Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snuitje's snoetjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Een fotootje van een topje aan één van de lage en hele lange zijstengels vd plant rechtsachter.

De paarse verkleuring zal duiden op iets dat beter kan, misschien de te lage temperatuur voordat ik kacheltje gebruikte. Maar vind het wel mooi, vandaar.
    20230105_091231.jpg
    Luchtvochtigheid in de tent alweer enkele dagen met uitschieters naar 81%, maar geen problemen meer gehad door, denk ik, de vrij constante temperatuur en de 2 kleine clipfans van 5W die 24/7 draaien.

Fijne dag

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      JimBean welk filter heb jij er op nu? Ik dacht eraan weer de pk 2600 240m3 te bestellen, maar als jouw ervaring is dat t nog stiller wordt met een grotere dan ga ik dat ook eens proberen nu ik toch filter moet bestellen.

• JimBean
      JimBean commented
      Editing a comment
      Sorry beetje laat Snuitje, had je bericht gemist.
      Ik heb nu de PK2601 Flat erop en dat maakt 10dB uit met de pk2600 mini 240m3.
      Dat is een verschil wat je goed hoort.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Oef, ik heb net die laatste weer besteld. Wilde maatje groter, maar dat had niet makkelijk gepast met de 60cm demper er nog bij in 80x80, tenminste hoe ik het nu heb. Thanks voor het meten JimBean !

zulke zijn ook goed still in vergelijking met de normale buis afzuiging
    deze zijn 2.5 x stiller dan de normale
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

JimBean , bij de 3-speed van die serie staat grafiekje van geluidsniveau. Zoiets zal het dan worden denk ik.
    Screenshot_20230105_130916_Opera.jpg
    Attached Files

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Maar als je een afzuiging hebt met 3 standen moet je alleen die opties gebruiken wil je kunnen dimmen met een varia zou je toch een afzuiging moeten die je zelf kan regelen zonder die 2 of 3 standen

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Waarschijnlijk kan een 2-speed of 3-speed ventilator ook wel gedimt worden per stand, maar natuurlijk is een 1-speed ventilator al voldoende met een variac erbij.

Ik zag deze 2 al:

Variac Regeltransformator met analoge voltage meter + aansluitkabelLaat motoren geruisloos langzaam draaien op iedere gewenste voltage van 0 tot 240 volt. En dit zonder een vervelende brom of trilling in de motor.Dankzij de zware kwaliteit geen problemen meer met het instellen van een lager toerental zonder dat het systeem die vervelende brom gaat produceren.

Op Amazon en Ali zie ik ze voor zo goedkoop als € 20 - € 30 al, maar weet niet of dat dan net zo betrouwbaar spul is.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      nou der zit niet voorniks drie standen op zodat jij hem niet hoeft te dimmmen dus als jij je afzuiging lang mee wil laten gaan niet dimmen of voor andere afzuiging kijken of niet dimmen natuurlijk

maar ja k ga je niet zeggen van dat mag maar handig is het niet daarom heb je afzuiging die je wel kan dimmen en sommige niet

Drugsafval ?! tijdens wandelen met de hond.. liep ze ineens met blokje grodan in der bek
    20230105_151342.jpg
    Attached Files

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Denk ook wiet. Steenwolblokjes, perliet.

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      niet zoon super ronde geworden van ze denk ik hahaha je ziet ja amper wortels in de grond zitte hehehe

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Dat dacht ik ook. Stammetjes net wat dikker dan een potlood uit paar blokjes. Mss toch wat anders dan🤷‍♂️

Goedemiddag, weinig hoeven doen vandaag. Geen van de planten had water nodig. Wel een jongere plant begeleid naar een plek waar die kan blijven groeien richting het licht. Nog steeds te ver van de lamp maar heeft weer ruimte en ook directer licht. 20230106_092928.jpg Van de linkerplant in de tent een fluftopje van niet ver onder de hoofdtop bekeken. Lijkt heel spaarzaam wat amber te komen.
    20230106_094421.jpg
    Groeten en alvast goed weekend 🍻

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      je kan die tak toch naar beneden binden heb je alles op een hoogte hoef je niet eens te knakken

dat vind de rest wel lekker de lamp er dicht op

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ik doe er deze ronde zo weinig mogelijk meer aan. Volgende kweekje wat meer werk van maken en misschien een netje. Heb het al in huis.

Nog geen spikkeltje amber te bespeuren in de hoofdtoppen😫 Moet rationeel blijven, het heeft geen zin om boos te worden op planten. Fijne zondag iedereen🍻

20230108_092115.jpg
    Last edited by Snuitje; 8 January 2023, 10:04.

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Hoi Silas dank je inderdaad Iets anders, ik heb per ongeluk en onopgemerkt het topic op closed gezet denk ik? Kan ik de status terugveranderen, of kan jij dat voor me doen?

• Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Ja dat was mij al opgevallen. Ik dacht dat je niet verder wilde met jouw topic, maar het was dus een ongelukje.

Ik heb haar weer geopend kun je weer verder

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Bedankt!

20230108_225546.jpgWitte wijn

Comment

Nog steeds niks geen amber in de toppen zelf. Aankomende zaterdag is het 10 weken echte bloei. Zowel in de hogere als in de lage toppen zijn de trichomen wel allemaal solid wit. Las op het forum dat THC ook kan verdampen als je te lang wacht. Ik wacht tot volgend weekend in ieder geval. Deze Northern Light zou 7 weken moeten bloeien, dan is 10 wel lang genoeg misschien, amber of niet. Plant drinkt nog wel heel goed.
      20230110_092816.jpg

Comment

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Hi Wesley. Deze is het https://seedstockers.com/feminized/n...ghts-feminized

Hmm zie nu dat er 8 weken staat. Was overtuigd dat t 7 weken was. Dan is 10 weken misschien niet te lang.

Denk dan toch op m'n handen gaan zitten maar. De gorilla cookies van m'n eerste kweek en de eerste northern light van deze heb ik achteraf gezien ook wel iets te vroeg geoogst.

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Wel even wennen dat als ik nu jointje wil draaien ik eerst moet kiezen welke ik ga nemen😄

• Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik zou zeggen dat ze klaar is hoor , of in stappen oogsten doe ik ook. Maar tkan plots snel gaan ook, amber op komst ! Zalig he , potje kiezen , geuren en smaken, plezier !

Heb eens m'n co2 meter van beneden verplaatst naar in de tent boven. Voordat het licht uit gaat om 21h wil ik hem er weer uit halen. Heb de datalogger functie nog nooit geprobeerd, is dan wel nodig want de co2 stijgt al als je enkel richting het apparaat uitademt. Beneden in de woonkamer varieert het tussen de 450 en 900 ppm. Zal de resultaten hier ook even neerzetten later.

Comment

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Batterijen waren opgegaan. Zal binnenkort opnieuw proberen, en dan een 24 uurs meting.

Toch nog één van m'n laatste goedkope northern light zaadjes laten ontkiemen en nu in potje in mgb gezet. 20230111_111407.jpg Met meerdere doelen:

- Het duurt nog wel even voordat de jongsten uit de tent zijn, kan ik met deze testen of ik de reeds 2x gebruikte kokos beetje redelijk geprepareerd heb voordat ik de tent er vol mee zet.

- Tot nog steeds voorgegroeid in eetkamerkast onder led armatuurtjes van 6000K en 4000K naast elkaar, kijken of het verschil maakt nu in de mgb.

- Heb het worteltje nu voor het eerst omhoog geplant. Las in ander topic dat dat helpt met verwijderen van zaadhoesje. Heb al twee nl's daaraan verloren. Ook zaadhoesje nat maken etc. hielp dan niet meer. Als je zaden duur koopt, en er geen 100 tegelijk zaait, is dat toch jammer van de tijd en het geld.

De mgb gebruikt nu 35W, heb alleen de blauwe en de witte lichtjes aan. Met de rode lampjes erbij is het 66W. De 35W is gelijk aan wat de twee led armatuurtjes samen gebruikten.
      Screenshot_20230111_111526_Voltcraft SEM6000.jpg
      Wat ik met de plant wil weet ik nog niet precies. Maar zover is het ook nog niet. Eerst eens bovenkomen.

(Tot nog geen successen in de mgb gehad. Eerste poging was de hele plant aan toprot ten onder gegaan. Tweede poging groeiden de twee die ik gezet had te hoog. Dat zijn nu de 2 jonkies in de tent.)

Edit:
      Nav de comments de volgende twee bijgevoegd:
      20220718_162401.jpg 20220718_163920.jpg
      Last edited by Snuitje; 11 January 2023, 19:04.

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Met een nat wattenstaafje het helmpje en vliesje er af " wrijven ".

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam, heb 2 foto's aan bericht toegevoegd. Het was niet gelukt met nat wattenstaafje. Heb dat wel geprobeerd destijds. Zat gewoon te strak nog. Dit was die ene die het heeft overleefd, op zich een wonder Misschien oude zaden dat er 3 zo boven waren gekomen, las dat ze harder worden naarmate ze ouder worden
        Last edited by Snuitje; 11 January 2023, 19:19.

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Of 2 pincetten.

Goedeavond, vandaag de tweede plant uit de tent geoogst
      De hoofdtakken:
      20230112_195321.jpg De zijtakken en de knip:
      20230112_195121.jpgDe zijtakken ga ik nog losknippen tot afzonderlijke topjes, en trimmen, om ze dan na het drogen meteen in weckpotten te kunnen doen😀🍻
      Attached Files
      Last edited by Snuitje; 12 January 2023, 21:41.

Comment

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Gisteren niet meteen gezien, maar lv in tent is 9% gedaald na het verwijderen van de plant. Van 79% naar 70%. Er staat nog 1 grote plant in. Als die ook 9% bijdraagt zou het naar 61% zakken, en dat is ook precies de lv buiten de tent.

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Had die schaar al even in huis maar niet eerder kunnen gebruiken. € 2,95 bij Action, ook nog verschillende kleuren. Soort miniatuur heggeschaar, werkte erg lekker voor mijn doeleinden.

Goedemorgen Tent begint leeg te raken. Denk de rechter plant eind volgende week oogsten, en weet eigenlijk niet meer wanneer de twee in linker pot waren begonnen met bloeien. 20230113_110755.jpg Wel zonde om de lamp voor zo weinig planten te laten branden, maar het is even zo voor nu.

Het zaadje in de mgb is bovengepiept, EN zonder helm🌱😀
      20230113_111440.jpg Denk dat er wel wat water bijkan al, en misschien wat verhogen. Ik wacht nog even daarmee om te kijken of ze gaat strekken. Het is enkel blauw+wit licht, en heb pas kort geleden geleerd dat dat op zich de plant al kort en breed houdt. Zullen het zien.

Ben nu de zijtakken van de plant van gisteren in weckpot formaat topjes aan het knippen. Wat een monnikenwerk zeg, wil dat liever niet vaker zo. Morgen kan ik o.a. droognet afhalen bij DHL punt, dus heb nog mooi even de tijd.

Fijne dag allen

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Staat dat niet hier ergens vermeld? Daar is je verslag ook voor hè, effe terug kijken.

Rustig aan met die kleine, effe beker tillen voor je bewaterd, misschien effe de onderkant nat maken.

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ja, ga ik doen!

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Nazoeken en rustig aan met water

Whoop whoop wollastonite besteld. Nav een videootje geplaatst door Greyvol en wat nazoekwerk. € 2,42 voor een kilo. In België.

Op een andere site zag ik 1/4 cup per gallon. Das 60g per 3,8l medium. Dat beetje aanhouden, zeg 240g in 15l pot.

Comment

• Greyvol
        Greyvol commented
        Editing a comment
        Goed man!

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Eerst maar eens op 1 proberen, dat wel 😄

Goedemorgen de zaailing in mgb heeft 25ml gehad met ec=0,8. De planten in tent 1,5l per bak/pot met ec=2,0. Ph=5,8 voor allen. De voeding is Plagron A+B. Apart dat dat zo goedkoop is, maar hun andere dingen zo duur. Zag Plagron Seedbooster Plus 10ml druppelflesje voor € 19,95 Wat zou daar dan inzitten voor zoveel geld, op hun site staat alleen: NPK fertiliser (5-4-7). Hebt er wel maar weinig van nodig, 7 druppels per liter.
      Update van DHL gehad ook, dat de levering 1-2 dagen vertraagd is. Jammer, smacht naar het nieuwe filter en het droognet.

Fijne dag

Comment

Op een Engelstalig forum tijdje geleden gelezen dat boveda packs niet gunstig zijn voor de kwaliteit van de wiet. Met m'n eerst geoogste northern light plant de proef op de som genomen, en moet zeggen dat de geur in de weckpot zonder boveda pack aanmerkelijk beter is. In de pot met de boveda pack is de geur erg 'afgevlakt' vergeleken met de pot zonder. Het is natuurlijk maar 1 testje, zal er nog wel paar doen.

Comment

• KritischeMassa
          KritischeMassa commented
          Editing a comment
          Das toevallig, ik heb dan geen boveda, maar wel van die humipacks en ik ben er ook echt van terug gekomen, ik heb er nu 10 in een plastic zakje zitten voor je weet maar nooit, maar ik ben er ook geen fan van.

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          De weckpotten met de Gorilla Cookies van m'n eerste kweekje hebben ook de afgevlakte geur, maar ik kan het niet vergelijken, omdat ik in alle drie de potten de boveda had. De geur komt wel weer los als ik topjes openbreek en grind. Denk ook niet nog meer testjes te gaan doen, maar gewoon stoppen de boveda te gebruiken.
      Bezig...
      X