed die tweeling verpotten nu ze toch even ‘stilstaan’

      #33
      Duss eh
      ja achteraf denk ik dan weer was dat nu nodig? Had ik de tent niet sowieso wel vol gekregen???
      Gaat t nu niet uit de hand lope ketel,, ze moeten nog wel een paar cmtjes tot waar ik het scrogscherm normaal heb hangen maar met t getop en bondage denk ik dat t scherm binnen no-time vol is zodra ze erdoorheen komen piepen.

      misschien toch ietsje eerder 12/12 net voor t scherm, ze zijn nu sowieso ff aan t bijkomen, heb ze gister of eergister, weet t al nie meer …ff 1 dag terug gelezen idd gister getopt en dan de tweeling overgepot dus ik gun ze wel een paar dagen.
      Doordat de kuip wat hoger is komen ze nu wel weer allemaal even hoog.

      licht is nu uit , als ze weer aangaan zal t een waterbeurt worden en 2 tensio’s in de kuip.

      edit: ofja valt nog mee qua oppervlakte wat ze beslaan, dat denk ik nu vaker
      B16C4E65-15DA-4AC4-8131-B1DBB2F1F6CD.jpg
      954FA854-CDD6-4584-95E4-2D51AFCADC12.jpg
      Attached Files
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Oppervlakte halfvol is over op 12/12, gaat meestal goed bij mij.

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Ja ik denk dat t wel schakelen wordt dit weekend.
        Vorige keer had ik een rimboe in de tent was net bobo’s in de bush en de cameraploeg stond al bijna op de stoep.

        Als er nou echt nog een plekje leeg zou zijn in t net heb ik nog 5 andere gewilligen in de andere tent.

      #34
      Zo eh, heb ff de opstelling aangepast zodat t wat makkelijker aflezen is op de tensio’s ,, speciekuip is wat hoger dus logisch is dan om m naar achter te verplaatsen.

      metselzand aangelegd net als in de andere tent.

      De kuip heb ik nie al te gek gedaan met water , denk 2.5L erin gegoten met enkel wat activera en bioheaven. De grond die in de kuip is bijgegooid was een ouder mengsel waarvan ik weet dat t beetje heet is met wat biokorrels npk, lavameel, myco. Zat in een afgesloten bak en was ook laagje mycelium overheen dus die schimmels dachten “die aarde is de shieet

      de runtz heb ik ieder een liter gegeven met biobizz dingetjes , stonden erg droog.
      A8D70373-ECC7-48CD-B87B-727C7D60A439.jpg
      E5661951-3B6E-4B2B-B764-CB62DA3B0122.jpg 2135D32F-1A13-4ACF-99BB-1AC0EDBBA8F4.jpg

      Denk niet meer lang voor 12/12, als je kijkt naar hoe breed ze eigenlijk zijn, net hangt natuurlijk een stukje omhoog dus dan lijken ze weer kleiner dan dat ze zijn.

      Ze hebben nog ff rust van t toppen iig.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Kunt het altijd proberen , zak van 25kg kost 1,50€ bij de gamma dus voor de pieken hoef je t niet te laten ghehe.

        Tja die lv% ….. goede ventilatie is belangrijk.

      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ik zou minstens 5-6 weken in totaal laten groeien dan heb je waarschijnlijk wel een half net vol

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Bas Haze we zitten zo wel op die 5 weken voorgroei maar grotendeels ervan had ik perongeluk me timer op 16/8 ipv 18/6 ..
        Was beetje stoned bij instellen en daarna nooit bij stilgestaan

      #35
      Tussendoortje:
      Gaan aanstaand weekend naar centreparcs en ik dacht bij mezelf..”wie gaat dan watergeven?” , ik heb natuurlijk wel een druppelsysteem van blumat, mja dan moet ik dat weer gaan afstellen enzo…geen zin in.

      Toen bedacht ik me dat ik nog een 5v relais had liggen en een klein waterpompje…plus de raspberry met home assistant… anyways ik kan nu overal ter wereld me planten water geven😂
      Update wat betreft de water setup volgt nog, heb een test setup en dat werkt.
      40621A08-5D00-4899-9187-8D67A75B532A.jpg
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


      • MarkE
        MarkE commented
        Editing a comment
        Ja, zo gaat dat met hobby's. Een controllertje hier, dan wat hdd schijven. P1 metertje etc etc

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Doe effe een killswitch en een camera bij het pakket, gewoon voor het geval dat.

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam ik was je al voor haha, heb een cam aangesloten op t systeem en een timerfunctie aan de pompknop gekoppeld dus hij kan maar een bepaalde tijd aanstaan voordat t relais afschakeld, in dit geval 10s maar moet nog ff zien hoelang aan = 1L water

      #36
      First things first, heb vanochtend de klok om 08:00 uitgetrokken. Zag dat de dames weer aan t groeien waren waar getopt was en ook een gezonde slok hadden gedronken. Dus vnvnd om 20:00 gaat de timer weer in t stopcontact op 12/12.

      Dan..
      De aanvoerslang (8mm) van blumat druppelsysteem paste precies op me waterpompje
      667D7D4B-5B40-44CC-8027-4A85D5315F8F.jpg
      Dan ffkes inschakelen….
      A15F5D07-75FA-4B82-A1A8-D8DF4FE50D31.jpg

      En dan lekker druppelen.
      AD3C8CB1-5AC0-4052-824D-398BDD55D655.jpg

      Maar ik merk toch dat ze niet helemaal gelijk druppelen, en eigenlijk hoeft t ook nie persee te deuppelen.

      Dus zonder kopjes is beter denk ik
      1CB31E96-EE90-4884-8566-685650B419A2.png

      Dat was t weer ff , vnvnd denk ik alvast de watervoorziening plaatsen en fantaseren over dikke toppen.

      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


        #38
        Net voor t eerst op afstand water gegeven aan de dames, heb t ff maar neergezet zonder te kijken hoelang t duurt voor bepaalde hoeveelheden water re pompen dus heb 4L in de emmer gedaan en een stokkie met tierip op de helft dus 2L .

        via de camerafeed dan in de gate houden hoeveer het niveau ongeveer staat.

        9B6B9A72-3C54-48B3-A640-6113F8DECAF1.jpg D23C72C8-5E28-4505-B276-0493BBE82DB9.jpg 090B6E66-D711-4A70-827B-151AFD0D16CC.jpg

        Fijne aan de kweekcontroller is het modulaire ervan.
        vanwege de relais kan ik alles bedraad aansluiten en via de raspberry icm home assistant kan er ook draadloos gewerkt worden
        48D15612-6A70-4C3A-B073-D55E64BB19CA.jpg DBA47EB9-2473-4CD3-8E07-54B49895E15E.jpg

        altijd leuk knutselen, meeste had ik al ligge onder een laag stof. Gelukkig nieuw leven kunnen inblazen door er een control station van te maken
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Takketoelli thanks man, ik had geen zin om de blumats af te stellen en ben een midweekje van huis, via t verslag van KritischeMassa op home assistant uitgekomen en eventjes in verdiept.
          Werk in de automatisering dus dit soort spul loop ik zelf erg warm van😅

        • JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Gaaf hoor!

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Echt vet!

        #39
        Ben benieuwd hoe de dames eruitzien als ik morgen avond terug thuis ben😂
        Had de webcam expres uit de tent gehaald en enkel gericht op t watervat.

        Moet wel zeggen , enkel t licht boven de emmer aanzetten en de pomp aanzetten voor de watergift bevalt me wel maar helaas krijgen ze dan nie zoveel voeding binnen….niks dus .

        in t water zit enkel wat bioheaven en een snufje epsomzout, maar gelukkig bevat de aarde wat slow release bio dingetjes.

        08CEDDD9-6544-4BD8-9652-0FD62FA73118.jpg

        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


          #40
          Tja tis een beetje gegroeid eh.
          die rainbow candy achterin heeft duidelijk wat centimeters winst gemaakt maar ik had wel gehoopt op iets meer. Ook was het eindelijk eens tijd voor water, beide tensio’s rond de 270 dus de wortels hebben zich goed verspreid in de kuip.

          scrognet ff eruit aangezien t onnodig in de weg zat en er toch niet heel veel actie was boven het net, wacht ik nog een paar dagen mee.

          Runtz hebben beide 1L gekregen van onder en de candy achterin heeft 3.2L gekregen.

          per liter is t recept:
          2ml fishmix
          2ml bioheaven
          2ml acti-vera

          Toen ik weg was heb ik ze via de pomp water gegeven , was er zuinig mee schijnbaar want de tensio’s in de voorste 2 potten zaten tegen de 700mbar aan te hikken, iets om de volgende keer rekening mee te houden ze toch meeeeer te geven dan.

          6A24A764-D32E-4BBE-9798-D397982D790F.jpg
          Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

          Comment


          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Zie nu net pas die 700mbar staan wauw das pas hoog wist niet dat de tensio,s

            Zo hoog konden staan in waardes

            Als je vaker van huis bent is dan die blumats druppellaars niks voor je kost zeer weinig en met een emmer er op aangesloten kan je langer van huis weg

            En je kan ze perfect afstellen door de tensio meters

            Wand als je paar x dat ze zo hoog staan in de volle bloei vergeven ze je niet meer en gaan dan stukken minder opbrengst geven als ze paar x goed droog staan

            Zou zonde zijn ze zien dr kern gezond uit de dames die candy wauw wat een smaak
            Die heb ik zelf ook een paar x gekweekt gruwlijk lekker smaakvolle wiet en lekker zacht op de keel tijdens het roken


            Owja vergeet het bijna te vragen wat bedoul je met die kuipen eigelijk omdat je zegt en de kuip heeft het goed gedaan ?

          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Ik heb blumat druppelaars maar ik heb alleen de slangetjes ervan gebruikt en op een pomp aangesloten, af en toe de pomp op afstand aangezet maar had langer moeten pompen zo te zien. Die candy staat in een 45L speciekuip maar die was nog niet goed geworteld.
            In de kuip zitten links en rechts een tensiometer en dat die op 270 stond betekend dat de wortels goed op zoek zijn gegaan naar water, dus positief.

            Had geen zin de blumats af te stellen , met de pomp op mn thuis server is makkelijker maar moet t finetunen.

          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Tijnie82 ben wel echt benieuwd naar die rainbow candy idd, kwam m per toeval tegen toen ik opzoek was naar rainbow belts 🌈

          #41
          Dag 7 12/12

          mag nog wel ff doorgroeien, was ook vergeten dat die rainbow candy achterin 80% indica is dus ik verwacht geen geweldige strek…

          Wa ist favoriete drankje van Bruce Lee???

          Wataaaaaa💦💦

          maar nie vandaag, tensio’s staan allemaal rond de 80mbar.
          82B911AD-4A75-4DD6-9F0F-1AC8550B9D8B.jpg
          Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

          Comment


          • Silas
            Silas commented
            Editing a comment
            Ziet er goed uit, zoals ik al zei heb ik ook Runtz gezaaid.

          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Thanks, de runtz gaan lekker van zamnesia .
            Alleen jammer dat van de 5 runtz zaadjes er maar 3 zijn uitgekomen en van die 3 er maar 2 hebben overleefd.

            Uiteraard hebben ze me wel wat freebies gestuurd voor te compenseren (apple fritter)🤘🏻

          • Tijnie82
            Tijnie82 commented
            Editing a comment
            Maar silas waar blijft joun kweekverslag dan zie jou alleen maar reactie plaatsen ???

          #42
          Thanks

          A4581988-84EA-4F10-B4B6-42F6F47E383C.jpg
          Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

          Comment


            #43
            Dag 9 - 12/12: (27-1)
            Langzaam maar zeker groeit t dichter.
            Linksvoor ben ik naar achter aan t binden, die rechtsvoor werkt minder goed mee helaas.
            EE0A1BF1-C0C0-4E5B-9CDE-815869167628.jpg
            Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

            Comment


              #44
              Dag 11 op 12/12 (29-1).

              toch ff die laatste knoop doorgehakt en dat scrognet eruit gehaald (alweer). Ze gaan niet genoeg strek hebben om dat fatsoenlijk te vullen en ik denk op dit moment dat t geen meerwaarde gaat hebben.

              heb ze onder t bladerdek lekker liggen binden om zo een enigzins egaal bladerdek te krijgen. Ze gaan toch al wat sneller in de bloei als ik had voorzien, nog fftjes ...
              4952EA7C-A4A1-4E68-8FAF-DE8315983805.jpg 2D3A921E-58B4-4F50-8B33-26ACE07E83CA.jpg

              Ach ze zijn gezond en zien er gelukkig uit, dan ben ik ook gelukkig🍀🍀

              Alleen jammer van die gaten links en rechtsachter…
              Is de eerste ronde sinds tijden dus ik zal sowieso niet klagen😅
              Laten we hopen dat ze er over een tijdje dik en plakkerig uitzien.

              blubbels✌️
              Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

              Comment


              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                De beste selecteren is altijd beter

              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Een nadeel is van het selecteren ik denk zelf ook vaak ow dan halen we de slechte er uit en gaan met de mooiste een ronde doen


                Eind van de rit k heb plek zat dus iedereen mag mee doen hehehe wand planten weggooien doet me pijn aan het hart

              • Ketelhuis
                Ketelhuis commented
                Editing a comment
                Ja precies dat ghehe, heb er ook moeite mee maar deze rondes heeft de natuur voor me besloten ;P

              #45
              Dag 12 op 12/12 (30-1).

              De opstelling aangepast:
              Runtz weer naar achter en de Rainbow Candy naar het front. De speciekuip ietsje verhoogd.

              Nog wat touwtjes gebonden en we hebben een egaal veldje.
              65A9786D-7F1C-4EA8-93FB-784B740026AB.jpg CBD5183A-FF61-40DE-9417-75D9BF532AC7.jpg 1C707522-CE45-467C-BC31-1140910DDFE7.jpg

              Gaat nie meer lang duren eer we echte bloeidagen kunnen tellen.

              CA286747-4784-4EE2-B50A-F1CFE2CA999A.jpg FFC23D1A-E53A-419C-8CBA-BFCB5085A557.jpg CDB54898-44E2-4A6C-890F-E26BB9B911C4.jpg F8B345AE-29A1-40D7-9D0B-AACF9AA799A8.jpg B4757E18-731F-4389-9AF0-EDAFB551D4A1.jpg AC1FB32F-2619-47E4-B6EE-7389B57AC572.jpg

              En dan het slechte nieuws…….

              Dus ik was lekker aan t tuinieren en ineens zie ik iets minuscuuls bewegen op een blaadje, en toen liep t me vinger op….
              .
              ​​​​​…
              ….

              FE561E92-1E18-43BB-94CA-7099C17AC320.jpg 2959D369-FBEB-43DD-B972-E07546E673F5.jpg

              Spint ofwa

              Mja me tuiniertijd was om volgens t vrouwtje dus kga morge eens een goede inspectie uitvoeren.
              Heb neemolie (de spuitklare) in huis dus kga swso eens sproeien ermee.



              Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

              Comment


              • Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                Gelukkig

              • Tijnie82
                Tijnie82 commented
                Editing a comment
                Die in de grote specikuip die heeft wel wat langer nodig om heel de pot te vullen met wortels

                Denk dat ze daarom ook wat kleiner is dan de andere maar daar kan je nu toch niks meer aan doen maarja ze heeft wel het meeste buffer das ook zeer belangerijk


                Miss kan je die later wat makkelijker breed trekken zodra de strekk begint

              • Ketelhuis
                Ketelhuis commented
                Editing a comment
                Denk dat t juist een kleinere plant is vanwege zn mutatie, al van t begin groeide die 2 hoofdstammen en heeft zn energie moeten opsplitsen, stammen zijn ook dunner dan de runtz stammen.
            Bezig...
            X