Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snuitje's snoetjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat betreft het prepareren van de nu 2x gebruikte plagron kokos voor hergebruik vond ik deze:

https://hortamericas.com/blog/buffer...cessary-if-its/

Klinkt me als muziek in de oren, want het scheelt niet alleen het (dubbele) bufferen zelf, maar na het bufferen zou ik ook weer moeten spoelen, want je buffert met een calmag oplossing met ec 1,2-2,0 en je wilt starten met een ec van je kokos onder de 0,7.

Plan is nu om met gewoon leidingwater te spoelen tot de ec vh lekwater onder de 0,7 zit. Dat kan hopelijk snel, maar weet het nog niet. Dan nog paar dagen iedere dag spoelen met afgezuurd water met ph 6,5. Daarna een soil test, want lekwater zegt misschien niet alles. Eigenlijk moet ook het kokosgruis verwijderd worden volgens meerdere video's/artikelen die ik zag en las, en met een goede reden, maar dat sla ik toch over; zoals ik het nu in een grote bak verzameld heb voelt het best luchtig aan, en zal sws nog 1 of 2 verse blokken ugro kokos toevoegen na het prepareren.

Hopelijk klopt dat artikel, het klinkt allemaal logisch iig.
    Last edited by Snuitje; 26 January 2023, 19:15.

Comment

Goedemorgen 😢 Tegenvaller, het eerste water dat er onder uitkomt heeft een ec boven de 3,6. Hoger gaat de bluelab truncheon meter niet. Kan wel eens lang gaan duren. Had de bak onder douche in douchecabine moeten zetten, dan had ik wat anders kunnen gaan doen ondertussen.
      20230127_101745.jpg
      Er zijn ergere dingen, fijne dag allen

Comment

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Gelukkig had ik het tijdens de kweek niet gemeten. Dan was ik helemaal in paniek geweest🤣🤣

Dat ging snel. Afwachten of het geen gevalletje van schijn bedriegt is, m.a.w. dat het water er zo snel doorheen zakt dat de zouten geen tijd krijgen om op te lossen. Leerzaam is het in ieder geval. 20230127_113939.jpg 20230127_114208.jpg

Comment

Klinkt heel bekend allemaal , ik ben ook cocos grond aan het spoelen geweest .

Comment

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Het zat echt te snel op 0,4 voor m'n gevoel. En das ook precies de ec van m'n kraanwater. Denk straks even wat monstertjes nemen en beetje laten drogen. Voordat de hele bak droog is duurt eeuwen.

• atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Uitknijpen in van die zeefzakken die ze bij de A.H. verkopen om je fruit/groente in te doen ! ben je snel van veel water af .

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Bedankt voor de tip! Maakte tot nog knijpnat met m'n handen, met zakken zal het zeker sneller gaan

Goedemiddag Van 5 plekken in de bak sample genomen. Gemengd tot 1 monster. In heteluchtoven op 50 graden bijna helemaal gedroogd. Tweemaal het volume van het monster aan gedemineraliseerd water toegevoegd, en uurtje laten staan. Het water eruit gefilterd en ec en ph gemeten. De ec van dat water (niet van de droge kokos) ligt onder de 0.2, dat is de laagste waarde die de bluelab truncheon kan meten. Beetje te laag denk ik. Ph kwam op 7.6, ongeveer de waarde van het leidingwater waarmee ik gespoeld heb. Vanavond of morgen nog een bouwemmer van 12l met afgezuurd water, en een beetje calmag om de ec wat te verhogen, in de bak met kokos gooien. Dan moet het daarna goed zijn, heb in ieder geval m'n best gedaan. De wiet in droogdoos ziet er nog goed uit, geen rare dingen gelukkig. Denk er over om de laatste twee plantjes te euthanaseren, wil opnieuw beginnen. Eentje is sws al niks. Fijne zondag voor zolang die nog duurt 🍻
        Last edited by Snuitje; 29 January 2023, 20:21.

Comment

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Was net bij Action voor de after eight paashaas en zag dat ze al weer tuinspullen hebben. O.a. bloempotten van heel klein tot wel 40cm diameter. Slecht een paar euro voor die grootsten. Mocht iemand er nog wat nodig zijn, dan weet je het. Hebben nog geen drainagegaten, en zat voor mezelf al te denken eentje te nemen om een hempy bucket te gaan proberen. Hoorde daar van de week voor de eerste keer van. Dat dat ideaal is om homogene vochtigheid in je coco te krijgen en te behouden.
          Last edited by Snuitje; 29 January 2023, 18:31.

• atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Er moet inderdaad wel voeding terug er in gegeven worden !

Goedenacht Plant 3 was ook droog, en heb de takken verder verwerkt en getrimd.
        De toppen 85,2g.
        20230201_004600.jpg
        En 20g precies aan knip.
        20230201_004732.jpg
        Totaal van de ronde met 3 planten is daarmee uitgekomen op 193,1 + 85,2 = 278,3g. Ben er heel blij mee, gegeven de lamp van 154W en weinig structuur in de kweek

Deze laatste zijn de meeste toppen wel echt veel te droog geworden. Drogen gaat toch heel veel sneller bij 20 plus graden heb ik nu ondervonden. Las dat witte boterham erbij doen helpt om ze weer wat minder droog te krijgen. Misschien aardappelschil ook? Deed dat laatste vroeger wel met oude droge shag.

Comment

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Bedankt Krisdc. Klinkt als goede methode. Moet nog weckpotten halen. Laatste keer bij de Action had ik al bloempotten, plantenclips, grondhaken, en binddraad. Ik dacht: als ik er ook nog weckpotten bijgooi in m'n kar, dan verraadt ik mezelf🤣 . Heb nu rreppell z'n raad opgevolgd. Drupjes water en op verwarming.

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Oow, wat is aquarius fles eigenlijk? Iedere dop zou kunnen misschien als er prop papier in past?

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Gevonden! 5x raw hydrostone voor € 7,95 👌🏻 vanaf 20 stuks zijn ze onder euro/stuk https://www.smokerswebshop.nl/shop/r...a_aantal=per-5

Denk dat je sportdrank wel kent Snuitje
        aquarius-blue-ice-isotonic-nl.png
        Elke dop is goed hoor maar vond dat deze goed op hun plaats blijven zitten de weckpot🙂
        "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

Comment

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ach, de blauwe smaak.

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          De rode draad van alle adviezen die ik hier heb gekregen is: gewoon water gebruiken. Vond die boveda packs ook belachelijk duur al toen ik ze kocht al

• Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ja, niet moeilijk doen, gewoon wat water en klaar.

Goedemiddag 😀 Me 3e kweekje aan het voorbereiden. Plannen weer flink omgegooid natuurlijk😄, en zeker experimenteel voor mij. Het worden hempy buckets met kokos/perliet/hydrokorrels+biotabs, en white widow planten erin. Hempy buckets omdat het zo schijnt dat je dan maar 2x per week hoeft te wateren, en biotabs omdat je dan onbewerkt kraanwater kan geven. Lijkt me super als dat allebeide zo simpel werkt. Morgen of misschien vanavond al de zaden uit de koelkast halen en gaan ontkiemen. Wil eerst dat de kokos in de rode bekertjes waar ze eerst in gaan komen wat droger is.
        Fijne avond🍻

Comment

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Ook klein pollenzeef kistje en een persje besteld vandaag. Om de knip in de vriezer proberen te gaan verwerken. Dacht dat de geur eraf zou gaan in diepvries zip zakken, en eenmaal bevroren, maar als ik de vriezerdeur opendoe komt de (lekkere) walm tegemoet

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          En een kleine handzame waterstofzuiger op 20V accu om de runoff van de buckets mee weg te zuigen. Sowieso een handig apparaat, ken er ook de auto mee schoonmaken van binnen, en blazen kan ie ook😅

Geschud met het zeefdoosje voor de duur van het roken van 1 filtersigaret. Ik weet niet zeker of het de juiste manier is, zat geen handleiding bij. Muntjes erbij gedaan omdat Zabuza enige tijd geleden schreef dat het dan veel sneller gaat in zo'n bekervormig shakertje. Lijkt hier ook goed te helpen.
        20230215_135044.jpg Nu kistje weer in de vriezer gezet, straks kijken of er nog meer vanaf komt. Magneetjes van dat kistje zijn minuscuul maar erg sterk, al paar keer mezelf bezeerd bij dichtdoen, stukje vinger ertussen 🤪

Comment

• Zabuza
          Zabuza commented
          Editing a comment
          Had ik ook vermeld dat ik de muntjes in alcohol afspoel? Tegen onzuiverheden.
          Last edited by Zabuza; 16 February 2023, 19:54. Reden: autocoureur was me te snel af, alweer de smeerlap. autocorrect, ja.

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Zabuza ja had je vermeld en ik had het onthouden. Maar ik was zelf te lui ervoor.

Mooi! Nog iemand die droog zeeft🙂
        Ik gebruik deze
        20211223_155344.jpg
        Ik zou die toppen grof grinden, en dan 30sec goed schudden.. 30min vriezer in.. Dit proces 3 tot 4x herhalen..

Hoe langer je zeeft in één sessie, hoe meer planten materiaal er gaat meekomen, wat dan weer voor een kriebel in de keel zorgt bij het roken.

Succes!✌

"Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

Comment

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Dank je! Ja even goedkoop kistje om mee te proberen, denk ook vrij grofmazig. Maar als het bevalt kan ik een stapje omhoog naar zo'n installatie zoals jij hebt. Ik ga het eens proberen zoals jij het aanraadt👍🏻

Dat gaat inderdaad stuk sneller dan Krisdc, super! Heb 2x extra geschud nog, totaal 3x. Alleen lijkt het dat er verpulverd blad meekomt door het zeefje, het ziet aardig groen. Wellicht door die twee muntjes die ik erbij had gedaan. Heb er wat vers materiaal ingedaan weer, straks even zonder de muntjes proberen.
        20230215_155358.jpg

Comment

• Krisdc
          Krisdc commented
          Editing a comment
          Ja, geen muntjes meer bij volgende keer🙂
          Goed ingevroren materiaal is genoeg.

• Zabuza
          Zabuza commented
          Editing a comment
          in de pvc shaker bleef alle kief tussen de twee zeefjes vast zitten. waren twee zeefjes op elkaar met een kleine ruimte tussen. sowieso diepvriezer, breken de trichomen beter af.

Zonder de muntjes wordt het inderdaad minder, en minder groen. Het ligt beetje links bovenop van de 2e lading. 20230215_195628.jpg
        Had tot nog beetje verkruimeld met m'n handen, nu de tefal groente versnipperaar ingeschakeld voordat het spul kistje ingaat.
        20230215_195817.jpg 20230215_195936.jpg
        Gaat wel tijdje duren, heb nog 2 grotere zakken met knip in de vriezer na deze. Maar heb de tijd. Biertje erbij 🍻

Comment

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          👌🏻 Zabuza. Inderdaad best leuk werk. Denk dat de hasj niet van hele hoge kwaliteit wordt, te grote gaatje in de zeef lijkt me, maar dat komt ooit nog wel eens!

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Ijs hasj maken heb je de beste kwaliteid en geen groene skuff zoals nu

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Hi Tijnie82, dat het te groen was kwam doordat ik te lang schudde. Daar gingen deze posts precies over. Niet dat het nu perfect is, daarvoor is het zeefje wat te grof. Of dry sift of ice hash het beste is, daar waag ik me niet aan. De één zegt het ene, de andere het andere, en ik heb er daarnaast zelf geen ervaring mee. Denk dat beide goed werkt als ik dan toch een uitspraak moet doen.

Goedemorgen Mijn eerste zelf gemaakte blokje hasj haha
        20230217_083656.jpgSchat dat er een kwart tot een derde van het eerste zakje knip inzit. Kan verder wel zien dat er teveel plantenresten inzitten, maar de geur is onmiskenbaar hasj, dat is goed. Had na het aandraaien van persje even 5 minuten in de oven gelegd, en daarna kon de pers nog veel verder worden dichtgedraaid. Vanavond of vanmiddag wat roken

Comment

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Zou het niet zo warm in de oven doen is niet nodig met 50 graden is al genoug hoelanger dr in des te donker dr is het inderdaad maar.te donker is ook.niet goed smaakt je hasj nergens naar

Tis wel.erg donker k gebruik liever de oven niet voor zulke blokjes zien dr veel lekker dr uit als je het gewoon perst en klaar of niet zo lang in de over

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Tijnie82, ik krijg het niet goed genoeg geperst zonder verwarmen. Ik wil niet zo'n blokje dat tussen m'n vingers alweer te verkruimelen is. Denk persoonlijke voorkeur. Kwam later nog wat verslagen en filmpjes tegen van doorgewinterde dry sift hasj makers, en die verwarmen soms tot wel 80-90 graden.

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          180 was inderdaad veel te warm ja. Heb ik paar posts hierboven zelf ook duidelijk geschreven.

Wil in m'n komende kweekje ook paar mini potjes van paar liter met goedkope zaadjes bijzetten, en experimenteren met npk 20-10-20 voor de volledige cyclus. Het schijnt voor zo'n beetje alle planten prima te zijn, ook voor cannabis.
        En het moet goedkoop, geen dure voedingslijnen.

Ik kan die verhouding niet precies vinden, behalve dan in grootverpakking (Peter's professional). Maar kon wel ongeveer die verhoudingen vinden. Wel organisch ipv mineraal, maar ok.

Ik twijfel tussen:
        https://www.plantmania.nl/fortuin-vo...ameel-4kg.html

en (nog eens 30% goedkoper):
        Deze zuivere koemest is zeer geschikt als goedkope universele bemesting in uw siertuin, moestuin en gazon. Fortuin koemestkorrels kunnen worden gestrooid van februari tot oktober.

Beide bevatten ook de benodigde (toegevoegde) sporenelementen, de eerste in de vorm van lavameel. Voor nog geen 2 tientjes kan ik met beide vele jaren vooruit. Als het werkt hè

Ik zou beide kunnen proberen, maar omdat het maar paar potjes worden experimenteer ik liever met 1 van de 2, en dan verschillende hoeveelheden per liter medium, of met wel of geen aangezuurd water. Op basis van de npk van biotabs en het gewicht van 1 tab kan ik denk ik al ongeveer uitrekenen hoeveel er nodig is per liter medium, en kwam uit op zo'n 6 á 7 gram / liter.

Welke van de 2 zou beter zijn voor de cannabis plant? Ik neig naar de eerste nadat ik de samenstelling van lavameel had opgezocht.
        Last edited by Snuitje; 17 February 2023, 12:01.

Comment

• atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          organische meststoffen voor cannabis bestaan vooral uit hele kleine deeltjes organische stoffen , omdat deze snel afgebroken kunnen worden, en op tijd hun voeding vrij geven. Bij gewone organische meststoffen is dat een ander verhaal.

• Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          atmosphere1 bedankt voor je reactie. Ik heb er ook zware twijfels bij door iets anders dat ik geprobeerd heb, en absoluut niet werkt bij mij: kokos+biotabs+kraanwater. Planten blijft leven, maar groeien supertraag ondanks goede temperatuur en lv. Zal er binnenkort eens een bericht over maken met foto's.

• Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          Vraag lr2 maar voor voeding die raad van die alles in een voeding aan zodat je nooit overschot hebt met zout ophopingen in je medium

Goedemiddag Gisteren de zelfgemaakte hasj gerookt. Wat was het lang geleden dat ik hasj rookte. Nu weet ik het weer: het roken en het effect is lekkerder dan met wiet voor mij. Een derde van het blokje in een jointje met tabak, en de halve joint opgerookt (heb niet zoveel nodig om het te merken.) Moeilijk om het effect te beschrijven. Een milde high, zoiets. Helemaal ontspannen fysiek en geestelijk, maar niet sloom, precies goed.

Het viel te kruimelen tussen mijn vingers. Liever heb ik het steviger, waarom weet ik eigenlijk niet. Hele dunne rolletjes afghaan rollen na de hasj eerst een tijdje in je hand opgewarmd te hebben vond ik altijd het leukste.

Mijn tweede blokje is beter geslaagd wat dat betreft. Heb nu eerst de kief in open bakje in de heteluchtoven gehad om het goed droog te krijgen, want het komt beetje vochtig van het glasplaatje van het zeefkistje. Toen het persje gevuld, aangedraaid, toen op 60 graden in de oven voor 5 minuten, weer verder aangedraaid, af laten koelen, en nog een keer op 60 graden en aandraaien. Toen de pers een nacht in de vriezer, en weer op kamertemperatuur laten komen, en dan hasj muntje eruit gehaald. Met dezelfde hoeveelheid kief is het blokje een derde minder hoog dan de eerste, maar het verkruimelt niet en is keihard. Vanavond die proberen. Vind in ieder geval ook leuk werk dat hasj maken!

Comment

• Captain fantasy
          Captain fantasy commented
          Editing a comment
          Al je oogst wordt dus vanaf nu omgezet in hash? 🙃

• Greyvol
          Greyvol commented
          Editing a comment
          Goed zeg!

• JimBean
          JimBean commented
          Editing a comment
          Ik denk dat dat voor mijn vorige oogst ook een mooie bestemming is.
          Nu alleen nog de moed verzamelen om ermee aan de slag te gaan, lijkt me zo'n gehannes...helemaal die bubble hash, dat dry sifting trekt me dan meer.
      Bezig...
      X