Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snuitje's snoetjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedemorgen Vandaag alleen even over de WW. De bladeren hebben vannacht de potrand ruim gepasseerd, en plant blijft gedrongen. Lees hier wel eens dat dat laatste goed is, maar weet niet precies waarom. 20230314_092455.jpg 20230314_092231.jpg Kan duidelijk zien dat de plant beetje buigt richting het licht. De lamp is helaas ook maar 29x26,6cm langxbreed.

Mijn plan is om te toppen boven node 4, nodes 1 & 2 weghalen. Dan heb ik 4 'hoofdvertakkingen'. Die 4 allen nog een keer toppen (moet nog uitzoeken na hoeveel nodes ik dat wil, ligt ook beetje aan hoe het gaat groeien denk ik). Of pas toppen boven node 6 en 1, 2 & 3 weghalen, dan begin ik met 6 hoofdvertakkingen. Veel keuze.

Fijne dag

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ehm, snap niet waarom, maar nee๐Ÿ˜„ Verander wel vaak van plan maar dat noem ik zelf liever (over)enthousiasme.

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Vanwege je eigen comments op je post.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Aah zo, ik dacht al iets ernstigs. Dat schiet dan later nog te binnen๐Ÿ˜„

De nieuwe ventilator ontvangen 20230314_183055_resized.jpg
    Op de ventilator staat max airflow 700m3/h.
    Er zit een min% draaiknop op (0-100)
    Er zit een max% draaiknop op (0-100)

Het is echter niet zo straight-forward als het lijkt, als ik youtube moet geloven. Namelijk:

- De max% draaiknop geeft het percentage van de max airflow (700) aan, noem het even set_max.
    - Met de min% draaiknop stel je het percentage van die set_max in, dus NIET van de max airflow, EN:
    - Als min% op 0% staat dan zit je op 40% van de set_max, oftewel, met min% regel je met een schaalverdeling van 0% tot 100% de laatste 60% van set_max.

Bovenstaande staat niet goed/niet uitgelegd in de manual van 1 a4'tje dat met het apparaat komt. Ik heb het als gezegd van yt https://m.youtube.com/watch?v=e411c12BLJY

Als het klopt, dan is het verder vrij gemakkelijk te berekenen hoe je max%/min% moet zetten, wanneer je de waarden weet waarop je hem minimaal en maximaal van de max airflow wil laten draaien. Moet het nog proberen, wil zelf 160-240m3/h instellen.

Zal uiteraard een update posten over hoe het is gegaan ๐Ÿป
    Last edited by Snuitje; 15 March 2023, 10:10.

Comment

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Mooi dingetje, benieuwd en of hij echt zo stil is.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Rietslang, ik ook. Nu even geen tijd om er rustig mee aan de gang te gaan. In die video kan je wel zien dat wanneer die voluit gaat je niet alleen je buren, maar de hele straat wakker maakt.

Vanmiddag ook de WW van de onderste 2 nodes ontdaan, paar dagen wachten met toppen nu dat de plant kan herstellen.
    20230314_160608.jpg 20230314_161229.jpg
    Zie ook wat 'kano' blad op eerste afbeelding. Het blijft lastig.
    Last edited by Snuitje; 14 March 2023, 20:12.

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ventilator blaast er al vlak overheen (plant waait ook heen en weer) Misschien toch de lamp wat te dicht erop (40cm) Temperatuur in de tent is laatste dagen 22-23 graden, maar dat is gemeten aan de zijwand, en nog boven de lamp. Zal het ook eens meten bij de plantjes zelf.
      Last edited by Snuitje; 15 March 2023, 09:50.

• Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Of de luchtvochtigheid hoger.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Rietslang, dan laat ik de drain staan tot de volgende keer water geven, voordat ik het wegzuig. LV is nu 72%. Thanks!

Goedemorgen

De white widow heeft 2 liter water gehad, en lamp 10 cm hoger gehangen, als mogelijke oplossing voor het kano blad.
    20230315_092249.jpg
    De northern light 1 liter water.
    20230315_092039.jpgEerdaags heel selectief weer wat gaan ontbladeren is m'n idee.

Fijne dagโ€‹

Comment

• DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Denk het niet (in mijn geval alleszins) want twas echt nog een dwergje :/

• JosdeVos
      JosdeVos commented
      Editing a comment
      Zijn dat geen 11l potten?
      Dan is dat net genoeg denk ik ๐Ÿ˜€
      Moet je natuurlijk zelf weten. Is het de 1e maal dat je zou overpotten?
      En hoe groot moet je nieuwe pot dan wel niet zijn om daar een 11l pot in te verpotte?

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      JosdeVos linksachter en rechtsvoor zijn 17l, rechtsachter met de autoflower is 7,5l. Zou de 2e keer worden, stonden eerst in plastic rode bekertjes.
      Last edited by Snuitje; 16 March 2023, 08:11.

Aangezien je nog een plantje in je minigrowbox hebt staan en aldus gegarandeerd een sublieme magistrale oogst zal hebben binnen dit en afzienbare tijd maakt het geen enkele fuck uit ๐Ÿท ik zeg verpotten die handel !

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Te hoog kan je gewoon terug snoeien.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Had ik toen niet aan gedacht. Stonden ook op 12/12 al, dan is het toch beter om niet meer te doen? Had ook nog een (slechte) plek in de tent voor ze toen, dat toen maar gedaan.

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Wat moet dat moet.

Goedemorgen Zoals ik van plan was de northern light in de mgb selectief en licht ontbladerd.

Voor
    20230316_101540.jpg
    Na
    20230316_103044.jpg
    Voor
    20230316_101623.jpg Na
    20230316_103111.jpg 20230316_103133.jpg

De lamp gisteren hoger hangen heeft het kano blad helaas niet verholpen in de tent. Ook vind ik de blaadjes wat droog uitzien. Heb ze liever wat gladder en glanzender.
    20230316_103827.jpg Heb de stand van de 2 clip-fans nu wat veranderd. Blazen nu schuin naar boven in plaats van rechtstreeks richting/op de plantjes. Misschien levert dat wat op.

Fijne dag!

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je bemoedigende woorden Greyvol

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Bruce bug bee vertelde het in รจรจn van zijn videoโ€™s. Groen licht gaat er door, en andere kleuren weer anders. Ik geloof dat verre rood nu populair is en mee doet met de fotosynthese. En die ging volgens mij ook door bladeren. Al zijn videoโ€™s zijn top

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Greyvol, ik kijk ze ook graag, al duren ze een uur. Ik herinner het me nu weer ook!

Een vervolg op het bericht over m'n nieuwe ventilator enkele dagen geleden. Misschien heeft iemand die hem al heeft, of overweegt aan te schaffen, er wat aan.

Wil maximaal 240m3/h:
    240/700*100 -> max% knop op 35%

Min% knop op 0% levert 40% van de ingestelde maximum air flow:
    0.4*240=96m3/h

Iedere % van min% knop levert dan op:
    (240-96)/100=1,44m3/h

Wil minimaal 160m3/h
    (160-96)/1.44 -> min% knop op 45%

Toen zo ingesteld, en uitgetest. Hij begon op minimaal (zou ietsje meer dan 160 moeten zijn), gezien de temperatuur in de hobbykamer onder de 20 graden is, en de minimale waarde voor de temperatuurknop op de PK125 20 graden is. Hij begon te draaien, en het geluidsniveau lag duidelijk onder dat van mijn huidige ventilator, waar ook nog een demper en filter op zit.

Toen de temperatuursensor in m'n hand gehouden, zodat het warmer werd dan 20 graden, en de ventilator begon op de maximaal ingestelde capaciteit (zou ietsje meer dan 240 moeten zijn) te draaien. Ik schat een fractie meer geluid dan m'n huidige ventilator met filter en demper.

De motor zelf hoor ik volgens mij niet, het is enkel de luchtstroom, en de motor bromt bij geen enkele stand, hoe laag ook. Wel loopt het geluid snel op bij de knoppen op hogere percentages zetten.

Hoe het eenmaal geรฏnstalleerd in de tent zal zijn qua geluid weet ik nog niet. Nu lag hij op soldeermat op tafel, en zonder demper en filter. Denk morgen of van het weekend installeren.

De ec motor is uitzonderlijk efficient.

Minimaal:
    Screenshot_20230316_163525_Voltcraft SEM6000.jpg
    Maximaal:
    Screenshot_20230316_163053_Voltcraft SEM6000.jpg

Bij alles ervan uitgaande dat de min% en max% potmeters ook daadwerkelijk het percentage opleveren als waarop je ze instelt. Is eerder niet dan wel het geval waarschijnlijk, maar moet ergens beginnen.

Er is natuurlijk ook weerstand van filter en demper, misschien moet het allemaal een tikkeltje hoger worden ingesteld. Aan de andere kant ververst de lucht in de tent al 100x per uur bij een daadwerkelijke airflow van 115,2m3/h.
    Attached Files
    Last edited by Snuitje; 16 March 2023, 17:52.

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      JosdeVos, voel me gevleid maar het tegendeel is waar. Alles gaat met de hand. Ja die duiven zijn de nieuwe tulpenmania. Zoveel stinkend rijke Chinezen die wedijveren om de duurste Nederlandse of Belgische duif in bezit te krijgen. Nog vele malen duurder dan 100.000, al is dat ook niet gek haha

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Gewoon alles aan rubbers hangen.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Yes, ga er straks wat halen!

Goedemorgen Voor vandaag alweer klaar met de planten.

De white widow getopt boven node 4:
    20230317_091255.jpg
    De lemon haze van de onderste 2 nodes ontdaan, denk pas volgende week toppen:
    20230317_091555.jpg
    De auto bubblegum getopt boven node 4, en van de onderste node ontdaan:
    20230317_091908.jpg 20230317_092209.jpgOok besloten om haar toch gewoon in de 7,5l pot te laten staan.

Kanoblad leek heel licht te zijn afgenomen met de gewijzigde luchtstroom. Nu als probeersel de clipfans eens een dag helemaal uit, met het idee dat het kanoblad misschien ontstaat als gevolg van teveel verdamping uit de bladeren.

Lamp afgehangen op 45 cm van de hoogste top, was bijna 60 cm.

Fijne vrijdag! โ€‹

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Hi Silas, ik had ook al gekeken naar grootverpakking, om dan te bestellen en zelf af te halen. Ik heb nu 3 hele betaalbare merken gezien: Plagron, Agra-perlite en Perligran. Heb je ervaring met 1 van die 3, of gebruik je een ander merk? Ik ga snel eens paar hele kleine hempy buckets met enkel perliet, en vermiculiet/perliet maken. Als dat goed werkt heb ik veel meer nodig. Volgens mij is het nog makkelijker te verwerken voor hergebruik dan kokos. En lekker licht.

• Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Nee, ik meng mijn eigen grond met perliet. Dacht dat ze 70 liter zakken hadden van Perliet bij greensell (merkloos).
      Zoals je al schreef zijn er ook gemengde zakken, maar dat kost te veel geld. Ze doen er alles aan om onze centen te kunnen pakken.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Dank je Silas. Ik loer nu op Agra-perlite. Goed te verkrijgen, 100 liter voor krap 2 tientjes. Eens kijken waar het dichtstbijzijnd te halen is tzt

Goedemiddag Nieuwe afzuiger hangt er. En is best stil.

Oude situatie:
    20230318_094130.jpg Bij de tent met de flap open:
    Screenshot_20230318_093941_Sound Meter.jpg Aan het einde van de overloop met deur inloopkast op een kier:
    Screenshot_20230318_094043_Sound Meter.jpg

Nieuwe situatie:
    20230318_171638.jpg
    Screenshot_20230318_171800_Sound Meter.jpg Screenshot_20230318_171958_Sound Meter.jpg
    Filter gaat erop wanneer de planten wat groter zijn, alvast voorbereid. Had nog nooit eerder een slangenklem gebruikt, je moet het even doorkrijgen hoe het werkt:
    20230318_173114.jpg
    Had eerst ook geprobeerd het in rubbers op te hangen, deze voor paar euro bij de Action gehaald, maar kreeg het niet strak opgehangen.
    20230318_102053.jpg โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹โ€‹
    Fijne avond en zondag!๐Ÿป
    Attached Files

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Jazeker, denk dat ik nu snap wat je bedoelt. Wellicht later nog eens proberen. Kan even geen spanband, ducktape, zip tie, bagage spin, slangenklem meer zien๐Ÿ˜„

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      train zwaar, win licht.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Volgende projectjes worden slot op de inloopkast, en elektriciteit aanleggen in de kast. Heeft wel plafondspotjes, maar geen stopcontacten, deur ken nu niet dicht. Net terug van de gamma ๐Ÿ’ช

Goedemorgen Weer eens wat foto's van de northern light in de minigrowbox. 20230319_080030.jpg 20230319_080047.jpg
    ze ziet er goed uit vind ik, maar ben als de dood voor rot, zoals eerder in de mgb. Vandaag 1,5 liter gehad met plagron a&b, ec 1,7 en ph 5,7.

Eerdere northern lights stonden steevast in bloei na 14-15 dagen 12/12, deze staat nu de 19e dag op 12/12. Zou best kunnen dat het extreem ontbladeren van zo'n 10 dagen geleden de bloei heeft uitgesteld, maar zeker weten doe ik het niet. Zou gunstig kunnen zijn geweest, want ze was erg kort en heeft misschien wat extra kunnen strekken, al weet ik natuurlijk niet hoe het anders zou zijn gegaan.

Fijne zondag nog

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Eens goed in bloei wil ik nog wel een keer flink, maar niet extreem ontbladeren. Dacht dat het blad dan ook minder snel weer aangroeit. Daarmee, en met proberen dat er geen dauwpunt komt, hoop ik rot dan deze keer te voorkomen.

Goedemorgen Fotootje van de tent. 20230320_072545.jpg
    Ze zijn goed gegroeid laatste dagen. Lemon haze blijft wat kleiner dan de even oude auto bubblegum naast haar, maar groeit zeker mee.

Kanoblad blijft me een raadsel. Temperatuur is zeker niet te hoog, heb verschillende richtingen van de luchtstromen geprobeerd met de kleine clipfans, ook de fans helemaal uit, de lamp 20cm hoger gehad, maar het verdwijnt niet. Maak me er verder niet meer zo druk om, maar zou de reden graag willen weten. Nu het buiten weer warmer wordt heb ik het lichtschema van 24/0 veranderd naar 20/4. Wie weet helpt dat een beetje.

Heb alledrie de potten 180ยฐ gedraaid, ze groeien helemaal scheef naar het midden, naar de lamp. Alternatief is misschien de lamp hoger hangen voor een betere spreiding van het licht.

Fijne maandag

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Het is drain to waste voor de verandering deze kweek, dus er gaat sws heel veel water doorheen!

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      De combi met water heb ik nergens terug kunnen vinden. Op JD en verder op het internet vond ik: warmte, luchtstroom/tocht, en luchtvochtigheid. Interessant, weer een mogelijkheid erbij

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Het cappilair systeem heeft het mee te maken, de water huishouding dus, die heeft problemen met warmte boven en het systeem kan dat niet in evenwicht krijgen.

Goedemorgen, of eigenlijk niet zo'n goede morgen Per ongeluk een bovenste top van de white widow volledig afgebroken. 20230321_102153.jpg Wel weer vastgezet, maar heb er geen goed gevoel over.
    20230321_102543.jpg
    De lemon haze getopt, had denk ik ook eerder gekund.
    20230321_083611.jpg
    Hoort er ook bij slechte dagen denk ik dan maar.

Fijne dinsdag

Comment

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Met per ongeluk toppen hoeft dat niet, en binnen doe ik het ook niet trouwens..

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Bedankt voor alle tips! ร‰รฉn keer had ik een tak afgebroken die letterlijk nog maar aan een paar draadjes hing, en die heeft het toen gered na een reparatie met duct tape. Heb het nu ook weer vastgeplakt, maar na een korte blik in de tent vanochtend ben ik overtuigd dat het niet is gelukt. Als ik de tape verwijder en de wond is nog groot zal ik kijken welke methode ik toepas. Heb geen vaseline in huis, wel kaarsen.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Had getopt boven node 4, en node 1 en 2 weggehaald. Werkte dus met 4 hoofdstengels. Nu er 1tje is weggevallen denk ik erover om รฉรฉn van de 3 overgebleven nog 1x te toppen. Denk dan 1 van de 2 ondersten (de oorspronkelijke 3e node), en dan de linkerkant. De 2 nieuwe toppen van die tak kunnen dan misschien ook een stuk van de lege plaats linksvoor gaan innemen.

Goedemorgen Vanochtend de northern light in de mgb weer wat opgefrist.

Voor:
    20230322_091635.jpg
    20230322_091651.jpg
    Na:
    20230322_094055.jpg 20230322_094114.jpg
    De hond denkt er het hare van lijkt het:
    20230322_093739.jpg
    De top heeft ietwat light-bleach, maar denk dat de strek er nu uit is. De beperkte hoogte van de mgb wordt niet optimaal benut door de wat te hoge pot, van toch slechts 7,5 liter. Plan is nu om de eerstkomende voedingsbeurten, de ec te verhogen van 1,7 naar 2,0. Misschien daarna ook daarop houden.

Fijne woensdag
    Attached Files
    Last edited by Snuitje; 22 March 2023, 10:39.

Comment

Zo zeg die heeft een flinke knipbeurt gehad, een leuke frisse nieuwe coupe!

Defoliatie heb ik ook wel eens toegepast maar bij mijn zestien planten groeide al het blad weer aan. Daardoor ben ik er maar mee gestopt, mede ook omdat het toch een behoorlijke klus is bij zo'n aantal.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ik geef je complimenten door ๐Ÿ˜ƒ Denk ook met meer planten dat het wel erg bewerkelijk wordt, als je er al bij kan. Twee weken en een weekje geleden had ik deze ook al flink geknipt, en zat alles er na 4 dagen al weer aan. Las dat het zelfs meer is daarna in ander topic. Maar ook ergens dat het naarmate de bloei vordert langzamer terugkomt, en de blaadjes kleiner blijven. Het zal wellicht ook niet nodig zijn, maar in de kleine mgb, met weinig afzuiging, voelt het wat beter aan in ieder geval.

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het schijnt wel echt een meerwaarde te zijn als je de verslagen van Head Honcho leest die hij hier heeft gepost.

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Die ken ik nog niet, en heb er nochtans al aardig wat doorgespit. Ik ga het nazoeken, dank voor de tip!

Die hasjhond van je kijkt je aan van; als dat maar goed komt!!!๐Ÿ˜

Comment

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ja hรจ, alsof ze er verstand van heeft ๐Ÿคช๐Ÿ˜„
    Bezig...
    X