Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Greyvol meteen 12/12 LED Lucky Queen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oei…

    weer water lekkage in huis en nu naast de bijna gereed growroom in de badkamer. Ligt gewoon een plas water onder het bad en laminaat vloer in de hal staat omhoog. En in de keuken beneden begint al een vage natte plek in plafond. Deur van badkamer gaat amper dicht.
    Dus na het kozijn te hebben vervangen, verwarming buizen in de kruipruimte vervangen en zelfs heel het dak vervangen.

    Nu dus de badkamer lek! Nou schiet mij ook maar lek ajuto!

    Drama weer, en kan dus weer niet aan de gang. Kom nu wel in wiet nood en zal het moeten gaan kopen!
    Voel me er erg kut bij, wilde het even kwijt..
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Giro 420.

    • Zabuza
      Zabuza commented
      Editing a comment
      Dat is zwaar klote! Weet dat er veel mensen hier met u meevoelen, ook al schrijven ze het niet uit. Daar hebt ge noch een rekening mee betaald, noch het werk af. Laat het u hopelijk wel mentale kracht geven om de zaak zo snel en goed mogelijk aan te kunnen pakken. Succes!

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Thanx allemaal, doet me deugd. De halve liter bier helpt ook mee, morgen weer verder. Oorzaak nog niet helemaal duidelijk. Maar ben flink aan het luchtten met de afzuiger van de growroom onder het bad gericht en een paar luchtgaten gemaakt in de ombouw van het bad. Ontvochtiger ook klaar gezet voor morgen of misschien vannacht nog. Al denk ik dat ik niet veel meer doe en in ga kakken, biertje komt hard aan..



    Greyvol’s zelf reflectie Vreetkick cookies

    Best te bakken rond 4:20 en warm te nuttigen met verse wietboter koffie..

    Wietboter in de koekjes vind ik jammer van de smaak van de koekjes. en de vreetkick erna in combinatie met voorzichtig doseren? Wie dat verzonnen heeft?

    Werkt bij mij niet. Misselijk opstaan, 20 min wiet verdampen, Vies slokje koffie en even erna genieten van een lekker koekje of twee is veel beter.

    Bizar hoe goed wiet werkt bij mij, al heb ik nog steeds moeite met het luisteren naar mijn lichaam. Ik stond gisteren te bibberen van spanning door wat tegenvallers in huis en relatie. Wiet is dan niet voldoende en dan pak ik een pilletje. En ik lag in no time knock-out en heb 18 uur geslapen. Was dus toch weer iets te ver gegaan met het pushen van me lijf!

    Kut, kut,kut zeg ik dan.

    Al moet ik zeggen dat dat dampen en wietboter koffie me nu wel goed doet na de lange rust periode

    Dus nog wat rustiger aan ouwe Grey, je moet nog langer mee!

    En misschien ook maar helemaal stoppen met alcohol, was weer in verleiding gekomen en mijn lichaam kan daar gewoon niet tegen. Kwam ook behoorlijk aan na een paar weken niks te hebben gedronken. Het is me ook niet waard om me er ellendig over te voelen.. zwak momentje en weer verder.

    Baal wel dat mijn vriendin in de lappenmand ligt en dat ik niet met me plantjes bezig kan zijn. Weer een lekkage in huis en het nieuwe bad is ook gescheurd omdat we het zelf moeten doen omdat we blut zijn. En we de ballen verstand van badkamers hebben.

    Ach ja, we leven nog en we hebben het liefste hondje oooooit!
    En twee lekke badkuipen! Wie heeft dat nou?

    Wel eindelijk het muizennest gevonden achter de badkamer, wie denkt er nou aan muizen in de badkamermuur? En maar goed dat we het lek nu opmerken en niet als ik 60 damens aan het bloeien ben in het kamertje ernaast!




    Koffie op, koekje op, en genoeg gejankt






    Last edited by Greyvol; 15 December 2023, 05:54.
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Thanx babz
      Oei dat is niet mis, hopelijk nu rust ja..
      Klussen was altijd al een klap in me gezicht, maar nu met al dat na naschoppen ben ik het ook onderhand beu!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Stoppen met alcohol/ ethanol is zeker aan te raden als je mistroostig bent. Sterkte!

    • luchtfietser
      luchtfietser commented
      Editing a comment
      Kop op grey! En zoals Hork zegt, stoppen met alcohol. En teveel haze is ook niet heel goed voor het koppie!
      Maar van je afschrijven helpt!


    SpeesCees 2024 20 April


    Ja hoor, we gaan er weer voor. Nog maar weinig Lucky Queens zaadjes in huis en met Cees afgesproken om nieuwe zaadjes te scoren!

    Wat lekkers voor hem meegenomen, lokale zoetigheid, twee stuks, en Cees zegt meteen dat is één te weinig! En zijn dit wel de echte?

    Ik sta te staren naar Cees en heb een black-out. (Hij was pas 3 maanden geleden uit het ziekenhuis, daar had ie de ziekenhuis bacterie opgelopen en heeft daar zichtbaar onder gelden.
    Cees trekt ook zo gewoon zijn broek omlaag om de littekens te laten zien van zijn heup en waar de kogel nog inzit van een overval.

    Mijn maatje die me vandaag chauffeurt grijpt in. Ja Cees, Dat weet niemand en, Nee, Cees! Dat is eentje voor nu, en eentje voor straks! Lekker smullen.

    Mooi man, SpeesCees heeft meteen een big smile en de toon is gezet.
    Er waren weer wat misverstanden, maar ik kwam nu veel beter uit de voeten als vorige keer. het Is alweer vijf jaar geleden dat ik voor de eerste keer bij Cees op bezoek was. En kreeg het toen goed tegen mijn oren, poeh zeg, ik deed ook echt alles verkeerd.

    Nu kreeg ik meerdere complimenten, mooie bak zeg, en iedereen ziet dat die planten er goed bij staan. Geen gele puntje, netjes, welke voeding gebruik je? Welke soort is dit?

    Biobizz zeg die Grey vrolijk! En durf het bijna niet te zeggen, maar Amsterdam genetics blue magic staat erin. Er staat bijna altijd Lucky Queen in..

    Sjonge, sjonge,sjonge, zucht,zucht, ik geef jou straks wel voeding mee.

    Tof of niet, krijg gewoon een hele emmer gefermenteerde duivenshit mee. Cees voegt op het laatst nog wat vocht uit een potje wat ik uit de kast moet halen. Twee schepjes..

    Dat zijn wortels die daar al twee jaar inzitten, hoeft niet veel van in. Hij Trekt die pot open en Grey gaat bijna van zijn eigen af! (Wortels laat je dus in de grond zitten, en zijn over twee jaar pas van nut voor de nieuwe planten.

    Die lucht! Jezus, Mozes kriebel en Maria was ik het eerste wat me te binnen schoot.. en nu maar hopen dat ik het binnen hou! Dat overgeven van mij wil je echt niet meemaken, ik heb een hele grote verlamde maag die door stress niks doorlaat en alleen maar oppot. Dus als ik overgeef is het net The exorcist..

    Verdunnen, ec 0,2 en dan doe je er meerdere kweken mee. Dit is nano organisch, de plant maakt de bodem.
    Er staat een baal hennep vezels naast zijn bank en dat is de bodem samen met de gefermenteerde duivenshit en Joost mag weten wat er nog meer in zit.

    Op de terugweg, was de deksel van de duivenshit emmer eraf geplopt en was het nog een keer feest in de auto. Niet te harden gewoon. Die emmer zal omkiepen in de auto zeg, dan is die meteen Total los.

    Cees:Heb je nou opbrengst? Nee, joh ik maak alles op. Cees moppert weer een keer en dat was het tweede misverstand.

    Ik verkoop niks en maak alles op bedoel ik, en Cees bedoelt gewoon of de planten genoeg oogst geven.

    Mijn maatje helpt me weer uit de brand en legt het uit. Tja, af en toe kom ik niet uit mijn woorden. Ik was ook weer erg onder de indruk van Cees, en heb weer veel geleerd.

    Zoals, het ontkiemen, waar ik dus vorige keer mot met Cees had door mijn domme opmerkingen. Die opmerkingen heb ik deze keer zoveel mogelijk voor mezelf gehouden.

    De placenta van het zaadje heeft voor acht dagen kracht, nou moet je dus niet wachtten dat die wortel al een cm lang is voordat ie de grond in gaat. Allemaal verloren energie.

    Geloof me,nou, dat maakt uit voor de volwassen plant straks. Na die acht dagen, moet de plant dus via de grond zelf voor voeding zorgen. Dus die tijd is belangrijk.

    Ok, zodra ik iets zie ontkiemen douw ik ze voortaan in de grond.

    Cees: Heb je een aanzuiger met verse lucht?

    Ja ik heb twee afzuigers, een voor het aanzuigen van verse lucht en een voor uit. Regelbaar met variac en één fan die heen en weer gaat over het plantenveldje afzuiger iets harder als aan, zodat er een lichte onderdruk is.

    Cees: Waarom?
    Heb ik van jou Cees, sinds de laatste keer dat ik hier ben geweest heb ik dus een actieve inlaat gemaakt.
    Geen actieve inlaat is co2 tekort kreeg ik vijf jaar geleden te horen, dus vandaar.
    Ook die grote aarde bak met slang erin en water geven via pompje, allemaal tips van SpeesCees! Tonnetje met water en bacteriën met bubbels ook

    Jaja, Cees kreeg een glimlach en was blij te horen dat zijn tips goed werkte en ik een tevreden klant ben. Het was ook echt gezellig en Cees vertelde over waarom er zoveel verse lucht moet zijn en altijd wind.

    De beste plekken waren altijd onder aan de berg waar het altijd waait. Drie lokale boertjes gevraagd over hoe dat vroeger was en allemaal zeiden ze dat het zo altijd is geweest. In de nacht vroor het wel 2 graden in die bergen en Cees is dus op pad gegaan met schep en thermometer en in de grond was het dus bij min 2 snachts plus 22 graden in de grond.

    Dus die bodem temp is belangrijk, voeg je veel klei toe aan je grond, dan behoudt de grond de warmte beter. Vandaar ook dat ik de bentoniet kattegrit aan de aarde bak heb toegevoegd. Iets te wienig, Cees zegt zelfs 65 % goedkope in poedervorm klei. Anders is het niet te mixen.

    Grey: dat heb ik ook weer via jou! De goedkoopste poedervorm klei is dus bentoniet van de jumbo.
    Cees: hoezo! Wie eet er nou bentoniet?
    Neee, kattenbakvulling!
    Cees: oh ,slim, welke supermarkt?

    Ik vroeg nog wat over water gift of twee keer vijf liter water verdelen over de dag. beter is als in één keer 10 liter. Eigenlijk wel logisch ja.

    Tensiometers tussen de 80 en 90 dus niet meer de 70 tot 120 wat ik voorheen deed. Nee, zei Cees, het zijn net chrysanten qua waterhuisvesting. De lat dus iets hoger leggen.

    En oja, als ik de co2 door het water mix, dan moet dat een half uurtje staan om op te nemen in het giftwater. Kan ik er dan al voeding bij doen, of pas voeding erbij en dan meteen geven?
    Cees: maakt geen flikker uit.

    Grey:En ik doe nog steeds telkens druiven suiker en bacteriën toevoegen.
    Cees: Dat hoeft echt niet elke keer, die bacteriën zitten nu eenmaal in die ton. Druivensuiker hebben we inderdaad een tijdje gedaan, maar doen we eigenlijk ook niet meer.

    Dus ik kan dus minder bacterial gebruiken en ook minder suiker. Deed het eerst bij elke bijvul, zal het nu sporadisch doen.

    Schoonmaken met halomyd? Dat is niet organisch, breekt wel snel af en zou ik alleen gebruiken als het echt nodig is. Niet elke keer als je gaat kuisen. Had een potje gekregen van Cees vijf jaar terug en nog steeds niet hoeven gebruiken.

    Vraag wat advies over mijn cleanlight, Cees: heb je wel eens de helft van de bak gedaan om te kijken of het iets doet?
    Best slimme opmerking van Cees weer en die ik compleet over het hoofd zag. Ja, dat kan ook.

    Hier pak lekker wat hash, en we krijgen een metalen bakje met een flink stuk hash. Grootste die ik tot nu toe in mijn handen heb gehad. Ik ruik er aan en is lekker zoet.
    Cees: Doormidden breken en de tweehelften tegen elkaar en dan ruiken.
    Jaja, dat scheelt wel. Mijn maatje was ook onder de indruk en vond het ouderwets ruiken. Hier krijg je geen hartkloppingen van zegt Cees!

    Hele rits aan blikjes met drinken zet Cees klaar voor ons, zodat we zelf kunnen kiezen. Erg tof van hem dat ie zoveel tijd vrijmaakt om het uit te leggen, wie doet dat tegenwoordig nog?

    Hij rookte vorige keer door een kartonnen rol met meerdere gaatjes. Maar nu had Cees een upgrade, van mooi materiaal gemaakte buis, met houdertje erop voor de shit, en een dubbele filter in de buis. Van watten geloof ik. Samen met zware shag neemt Cees een flinke teug.

    Ik had me al helemaal van de wereld geblowd, voor we gingen en sta stijf van de adrenaline. Dus ik heb niet meegedaan, wilde het deze keer nog beter kunnen herinneren als vorige keer. Al zijn alle aantekeningen dankbaar gebruikt.

    Buiten ook pas half juni beginnen met voorgroeien onder 12/12 als ze dan naar buiten gaan, gaan ze bloeien.
    Als de stam verhout dan is de plant bezig met zich klaar aan het maken voor volgend jaar. En heb je ze dus te vroeg gezet.
    Dat is een grote bron van schimmel en die moet je voor blijven. Cees had een mooie oogst vorig jaar en eind oktober geoogst. Dat gaan we dit jaar dus ook proberen in de buitentuin. Dubbele ronde autoflower en op twee plekken de zaadjes van Cees.

    Ga je er mee kweken? Nee alleen growen. Heb per ongeluk een keer gekweekt en dan wil ik niet meer.
    Ok, dan heb ik Santa Maria F5 voor je, en voor buiten
    Killer be honey F3

    Ik sta nu ook op de foto met Cees, maar kan helaas nog steeds geen plaatjes uploaden..





    Last edited by Greyvol; 25 April 2024, 10:40. Reden: Detail weggehaald
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja leest als een thriller zoals jij schrijft. echt tof. ik heb ook iedere keer troubles om foto's toe te voegen. soms moet ik na upload,(maar dus nog voor ik de plaatjes in de tekst invoeg) mijn post eerst opslaan. direct daarna wijzig ik hem en kan ik ineens wel een plek in mn post aanklikken en dan de foto invoegen door op de gewenste grootte te klikken

    • Eclecticon
      Eclecticon commented
      Editing a comment
      Uploaden gaat hier op de mobiel vaak kut, soms post ik 2 foto's en dan roept hij om foto's. Op de laptop nooit issues en ook nooit dat lelijke attachment ding er onder.

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Zit over mijn quote heen..
      Mod weet ervan..

    Mooi verhaal. Ik krijg Ramses Shaffy op zn eind vibes bij hem. Misschien is het binnenkort tijd om deze zaden veilig te stellen.
    Baas in eigen brein.

    Comment


    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Cees had het er ook over, dat het niet veel gescheeld had in het ziekenhuis. Mag hopen dat Cees dik in de honderd word

    • Eclecticon
      Eclecticon commented
      Editing a comment
      Hoop het ook.

    Ik ben blij dat je een leuke dag hebt gehad Greyvol en je schrijft mooi zoals ook al is opgemerkt. Het roept wel wat vragen op bij mij en aangezien Cees hier niet post kan hij ze helaas niet beantwoorden. Mocht je hem nog eens spreken en het willen vragen, benieuwt het mij waarom een passieve inlaat te weinig C02 zou opleveren. Werk zelf uitsluitend met passieve inlaten, op een locatie zelfs zonder inlaat en daar draaide ik mijn beste ronde met 1,2kg Ammie onder 800 watt vandaan.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Vraag hem gelijk ook is wat er met sannie is gebeurd dan

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Zal het volgende keer noteren
      Ik heb ook mooie rondes gedaan zonder de actieve inlaat, zou graag een co2 meter willen proberen. Jammer dat die zo duur zijn en weinig nodig hebt..

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Mogelijk heeft Cees zich hierin vergist. Kan gebeuren toch? No problem. Een goeie ronde maakt het onnodig om te meten want meer hoef ik niet te weten.

      Heb nog wel een extra afzuiger staan, dus kan het altijd testen.
Bezig...
X