Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De groene kelder van Ketelhuis 🍀Runtz + Rainbow Candy🍀 2022-2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Ben aan t twijfelen, zou t kwaad kunnen om de planten volledig te besproeien morgen met neemolie, onder en boven t blad….t zijn nog nie echt toppen eh ….
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      In de groei spuiten, want in de bloei kan het niet meer!!!

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Anders wat roofmijten loslaten op de fuckers, dalijk ff goed inspecteren of ik er meer tegenkom.

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Neem gaat weinig doen tegen spint denk ik. En roffmijt nadien dan ook weer . Ik zou enkel roofmijt uitzetten .

    #47
    Dag 1 echte bloei, althans voor de Runtz … de rainbow is dr nog net niet of misschien toch op t randje …. BOEIUHH…. We gaan gewoon weer vanaf 1 tellen en op t einde zal ik nog eens kijke hoeveel dagen groei en bloei ze hebben gehad..

    Allereerst t overzicht, de Runtz probeer ik steeds een beetje naar voren te laten groeien om de gaten op t vullen, toch weer een paar cm gewonnen vandaag.

    CCE729BD-806E-42CE-BBC8-7B63701C96EC.jpg 8D15C1E8-2303-401F-935B-AC1761CCB29C.jpg

    Om het te vieren hebben de runtz allebei een halve liter gekregen met de grow dingetjes en een drupke vn t bloeispul, voor t idee eh.
    tensio’s in de speciekuip staan rond de 90 dus die hoeft niks, de runtz beide rond de 80mbar dus opzich hoefde t nie perse maar ze zuipen flink dus dat is zo weg dat water.

    wat willekeurige dikke vette toppen foto’s …
    runtz , runtz en vervolgens rainbow-candy.

    BA352A46-2255-4557-BFFA-F991889888FE.jpg DB7FBBB1-7530-4441-A8B1-2AEDF720EA1C.jpg F52B9630-E330-44A4-841D-A049CD1FA0A4.jpg

    Heb de planten nog eens geïnspecteerd en ben niks van beestjes tegen gekomen, mja die verstoppen zich natuurlijk bij t zien van deze verschijning

    Nou we doen nog ff een vapeke en dan ffkes bankhangen.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Misschien int vervolg iets kleinere potten gebruiken, dan kunt ge daar nog wat mee spelen om de gaten te vullen

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Tja die runtz staan in 11L potten dus dat valt mee, die rainbow had ik in een kuip gezet in de hoop dat die een comeback ging maken door het grotere wortelstelsel. Maarja bij iedereen gaat welleens wat mis ghehe.

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Er is een kans dat je net de eerste verkenner te pakken had. Een hele, hele kleine kans, maar het is er eentje
      😀

    #48
    Dag 2 bloei:

    Beetje hoge lv% bij de runtz , kan zijn omdat de sensor tussen de planten stond mja das ook waar t uitmaakt eh.
    2DF8F9ED-0ED1-4FE3-9422-CB2DCB1095B9.jpg

    Heb de luchtontvochtiger erbij gezet, die paste precieees goed naast de speciekuip (speciekuip beetje naar links moeten verplaatsen). moet m alleen nog onderdeel maken van me kweekserver zodat die op basis van tijd en lv% aanslaat. Iets voor morgen ofzo.

    D64192B7-AC3A-4E93-887A-D8BBBA75502C.jpg

    bijkomend voordeel is dan wel dat zn uitblaas onder t bladerdek is en hij blaast niet hard dus t zorgt wel weer voor extra ventilatie.

    175CD1D8-0918-48D9-BB67-82541A128691.jpg

    dikke top man man bijna klaar voor de bijl zeg
    64735B94-6B5C-49E3-AE9A-414C06A6BF6C.jpg


    Alle tensio’s stonden op 120-122 … alsof ze het hadden afgesproken met elkaar 1.5L per runtz en 2L bij de rainbow candy.

    wat zit er in een liter water:
    2ml biogrow
    2ml bioheaven
    2ml algamic
    2ml activera
    1ml topmax
    1ml biobloom


    man wat een lijst……

    De rainbow candy heeft 0.5ml topmax en 0.5ml biobloom gekregen in haar water.

    calmag heb ik deze ronde misschien 2x gegeven ofzo , had op t begin ff wat magnesium tekort gespot voordat t echt een visgraat werd, had t behandeld met epsomzout in een spray , vindt ik veel makkelijker… Net ook in me andere tent een beginnend visgraat gespot dus die krijgt ook nog een douche indezer.

    Verder niet veel te melden denk ik, zo ff paffen en maffen

    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Paffen met een vulcano?
      En waar komen die tensios op uit als je ze 1,5-2L geeft wanneer ze op 120 staan. Komen ze dan niet te nat te staan?

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      paffen rijmt op maffen, maar ik doe voornamelijk vapen, met een bong of een elektrische vape.. hmm. Vaapen, Gaapen en Slaapen dan ghehe.

      wat de tensio's betreft, dat valt wel mee, ze zuipen water als ravers op xtc en morge staan die tensio's weer op 120.

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      😂😂😂

    #49
    Dag 3 bloei:

    Hooooge lv% , ben aan t denken om de inlaat van de kleinere tent actief te maken zodat er een betere luchtverversing plaatsvindt. Beide tenten trekken makkelijk vacuüm op 25% vermogen van de afzuiging.

    Heb ook een kleine 24v (robot)computerfan onder t bladerdek gehangen wat op 12v draait, dus die blaast acceptabel, zet ik m op 24v dan stijgt de tent op.
    D3831879-9F5D-4C97-BE82-67D635A6E945.jpg
    De clipfan laat ik over t bladerdek blazen, men zegt dat t niet nodig is bij led maar ik voel me toch een stuk meer op me gemak wanneer ik ze wel erbij heb.
    D1B8E3A8-7998-4B69-8BFF-EECED7A99D26.jpg 4BB26251-4580-4DDF-B928-627E293FD034.jpg

    De lamp hangt op zo’n 25cm boven de “toppen”, moet eigenlijk nog eens meten wat me lichtapp zegt, maar t voelde nie al te heet onder de lamp op die afstand. MH zelf raadt 30cm aan geloof ik, moet dat misschien ook maar eens ff checke

    0D49529E-D9EB-4AA0-87EB-AFB590D18DAC.jpg E3E7EEEC-FAE5-4728-B8CC-4DBF7B9C377F.jpg

    Toppen in de making

    DE79BBAE-4369-4C58-AAE0-25838C282EF2.jpg B40A9487-FAB3-4D2F-B15B-010B95896491.jpg 13388862-4725-4667-BF96-3DC60CCA731A.jpg 9AC76702-1EB3-490F-8470-FCBD40B235D3.jpg




    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      hier ook nen 13 Pro èé

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Kijk eens aan , ik vond jou foto’s ook al zo goed uitzien De foto’s van de weed doe ik nu iig Large uploaden voor de iets betere kwaliteit dan medium ghehe. De plantjes mogen gezien worden, de rest is nie zo belangrijk.

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Dat is wel de moeite waard hè

    #50
    Dag 4 bloei.

    Vandaag stond in het teken van de luchtvochtigheid en ventilatie.Letterlijk de enige onderwerpen die besproken zijn vandaag met mezelf😅

    Heb een extra buisventilator opgehangen om als actieve inlaat te dienen, de lucht haalt ie van de begane grond, namelijk de gang.
    30BCCF97-0CA5-4829-9643-31877CED0876.jpg
    De koolstoffilter heb ik in de tent gehangen en de afzuiger blaast de lucht nu direct naarbuiten toe.
    Het ziet er in ieder geval niet meer uit als een onschuldig tentje

    Dit waren de metingen van vanochtend , beide tenten licht uit.
    F900AB1D-3D37-4994-8DD3-DE97A07781A1.jpg
    En hier zijn de metingen van zojuist, beide tenten licht aan. Ik weet pas morgen rond 09:00 hoeveel impact t heeft gehad maar op dit moment is het natuurlijk een stuk beter.
    713BF85D-F93A-4986-A19F-C741CB0FE644.jpg

    Zo en dan nu de staat van de dames.

    Ze waren net een beetje boos dat drinken zo lang duurde, beide runtz tensiowaarde:240
    Had ze gister wat minder gegeven, nu weet ik dat ik best iedere dag een goede slok geef want man wat zuipen die krengen.
    T is bloeitijd eh dus we willen de dames lekker vochtig.

    B2D722BB-2CCC-46C4-8417-0503B5E39113.jpg 3D256831-38CF-4FB2-8D5A-7EAC897729C5.jpg 8A7A40BD-0C95-482D-B2B6-45BBA72818CC.jpg B518C397-3593-4FBF-B722-A9277ED27871.jpg

    Dat was t weer ff.

    Oh ja vergeten, shiiiittttttzooooiii……

    Had me (gloednieuwe) fles bio-bloom laten vallen maar had t niet direct door.

    Nou zit dus nog een centimetertje of 3 aan voeding in de fles en de rest heb ik kunnen opvegen met een oude doek. Zo dus een nieuwe fles gaan bestellen….


    Ok toedeloe
    Last edited by Ketelhuis; 3 February 2023, 20:51.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Das beter als dan met de fishmix schudden en de dop vliegt eraf

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      55% is ook mijn streven Takketoelli maar t wilt nog niet helemaal lukken. Ik heb wel een grotere ontvochtiger, die haalt t zo naar 55% maar dat ding trekt 600 watt dus die laat ik liever uit.

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Meeste kelders zijn wel vochtig, zal moeilijk worden vrees ik 😅

    #51
    Greyvol ja dat zei ik ook al tege me vriendin haha, ben blij dat t niet de fishmix was, dan liever die nieuwe fles bloom geheh
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Snap ik

    #52
    Waar zitten de lucht inlaat gaten bij deze tent eigenlijk precies ?

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Ik heb 2 luchtinlaten aan de linkerzijde onder en boven, beide aangesloten op een andere kleinere tent die een actieve inlaat heeft en ook nog een filter.

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Had dat gedaan vanwege temperatuur,, kleinere tent draai 20:4 met afs

    #53
    Dag 5 bloei.

    Ff met de schaar door de tent heen gegaan.
    Was ook wel heel erg dichtgegroeid, kon de tensiometers amper zien en airflow was kak.

    Lv% zal ook wel iets lager worden erdoor.

    Vandaag ook weer nieuwe bloeivoeding besteld en meteen wat leafcoat van biobizz.

    zou schijnbaar ook helpen als je je klimaat niet helemaal op orde hebt…. We willen graag geloven in wonderen ghehe. We zulle wel zien.

    C53ECDF8-83DD-4407-8FC3-3453E8B3272D.jpg 0777CDCA-95D6-4527-84A8-BAFD9B0CBFE0.jpg A327E761-F3F1-4779-AFBB-CB17D95378FE.jpg BC009B37-AF18-4A86-B455-49AFBB1670CA.jpg
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Ziet er al pak frisser uit met wat minder blad

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      ja t ziet er wel een stuk beter uit vindt ik. morge eens kijke naar t grafiekje hoe de lv% zich evolueert.

    #54
    Tot nu toe valt t tegen met de lv% ….
    ik heb wel een last resort middel…
    De big fat basterd.
    A2472E44-8BAE-4AE7-879A-8C4F61FC46E5.jpg

    Deze haalt de lv zo naar 40-50%, heeft een afvoer en waarschijnlijk een emmer per dag wat ie uit de lucht haalt afhankelijk van de lv%…..

    Maar trekt wel 450watt … watt? Wat watt🤢

    Dan zou ik m dus 15min per uur of 30min per uur aanzetten evt.

    ff snelle berekening met t huidige eneco zon en wind flex tarief a 28c/kwh zou me dat rond de 85€ gaan kosten de rest van de kweek

    wordt een duur wietje op deze manier, maar wat wil je ook met dit weer, als ik naarbuiten loop proef je de regen ookal regent t niet.
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Idd enkel ontvochtiger de eurom

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Heb bij mn ouders ook nog een mobiele airco staan, denk dat die ook een ontvochtigerstand heeft. Misschien eens uitdokteren of ik die 'slim' kan schakelen als ik mijn LV sensoren binnen heb. Zal u binnenkort wss nog is paar vragen stellen daarover met die slimme stekkers

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Ja probleem van die van mij is dat je echt het aan knopje moet indrukken nadat hij stroom krijgt van t stopcontact.
      Kan dat op 2 manieren fiksen, door het knopje zelf te schakelen maar dan moet ik m openschroeven.

      Of met een rc servomotortje en een esp32 het knopje fysiek laten indrukken, dat wordt mijn keuze.

      Het ding blaast iig veel te hard om direct in de tent te blazen ghehe.

      Experimenteren deze dagen.

    #55
    mooi dicht dek man

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Dankje , had beter gekund maar ach, altijd weer die volgende ronde eh😅🍀

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      waarheid

    #56
    Daarom is het investeren in een grote afzuiger een goed idee , je bereikt er precies het zelfde mee als met een ontvochtiger namelijk , meer verdamping van water uit de planten! en is uiteindelijk goedkoper .

    Stukje natuurkunde : wat bevorderd de verdamping aan de lucht ?

    - oppervlakte vergroting

    - versnellen van de luchtstroom

    - verhogen van de temperatuur

    - verlaging van de luchtvochtigheid.
    Last edited by atmosphere1; 5 February 2023, 12:47.

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Afzuigers genoeg liggen, heb ene aangesloten die 430 “kan” afzuigen, inlaat “kan” 320 duwen.

      Heb nog een 120 inlaat en nog een 300nogwat liggen.

      Maar als de lv% buiten 95% is en de kelder van zn eigen 70 en de gang 65% dan wordt t er niet zomaar lager op helaas.

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Misschien dat ik de ontvochtiger anders kan laten inblazen en de afzuiging een pak hoger kan zetten, dan is de inblaas ten alle tijden rond de 40% (had ik net ff gemeten). Moet ik alleen zorgen dat de filter dat ook gehandled krijgt maar normaal wel, heb die op overcapaciteit gekocht

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      Ik heb ook grotere afzuiging maar zolang je in de zefde ruimte circuleert is t gwn kut😂 ik ben iig blij met de ontvochtiger

    #57
    Het is uiteindelijk een gevecht tegen de zeer beperkte luchtstroom in onze hokken , vergeleken met buiten waar de hele luchtkolom waarin de planten zich bevinden in één keer wordt vervangen , in plaats van door gaatjes heengeperst moet worden.

    Comment


    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      Ja t is idd een uitdaging, en even kijken wat wel en niet werkt in een nieuwe kweekomgeving.

      Vorige woning was t juist vechten tegen de droge lucht😅

    #58
    Dit blaast ie aan de achterkant eruit.
    FB64229A-4052-4DBE-BA8C-39AA937707A0.jpg
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    Comment


      #59
      AAD267AF-65CB-4F1F-B2CD-C72E6C03B192.png Maaarrr ben steeds wat opstellingen aan t proberen en de verlossing komt steeds dichterbij,

      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


        #60
        Bijnaaa
        8B859922-92D9-44B3-A216-CB588F7D993B.jpg
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Alsof ik een wedstrijd aan t kijke ben ghehe, 57% bij de runtz en aan t zakken nog
      Bezig...
      X