Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greyvol meteen 12/12 LED Lucky Queen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    filedata/fetch?id=1790662&d=1677768912&type=thumb filedata/fetch?id=1790663&d=1677768912&type=thumb filedata/fetch?id=1790664&d=1677768912&type=thumb filedata/fetch?id=1790666&d=1677768912&type=thumb filedata/fetch?id=1790665&d=1677768912&type=thumb filedata/fetch?id=1790667&d=1677768912&type=thumb filedata/fetch?id=1790668&d=1677768913&type=thumb filedata/fetch?id=1790669&d=1677768913&type=thumb filedata/fetch?id=1790670&d=1677768913&type=thumb filedata/fetch?id=1790671&d=1677768913&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.
    Last edited by Greyvol; 2 March 2023, 14:56. Reden: Vandaag èèn vliegje die ik gisteren ook al niet te pakken kreeg, grrrrrr
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Greyvol te droog in de bloei? Hork zegt net het omgekeerde dat ze dan beter te nat staan dan te droog.

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      We zitten net in week 1 bloei, te nat/droog is inderdaad erger voor kleine plantjes. Bij mij kan het water nergens heen als het teveel is, en wil dat voorkomen. Er zit ook te weinig klei in de grond om te bufferen en is niet waterpas. Ik probeer de tensiometers tussen de 70 en 120 te houden.
      Last edited by Greyvol; 7 March 2023, 15:44. Reden: Nat/droog

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Maar als nog 1 te droog in de bloei en ze vergeven ze je niet en brengen ze amper nog op als ze goed te droog hebben gestaan

      In de groei ja dan beter een x te droog dan te nat

    Ook gewoon vol gegroeid zondrr de heren . Dat is mooi

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Jazeker, gisteren wel mijn bonsai moeten nekken omdat die ballen kreeg hahaha

    Bansaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiii
    filedata/fetch?id=1792485&d=1678364113&type=thumb filedata/fetch?id=1792486&d=1678364113&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      en gaat het goed komen met de bonsais boompjes ??

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Heb ze net dus net kaal geknipt en wortels ontbloot. Maar die damens zijn niet kapot te krijgen, eentje moeten nekken omdat die ballen kreeg. En dezelfde potgrond als mijn grote bak uitspoelen werkt goed en mixen met zaai en stek grond ook. Beide potjes anders behandeld maar niet direct in potgrond want dat gaat niet lekker. Zag ook dat ik in 2016 precies hetzelfde verkeerd heb gedaan. Ze redden het wel maar is niet optimaal, dat bonsai past wel bij me kan ik lekker een beetje aanklooien

    Gisteren en vandaag, ze stinken al behoorlijk..
    filedata/fetch?id=1792492&d=1678365163&type=thumb filedata/fetch?id=1792491&d=1678365163&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Greyvol; 9 March 2023, 12:34. Reden: Zou je niet zeggen dat zo zo stevig ruiken
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      🫵🏼👍🏼👍🏼👍🏼

    Vier zijn ongeveer even hoog met 88 cm, de paarse zijn wat kleiner..
    filedata/fetch?id=1792728&d=1678460560&type=thumb filedata/fetch?id=1792729&d=1678460560&type=thumb filedata/fetch?id=1792730&d=1678460560&type=thumb filedata/fetch?id=1792731&d=1678460560&type=thumb filedata/fetch?id=1792732&d=1678460560&type=thumb filedata/fetch?id=1792733&d=1678460560&type=thumb filedata/fetch?id=1792734&d=1678460562&type=thumb filedata/fetch?id=1792737&d=1678460562&type=thumb filedata/fetch?id=1792736&d=1678460562&type=thumb filedata/fetch?id=1792735&d=1678460562&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Epsomzout helpt ook ja!

    • Ketelhuis
      Ketelhuis commented
      Editing a comment
      ik vraag me toch echt af waar jullie een magnesium tekort zien hoor..
      Als je epsom gaat geven terwijl er geen tekort is ga je een calcium blokkade veroorzaken.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Dr zijn een paar bladeren die
      visgraat patroon hebben

      Maar kan ook zo lijken natuurlijk wat jij ziet bij je dames zien we hier stukken moeilijker op de fotos

      Krullend blad

      Verbrande puntjes van het blad
      En dan nog de roest plekken dat zijn de 3 problemen die ik zie

      En wat in de grond gebeurt aan waardes kan je zo ook niet achter komen omdat je geen drain kan meten
      K hoop dat ze snel weer beter worden de dames



      Maar zolang je dr niet achterkomt wat het is zullen de dames stukken minder gaan bloeien wat een boel oogst kost des te eerder de dames gezonder zijn gaan ze weer als een speer

    Het lijkt toch of er iets met de grond niet in orde is , los van de hoeveelheid water.

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Te weinig klei.

    Er is inderdaad iets aan de hand ja,
    filedata/fetch?id=1792813&d=1678476342&type=thumb filedata/fetch?id=1792812&d=1678476342&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Van die 12 graden ga je ook still stand van krijgen je wilt ze niet onder 15 graden hebben
      En dat is de wortel temp nog kouder en je bodem leven doet zo ook niks met die kou

      Maar dat is ook weer te zien aan de dams die paars worden dat ook puur van de kou

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Zou een uv en ir led lamp constant aan overkill zijn?

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Nou ja stilstand, ze zijn behoorlijk flink. Maar Het verdiend zeker geen schoonheidsprijs

      UV doe ik maar 5 sec elke dag. Voorheen was het altijd 25 graden in the growroom en zoog ik de lucht uit huis die eerst nog werd voorverwarmd door twee voorgroei kasten die 24/0 stonden. Dus het is nu wel heel anders, met veel minder watt en veel meer verse lucht. Het is nog uitvogelen wat voor mij het beste werkt. Toen had ik last van leklicht en toprot en veel beesjes. Nu heb ik geen beesjes en geen leklicht en hopelijk ook geen rot. Het harder en zachter zetten maakt weinig verschil wat ik kan zien, heb daar wel mee zitten spelen.

    Meer als 10 graden verschil tussen nacht en dag is niet goed.
    De verwarming aan zetten in de kamer heeft geen zin, de lucht word te vaak vervangen om effect te geven. De bak met een warmte mat warm houden en isoleren zou kunnen. Meer klei toevoegen in de grond heeft het zelfde effect dat het beter de warmte vast houdt.

    Cees zei tegen mij; al vriest het buiten, gewoon continue lucht verversen. Geen actieve aanzuig is een tekort aan CO2. In de bergen waait het ook hard en vriest het ook wel eens. Die wortels blijven wel op temp (mits er natuurlijk genoeg klei in de grond zit) Cees was ook niet overtuigd dat ik die bak wel waterpas zal krijgen en ook daar heeft natuurlijk Cees gelijk in. let wel ik heb advies gevraagd en had toen nog mijn oude setup met twee keer 600 hps lampen. Dus daar zit ook verschil in. Cees zei ook twee slangen gebruiken om water te geven, dus niet telkens aan èèn kant. Ik heb wel opgelet maar niet juist toegepast. De kennis die ik kreeg in overvloed was/is indrukwekkend en heb gelukkig aantekeningen. Nu nog me er aan houden.

    de verschillen in de planten heb ik buiten ook al gezien, sommige worden paars, sommige breken af als je een kuch geeft, sommige blijven groen en hebben een andere bouw. Kweek deze soort al meerdere jaren, maar zo slecht ze er nu bij staan heb ik nog niet gehad. Te koud zeker in het begin en de volgende keer eerst paar weken op 24/0 en minder planten. Wilde het me makkelijk maken deze kweek, maar is nog niet gelukt helaas.

    De genetica is goed, maar ik heb geen selectie gemaakt en alles laten groeien, de kleinste staat nu zelfs in de huiskamer als bonsai. Ik had dus de vreemde eenden beter meteen kunnen nekken in het begin. Maar ik had al een andere fout gemaakt, namelijk het verschil in licht tussen de twee lampen. Wat nu nog te zien is, daar bovenop met water klooien op slecht ingewaterde verkeerde grond. Fout op fout en dan gaat de groei ook niet gelijk op en dan krijg je dit..Word vervolgd..

    p.s. dezelfde potgrond heb ik ook in de kas zitten en de tomaten oogst was geweldig, dus voor buiten in de kas doen de tomaten er goed op.
    Last edited by Greyvol; 11 March 2023, 09:28. Reden: Zoveel mogelijk de natuur nabootsten
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Dat heb ik dus ,zo ver ik kan, lopen uitzoeken, de meeste wijken enorm af. De aranet4 lijkt me een geschikt apparaat, maar vind die 200 euri teveel. Zou het wel heel graag willen weten hoor, ook binnen. Ik heb ook de afzuiger en afzuigkap van het huis vervangen door zo’n zelfde afzuiger. En die verbruikt maar 30 watt op low en bij 180 watt vliegen je koteletten uit de pan heb de variac in de keuken gemonteerd en heb luchtkleppen in de keuken zodat ik de lucht uit de growroom ook de keuken in kan. Ik kan dus heel wat regelen in huis en in no time is het steenkoud als ik dat ding aanzet. Maar de kwaliteit van de lucht weet ik niet. In huis heb ik veel Pothos staan, de nasa lucht zuiverende plant. Per bewoner moet je minstens twee planten hebben die zo groot zijn als de bewoner wil het effect hebben. Maar effect heeft het wel en er zijn tig onderzoeken gedaan, een hele flat vol met photos en de luchtkwaliteit was veel beter etc,etc.. maar de lucht moet wel regelmatig vervangen worden, maar dan is je warmte ook weg. Tegenwoordig niet zo goedkoop ook niet meer, dat is wel een wezenlijk nadeel, maar mensen leven ook gezonder met veel verse lucht. Niet alleen de planten

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ok. Ik heb er wel eentje, was dacht ik 155 euro, maar heb veels te veel betaald. Hoe nauwkeurig die is weet ik niet, maar hij is goed bruikbaar om schommelingen te meten. Heb hem niet voor de plantjes boven, maar gewoon voor de nieuwsgierigheid voor beneden eens aangeschaft. Woon in landbouwgebied, wilde wel eens weten of al die grote boerenbrdrijven hier het klimaat nou echt zo verzieken qua co2. Is niet het geval, in het weekend blijft die keurig onder de 600ppm. Van ma-vr rijden hier in de spitsuren aardig wat auto's langs als woonwerkverkeer, en dan schiet die naar 900+. Als ik 3 mensen op bezoek heb gaat binnen een half uur het alarm van de 1000ppm af. Etc., gewoon interessant om eens te zien dacht ik destijds.

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Zeker interessant

    Tomaten uit de kas met zelfde grond, ook in grote bak en van onder watergeven..
    filedata/fetch?id=1792903&d=1678526647&type=thumb filedata/fetch?id=1792904&d=1678526647&type=thumb
    Mijn vriendin zegt net, zou je niet eens wat water geven? zucht, ik weet het ook niet meer.
    Ik dacht juist van niet..
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
    Last edited by Greyvol; 11 March 2023, 09:26. Reden: Bietje janken enzo
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Ik neem aan dat dit oudere foto's zijn?

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Jazeker

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Lekr tomaat soep 👌

    Gewoon doorgaan , die gaan wel wiet produceren .

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Thanx!

    Mijn tweede lievelingsplant
    filedata/fetch?id=1792986&d=1678533750&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Luchtzuivering is inderdaad te verwaarlozen maar het kan geen kwaad, elk beetje helpt

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Is dit de pothos of een philodendron?

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Die lijken wel heel veel op elkaar, maar heb deze juist erop gezocht. Al zal er best zo’n andere tussen staan, heb er best een paar

    En heel goed in de aquaponic
    filedata/fetch?id=1792990&d=1678534290&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Greyvol; 11 March 2023, 11:33. Reden: Voor de oplettende kijker, ganja stekjes in het aquarium ;) oude setup voor de grote waterlekkage
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Knappe installatie man , en groene vingers !!

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Zag pas na even de vissen. Die hebben een mooi leven met zo'n grote bak😃

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Hadden, ging een keer mis. Heb ze wel kunnen redden en de nieuw onderkomen gegeven

    Het laatste menneke, ook tevens de allerkleinste..
    filedata/fetch?id=1793064&d=1678550549&type=thumb
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Greyvol; 11 March 2023, 16:04. Reden: Hond trainen op het killen van de kerels!
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      filedata/fetch?id=1793592&d=1678714540&type=thumb filedata/fetch?id=1793591&d=1678714540&type=thumb
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Dat lijkt maar zo, daar zitten geen leds. Beetje tegenstrijdig om de grootste buiten het licht te zetten om de kleinste een kans te geven. Of vier grote nog groter laten worden, of de andere 33 een kans geven. Het ruikt aangenaam in de kamer en de meeste planten zien er wat gehavend maar prima uit. Heel wat blaadjes staan vrolijk omhoog.en de grootste net niet in het licht. De paarse vind ik het mooiste uitzien trouwens. Blijft spannend in de bloei..

      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Tja ieder zaadje zn eigen loterij eh.

        Ik vermoed dat hier wel wat wiet gaat groeien🍀

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Gaat lekker👍

      filedata/fetch?id=1794864&d=1679073947&type=thumb filedata/fetch?id=1794862&d=1679073947&type=thumb filedata/fetch?id=1794863&d=1679073947&type=thumb filedata/fetch?id=1794865&d=1679073947&type=thumb
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.
      2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
      2016 - Greyvol's buitenkweek
      2017 - Santa Maria van Space Cees

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Dat kastje van atmos is inderdaad 100% gemaakt op optimaat gebruik dr van te maken maar als ik eerlijk ben zou ik ook liever die kamer hebben daar kan je zoveel moois mee doen vind het een mooie manier van kweeken zoveel planten alleen de problemen met water geven e geen drain hebben zit mij dan niet lekker

        Maar over de kamer kan je geen slecht woord zeggen dat is 100 % in orde hier alleen k zou zelf liever elke plant kunnen stuuren in losse potten maar daarom heeft iedereen hun eigen kweekje

        Lijkt me als je met zoon kweek eenmaal rot hebt je wel de pineut bent met zoveel planten dicht op elkaar of met bestuiving

        Deze kweek kamer is een 10 kilo knaller hehehehehe

        Dit is ceker de mooiste kweek kamer die ik tot nu toe heb gezien das echt 100 % goed voormekaar

      • Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Thanx! Dat is leuk om te horen, vorige rondes met smart bags. Tilde toen een bloeiende dame op en de wortels zaten nog op de grond die heeft het ook niet meer zo goed gedaan. En veel beesjes, wil geen neem meer gebruiken na het lezen van lr2 gif topic. En inderdaad ik heb ook best wat rot gehad, vandaar ook de cleanlight en bijna clean room door de aan en uit met koolstof te filteren. Zelfs bij Cees op de bank gezeten om te vragen hoe het moet en die drain zit mij ook niet lekker. In mijn aantekeningen staat ook gewoon Cees is niet overtuigd of die bak wel gaat werken. Eigenwijs ben ik wel. Ik probeer er een relax kweek kamertje van te maken en het liefst laat ik de lamp op 12/12 staan. Daar is die kamer al klaar voor, maar ik nog niet.. elk systeem heeft zo zijn nukken, en oogst is geen garantie heb ik ook wel geleerd. Vooral buiten is het link. Ben daarom ook erg blij met de growroom, kas en buitentuinen.. Mijn gebruik is drastisch afgenomen van 5 gram naar 1/2 of 1 gram per dag. En dat maakt het wel relaxer.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Dat de wortels onder de potten uitgroeien met growbags klopt had k ook maar heb dr nooit verder last van gehad

        Het nadeel met de bak is omdat je niet weet hoeveel water dr op de bodem licht als je eenmaal erg nat is blijft die dat ook erg lang

        Kweeken blijft met vallen en op staan tis alleen jammer als je daar problemen mee hebt gelijk alle planten problemen krijgen daar door

        zomaar een afvoer maken in zoon bak zal ook niet mee vallen als die op de grond staat miss voor later ooit eens

        De bak miss wat van de grond zetten en daar de zelfse soort bak dr onder voor de drain

        Dan kan je ook je drain meten en daar op stuuren en je weet dan echt wel of het te nat of te droog is

        Ideeen zijn simpel maar het uitvoeren is soms wat lastig hehehehe
    Bezig...
    X