Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Snuitje's snoetjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ja dat is zeker overvoeding want Ec 1.7 is fors voor elke soort, ik ga zelden tot nooit hoger dan Ec 1.5 en dan alleen als ik tekorten waarneem. Zolang de dames groen zijn blijf ik rond de Ec 1.3 zitten wat voor zowel de plant als voor mijn portemonnee goed is!

Je planten staan er verder mooi bij, lekker fris en groen!
    Horks Fototopic 2.0

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ooh, het is wel op 100% kokos. Misschien dat ik daarom hoger geef. Keek vroeger naar dat schema van plagron. Het begint bij 1.5 en eindigt dacht ik op 2.3. Maar hoger dan 2.0 ben ik vorige keren nooit gegaan. Wat je zegt, zo laag mogelijk en blijven opletten

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ook inert geef ik niets meer dan op aarde, maar probeer anders eens Ec 1.5. Het 'ergste' dat kan gebeuren is dat je planten ietsje lichter van kleur worden maar daar anticipeer je dan meteen op door de volgende keer iets hoger in de voeding te gaan. Die ondergrens wil je vinden en op kokos ruim wateren!

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      1.5 ga ik het nu op houden!

Las gisteren trouwens https://subsites.wur.nl/web/file?uui...ntentid=552655

Weliswaar over aardappelen, suikerbieten en uien😄 maar bijvoorbeeld hoofdstuk 3 is best interessant, over gewassen in het algemeen. Macro-, meso-, micro nutriënten, welke er als kation, of anion, of beide worden opgenomen. Over luxe consumptie bij een overschot, en dat dat voor het eindproduct goed kan zijn, bijv. voor de smaak en het uiterlijk, al verhoogt het de opbrengst niet, etc. Wat ze ook zeggen, dat me opviel, is dat forse Mg bemesting eigenlijk voor ieder gewas goed is.

Comment

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zolang mijn planten groen blijven en de opbrengsten mij welgevallig zijn, zie ik geen meerwaarde in een hoge Ec. De voeding is al duur genoeg en ik heb mijn planten nog nooit beter van een overschot aan voeding zien worden alleen maar groener.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Hork, die 'luxe consumptie' vind ik wel erg intrigerend, zeg maar als concept. Had er nooit eerder over gehoord. Misschien is dat wat de producenten van cannabis voeding proberen met de boosters, enhancers, terpinators etc. Ik koop ze ook niet.

• Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Intrigerend is het zeker maar ook een beetje appels met peren vergelijken vind ik aangezien we cannabis roken en appels en peren niet.

Goedemorgen Beetje chagrijnig het eerste uurtje na het opstaan om 6:30. Het was krap 14 graden in de tent, terwijl de lamp dan al anderhalf uur brandt, toen -3 met lopen met de hond. En ondertussen wordt je als brave burger steeds verder leeggeroofd door de overheid, om hun klimaatpotjes te vullen teneinde de opwarming van de aarde tegen te gaan🤷‍♂️ Ik weet ook wel dat het genuanceerder ligt, en de zon schijnt wel mooi.
    Foto's zonder flits voor de verandering.
    20230405_093614.jpg 20230405_093859.jpg Rest van de dag onkruid wieden en snoeien in de tuin, zolang de rug het toestaat. Heb na afgelopen twee dagen al twee biobakken vol💪

Fijne dag!

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      Corleone kweekt er mee en ik ook en dr komen nog wel meer bij denk ik

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Wat een mooie stam😍

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Daar ben ik zelf ook tevreden over NewNoobie, en bedankt! Maar is wel dun gebleven, heeft eerst alleen een stukje biotab en kraanwater gehad, en groeide haast niks. Pas toen ik mineraal ben gaan voeden en afgezuurd werd het wat, maar het lijkt of ze de schade van de eerste paar weken niet meer inhalen op dat gebied. Wat de structuur van de stengels betreft, het is m'n eerste quadline poging. Als je daarop zoekt vind je, vind ik dan, hele mooie verslagen.
      Last edited by Snuitje; 8 April 2023, 12:56. Reden: t, d, dt

Goedemorgen! Na 2 dagen van vasten hebben de planten vanochtend weer water met voeding gekregen. De autoflower en northern light ieder 1.5l, zijnde 20% van hun potinhoud, met ec 1.8, en de lemon haze en white widow ieder 2.5l, zijnde bijna 15% van hun potinhoud, met ec 1.4. In alle gevallen ook wat calmag toegevoegd, was alweer even geleden. Ook weer wat viano voor bloeiende planten voor de northern light en de autoflower. 20230406_085554.jpg 20230406_085746.jpgIk hoop dat dit niet een banaantje is ongeveer in het midden van de foto🥵:
    20230406_085746_resized.jpg
    De northern light zal ik straks nog wat water geven, de 1.5l was nog niet voldoende om lekwater te genereren. Het is ook (heel) veel warmer in de minigrowbox dan in de tent.

Fijne dag!
    Attached Files

Comment

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      ja mooie meiskes , das hie dik in orde èé

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Dank je Remco! Bij jou gaat het ook goed zie ik iedere dag Irritant dat je het soms niet gepost krijgt met die foutmelding. Er zal misschien toch een patroon aan ten grondslag liggen, maar die foutmelding is dan niet specifiek genoeg🤷‍♂️

• Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Geloof me ik heb al van alles geprobeerd !!!

Maar om de paar dagen heb ik wel weer prijs !!!

Deze vind ik het lekkerst van eigen kweek tot nog. Als ik de doos openmaak komt een heerlijke zoete bijna beetje drop geur tegemoet. Ook de rook is zoet. Heel anders dan de andere northern lights. Die ruiken ook wel aardig, maar scherper en minder zoet. 20230407_184753.jpg 20230407_184111.jpg Geen één ṭop was echt heel compact, maar dat hoeft ook niet. Soms denk ik dat het gewoon een andere soort is dan de anderen. Dat het zoveel kan verschillen, fenotypes heet het had ik gelezen, had ik toch niet gedacht.

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Dank je Greyvol, snap ook niet dat ik al ruim 40 jaar graag een jointje rook, maar pas sinds kort zelf kweek🤷‍♂️ Tabak roken slaat in feite ook nergens op, het is een ziekte!

• Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Heb zelf de verdamper 10 jaar in de kast laten staan omdat ik het niks vond, maar nu heb ik er twee voor als ik er èèn laat vallen. Ik niet zonder zit
      De geur en smaak is bij vapen veel subtieler, rolls vs vw
      Oja, je kan de tabak vervangen door koningskaars trouwens, ook lekker

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ik heb de storm spirit. Vond het echt helemaal niks. Pas sinds kort heb ik beetje gevoel ervoor gekregen zodat er ook wat damp uit komt. Hoeveelheid wiet, hoe hard aanduwen, temperatuur. Maar vind de smaak nog steeds niet lekkerder dan met tabak. Zal hem toch weer vaker gaan gebruiken

Goedemorgen! Een time-lapse om de dag, of 2x per week is denk ik wat interessanter. Dit is weer 2 dagen verder. Vooral van de lemon haze links in de tent had ik het blad graag wat mooier gezien, maar maak me nog geen grote zorgen. Het is te koud in de tent, en denk ook wat teveel voeding gehad.
    20230408_104530.jpg 20230408_100924.jpgDe bloeiende planten ieder 1,5l gegeven, en de haze en white widow in de grotere potten ieder 3l.

Er liepen paar van deze in de vensterbank van de hobbykamer waar de mgb staat:
    20230408_104847_resized.jpg
    Muurwespjes volgens de obsidentify app. Eten rupsen. Hoe meer insecteneters hoe beter denk ik maar

Fijne zaterdag!​

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Bijzonder beestje https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Phytoseiulus_persimilis Zeer kieskeurig wel over temperatuur en luchtvochtigheid. En vier keer zoveel vrouwtjes als mannetjes

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dus al in de groei inzetten.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Als ik het zo lees dan zullen ze niet gedijen met de temperaturen in de tent van de laatste weken. Pas vanaf stuk boven de 20 graden voelen ze zich prettig. Dure beesten als je ze moet kopen had ik al wel gezien. Als er geen spint is, dan vreten ze elkaar op las ik ook.

Goedemorgen🐣 De autoflower van de verhoging afgehaald, en de hoogste top gebogen zodat die direct onder de lamp staat. 20230409_091527.jpg 20230409_092516.jpg Heeft nu de gehele rechterzijde voor zichzelf in haar 7,5l potje, terwijl de fotoperiode planten in hun 17l potten de linkerkant moeten delen. Toch lastiger verdelen 3 planten dan ik had gehoopt, achteraf wel logisch.

Fijne eerste paasdag iedereen!

Comment

• Spacende Hollander
      Spacende Hollander commented
      Editing a comment
      Zo zo, dat is iets te profi voor mij :p goed bezig Snuitje

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Voor mij ook @Spacende Hollander. Zo'n lux meter leek me absoluut noodzakelijk nog voordat ik m'n eerste zaadjes liet ontkiemen, maar heb hem nooit gebruikt. Iedere nieuwe hobby komt met wat miskopen. Alhoewel die later nog wel van pas kan komen misschien. Voor nu dicteert de lamp me hoe hoog die gehangen moet worden om de 80x80 te beschijnen

• Spacende Hollander
      Editing a comment
      Haha ja echt joh... je moest eens weten wat ik allemaal voor nutteloze bende heb aangeschaft.. het fijne met wiet kweken is wel dat je alsnog goedkoper uit bent dan als je je wiet bij de 'eerlijke' broodkweker van de shop haalt..

Goedemorgen! Weer twee dagen verder.

Tent:
    20230411_081227.jpgDe toppen van de autoflower staan weer mooi omhoog op de bovenstaande foto, had twee dagen geleden 3 takken wat neer gebonden, zodat de lagere toppen ook licht krijgen:
    20230409_092601.jpg
    Mgb:
    20230411_080712.jpg De twee bloeiende planten ieder 1,5l met a&b voeding en ec 1,7. De twee fotoperiode ieder 3l water met a&b. Ec 1,2 voor de lemon haze en ec 1,4 voor de white widow. Denk dat er nog wat meer water bij moet straks voor in ieder geval de northern light in de mgb. Ze hadden al 2 dagen niks gehad.

Fijne dinsdag (voor m'n gevoel is het maandag)
    Last edited by Snuitje; 11 April 2023, 09:14.

Comment

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Wat ik opmerkelijk vind is dat de stam van de autoflower in de tent wel 2x zo dik is als van de northern light in de mgb, maar de stengels met de toppen zijn echt veel dunner. Ze staan verder ieder in dezelfde potmaat. Misschien dikken ze nog aan, ga het wel zien.

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Zal misschien ook met temperatuur te maken hebben op de bodem. In de tent 15-18, in de mgb 21-26 graden, bedenk ik nu. Momenteel 16,9 in de tent en 24,3 in mgb. Heerlijke lente hebben we dit jaar tot nog. Maar niet heus.

Een experiment met kiemen in vermiculiet. In het midden ligt een northern light zaadje net onder het oppervlakte. De rest is perliet, ook nieuw voor mij.
    20230412_142241.jpgLas dat moestuinders ook heel graag zaaien in vermiculiet; augurken, tomaten, paprika's, komkommers, etc., omdat er net wat meer bovenkomt dan in pot/zaaigrond. Zag net wel dat die een wat dikkere laag gebruiken van meerdere centimeters.

Ook nog huishoudfolie over gedaan na de foto. Ben benieuwd

Comment

• Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      De perliet word zo een dikke klont

Maar zou ontkiemen in koffie filter of watjes kan niet miss gaan en als het zaadje los barst dan snel potten

• Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Heb tot nog ontkiemd in filters, en direct in de grond. Op die laatste manier denk ik wel 1-2 dagen eerder plantje te hebben gezien steeds. Wil het liefst van die filtermethode af. Los van het kiemen is 100% perliet, of een mix met vermiculiet een veelgebruikt medium in hempy buckets, wil het zelf ook eens proberen.

En als het beetje lukt dan kijken of de perliet inderdaad echt meteen weer hergebruikt kan worden. Met kokos heeft me dat best veel werk en stress opgeleverd, dat conditioneren voor hergebruik.
      Last edited by Snuitje; 12 April 2023, 17:05.

Goedemiddag, de fotoperiode planten worden te groot om nog veel langer op 20/4 te houden vond ik, dus moet naar 12/12, of hun groei, voornamelijk in de hoogte, wat inperken. Beide niet efficiënt, heb toch voor het laatste gekozen. Hoop dat nog een keertje toppen en fors ontbladeren hen wat gaat vertragen.

Voor:
    20230412_160114.jpg

Na:
    20230412_163436.jpgZiet er niet fraai uit, maar ze zijn sterk.

De white widow had nog maar 3 hoofdtakken, dus ook maar 3 getopt. De lemon haze 4 takken.
    20230412_161347.jpg 20230412_163022.jpg
    De ontbladersessie:
    20230412_163652.jpg

Fijne avond
    Attached Files

Comment

Desgewenst kan je de gewone planten op gelijke hoogte knippen als de auto's voordat je schakelt.
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik snap het, dan zou ik de gewone planten voor de helft afknippen.

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Ik vind dat eng😄 ze zijn nu wel fractie lager, het kan altijd nog natuurlijk. Hmm eigenlijk is dat een soort van extreem toppen dan

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Precies het is gewoon diep toppen meer niet.

Goedemorgen, vanochtend was het de beurt aan de northern light in de minigrowbox. Hoop dat de airflow is verbeterd op deze manier.

Voor:
      20230413_091136.jpg
      Na:
      20230413_093458.jpg
      20230413_094238.jpgAankomende zaterdag zit er 4 weken echte bloei op.

De lemon haze en white widow in de tent zijn goed aan het herstellen, ik zag dat de nieuwe hoofdtoppen al iets gegroeid waren in 1 avond en 1 nacht Na de koffie alle planten water en voeding geven.

Fijne dag!

Comment

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Al die kleine (suiker)blaadjes die eerst in de schaduw zaten maar nu licht opvangen wegen hopelijk een beetje op tegen de grotere bladeren die verwijderd zijn.

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Hmm lees nu dat de suikerblaadjes toch op de eerste plaats andere functies hebben dan de schutbladeren. Had ook niet echt door hoeveel er al vanaf was totdat ik op de grond keek.

Deze planten heb ik voor 3/4 afgeknipt omdat mijn schakelkast niet goed op 12/12 stond en de planten veel te groot waren geworden. Dit was ongeveer twee weken later.

IMG_9665.jpg
      Horks Fototopic 2.0

Comment

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Heb het voedingswater nog nooit proberen te drinken @Spacende Hollander, de hond wel eens toen ik even niet oplette😄

Misschien geeft Hork z'n planten het slechte (of goede) voorbeeld qua zuipen @Tijnie82🍺

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Tijnie82 om en om langs boven en dan weer via onder is zeker een garantie dat het hele medium nat wordt. Maar als je er bijvoorbeeld zestig liter in kiept en dat er na een half uur weer uitpompt, dan heb je het hele medium van boven tot onder verzadigd met water en hoef je niet weer langs boven. Ook zie je dan precies wat ze drinken en hoef je zo vaak niet met water te slepen. Metselkuip en een aquariumpompje van elk een tientje erbij en gaan.

En de tensiometer meet alleen het water onderin de pot en daar zakt het allemaal naartoe, dus logisch dat die aangeeft dat ze voldoende water hebben. Bovenin hoeft dat echter niet zo te zijn. Eigenlijk zou je een extra tensio halvewege de pot moeten steken om een goed beeld van het hele medium te hebben. Mocht het je niet uitmaken dat de helft droog staat, dan adviseer ik lagere potten.

Snuitje valt mee, je kan met ebben en vloeden gewoon perfect meten wat ze pakken en dat is echt meer dan 20 liter om de paar dagen. Wanneer je alleen een beetje langs onder watert en het niet hoger komt dan 1 cm, dan blijft een groot deel van het medium droog terwijl het water wel allemaal op is.
        Last edited by Hork; 13 April 2023, 15:35.

• Spacende Hollander
        Editing a comment
        Haha Snuitje dat lijkt me inderdaad ook niet zo lekker. Die gekke honden ook he, fantastisch. Onze hond drinkt het liefst uit de gieter van de buiten planten...

Goedemorgen, de tent vanochtend: 20230415_080135.jpg
      Hier is het verschil in potmaat tussen de autoflower en de fotoperiode planten goed te zien:
      20230415_080326.jpg De ontwikkeling van de toppen van de autoflower vind ik langzaam verlopen. Misschien door de kou!?, het is al weken 15-18 graden op de bodem van de tent. Momenteel 17,2. Vergeleken met m'n andere planten laat ik haar met rust, dat zal niet de reden zijn. Gelukkig komt er beter weer aan.

Fijn weekend!

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Te weinig licht vertraagt de ontwikkeling ook maar het kan ook genetisch zijn.

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        De lamp is niet de allersterkste, maar heb voor m'n idee toppen sneller zien ontwikkelen eronder. Misschien is het ook ongeduld, kan me herinneren dat ik me eerder ook wel eens zorgen maakte en dan kwam het toch nog goed. Hoop nu ook

Het zaadje in de vermiculiet is ook bovengekomen zag ik net🌱😍 Had het in een kast staan en gisteren voor het laatst gekeken, toen was er nog niks te zien. VAnaf nu in het licht zetten.
      20230415_223033_resized_resized.jpg Hoop dat ie z'n kapje er zelf afkrijgt
      🍻

Comment

• Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zo heb ik ze met het zaadje naar beneden in steenwol blokjes geplant en er zijn al tien van de twaalf opgekomen. Gewoon voorzichtig niet al te diep ingraven.

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Zo te zien is dat niet het steeltje maar de wortel, denk dat je die in moet graven.
        Ooh had de comments op de volgende pagina niet gezien, het stond er al.

• Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Heb ik gedaan Corleone1933. En met pincet en vingernagel het kapje eraf gehaald. Desalniettemin ziet het er niet goed uit, er is weinig groen te zien. Wat ik heb geleerd is: vermiculiet werkt goed, maar ik moet het zaadje wel wat dieper stoppen!
    Bezig...
    X